فولکس واگن

تولید نسخه‌ای سریع‌تر از فولکس ID.R رکوردشکن

طبق شنیده‌ها نسخه‌ای سریع‌تر از خودروی مسابقه‌ای فولکس‌واگن ID.R تولید خواهد شد و احتمالاً “اوو” نام خواهد گرفت.


اتوکار می‌گوید طراحی و مشخصات فنی ID.R اوو جدید هنوز نهایی نشده و ژرمن‌ها می‌خواهند با این هیولای جدید به نوربرگ رینگ بازگردند. گفته می‌شود مدل کنونی ID.R با سقف سرعت محدود شده به جهنم سبز رفته بود تا از دور زدن کامل آن در این پیست طولانی اطمینان حاصل گردد.


سوون اسمیتس رئیس بخش موتور اسپورت فولکس‌واگن گفته است:

در ۸ ماه گذشته حمل‌ونقل الکتریکی به حدی پیشرفت کرده که ما می‌توانیم یک خودروی الکتریکی و مسابقه‌ای بزرگ‌تر و بهتری را بسازیم.

هنوز جزئیات زیادی از نسخه اوو این خودرو در دست نیست اما می‌توان گفت این خودرو از داون فورس بیشتر، قدرت بالاتر و باتری ارتقا یافته برای بهبود برد حرکتی سود خواهد برد. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو از صفر ساخته خواهد شد یا بر پایه همین مدل فعلی ID.R بنا خواهد شد. به‌هرحال با خودرویی سریع روبرو خواهیم شد.

مدل فعلی این خودروی مسابقه‌ای در برخی پیست‌ها رکوردهای احساس‌برانگیزی بر جای گذاشته است. مهم‌ترین آن‌ها رکوردشکنی در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک و رکورد خودروهای الکتریکی نوربرگ رینگ است. فولکس ID.R در جاده‌ی خطرناک تیانمن شان چین نیز خوش درخشیده است.


این خودروساز آلمانی قبلاً تعهد خود به حضور در پیست مسابقه سونومای کالیفرنیا را اعلام کرده و می‌خواهد رکورد گوودوود خود را نیز بهبود بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. آریا ماشین

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    چه جوری میخواین این هیولا رو سریع تر کنین؟
    همینجوریش هم با ماشین های فرمول ۱ مقایسه میشه. فقط ۶۲۰ اسب قدرت داره اما وزن کمتر از ۱۱۰۰ کیلو و داون فورس و آیرودینامیک فوق العادش باعت شده بشه رکورد دار پیست تیانمن شان ، پایکس پیک ، فستیوال گودوود و همینطور سریع ترین الکتریکی نوربرگرینگ و دوم در کل بعد از پورشه ۹۱۹ اوو که البته اون از نزدیک ۱۲۰۰ اسب استفاده میکنه که ۲ برابر ID.R هست
    شاید مدل ID.R EVO بتونه سریع ترین خودرو در نوربرگرینگ بشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا