فولکس واگن

معرفی سدان اسپرت 230 اسب بخاری فولکس‌واگن جتا GLI

همان‌طور که انتظار می‌رفت، فولکس‌واگن برای پرده‌برداری از نسخهٔ اسپرت سدان جتا GLI، نمایشگاه شیکاگو را انتخاب کرده است. این سدان اسپرت به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف GTI مجهز شده که ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب است.

جتا GLI به تعلیق اسپرتی مجهز شده که در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است و به همین دلیل ارتفاع خودرو ۱.۵ سانتیمتر از نسخهٔ معمولی کمتر شده است. ترمزهای این ماشین نیز از گلف GTI و گلف R گرفته شده و در جلو از دیسک‌های ۱۳.۴ اینچی سود می‌برد. همچنین همانند گلف GTI، جتا GLI هم به دیفرانسیل لغزش محدود فولکس‌واگن با کنترل الکترونیکی و سیستم فرمان ضریب متغیر مجهز شده است.

جتا GLI در ظاهر هم ویژگی‌هایی را از گلف GTI قرض گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری مشکی‌رنگ با خط قرمز، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و سپر عقب منحصربه‌فرد با دیفیوزر یکپارچه و دو سر اگزوز کرومی اشاره کرد. این سدان اسپرت آلمانی به‌صورت استاندارد از چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی هم برخوردار است.

به مناسبت ۳۵ سالگی جتا، فولکس‌واگن نسخهٔ ویژه‌ای از GLI را با نام نسخهٔ ۳۵ سالگی هم ارائه کرده که از ویژگی‌هایی مانند رینگ‌های منحصربه‌فرد مشکی‌رنگ با خط قرمز، سقف مشکی‌رنگ، قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب و نشان‌های ویژه در داخل و خارج سود می‌برد. این نسخهٔ ویژه همچنین به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق تطبیقی فولکس‌واگن ارائه می‌شود.

کابین جتا GLI نیز با دوخت قرمزرنگ در غربیلک فرمان، دسته‌دنده، زیر آرنجی، صندلی‌ها و کف‌پوش‌ها و همین‌طور نورپردازی قرمزرنگ و غربیلک فرمان اسپرت، تزئین شده است. تجهیزات استاندارد این ماشین هم بسیار زیاد است و شامل موارد مختلفی از گرم‌کن صندلی‌ها و سیستم کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای گرفته تا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کارپلی و اندروید اتو می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم صوتی ۴۰۰ واتی و… را هم برای جتا GLI سفارش دهند. انتظار می‌رود فروش این سدان اسپرت از بهار آینده در دو نسخهٔ معمولی و ۳۵ سالگی آغاز گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    بجز مدلهای معدود، معمولا فولکس طراحی های جاافتاده تری میکنه نسبت به باقی رقبا
    اما این یکی رو واقعا اسپرت تر درآورده و جذاب تر شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تو بازار آمریکا که مصرف کننده ماشین‌های بزرگتر رو بیشتر دوست داره
    فولکس ماشین کوچیکش خیلی‌ پرقدرت فرستاده به رقابت اما ماشین
    بزرگترش رو یجورایی ول کرده،چجوریاس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا