فولکس واگن

نوربرگ رینگ، هدف بعدی فولکس‌واگن ID R

بخش موتور اسپورت فولکس‌واگن در حال روبرو شدن با بزرگ‌ترین چالش برای خودروی الکتریکی ID R می‌باشد. هدف این تیم شکستن رکورد خودروهای الکتریکی در پیست مشهور نوربرگ رینگ است.


این غول خودروسازی روشی آزموده شده را برای روبرو شدن با این چالش انتخاب کرده و بار اول با ID R در مسابقات پایکس پیک شرکت نموده است. پس از آن هم شاهد گذراندن چندین مرحله تست سخت در تونل باد و پیست‌های مسابقه‌ی فرانسه و اسپانیا بوده‌ایم.


مهندسان شرکت در جدیدترین تستی که در کشور فرانسه انجام شده روی نرم‌افزار مدیریت انرژی تمرکز داشته‌اند. اگر بخواهید در پیست چالش‌برانگیز ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ رینگ با موفقیت حرکت کنید قطعاً توجه به این سیستم حیاتی و لازم خواهد بود.


هدف مهندسان رسیدن به تنظیمات ایده آل قوای محرکه‌ی خودرو پیش از رکوردشکنی بوده و البته باید گفت این اتفاق قرار است تابستان سال جاری میلادی و با رانندگی رومین دوماس صورت گیرد.


مدیر فنی فولکس‌واگن موتور اسپورت می‌گوید:

خودروی مسابقه‌ای ما تمامی جنبه‌های تکنولوژی را وارد مرحله دیگری کرده است. این موضوع درباره‌ی قوای محرکه‌ی الکتریکی نیز صادق است چراکه این مجموعه کاراتر از همیشه شده و آماده‌ی رکوردشکنی در نوربرگ رینگ است.


ID R برای مدیریت مناسب انرژی از کامپیوترهای کارایی برخوردار است که قدرت پیشرانه‌های الکتریکی و سیستم احیای انرژی ترمز را کنترل می‌کند. دو پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو قدرت ۶۸۰ اسب بخاری را به هر چهار چرخ می‌فرستند. بنا به گفته‌ی فولکس‌واگن، خروجی دقیق پیشرانه‌ها و سیستم ترمز احیا شونده می‌توان برای هماهنگی با شرایط پیست تنظیم کرد.


فولکس می‌خواهد رکورد ۶ دقیقه ۴۵.۹۰ ثانیه‌ی خودروی ۱۳۴۱ اسب بخاری Nio EP9 را که در سال ۲۰۱۷ ثبت شد ارتقا دهد. البته شایعات نشان می‌دهند این غول خودروسازی می‌خواهد رکورد خودروی پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو را نیز بشکند. اگر این اتفاق رخ دهد شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهیم بود زیرا پورشه یک دور جهنم سبز را تنها در ۵ دقیقه ۱۹.۵۵ ثانیه طی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    اخر قصدشون رکورد نیو هست یا پورشه
    این دوتا یه دنیا فاصله دارن تو این پیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    یکی از انقلابی ترین طراحی های موتور اسپورت معرفی شده طی سالهای اخیره ورود جدی تسلا و نیسان می تواند این کلاس را گرم بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hamed

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    این تب ثبت رکورد تو نوربرگ رینگ و استفاده از شهرت این پیست هم دیگه زیادی بالا گرفته البته راه هوشمندانه ای هم برای جلب توجه پیش گرفتن. یسریا که اگه بخوان تو یه کاپ معتبر موتور اسپرت شرکت کنن حرفی برا گفتن نخواهند داشت میان اینجا یه رکوردی ثبت میکنن و بعدش با یه هیاهوی رسا نه ای مانور چنتا خبرگزاری و کاربرای فضای مجازی جو طوری پیش میره که این دستاوردشون از برنده لمانز هم بیشتر جلب توجه کنه
    فقط خوشم اومد این وسط پورشه اومد یه رکوردی با ماشین لمانزش زد تا خیلیا حساب کار دستشون بیاد اختلاف سطح یه حرفه ای موتور اسپرت یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا