فولکس واگن

خودنمایی شاسی‌بلندهای جدید فولکس در گوانگژو

بی‌شک بازار خودروی چین یکی از مهم‌ترین بازارهای خودرویی برای خودروسازان طراز اول جهانی می‌باشد.


خودروسازان بی‌وقفه به دنبال جلب نظر مشتریان چینی بوده و فولکس‌واگن آلمان نیز از این قضیه مستثنا نیست. جدای از نسخه‌های طویل‌تر مدل‌های فعلی، این خودروساز آلمانی تعدادی از محصولات مخصوص بازار چین را در سال‌های اخیر عرضه کرده است. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به سدان لوکس فیدئون، لاویدا، لاماندو و… اشاره کرد.


اما اخیراً استراتژی فولکس‌واگن در چین معطوف شاسی بلندها بوده است. قبلاً طراحی متمایز T-Cross برای بازار چین را دیده‌ایم و هم‌اکنون نیز این شرکت در حال عرضه‌ی دو شاسی‌بلند جدید مختص این کشور می‌باشد.


فولکس‌واگن به‌صورت رسمی از شاسی بلندهای جدید تایرون و تارو در نمایشگاه گوانگژو پرده‌برداری کرده است. این خودروهای جدید که اوایل سال جاری در پکن پیش‌نمایش شده بودند سبد شاسی بلندهای فولکس را به ۶ خودرو خواهند رساند. ۴ شاسی‌بلند دیگر این برند در چین عبارت‌اند از T-Roc، تیگوان، ترامونت و توارگ.


تایرون که توسط جوینت ونچر فاو فولکس‌واگن ساخته می‌شود بر پایه پلتفرم MQB بنا شده و به دنبال خریداران شاسی بلندهای سطح میانی به بالای چین است. نام این خودرو ترکیبی از واژه‌های تایگر و آیرون بوده و فولکس ادعا می‌کند انعکاس این واژه‌ها را می‌توان در طراحی قدرتمندش مشاهده کرد.

این خودرو که از تیگوان مشتق شده طولی حدود ۴.۶ متری داشته و در فاصله‌ی بین تیگوان و تیگوان L قرار می‌گیرد. البته تایرون یک جایگزین کوچک‌تر برای توارگ، نه تنها از نظر ابعاد بلکه از نظر طراحی نیز می‌باشد. اگر شباهت‌هایی بین دو خودرو می‌بینید به خاطر پیش‌نمایش کانسپت میان سایز ادونسد در مارس ۲۰۱۸ می‌باشد.


اما فولکس‌واگن تارو توسط جوینت ونچر سایک فولکس‌واگن ساخته خواهد شد و از آن به عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی قوی نام برده شده است. تارو نیز از معماری MQB سود برده و ابعاد آن باعث می‌شود در جایگاهی بین T-Roc و تیگوان قرار گیرد.

این خودروی جمع‌وجور طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۴۵۳/۱۸۴۱/۱۶۳۲ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری و گنجایش محفظه بارش نیز به ترتیب ۲۶۸۰ میلی‌متر و ۴۵۵ لیتر می‌باشد. البته فضای بار با خواباندن صندلی‌ها به ۱۵۴۲ لیتر افزایش می‌یابد.


سه شاسی‌بلند دیگر فولکس‌واگن شامل T-Cross، تایرون و تارو از سال آینده وارد بازار چین می‌شوند. این برند در سال ۲۰۲۰ حداقل ۱۲ شاسی‌بلند را در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان به فروش خواهد رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اگه ماهم مثه بقیه بلاد کفر بودیم
    شاید اینها واسه ماهم چنین ماشینهایی میساختن
    حالا برو بجا تی راک
    ایکس۲۲ بخریم تا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهزیار

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (442 ديدگاه)

    یکی از یکی نازتر و بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amin

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    همشون چقدر خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMG 63

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    فولکس همینجورى پیش بره ۴ روز دیگه ستاره مرسدس بنزو میزنه جاى لگوى فولکس !!!
    وایساده مرسدس طرح سپر و جلو پنجره بده اینم همونو بزاره رو ماشیناش . خدایى جلو پنجره تک خط ( اسپورت ) و دو خط کرومى لگو وسطشو ببینید با سپراش !
    فقط هنوز از پانامریکاناش رونمایى نکرده که اونم گذاشته واسه سوپرایز مشتریاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ببین چقدر چینی ها مهمن هستن که شرکتی مثل فولکس میاد براشون فقط مختص اونها ماشین میسازه این کارو برای بازار امریکا نمی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      دوست عزیز چینی ها مهم نیستن
      بازدهی و سودآوری سرمایه گذاری در اون کشور فعلا این را ایجاب میکنه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران

        ۲۹ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (108 ديدگاه)

        البته حمید رضا بیراه نمیگه یکی از دلایل موفقیتهای یک شرکت بزرگ در چنین سطحی اهمیت دادن به تک تک مشتریانش هست. شک نکنید که علوم مربوط به مشتری مداری در بالاترین سطح در شرکتهای خودرو سازی مثل فولکس اجرا میشه و سود آوری این شرکتها از شناحت و تکریم مشتریانش نتیجه میده. بله مشتری مهم هستش ما ایرانی های فلک زده چون هیچ وقت مهم نبودیم درک نمیکنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا