فولکس واگن

مشخصات فولکس‌واگن پاسات 2020 به‌روز شده

فولکس‌واگن آماده‌ی معرفی پاسات ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی دیترویت می‌شود. هم‌اکنون جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شده چراکه برخی اصحاب رسانه اخیراً توانسته‌اند نسخه‌ی پیش‌تولیدی پاسات فیس لیفت را برانند.


اگرچه فولکس‌واگن قبلاً این خودرو را به عنوان مدلی کاملاً جدید معرفی کرده بود اما خب دقیقاً این‌گونه نیست چراکه پاسات ۲۰۲۰ در واقع نسخه‌ی فیس لیفت شده از مدل فعلی می‌باشد. کار اند درایور می‌گوید پاسات از نظر ساختاری و فنی همچون قبل بوده و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۲۸۰۴ میلی‌متر می‌باشد.


این موضوع ناامیدکننده است چراکه پاسات فعلی در سال ۲۰۱۱ معرفی شده اما خب پاسات ۲۰۲۰ دارای استایل کابین و ظاهری متفاوتی خواهد بود.


در بحث طراحی ظاهری از نسل جدید جتا الهام گرفته شده و پکیج سفارشی R-Line نیز در دسترس خواهد بود که شامل مواردی همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی می‌باشد. کابین نیز شاهد نصب صفحه لمسی ۸ اینچی با ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی خواهد بود.


نیروبخش فولکس پاسات ۲۰۲۰ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که همچنان قدرت ۱۷۴ اسب بخاری داشته ولی گشتاور آن به ۲۸۰ نیوتون متر رسیده که افزایش ۳۱ واحدی را نشان می‌دهد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده و نیرو را منحصراً به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.


اگرچه پیشرانه‌ی پاسات نسبت به رقبا کم می‌آورد اما ظاهراً فولکس تصمیم گرفته پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را نیز عرضه کند. این موضوع بازهم ناامیدکننده است چراکه پاسات GT 2018 دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری می‌باشد. قطعاً طرفداران از این پیشرانه خوششان می‌آید اما عدم وجود آن خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه مدل ۲۰۱۹ پاسات از آن بی‌بهره است.

قیمت این خودرو فعلاً تأیید نشده اما گفته شده پاسات ۲۰۲۰ از اواسط سال آینده وارد بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    بعد از نزدیک به ۸ سال صرف یه فیس لیفت عجیبه.شایدم وقتی دیده غولای این کلاس مثل کمری و آکورد علیرغم ارائه نسل جدید مجبور به کاهش تولید شدن (به خاطر کشش سلیقه بازار به سمت کراس اوورها)نمیخواد خیلی هزینه کنه تو گسترش و توسعه سدان بزرگش.اما جدای هر دلیلی فکر کنم‌پاسات چه ظاهری چه فنی کم و بیش رنگ و روی کهنگی گرفته دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Landscape

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (174 ديدگاه)

    حال بهمزن ترین محصول فولکس همین پاساته حالا این هیچ تمام برندهای معروف تو طراحی
    محصولات اقتصادیشون از مدلای لوکسشون اهام میگرن اما فولکس کارش بر عکسه از جتا الهام گرفته نمیدونم چه فکری کردن که این ایده رو اجرایی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    توقع بیشتری داشتم ازش بعنوان پرفروش ترین سدان فولکس (جهان؟)
    با این توصیفات از پس کمری و اکورد و التیما و مزدا 6 بر نمیاد قطعا.
    رینگاش خعلی خوبن ولیی و نمای جانبیش هم شبیه A5 اسپورت بک شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بنظرم تا وقتی آرتئون هست زیاد روی پاسات که حداقل از نظر ابعادی بسیار نزدیک به آرتئون هست، وقت نمیزارند.
    بعد یه نکته ناامیدکننده: موتور پاسات 2 لیتری توربو با 175 اسب!! به راحتی هر چه تمامتر الان میشه از موتور 2لیتری به شکل تنفس طبیعی توان 180 اسب گرفت!! این یعنی فولکس اصلا براش پاسات مهم نیست. شاید سال 2011 این توان با بکارگیری توربو قابل توجه بود اما تا الان باید همین بمونه؟ چرا در آرتئون از موتور 2لیتری توربو 280 اسب ارائه میشه! به شدت دوست دارم آرتئون را از نزدیک ببینم..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا