فولکس واگنهفته نامه

گروه فولکس‌واگن، تحقق یک رؤیا

محمد جواد سرانجام: بیشتر تصور ما ایرانی‌ها از گروه خودروسازی فولکس‌واگن به محصول قدیمی و خاطره‌انگیز این شرکت یعنی فولکس‌واگن بیتل یا به شکل مصطلح آن در ایران، فولکس قورباغه‌ای محدود می‌شود که حاصل حضور کم‌رنگ این گروه خودروسازی در ایران است. چراکه با فرسوده شدن فولکس‌واگن بیتل و خارج شدن آن از خیابان‌های ایران، شاهد حضور پر رنگی از طرف این برند آلمانی در ایران نبودیم و تنها تلاش ارتباط با این خودروسازی شهیر آلمانی به تولید بدفرجام فولکس‌واگن گل در ایران منحصر می‌شود.

2016-volkswagen-passat-v6-5
البته در این میان تک و توک محصولات مختلف این شرکت مانند فولکس‌واگن بیتل جدید، ترانسپورتر و کدی به ایران وارد شدند اما این حضور به‌هیچ‌وجه با نقش این شرکت در بازارهای جهانی قابل قیاس نیست. از طرفی سایر برندهای متعلق به این گروه خودروسازی نیز یا به‌هیچ‌وجه در ایران شناخته شده نیستند، مانند سئات و اشکودا و یا مانند محصولات پورشه و آئودی، مردم کمتر در مورد ارتباط آن‌ها با گروه فولکس‌واگن اطلاعی دارند.

Volkswagen 01
گروه خودروسازی فولکس‌واگن
گروه خودروسازی فولکس‌واگن بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی کشور آلمان است که از ۱۲ شرکت خودروسازی با برندهای مختلف تشکیل شده است. این دوازده شرکت خودروسازی در سه دسته اصلی تولیدکننده خودروهای سواری، خودروهای تجاری و موتورسیکلت دسته‌بندی می‌شوند. درزمینهٔ تولید خودروهای سواری، گروه فولکس‌واگن شرکت‌های خودروساز آئودی، پورشه، اشکودا، سئات، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی و از همه مهم‌تر شرکت خودروسازی فولکس‌واگن را زیر چتر خود دارد. علاوه بر این سه شرکت خودروهای تجاری فولکس‌واگن، ام.آ.ان یا مان و شرکت اسکانیا شاخه تولید خودروهای تجاری گروه فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند و در آخر شرکت دوکاتی با نزدیک به ۹۰ سال سابقه به‌عنوان بازوی موتورسیکلت‌سازی این گروه خودروساز به‌حساب می‌آید.

volkswagen
گروه خودروسازی فولکس‌واگن محصولات مختلفی در تمامی رده و کلاس خودروهای سواری، از فولکس‌واگن ریزنقش آپ گرفته تا خودروهای سوپر اسپرتی مانند بوگاتی شیرون به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای دنیا و نیز انواع خودروهای تجاری سبک، سنگین و اتوبوس و همچنین موتورسیکلت تولید کرده تا شاید به‌جرئت بتوان گفت جای خالی در سبد محصولات این گروه خودروسازی باقی نماند. گروه فولکس‌واگن با فروشی در حدود ۱۰ میلیون دستگاه انواع خودرو و درآمد بیش از ۲۱۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵، یکی از سه شرکت بزرگ خودروسازی جهان از نظر تولید و درآمد است.
علاوه بر این، گروه فولکس‌واگن انواع شرکت‌های مالی، سرمایه‌گذاری، طراحی صنعتی، طراحی خودرو، شرکت‌های تحقیق و توسعه، تست خودرو و شرکت‌های توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خودرو را در اختیار دارد که بعضی از آنها شهرت جهانی داشته و حتی به سایر شرکت‌های خودروسازی جهان خدماتی ارائه می‌دهند. مهم‌ترین این شرکت‌ها، شرکت طراحی خودروی ایتال دیزاین است که در زیرمجموعه شرکت آئودی قرار داشته و محصولات مختلفی برای بسیاری از شرکت‌های خودروسازی خارج از گروه فولکس‌واگن مانند آلفارومئو، ب‌ام‌و، شورلت، دوو، هیوندای و فیات را طراحی کرده است.

Volkswagen
مالکیت گروه فولکس‌واگن
گروه خودروسازی فولکس‌واگن که تاریخ تأسیس آن به ۱۹۳۷ بازمی‌گردد، در ابتدای فعالیت به‌عنوان یک شرکت دولتی شناخته می‌شد که در اختیار حزب کارگر آلمان قرار داشت اما امروزه با گذشت نزدیک به ۸۰ سال از عمر این شرکت، عمده سهام آن در بازارهای بورس به فروش رفته و به‌عنوان یک شرکت خصوصی شناخته می‌شود.
گروه فولکس‌واگن در این خلال این دوران، سال‌های پرفرازونشیبی را تجربه کرده است. شروع فعالیت اصلی این شرکت به سال‌های پیش از آغاز جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد که باعث شد خیلی زود این کارخانه به تولیدکننده بزرگ ادوات جنگی تبدیل شده و محصولات سواری آن در جنگ جهانی استفاده شود. بعد از آن، شرکت فولکس‌واگن که از جنگ جان سالم به‌در برده بود، به دست انگلیس‌ها افتاد و تحت مدیریت انگلیسی جان تازه‌ای گرفت. در دهه ۱۹۵۰ میلادی، شرکت فولکس‌واگن که به آلمان‌ها بازگردانده شده بود توانست با ورود به بازارهای جهانی به بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو آلمانی تبدیل شود. پس از آن تا به امروز، هرچند که گروه خودروسازی فولکس‌واگن تهدیدها و بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته است اما توانسته است به مدد گسترش توان تولیدی خود به اقصا نقاط جهان و تکمیل سبد محصولات خود و نیز حضور قدرتمند و گسترده در بازار بزرگ و مهم چین، از پس مشکلات برآمده و جایگاهی رؤیایی در صنعت خودروسازی برای خود دست‌وپا کند.
عمده سهام گروه خودروسازی فولکس‌واگن در اختیار هولدینگ خودرویی پورشه اس‌ای قرار دارد. این هولدینگ خودرویی ۳۰.۸% از کل سرمایه و ۵۲.۲% از حق رأی گروه فولکس‌واگن را در اختیار خود دارد. بعد از این شرکت، ایالت نیدرزاکسن آلمان به‌عنوان مهد شکل‌گیری شرکت فولکس‌واگن و مرکز تولید و توسعه این شرکت، با داشتن ۲۰.۰% و هولدینگ قطر با ۱۷.۰% از حق رأی، بزرگ‌ترین سهام‌داران گروه فولکس‌واگن به شمار می‌آیند.

مقدار سهم از کل سهام گروه فولکس‌واگن در انتهای سال 2015
مقدار سهم از کل سهام گروه فولکس‌واگن در انتهای سال ۲۰۱۵
سهم در حق رأی گروه فولکس‌واگن در انتهای سال 2015
سهم در حق رأی گروه فولکس‌واگن در انتهای سال ۲۰۱۵

گروه فولکس‌واگن در سالی که گذشت
سال ۲۰۱۵ برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن سال پرفرازونشیبی بود. فولکس‌واگن در این سال مارتین وینترکورن، مدیرعامل اسبق خود را به دلیل رسوایی موتورهای دیزل این شرکت و بعد از ۸ سال فعالیت موفق کنار گذاشت و ماتیاس مولر ۶۲ ساله جای وی را گرفت. ماتیاس مولر که قبل از این و از سال ۲۰۱۰ مدیرعامل شرکت پورشه بود، با برکناری وینترکورن به مدیرعاملی گروه فولکس‌واگن منصوب شد.
در کنار این، گروه فولکس‌واگن که در این سال با دیزل گیت مواجه شد، سیر صعودی فروش و درآمد خود را از دست داد، به شکلی که کل تولیدات این گروه خودروسازی با ۲% کاهش و چیزی در حدود ۰.۷% زیان مواجه شد. این در حالی است که به غیر از شرکت خودروسازی فولکس‌واگن، بقیه شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سواری زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن با رشد تولید روبه‌رو بوده و کل درآمد گروه فولکس‌واگن نیز در این سال ۵.۴% افزایش داشته است.
از طرفی، گروه فولکس‌واگن در این سال توانست ۱۰۰% سهام شرکت اسکانیا را در اختیار خود در آورد و این در حالی است که در هر دو شرکت خودروهای سنگین خود در این سال با کاهش تولید مواجه بوده است.

Volkswagen Touareg R-Line Plus 01
توان تولیدی گروه و شرکت خودروسازی فولکس‌واگن
گروه خودروسازی فولکس‌واگن توانست در سال ۲۰۱۵ تعداد ۹.۹۳ میلیون انواع خودرو را تولید کند که هرچند که نسبت به سال میلادی قبل از آن ۲.۰% کاهش داشته است اما هنوز این شرکت را پس از تویوتای ژاپن و جلوتر از جنرال موتور آمریکا در مقام دوم نگاه می‌دارد. بنابراین فولکس‌واگن با تولید ۹.۹۳ میلیون دستگاه خودرو در ۱۱۹ کارخانه خودروسازی خود واقع در ۲۰ کشور اروپایی و ۱۱ کشور آمریکایی، آسیایی و آفریقایی توانسته است سهم ۱۲.۳% از کل خودروهای تولید شده در سال ۲۰۱۵ را از آن خود کند. گروه فولکس‌واگن با ۶۱۰۱۰۰ کارمند خود در سراسر جهان، در هر روز ۴۲۰۰۰ دستگاه انواع خودرو تولید کرده و به ۱۵۳ کشور جهان صادر می‌کند.
شرکت خودروسازی فولکس‌واگن نیز به‌عنوان تولیدکننده اصلی گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵ اقدام به تولید ۵۸۹۷۷۸۳ دستگاه خودرو از میان ۲۳ مدل خود، کرده است که این مقدار نسبت به سال میلادی قبل از آن ۴.۲% کاهش داشته است. از میان مدل‌های مختلف این شرکت، فولکس‌واگن گلف با ۱۰۹۵۵۵۳ دستگاه، پرتیراژترین محصول شرکت خودروسازی فولکس‌واگن بوده است. بعد از آن به ترتیب مدل‌های جتا، پولو و پاسات بیشترین میزان تولید را داشته‌اند.

میزان تولید 18 کارخانه خودروسازی برتر جهان در سال 2015
میزان تولید ۱۸ کارخانه خودروسازی برتر جهان در سال ۲۰۱۵

میزان تولید انواع محصولات شرکت خودروسازی فولکس‌واگن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵

مدل ۲۰۱۵ ۲۰۱۴
Golf ۱,۰۹۵,۵۵۳ ۱,۰۱۱,۱۲۴
Jetta/Sagitar ۸۴۴,۹۰۷ ۹۲۶,۲۷۷
Polo ۷۵۴,۵۴۶ ۷۵۳,۷۵۴
Passat/Magotan ۷۲۴,۰۱۸ ۷۴۷,۵۸۳
Tiguan ۵۰۱,۷۱۲ ۵۱۵,۳۴۹
Lavida ۴۶۲,۷۴۸ ۴۸۱,۷۴۰
Santana ۲۷۹,۵۸۳ ۲۹۵,۴۸۵
Bora ۲۰۲,۹۶۴ ۲۲۶,۰۰۶
Gol ۱۹۲,۸۴۱ ۳۰۰,۶۲۹
up! ۱۷۲,۳۴۵ ۲۱۷,۲۷۸
Touran ۱۲۰,۵۰۷ ۱۲۶,۵۶۷
Lamando ۱۰۳,۵۷۳ ۳,۰۸۰
Fox ۸۵,۱۶۱ ۱۰۶,۹۹۱
Saveiro ۷۵,۳۹۷ ۹۶,۴۲۰
Beetle ۶۴,۰۳۵ ۹۱,۴۶۴
Touareg ۵۹,۱۹۰ ۶۳,۷۴۱
CC ۵۶,۷۹۶ ۸۵,۵۹۱
Sharan ۵۳,۴۲۳ ۴۹,۴۹۸
Suran ۲۴,۶۹۱ ۲۳,۳۳۲
Scirocco ۱۶,۲۵۱ ۲۳,۵۷۳
Eos ۴,۵۵۹ ۶,۵۶۷
Phaeton ۲,۹۲۴ ۴,۰۶۱
XL1 ۵۹ ۱۰۶
مجموع ۵,۸۹۷,۷۸۳ ۶,۱۵۶,۲۱۶

سود و زیان گروه و شرکت خودروسازی فولکس‌واگن
گروه فولکس‌واگن در مجموع ۱۰.۰۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ به فروش رسانده است که این میزان فروش، درآمدی معادل ۲۱۳.۲۹۲ میلیارد یورو عاید این شرکت کرده است که در حدود ۵.۴% نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش داشته است. شرکت خودروسازی فولکس‌واگن نیز در این میان پررنگ‌ترین نقش را در درآمد کل گروه داشته و ۱۰۶.۲۴۰ میلیارد یورو و ۶.۵% رشد نسبت به سال قبل از آن، از محل فروش محصولات خود درآمد کسب کرده است. پس از خودروسازی فولکس‌واگن، شرکت آئودی با ۵۸.۴۲۰ میلیارد یورو و شرکت پورشه با ۲۱.۵۳۳ میلیارد یورو در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

فروش، درآمد و سود عملیاتی شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن در سال‌های 2014 و 2015
فروش، درآمد و سود عملیاتی شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵
در این میان سود عملیاتی شرکت خودروسازی فولکس‌واگن از مجموع درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۲.۱۰۲ میلیارد یورو بوده که به طور تقریبی ۲.۰% از کل درآمد این شرکت را شامل می‌شود.

فروش، تولید، درآمد و سود عملیاتی شرکت خودروسازی فولکس‌واگن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵
۲۰۱۵ ۲۰۱۴ %
Deliveries (thousand units) ۵,۸۲۳ ۶,۱۱۹ −۴.۸
Vehicle sales ۴,۴۲۴ ۴,۵۸۳ −۳.۵
Production ۵,۸۹۸ ۶,۱۵۶ −۴.۲
Sales revenue (€ million) ۱۰۶,۲۴۰ ۹۹,۷۶۴ +۶.۵
Operating result before special items ۲,۱۰۲ ۲,۴۷۶ −۱۵.۱
as % of sales revenue ۲.۰ ۲.۵

گروه فولکس‌واگن در یک نگاه
استفاده از چندین برند مختلف، تولید خودرو در همه کلاس‌های خودرویی شامل انواع خودروهای سواری و تجاری، سیطره و نفوذ در بازار چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار تک کشور جهان، حضور فعال در همه رده‌های بازار از خودروهای سواری معمولی در پایین بازار گرفته تا خودروهای برتر، لوکس در بالای بازار و سوپراسپرت‌ها به‌منظور تکمیل سبد محصولات شرکت و نیز استفاده از چند پلت‌فرم مشترک خاص در تمامی محصولات خود، حقایقی هستند که در زمینه‌سازی موفقیت گروه خودروسازی فولکس‌واگن نمی‌شود کتمان کرد.
توجه به تمامی این موارد در کنار هم باعث می‌شوند که یک شرکت مانند گروه فولکس‌واگن بتواند از جدال سخت و نفس‌گیر خودروسازهای جهانی در دنیای امروز سربلند بیرون آمده و به یکی از بازیگرهای مهم و اساسی صنعت خودروسازی جهانی تبدیل شود.
در این مقاله تلاش شد که زمینه آشنایی با گروه فولکس‌واگن و نیز جایگاه خودروسازی فولکس‌واگن به‌صورت مختصر فراهم شود. همچنین سعی می‌شود که در مقاله‌های بعد هر یک از شرکت‌های خودروساز زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن، توان تولیدی آنها، نقش هر یک در گروه فولکس‌واگن و نیز جایگاه آنها در بازار خودروی به‌صورت مجزا معرفی شوند.

Volkswagen Up
منابع:
volkswagenag

گزارش سالانه گروه فولکس‌واگن ۲۰۱۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمد جواد سرانجام

دانشجوی دکتری رشته مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من سود این دوسال نفهمیدم چقدر شد ولی سال ٢٠١٢ با 104میلیارد دلار درامد کمتر از 4 میلیارد دلار سود کرده(منبع ویکیپدیا) یعنی چیزی کمتر از 4 درصد این در حالیه که خودروسازای داخلی اگه ماشینی 50% سود براشون نندازه میگن ما ضرر میکنیم تولید کنیم و این هم میشه عاقبت فقط دنبال سود بودن که اشغال ترین ماشینای جهانو با قیمت بالا باید بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Lexus lover

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میدونم الان ممکنه منفی بارونم کنید اما واقعیت اینه که خودروساز(مونتاژ کار) ها با وجود این سود زیاد واقعا دارن ضرر میدن دلیلش هم اینه که این سودی که از ما میگیرن قسمت بزرگیش میره تو جیب اون عزیزانی که ارتباطی به خودروسازی ندارن ولی خب خودشون رو صاحب سهمی میدونن در این بازار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      دولت هم 100 درصد تعرفه گمرک.میگیره و نوش جان میکنه
      یه چیزی این وسط خیلی جالبه اونم این که فولکس واگن با 12 تا زیر مجموعه هنوز از تویوتا با لکسوسش عقبه
      مطمئنن اگه تنها برند فولکس واگن با تویوتا رو در نظر بگیریم تویوتا خیلی خیلی بیشتر از فولکس واگن فروش داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. PORSCHE:The God of Cars

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ((مطمئنن اگه تنها برند فولکس واگن با تویوتا رو در نظر بگیریم تویوتا خیلی خیلی بیشتر از فولکس واگن فروش داره))
        خب که چی؟؟؟ تویوتا روی گنده کردن خودش سرمایه گذاری کرده VW زیرمجموعه خریده. هر کسی پولشو یک جور خرج میکنه. اتفاقا ارزش کار VW خیلی بزرگتره. وگرنه معلوم نیود اشکودا یا لامبورگینی یا بنتلی الان چه وضعی داشتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. nissan

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    2 میلیارد یورو =8000000000000تومان سود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sajjad

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    خیلی عالی بود واقعا باید به نویسنده خسته نباشید گفت . واقعا مایه تعجبه که فولکس واگن و زیرمجموعه های اقتصادیش وارد نمیشن. شاید آقایون تشخیص دادن اونا هم پر مصرف و تاریخ گذشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    اگه یه شرکت پیدا شه که با صد جور زیر مجموعه مثل آئودی و پورشه و بوگاتی و لامبورگینی و بنتلی و … بیاد اول دنیا بشه حتما کارش درسته ولی بنظرم کار تویوتا و بنز که فقط دو سه تا زیر شاخه دارن خیلی درست تر از فولکس واگن است.
    البته نمیگم فولکس بده میگم اون دو تا بهترن
    1-فولکس
    2- تویوتا
    3-مرسدس آ ام گ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چه ربطی داره؟ خودت فهمیدی چی گفتی؟
      گروه فولکس واگن برای خرید هر شرکت چندین سال زحمت کشیده و کلی سرمایه جمع کرده. از آسمون که براش زیرمجموعه نیفتاده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1634 ديدگاه)

        عزیزم فولکس فقط این کمپانی ها رو خریده ولی دایملر آ ام گ و اسمارت و … ساخته همینطور تویوتا تی آر دی و لکسوز رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد حسین

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (489 ديدگاه)

          نباید این شرکت ها رو با هم مقایسه کرد
          مدیریت هر کدوم سختی های خودش رو داره.
          مدیریت تویوتا با اون حجم عظیم تولید زیر اسم یک برند و حفظ کیفیت که امضای تویوتاست تو کشورها و سایت های تولیدی مختلف یه شاهکار مدیریتی هست.
          از طرف دیگه مدیریت مجموعه عظیم فولکس که هر کدوم از برندها و شرکت های زیر مجموعه ش فلسفه و تاریخچه متفاوتی داره ، و به سمت موفقیت هدایت کردن هر کدوم از این برندها (که بعضا در حال ورشکستگی بودند) هم در نوع خودش یه شاهکار بی مثال هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اصلا صحبت شما منطقی نیست
          میشه ادعا کرد که فولکس واگن، شرکت های بنتلی و لامبورگینی رو ساخته

          حتی اگر یه جستجوی ساده در اینترنت کنین متوجه میشین این برندها وقتی توسط فولکس خریده شده، ورشکسته بودن، فولکس با استخدام مهندسین برتر و مدیریت عالی اونها را دوباره ساخت

          پورشه و بوگاتی هم حقیقتا ساخته فولکس هستن، قدمتشون رو فراموش کنید.

          همین الان بنتلی، شاسی بلند بنتایگا رو ساخته، این ماشین روی پلت فرم , و شاسی و بدنه فولکس تورگ( Touareg) و با موتور w12 ساخت فولکس کار می کنه

          لامبورگینی آونتادور و هوراکان هم با موتور و گیربکس ساخت آئودی تولید میشه که قدیمی ترین زیرمجموعه فولکس هست.

          مقایسه فولکس و تویوتا قیاس مع الفارق هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ساسان

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      کار تویوتا درست تره ؟؟ جدی ؟؟ :)))
      فولکس اشکودای کامل ورشکسته رو خرید و کاری کرد که الان ماشیناش تو خیلی از رده بندیا از تویوتا بالاترن
      برو همین مقاله بهترین خودروهای خانوادگی بزرگ رو بخون تا ببینی یکیش اشکوداس ولی خبری از تویوتا و نیسان نیست
      تویوتا خودش یه زیر مجموعه تاسیس کرد به اسم سایون که اینقدر متقاضیاش زیاد بود که سر خریدش همه جا دعوا بود و چند موردم ضرب و شتم گزارش شد و تویوتا مجبور شد جمعش کنه :))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        ساسان عزیز واقعا اطلاعاتت در مورد شرکت معظم فولکس کامل و عالیست بهت تبریک میگم . ی سریا نمیدونم چرا درای مغزشونو روی حقیقت میبندن و نمیخواهند عمدا یا سهوا بپزیرند فولکس با تمام مشکلات مقام اول رو بدست آورده در جهان . حالا هی میان میگن تویوتا فلان بسار. ملت ما همیشه تو توهم تفکرات اشتباه خودشونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1634 ديدگاه)

          آره آقا علی شما هم تو تفکرت بمون.
          من که ارزش فولکس رو پایین نیوردم گفتم به نظرم اون دو تا بهترن
          فولکس اگه زور داره دو تا کمپانی مثل اسمارت و لکسوز خودش بسازه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. امير علي

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    چرا نظر من پاک شد ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ان شا الله شرکت معظم فولکس واگن قضیه ی دیزل گیت رو پشت سر بگذاره و دوباره با قدرت تمام به راهش ادامه بده. ما منتظریم تا دوباره Volkswagen Group بزرگترین خودروساز جهان بشه و تویوتا رو پشت سر بگذاره. به امید اون روز…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      این اتفاق افتاده عزیزم
      با وجود تمام تلاش هایی که بعضی از شرکتا کردن که فولکس زمین بخوره، تو شش ماه اول سال فولکس بیشترین فروش رو داشت بعدش تویوتا بعدش جنرال موتورز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    باتشکر از جناب اقای سرانجام عزیز و گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا شرکت بزرگیه، زیرمجموعه های زیادی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. كوروش

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    بعنوان طرفدار المان بسیار برای فولکس واگن احترام قائلم شما یک نیم نگاه کنید به خدمات سالیانه رایگان که توی کشور ها انجام میده خودش جدا کلی هزینه است برند های لوکس مبلغ بسیار زیادی برای گارانتی طلب می کنند ولی فولکس برای خودرو های قدیمی این کار رو انجام می دهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سلطان ای بی اس

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    با سلام
    به عنوان یکی از طرفداران و مشتریان شرکت معظم تویوتا ، باید اعتراف کنم قدر ترین رقیب این شرکت همین فولکس واگنه به همین خاطرهم باید بهش احترام گذاشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      چون رقیب تویوتاس باید بهش احترام گذاشت ؟
      وقتی پیشرفته ترین وسیله نقلیه تو ژاپن اسب با نعل اسپرت بود،فولکس موتور تانک تولید میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داش مهم زمان حاله
        وقتی یه امار از با کیفیت ترین برند ها ارائه میشه تویوتا و لکسوس همیشه جزء اون بالایی هاس
        حتی چند وقت پیش یه امار گذاشته بودن که خرج خودرو پس از 10 سال که تویوتا اخرین بود یعنی کم خرج ترین
        ولی من فولکس واگن رو ندیدم تو هیشکدوم اگر هم بود وسط ها بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ساسان عزیز شما ژاپن در چه سطحی میبینی؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سامان اذری

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          ساسان زیر نظرت نمیشد نظر داد
          واسه همین اینجا مینویسم
          شمایی که میگی ژاپن هیچی بلد نیس و نمیتونه مثل لامبو و بنتلی و پورشه ماشین بسازه
          یادت نره لکسوس LFA یکی از شاهکارهای خودروسازی هستش و رکورد نوربرگ رینگش هنوزم جزء بهترینهاست اکیورا NSX هم یه خودروی ژاپنی هست که تکنولوژی توش موج میزنه
          میرسیم به بوگاتی
          من به فانتاستیک بودن شیرون هیچ شکی ندارم ولی نیسان جی تی ار نیسما با قیمت 160 هزار دلار شتاب صفر تا صد رو زیر 2.5 ثانیه طی میکنه
          من این دو تارو باهم مقایسه نمیکنم ولی شماهم نباس ژاپنی هارو دسته کم بگیرید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. ماسل

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    نویسنده ی عزیز از اونجایی که رشته تون مهندسی خودرو هست آیا ما توان و علم ساخت ماشین درست و حسابی نداریم؟ مشکل کجاست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    واقعا نباید گفت گروه فولکس واگن ، که باید گفت امپراطوری فولکس واگن (!)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. me84

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    درود
    صنعت خودروسازی جزء صنایع بسیار رقابتی و در عین حال کم سود به حساب میاد. درآمد و سود در این صنعت خیلی فاصله دارند. با اینکه خیلی هم
    سرمایه گذاریهای کلانی لازم داره ولی بازده سودش خیلی پایینه. بخاطر اینکه محصولات دائما بابد بروزرسانی بشن و دائم باید برای تحقیق و توسعه هزینه کرد و رقابت هم در این حوزه وحشتناکه.
    دوستانی که به این مباحث علاقه دارند پیشنهاد میکنم کتابهای «وارن بافت» سرمایه گذار مطرح آمریکایی رو مطالعه کنند. خیلی مباحث جذابی داره. بعد از خوندن کتابهای ایشون متوجه میشید که چرا به عنوان مثال جنرال موتورز یا تویوتا یا فولکس واگن سودشون در مقایسه با کوکا کولا یا مایکروسافت چقدر ناچیزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ALIREZA034

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم به (اف.ی)چی بگم.میگه فولکس شرکت هارو خرید ولی تویوتا و بنز زیرمجنوعه هاشونو خودشون تاسیس کردن واقعا چرا بعضیا اینقدر سطحی نگاه میکنن؟WV بیشترین زیر مجنوعه رو که بعشیا شونو ورشکسته بدونه هیچ افتخاری خریده وازشون غول ساخت مثل اشکودا و…همین الانم زیر مجنوعه هاش از بهترین هان که اگر WV نبود اصلا وجود نداشتن و WV داره ازشون حمایت میکنه.نمونش شاه کارش برای بوگاتی شیرون که تاریخ ساز شد و موتورشو درست میکنه.بعنوان طرف دار بی ام دبلیو یا شایدم بنز برای دفاع ازین شرکت حرف های زیادی دارم و احترام زیادی باش قاعلم. در وصف فلوکس فقط میشه گفت بزرگ بی ادعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    چارت سازمانی که در مطلبتون نوشتین غلطه گروه فولکس واگن وتمام زیر مجموعه هاش زیر مجموعه گروه پورش اس ای.
    در واقع اگر پورش اس ای با سهام(۵۰.۷۲) سرشاخه شرکت باشه :
    بقیه ازجمله:
    فولکس واگن
    اوئودی
    اشکودا
    دوکاتی
    ایتال دیزاین
    لامبورگینی
    بوگاتی
    پورش AG(خودرو سازی) المان
    شرکت سرمایه گزاری قطر (۱۵%)
    پورشه هولدینگ اتریش
    بنتلی
    اسکانیا
    کپیتال گروپ
    مان
    سئات
    نیدرزاکسن
    همگی زیر مجموعه گروه پورش اس ای gmbh می باشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    البته مطلبی را که در بالا نوشتم را اصلاح می کنم:
    کپیتال گروپ و نیدرزاکسن خودشان یک سرمایه گزار هستند در گروه پورش اس ای و از زیر مجموعه پورش اس ای به حساب نمی اید.و به ترتیب ۴و۱۲ درصد از سهام پورش اس ای را دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AKBAR

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    در مورد پاراگراف اول ، بیش از 95% بیتل های وارد شده به ایران مربوط به قبل از سال 1975 میلادی است و از اواسط دهه 70 میلادی خودروهای گلف ، پاسات و مدل 100 ائودی که واقعاً خودروهای جذاب و زیبایی بودند جای بیتل در ایران را گرفتند ، طراحی مدل 100 شرکت ائودی واقعاً از مدلهای سری 5 بی ام دبلیو و کلاس E مرسدس پایین تر نبود و گلف واقعاً جذاب ترین هاتچ بک آن دوران بود . پس از انقلاب حدود یک دهه واردات متوقف بود و در سالهای 1992 نسل جدید گلف به بازار ایران ورود پیدا کرد ، در آن موقع این خودرو با قیمت 2800000 عرضه می شد و در کنار مدلهای آسترا و سیویک نقش هاچبکهای به روز بازار را داشتند . در حول و حوش همان سالها که جنگ خلیج فارس واقع شده بود ، تعداد قابل توجهی از مدلهای پاسات بسیار فرسوده از کشور عراق وارد ایران شدند که قالب آنها سالهاست دیده نمی شوند . و اگر از من بپرسند خاطرات شما از خودروهای شرکت فولکس واگن چیست به مدلهای گلف و سری 100 ائودی اشاره می کنم ، ولی اگر از پدرم بپرسید احتمالاً از بیتلها هم نام خواهد برد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا