فولکس واگن

فولکس‌واگن پــاسـات R-Line

فولکس‌واگن مدل‌های ویژه‌ای از پاسات را به نام R-Line مهیا کرده؛ قیمت پایه‌ای این مدل‌ها ۳۰,۲۲۵ یورو یا معادل تقریبی ۴۰,۰۰۰ دلار برای بازار آلمان است . . .

Volkswagen Passat R-Line

اما قبل از هر چیز اجازه دهید تا اندکی پیرامون پاسات صحبت کنیم. آخرین فیس‌لیفت نسل هفتم فولکس‌واگن پاسات ابتدا در سال ۲۰۱۱ میلادی و در جریان نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. تغییراتی که در این خودرو صورت گرفته، ظاهر آن‌را بیشتر از هر زمان دیگری به سدان لوکس فولکس‌واگن یعنی فیتون نزدیک کرده بود.

برای مدل‌های جدید پاسات، ده پیشرانه مختلف با قدرت‌هایی در بازه ۱۰۰ تا ۳۰۰ اسب‌بخار درنظر گرفته شده است. اما یکی از جدیدترین این پیشرانه‌ها موتور ۱.۶ لیتری توربو دیزلی است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و در حدود ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

این پیشرانه جدید که پاسات تا به حال آنرا تجربه نکرده بود، با مصرف سوخت ۴.۲ لیتری و همچنین با میزان آلایندگی ناشی از تولید CO2 که ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر اعلام شده، یکی از اقتصادی‌ترین و کارآمدترین پیشرانه‌های فولکس واگن است. البته وجود سیستم start/stop که به تازگی بر روی همه موتورهای دیزلی پاسات نصب می‌شود نیز در این موفقیت بی‌تاثیر نبوده است.

Volkswagen Passat R-Line

اما به سراغ پاسات R-Line برویم که سفارش نسخه‌های تولید محدود آن از هم‌اکنون آغاز شده؛ R-Line دارای سپرهای نسبتا جدید، رکاب‌های جانبی و هچنین یک دیفیوزر (البته اگر بتوان نام آنرا دیفیوزر گذاشت!) با رنگ مشکی براق در عقب است.

اسپویلر کوچکی که در انتهای درب صندوق نصب شده و همرنگ بدنه خودرو بوده، کاهش ۱۵ ملیمتری ارتفاع تعلیق و بهره‌گیری از رینگ‌های ۱۷ اینچی با ظاهری اسپرت‌تر از دیگر مشخصه‌های R-Line خواهند بود. در نمای داخلی نیز استفاده از تریم نقره‌ای رنگ تیتانیومی، فرمان جدید خودرو که قوس پایینی آن حذف و تخت شده و در نهایت پدال‌های فولادی ضدزنگ از مهم‌ترین تغییرات است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    اصلا استیشن-واگن بهش نمیاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      خودروی سال اروپا شد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا