فولکس واگن

نسخهٔ کشیدهٔ فولکس‌واگن تیگوآن برای چینی‌ها

فولکس‌واگن قصد دارد نسخه‌ای از کراس‌اوور تیگوآن را با فاصلهٔ محوری بیشتر بنام تیگوآن L تولید کند. چند وقت پیش تصاویر جاسوسی از نمونهٔ در حال آزمایش این خودرو منتشر شد اما حالا یک نمونهٔ از تیگوآن L بدون هیچ پوششی در چین دیده شده است. این خودرو قرار است توسط شرکت جوینت ونچر فولکس‌واگن-شانگهای در چین تولید شده و در چهارماههٔ نخست سال آینده به بازار عرضه گردد.

vw-tiguan-l-1

برای مقایسهٔ ابعاد تیگوآن L با نسخهٔ معمولی باید گفت درحالی‌که نسخهٔ استاندارد ۴.۴۸ متر طول، ۱.۸۰ متر عرض و ۱.۶۴ متر ارتفاع دارد، طول، عرض و ارتفاع مدل L به ترتیب به ۴.۷۱، ۱.۸۴ و ۱.۶۷ متر رسیده است. همچنین فاصلهٔ بین دو محور خودرو نیز از ۲.۶۸ متر در نسخهٔ استاندارد به ۲.۷۹ متر در تیگوآن L افزایش یافته است؛ بنابراین تیگوآن L کشیده‌تر، عریض‌تر و بلندتر از نسخهٔ استاندارد شده است؛ اما آنچه بیشتر اهمیت دارد فاصلهٔ محوری آن است که دقیقاً ۱۰.۷ سانتیمتر بیشتر شده است.

vw-tiguan-l-3-660x426

انتظار می‌رود تمام فضای اضافی که به لطف افزایش طول و فاصلهٔ محوری در تیگوآن L به دست آمده است، به سرنشینان عقب اختصاص یابد. این کراس‌اوور به‌صورت در استاندارد دارای پنج صندلی در دو ردیف خواهد بود اما امکان سفارش ردیف سوم با دو صندلی بیشتر هم وجود دارد که تیگوآن L را به یک کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ واقعی تبدیل می‌کند. هرچند هنوز هیچ تصویری از ردیف سوم صندلی‌های این خودرو نداریم اما قطعاً این صندلی‌ها بسیار جادار خواهند بود.

vw-tiguan-l-2c-660x495

در داخل خودرو، سبک معمول فولکس‌واگن یعنی کیفیت بالای تمامی قسمت‌ها، چرم عالی و فرمان اسپرت به چشم می‌خورد. یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی هم در مرکز داشبورد قرار گرفته است اما این چیزی است که به‌زودی به فولکس‌واگن ضربه خواهد زد اگر در حال حاضر نزده باشد؛ زیرا این نمایشگر بیش‌ازاندازه کوچک بوده و مناسب سال ۲۰۱۷ نیست تا جایی که این روزها حتی مینی MPVهای چینی هم دارای صفحه‌نمایش‌های ۱۲ اینچی هستند؛ بنابراین خریداران صفحه‌نمایش‌های بزرگ و جدیدی می‌خواهند که کامل بوده و برنامه‌های زیادی داشته باشد حتی اگر هرگز از آن‌ها استفاده نکنند.

vw-tiguan-l-2a-660x495

چهار پیشرانهٔ مختلف برای تیگوآن L در دسترس خواهد بود که عبارت‌اند از ۱.۴ لیتری توربو ۱۵۰ اسبی، ۱.۸ لیتری توربو ۱۸۰ اسبی، ۲ لیتری توربو ۱۸۵ اسبی و ۲ لیتری توربو ۲۲۰ اسب بخاری. گیربکس‌ها هم فقط به دو نمونهٔ شش سرعته و هفت سرعتهٔ DCT اتوماتیک محدود می‌شوند و نمونهٔ دستی وجود نخواهد داشت. قیمت فولکس‌واگن تیگوآن L از ۲۰۰ هزار یوآن (۲۸,۹۰۰ دلار) شروع شده و تا حدود ۳۲۰ هزار یوآن (۴۶,۳۰۰ دلار) افزایش خواهد داشت.

vw-tiguan-l-4-660x499

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اعتبار یعنی این؛ اونقدر با ارزش هستن که بهترین خودروسازای جهانی براشون محصول سفارشی میسازن. . . حالا ما هم بی تفاوت بشینیم به امید یه روز خوب. . . بشین تا بیاد ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. X6

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (577 ديدگاه)

      آقا فرشاد لطفا الکی جو ندید چین جمعیتش زیاد رشد اقتصادیشم همینطور افراد ثروتمندش روز به روز زیاد تر میشن که این واسه خودروسازا یه فرصت خوبه که پول زیادی به جیب بزنن
      تو این دنیا کسی بی دلیل واسه یه نفر دل نمیسوزونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. kasra

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چینی ها با این هیکل های رو فرمشون باید هم نسخه های کشیده و بزرگ تر سوار شن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. X6

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (577 ديدگاه)

      چینیا که ریزه پیزن اینکارو واسه این کردن چون جمعیتشون زیاد یعنی تعداد اعضایه خانوادهاشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم

        ۲۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        اتفاقا هر زوجی تا چند وقت پیش اجازه داشت یه بچه داشته باشه تو بعضی مناطق روستایی دو بچه ولی منم موندم با اون چثه ی ریز برا چی از هر ماشینی بزرگشو میخوان ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          منم موندم چرا ماشین بلند دوست دارن.
          خیلی قدشون موتاهه. اکثرا 150-145 هستن.
          .
          اولین باری که واقعا از قد درازم شرمنده شدم سفری بود که یک بار به چین داشتم.
          قد من 195 سانت هست.
          باور کن چینی ها تا کمرم بودن.
          خیلی خجالت کشیدم.
          وسط اون جمعیت مثل نره غول بودم !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ولی طراحی بیرونش یکم بی کیفیت به نظر میاد به جنس سپرش نگاه کنین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چینی ها بشینن حالشو ببرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا