فولکس واگنهوندا

شاخ‌به‌شاخ فولکس‌واگن گلف R و هوندا سیویک تایپ R

مصافی به بلندای تاریخ…!

نسل فعلی فولکس‌واگن گلف R از زمان ورود به شوروم ها در سال ۲۰۱۴ عنوان داغ‌ترین عضو این خانواده را یدک کشیده بود اما با ورود مدل پرفورمنس به بازار این عنوان از دستش خارج شد. گلف R پرفورمنس دارای برخی آپشن های بیشتر از جمله اگزوز اسپورت می‌باشد.


البته این سیستم تنها در مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک DSG عرضه می‌شود. همچنین پکیج پرفورمنس باعث اضافه شدن ۲۳۰۰ پوند به قیمت ۳۴۹۱۰ پوندی گلف R پنج درب می‌شود. فولکس‌واگن باید از پیروزی قاطع خود مطمئن شود زیرا یک تازه‌وارد بسیار قدرتمند یعنی هوندا سیویک تایپ R توانسته اکثر رکوردها را درو کند.

این خودروی ژاپنی به‌صورت استاندارد تمرکز بیشتری روی راننده داشته و از این نظر اسپورت تر از گلف R می‌باشد. همچنین سیویک ارزان‌تر از رقیب است. با این تفاسیر کدام خودرو پیروز این میدان لقب می‌گیرد؟

  • شاخ‌به‌شاخ

هوندا سیویک تایپ R GT

فولکس‌واگن گلف R DSG Performance pack 5dr

مدل

۳۳۵۲۵

۳۷۲۱۰ (شامل ۲۳۰۰ پوند پکیج پرفورمنس) قیمت (پوند)
۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو

پیشرانه

۳۱۶/۴۰۰

۳۰۶/۴۰۰ قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو ۷ سرعته DSG اتوماتیک، چهار چرخ محرک

گیربکس

۵.۹

۴.۶ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)
۲۷۲ ۲۶۷

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۹

۹.۱ مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
ندارد رنگ متالیک (۶۳۵ پوند)، اگزوز آکراپوویچ (۲۹۷۵ پوند)، سیستم صوتی (۵۵۰ پوند)، ورود و استارت بدون کلید (۳۷۵ پوند)، کنترل شاسی دینامیک (۸۵۰ پوند)، دستیار حفظ خودرو بین خطوط (۱۲۲۵ پوند)

آپشن ها

 

  • فولکس‌واگن گلف R

نقاط قوت: پرفورمنس فوق‌العاده، شاسی بسیار توانا، سوار خوب برای کارهای روزانه

نقاط ضعف: قیمت بالا، پکیج پرفورمنس توجیه ندارد، سواری آن به اندازه سیویک درگیر کننده نیست


گلف R از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار حضور دارد و در اوایل سال قبل به‌روز شده است؛ اما این اولین باری است که با پکیج پرفورمنس عرضه می‌شود.

فولکس‌واگن گلف R
آپشن مورد بحث قیمت ۲۳۰۰ پوندی داشته و شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید با لاستیک‌های پهن‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر و اسپویلر جدید برای افزایش داون فورس می‌باشد. این پکیج همچنین محدود کننده سرعت گلف را حذف کرده بنابراین حداکثر سرعت آن افزایش یافته است.

فولکس‌واگن گلف R
قدرت پیشرانه افزایش نیافته است. پرفورمنس این خودرو هنوز هم قابل‌توجه بوده و در خط مستقیم به لطف سیستم چهار چرخ محرک و گیربکسی با تعویض‌های مثال‌زدنی بسیار سریع احساس می‌شود.

فولکس‌واگن گلف R
این خودرو در بحث شتاب به سادگی سیویک تایپ R را شکست می‌دهد اما در شتاب‌های بین دنده‌ای کمی عقب می‌افتد. پیشرانه گلف به اندازه هوندا جذاب نبوده و قدرت و گشتاور خود را در دورهای پایین تولید می‌کند. بدین ترتیب قدرت بیشتر خودرو بدون تحت‌فشار گذاشتن زیاد پیشرانه حاصل می‌شود اما هوندا سیویک تمایل بیشتری به گاز دادن نشان می‌دهد. همچنین باید به گیربکس هم اشاره کنیم که اگرچه سریع عمل می‌کند اما به اندازه گیربکس دستی سیویک جذاب و هیجان‌انگیز نیست.

فولکس‌واگن گلف R
خودروی حاضر در تست با استفاده از اگزوز سفارشی هیجان بیشتری به راننده تزریق می‌کند زیرا صدای مسابقه‌ای و بلندی دارد؛ اما خب باید به قیمت قابل‌توجه ۲۹۷۵ پوندی اگزوز هم اشاره کنیم.

فرمان فولکس دقیق بوده اما پاسخ آن به سرعت سیویک نیست. این خودرو به لطف پایداری بالای شاسی چسبندگی قابل‌توجهی داشته و راندن آن در سرعت‌های بالا بسیار آسان است؛ اما اگر اغلب اوقات به پیست نمی‌روید این پکیج پرفورمنس ارزش مبلغ اضافه را ندارد. این خودرو بسیار شبیه گلف R نرمال بوده اما خب ترمزهای آن بسیار قوی نشان می‌دهند.

فولکس‌واگن گلف R
مهم‌ترین آپشن این گلف اسپورت سیستم کنترل شاسی دینامیک است که به شما اجازه می‌دهد از بین حالت‌های کامفورت، نرمال و اسپورت یکی را برای سیستم تعلیق برگزینید. سیستم تعلیق خودرو در حالت‌های کامفورت و نرمال هنوز هم سفت اما پایدار بوده بنابراین به اندازه تایپ R مفید و کاربردی می‌باشد. در حالت اسپورت هم خودرو می‌تواند از پس دست‌اندازها برآید و ناراحتی خاصی در شاسی دیده نشود.

فولکس‌واگن گلف R
صرف‌نظر از حالت انتخابی، گلف R برنامه‌ریزی شده و آرام بوده و تنها در زمانی که تحت‌فشار سنگین قرار گیرد کمی ناهنجاری نشان می‌دهد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

صفحه‌نمایش: سیستم اطلاعات سرگرمی گلف جزو بهترین نمونه‌ها بوده و کاربری آسان و ظاهری مدرن دارد. این سیستم به‌صورت استاندارد با حالت‌های اندروید اتو و اپل کارپلی عرضه می‌شود.

داشبورد: طراحی ساده و تر و تمیز این بخش سطح بالا به نظر می‌رسد و ارگونومی خوبی دارد.

گیربکس: این خودرو تنها با گیربکس DSG عرضه می‌شود و همین موضوع جای شرمساری دارد زیرا هیجان گیربکس دستی معمولاً بیشتر است.

  • هوندا سیویک تایپ R

نقاط قوت: هندلینگ تیز و دینامیک درگیر کننده، فضای کابین و بار زیاد، گیربکس زیاد

نقاط ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف، طراحی کابین نه چندان جالب، استایل ظاهری دو قطبی

۲۰ سال است که با نام هوندا سیویک تایپ R زندگی می‌کنیم اما جدیدترین نسل این خودرو بی‌شک بهترین نسخه تاریخ است. اگر پیشرانه ۲ لیتری توربوی مدل فعلی بهترین قلب آهنین دوران نیست اما با قدرت ۳۱۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری سریع‌ترین سیویک تاریخ می‌باشد.


این خودرو در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۳ ثانیه کندتر از حریف آلمانی است که دلیل پیش افتادن گلف به سیستم لانچ کنترل و چهار چرخ محرک مربوط می‌شود.


اما این سیویک است در شتاب گیری بین دنده‌ای درخشیده و چند دهم ثانیه از حریف پیش می‌افتد. شکی وجود ندارد که شما در هوندا هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد زیرا این خودرو از گیربکس دستی سود برده و قوای محرکه سیویک شما را بیشتر درگیر خود می‌کند. قدرت بالاتر و وزن کمتر سیویک باعث شتاب گیری بهتر این خودروی ژاپنی در سرعت‌های میانی می‌شود. این موضوع به همراه دیفرانسیل لغزش محدود فوق‌العاده باعث می‌شود سیویک در سر پیچ‌ها یک قهرمان باشد.


دیفرانسیل الکترونیکی گلف R و کشش سیستم چهار چرخ محرک این خودرو به معنی عبور پرسرعت از پیچ‌ها است اما این عملکرد به اندازه سیویک درگیر کننده نمی‌باشد. فرمان تایپ R ارتباطی‌تر بوده و در پیچ‌ها لذت بیشتری ایجاد می‌کند.


پیشرانه هوندا کاراکتر بیشتری داشته و گشتاور آن در دورهای میانی چشمگیر است. طبیعی است که دور پیشرانه هوندا با هیجان و لذت بیشتری به ردلاین نزدیک می‌شود و این عملکرد در بین پیشرانه‌های توربو به‌ندرت دیده می‌شود.


دامپرهای تطبیقی استاندارد تایپ R حالت‌های کامفورت، اسپورت و R پلاس را ارائه می‌کند. این خودرو در حالت اسپورت تکان‌های بدنه کمی داشته و نیازی به استفاده از حالت R پلاس در جاده نمی‌باشد. حالت کامفورت سیویک نیز با تنظیمات نرم فولکس قابل‌مقایسه است.

نظرات آزمایش‌کنندگان

سیستم اطلاعات سرگرمی: اینترفیس این سیستم گیج‌کننده بوده و عملکرد سرسختانه‌ای دارد. ما استفاده از اندروید اتو یا اپل کارپلی استاندارد را ترجیح می‌دهیم.

گیربکس: گزینه تعویض خودکار وجود ندارد اما عملکرد گیربکس دستی سیویک تقریباً فوق‌العاده است.

صندلی‌ها: صندلی‌های حمایت گر سیویک اسپورت و راحت هستند. این صندلی‌ها به احساس مسابقه‌ای بودن کابین اضافه می‌کنند.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: هوندا سیویک تایپ R

به عنوان یک محصول همه‌فن‌حریف تر، هوندا سیویک تایپ R هاچبک داغ بهتری بوده و ارزان‌تر از فولکس‌واگن گلف می‌باشد. این خودرو در سرعت‌های میانی سریع‌تر، تیزتر، تواناتر و درگیر کننده بوده و محفظه بار و کابین مناسب و راحتی دارد. تنها نقطه‌ضعف واقعی این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی‌اش می‌باشد.

رتبه دوم: فولکس‌واگن گلف R

فولکس‌واگن گلف R پرفورمنس پک ترکیبی از پرفورمنس قابل‌توجه با کاربردی بودن و راحتی در استفاده‌های روزمره بوده اما بسیار شبیه نسخه استاندارد گلف R است. این پکیج گران‌بها بوده و نمی‌تواند به شکست دادن سیویک کمک کند. هوندا خودروی هیجان‌انگیزتری است.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    گلف جمع و جورتر و کاراتر هست و با توجه به اینکه اختلاف قیمت رو با آپشن های بیشتر و شتاب خیلی بهتر پوشش داده انتخاب من گلف هست. البته تایپ آر خیلی خاص تر هست و برعکس گلف با مدل پایه خیلی متفاوت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    سیویک تایپ R: لایک ?
    گلف R پرفورمنس: دیس‌لایک ?

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      سیویک یه ماشین فوق العاده اسپرت تر و هیجان انگیز تره
      عالیه این ژاپنی دیفرانسیل جلو(البته با تمام احترامی که برای ماشین اصیل آلمانی قائلم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    هر راننده ی مطرحی که پشت سیویک نشسته در پیست های مختلف یک رکورد جدید ثبت کرده و چه تعاریفی که نکردن
    این خودروی دوست داشتنی مشخصه که هرکسی رو به وجد میاره و بایدم لیدر یا سنگ محک کلاس خودش لقب بگیره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دیفرانسیل جلو بودنش و نداشتن شیفتر پشت فرمون، حس خوبی بهم نمیده، اما در‌کل‌ دوسش دارم ❤ واقعا خاص و جذابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۸ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (812 ديدگاه)

        فرشاد جان ارادت
        شاید تولید کننده دلایل خوبی برای اینها داشته، چون ندیدم کسی از نبود اینها ناراضی باشه و همیشه از لذت رانندگی با سیویک صحبت شده.
        اما بهرحال نظر شمام محترم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Sina

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    سیویک همیشه سرور گلف بوده و هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      کاری به تایپ R ندارم، اما سیویک همیشه مورد تمسخر بوده و هست. حداقل خارج از ایران.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. علیرضا

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من هنوز نمیتونم خودم رو قانع کنم که چجوری یه عده ادم هیوندای i30N رو بیشتر از این دو تا قبول دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Madjidiano Rolambo

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سیویک خیلی حس بچگانه ای داره تو طراحیش خیلی ها ممکنه خوششون بیاد ولی واسه من این ماشین ۳ نقطه ضعف اصلی داره

    ۱) دیفرانسیل جلو
    ۲) نداشتن شیفتر
    ۳) قیافه ی پسر بچه ای

    اگه رولزرویس فانتوم رو یه پیرمرد ۷۵ ساله در نظر بگیریم ظاهر گلف حس و حال یه جوون ۲۲ ساله رو داره اما سیویک نمی‌تونه بیشتر از یه پسربچه ی ۸ ساله باشه این نظر شخصی منه غیر از ۳ موردی که گفتم سیویک هیچ نقطه ضعفی نداره و عالیه

    تنها نقطه ضعف گلف که باعث شد اینجا هم دوم بشه قیمت بالاشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دقیقا ….سیویک ی خودروی عالی هستش ولی منم نمیتونم با قوس بچه گانه عقب ماشین کنار بیام … هر چی نگاه میکنم برام هضم نمیشه… و این گواه اینه که جدا از بحث فنی ظاهر ماشین کاملا سلیقه ای هستش و تو بازاریابی محصول ی فاکتور کلیدی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سامان اذری

        ۸ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        ولی ب نظر من یک بار سیویک تایپ ار و گلف رو از نزدیک ببینید بعد
        بگید که کدومش چند سال داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjidiano Rolambo

          ۸ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          گلف و سیویک رو تو ایران از نزدیک زیاد دیدم
          البته مدل گلف GTI بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سامان اذری

          ۹ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          بحث ما راجب ماشینهاییه که الان باهم مقایسه شده بود
          نه مدل دهه 90 که تو ایران هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. LAMBORGHINI

          ۹ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دهه ی 90 نیست … اون گلف هایی که شما میگی مال دهه 1970 و 1980 هست نه نود که اصلا منظورمن نیستن هیچ کدوم
          جدیدترین مدل GTI رو من اینقدر تو خیابون دیدم که واسم عادی شده
          مدل 2017

          سیویک تایپ آر هم مدل 2016ش رو چند وقت پیش دیدم

          واسه سیویک احترام زیادی قائلم اما قیافه ی نسل جدیدش خیلی اغراق شده تا واسه جوون ها جذاب به نظر بیاد

          موافقم 0
          مخالفم 1
  7. Mohamad

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    تو دنیایی زندگی میکنیم که بدون از نزدیک دیدن خودرو پشت جمله نظرشخصی غایم میشیم و ایرادایی میتراشیم که سایت تخصصی کارکشته ی سخت گیر هم نتراشیده! بعدم تنها دلیل برتری میشه قیمت پایینتر! متن مقاله هم که هیچ…
    اما خوب میدونم اگه یه پیرمرد 70-80 ساله بودم شاید ظاهر کسل کننده و محافظه کارانه گلف رو میپسندیدم اما الان که تو دهه سوم زندگیم به سر میبرم رخ تهاجمی، جسورانه و ساختارشکن سیویک دقیقا همون چیزیه که باید انتخاب کنم. با یه نظرسنجی ساده از طیف سنین 20 تا 40 سال میشه فهمید با ظاهر کدوم یکی از این دو بیشتر حال میکنن. ممکنه همون بچه های 7-8 ساله هم اسباب بازی سیویک رو ترجیح بدند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دیگه هوندا خودشو نشون داده تو پیست های مختلف
    نیاز به بحث نداره ک عالی عمل کرده همیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. #ali.m#

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اصلا اگه غیر از این باشه عجیبه
    ?سیویک?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا