فولکس واگن

شیروکو، کوپه الکتریکی فولکس‌واگن می‌شود؟!

فولکس‌واگن تنها در اندیشه عرضه هاچبک I.D. که ابعادی نزدیک گلف دارد نیست بلکه در حال توسعه مدل شیروکوی کوپه کاملاً جدید با استفاده از همان پلتفرم MEB الکتریکی می‌باشد.
این کمپانی آلمانی می‌گوید شیروکوی الکتریکی می‌تواند یکی از عاطفی‌ترین خودروهای آینده فولکس باشد و شاید از فرم مشابه با شیروکوی کنونی استفاده نماید.


گزارش شده که کوپه‌ی دو درب جدید می‌تواند با تعدادی از باتری‌های متفاوت با محدوده حرکتی بین ۳۲۰ تا ۶۰۰ کیلومتر وارد بازار شود. انعطاف‌پذیری پلتفرم MEB همچنین به فولکس‌واگن این اجازه را می‌دهد که پیشرانه‌های الکتریکی متفاوتی را روی مدل‌های پایه سوار کند. احتمالاً این مدل‌ها از پیشرانه ۱۷۰ اسب بخاری و طراحی دیفرانسیل جلو استفاده خواهند کرد. همچنین احتمال تولید نسخه قدرتمندتر ۳۰۰ اسبی با حالت چهار چرخ محرک وجود دارد.


از نظر طراحی، شیروکوی جدید شاخصه‌های طراحی هاچبک I.D. را به همراه خواهد داشت و آن‌ها را با فرم کوپه‌ی دو درب نسل کنونی ترکیب خواهد کرد.


رئیس بخش تحقیق و توسعه فولکس که درباره امکان تولید چنین خودرویی سخن می‌گفت افزود:

ما تنها می‌توانیم از شیروکو برای تولید یک کوپه دو درب اسپورت استفاده کنیم.

او ادامه داد:

هنوز مشخص نیست چگونه چنین خودرویی را تولید خواهیم کرد و در حال تفکر درباره ساخت یک کانسپت جالب‌توجه بر پایه پلتفرم الکتریکی خود هستیم. این می‌تواند یک خودروی فوق‌العاده و هیجان‌انگیز باشد. ما به گزینه‌های یک کوپه کوچک جدید فکر می‌کنیم. در حال کار بر روی یک خودروی مفهومی برای محصولات عاطفی خود هستیم. فولکس‌واگن همیشه خودروهای عاطفی را تولید کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این فرزند فولکس با وجود طراحی فوق‌العادش، خیلی مظلوم واقع شده، اگر طبق متن از پیشرانه ۳۰۰ اسبی و انتقال قدرت به چهار چرخ استفاده کنن، بی مهریشون رو در قبال این ماشین جبران می‌کنن تا حد زیادی‌.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ferrari FXX K

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      فلوکس واقعا کمپانی قوی ایه از بنیه ی مالی!
      شاید قوی ترین توی اروپا.
      بخاطر این بنیه ی قوی میتونه توی هر زمینه ای مانور بده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Amir_R18

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هم اسمش قشنگ هم خودش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Hosein

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    شیروکو خیلی عالیه.نمیدونم چرا کمرنگه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا