فولکس واگن

همکاری فولکس‌واگن و مایکروسافت برای غلبه بر تسلا!

فولکس‌واگن اعلام کرد در حال همکاری با مایکروسافت برای توسعه تکنولوژی‌های خودران است. زیربرند Car.Software فولکس‌واگن با این غول تکنولوژی همکاری خواهد داشت تا اقدام به توسعه پلتفرم سواری خودکار مبتنی بر فضای ابری نماید. ژرمن‌ها مدعی هستند این فرایند باعث تسریع در استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی خواهد شد.

درک هیلگنبرگ مدیر بخش Car.Software می‌گوید:

از آنجایی که ما به یک ارائه کننده حمل‌ونقل دیجیتال تبدیل می‌شویم به دنبال افزایش مداوم راندمان توسعه نرم‌افزاری خود هستیم. با ترکیب تجارب گسترده خود در توسعه راه‌حل‌های رانندگی ارتباطی با دانش نرم‌افزاری و ابری مایکروسافت ما ارائه سرویس‌های حمل‌ونقل ایمن و راحت را سرعت خواهیم بخشید.

گروه فولکس‌واگن و مایکروسافت اولین همکاری خود را در سال ۲۰۱۸ و برای تولید فضای ابری خودکار و عملیات تست ناوگانی استارت زدند و آن را از اواخر امسال عملیاتی خواهند کرد. این خودروساز آلمانی امیدوار است شروع به استفاده از این نرم‌افزار در محصولات خود همچون ID.4 و ID.6 بکند.

البته فولکس‌واگن تنها خودروسازی نیست که با مایکروسافت همکاری می‌کند. این غول تکنولوژی اوایل امسال با جنرال موتورز نیز همکاری کرده است. البته یک دلیل مهم دیگر هم برای همکاری ژرمن‌ها با مایکروسافت وجود دارد. این برند خواهان کمک برای تأسیس شبکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور شبیه به تسلاست. قبلاً خبری از هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن منتشر شده بود که او از پیشرفت و رهبری تسلا در زمینه نرم‌افزاری و خودران ابزار نگرانی کرده بود.

هدف از این همکاری رفع این نگرانی‌ها و نهایتاً پیشرو کردن فولکس‌واگن در این زمینه‌ها است. مایکروسافت همچنین کاملاً مطمئن است که چیزهای خوبی را برای همکار خود فراهم خواهد کرد.

یکی از مقامات مایکروسافت گفته است:

این همکاری تحول بعدی در چارچوب کاری ما با گروه فولکس‌واگن است و با آن می‌توانیم تبدیل فولکس‌واگن به شرکت ارائه کننده حمل‌ونقل مبتنی بر نرم‌افزار را سرعت بخشیم. قدرت مایکروسافت Azure و توانایی‌های محاسبه، داده و هوش مصنوعی به فولکس‌واگن این اجازه را خواهد داد تا راه‌حل‌های سواری ایمن، قابل‌اعتماد و خودکار را سریع‌تر از همیشه ارائه کند.

خودروسازان فهمیده‌اند که ساخت خودرو دیگر به تنهایی کافی نیست. آن‌ها باید به ارائه‌کنندگان حمل‌ونقل با گزینه‌های متنوع تبدیل شوند. این گزینه‌ها شامل سرویس‌های اشتراک خودرویی و حتی اسکوترهای الکتریکی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    فقط تسلا که نباید باشه کلی شرکت دیگه هم هستن

    موافقم 12
    مخالفم 2
  2. S

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    مخترع روبیک ارنو روبیک بود و هنوز زندست ولی رکورد جهان رو یکی دیگه زد اون فقط اولین بار ساختش
    تسلا هم داره شروعش میکنه و یقین دارم وقتی که غول های خودرو سازی کل تمرکزشون رو روی الکتریکی ها بذارن و کلی شرکت نوپا وارد رقابت بشن کار براش سخت میشه خیلی هم سخت میشه‌.

    موافقم 15
    مخالفم 6
  3. بهزاد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    این اخبار قابل پیش بینی بود ولی محال ممکنه این خبرها بره تو ذهن برخی از طرفداران که رو چند تا کلمه قفلی زدن و دائم در حال تکرارش هستند.
    تا همین چند روز پیش داشتن از فروش نرم افزار و سیستم ها و تکنولوژی های تسلا به دیگران میگفتن و تسلطی که باعث میشه این شرکت ارزشش بره بالا بعد ما اینجا میگفتیم برندهای بزرگ محاله چنین کاری کنند.

    موافقم 7
    مخالفم 8
  4. Ramin

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    همه زدن تو کار غلبه بر تسلا….

    Appel

    فولکس ولگن و ماکروسافت

    تویوتا

    بنز

    بی ام و

    جنرال موتورز.

    کلا همه زدم تو کار ساختن رقیب برای تسلا…

    اما هیچ کدوم به اندازه تسلا خوب نخواهد بود. ( از خودروهایی که تولید شده به عنوان رقیب میشه فهمید)

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. رضا

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (172 ديدگاه)

      آره آره Appel

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Ramin

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اشتباه تایپی یه اتفاق طبیعی هست

        یکی افزایش رو اشتباهی نوشت کاهش

        منم اشتباهی یه حروفو جابجا نوشتم.

        حالا درستشو میگم apple

        اتفاق خاصی نیفتاده
        یعنی واقعا هیچی نداشتی بگی گفتی اره اره appel
        یعنی چیز دیگه ای نمیتونستی بگی ؟

        حالا apple

        پدال کامنتمو حذف نکن … سپاس..

        موافقم 8
        مخالفم 2
  5. ?Ali Hossein?

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    اگه بخوان به ماشین بزننن اسمش میشه :
    فولکسافت!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      یا یه ماشین به نام مایکرو واگن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. میثم

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    عکس آخری خیلی طراحی خوبی داره
    واقعا خوشم اومد

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. mahan

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    جالبه من عاشق این جنگ ها هستم.وقتی سری تو سرا در میاری خیلی می خوان سرتو زیر اب کنند!
    حالا دیگه اقای ایلان ماسک ادعا فایده نداره رقبا جدی و تشنه جنگ هستند اگه تلاش نکنی عقب میمونی.
    بهترین بودن در کنار پیشرو بودن هست که باعث ماندگاری میشه!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. mehran911

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    از این دست اخبار تقریبا هر روز منتشر میشه
    زیر برند Car.Software در حال حاضر از 5000 متخصص نرم افزار تشکیل شده که مستقیم روی سیستم عامل شخصی فولکس واگن برای رقابت با اندروید اتو و سیستم عامل اپل کار پلی کار میکنن علاوه بر این 5000 نفر دیگه در بخش های دیگه حوزه نرم افزار و دیجیتال استخدام شدن
    این 10 هزار نفر جدای از افرادی هستن که در بخش های دیجیتال پورشه و آئودی و… کار میکنن
    .
    فولکس از 2018 به دنبال توسعه یک اکوسیستم شفاف مبتنی بر داده برای مدیریت و رصد بهتر سیستم تولید و زنجیره تامین بود
    برای اینکار از 2019 تصمیم به همکاری گسترده با آمازون برای بکار گیری فضای ابری AWS گرفت
    ساده بگم در این سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری تمام آن چیزی که در فولکس واگن کار میکنن به شبکه متصل خواهند شد و در هر لحظه داده هایی که به دست میاد مستقیم به فضای ابری یکپارچه برای پردازش و بررسی ارسال خواهند شد
    در فولکس واگن مدیریت 122 مرکز تولید و 1500 تامین کننده در 30 هزار نقطه مختلف کار بسیار سختی است و برای رسیدن به بهترین بهره وری ممکن تمام اجزای رباتیک در خطوط تولید تمام بخش های مرتبط با 1500 تامین کننده تمام خودروهای تجاری در بخش حمل و نقل و ترابری و همه بخش های انبارداری و همه ی نمایندگی های فروش به شبکه یکپارچه ابری DPP فولکس واگن متصل خواهند شد تمام داده های جمع آوری شده به صورت یکپارچه پردازش و تحلیل میشن تا بهترین استراتژی و تصمیم ممکن برای ایجاد حداکثر بهره وری گرفته بشه این سیستم تاخیر و پسماند را از استارت تامین قطعه تا ساخت و رسیدن خودرو به مشتری را به حداقل ممکن کاهش میده
    مدیر عامل AWS آمازون به عنوان پیشرفته ترین بستر ابری جهان گفت :
    AWS Chief Executive Andy Jassy said in the VW statement that the planned industrial cloud “will reinvent its manufacturing and logistics processes.”
    یعنی فولکس با این سیستم بخش تولید و لجستیک رو باز آفرینی کرد یا به نوعی سیستم تولید رو از نو اختراع خواهد کرد
    .
    از طرفی فولکس و پورشه مدتهاست با SAP آلمان به عنوان بزرگترین برند نرم افزاری غیر آمریکایی جهان کار میکنن که این شرکت بعد از مایکروسافت و اوراکل از نظر درآمد سومین شرکتی در دنیاست است که تخصصی صرفا روی نرم افزار کار میکنه سیستم رابط کاربری گرافیکی GUI تسلا مدل 3 هم با همکاری این شرکت آلمانی توسعه پیدا کرد
    .
    برنامه و استراتژی فولکس در توسعه نرم افزار و دیجیتال همکاری با هر برند موفقی در این حوزه است تا از علم و تجربه ی هر برندی برای توسعه اکوسیستم نرم افزاری خودش استفاده کنه در همین راستا با وجود اینکه خود فولکس وآئودی و پورشه در حال توسعه سیستم های خودران بودن فولکس اومد 40 درصد از سهام argo AI رو که یکی از 4 غول حوزه خودران هست خریداری کرد و حالا هم همکاری گسترده با مایکروسافت
    برنامه فولکس واگن اینه که در کوتاه مدت 60 درصد از نیاز نرم افزاری خودش رو خودش تامین کنه و در آینده به عنوان بازیگر اصلی در این جریان مطرح باشه
    .
    قبلا گفتم رقابت هنوز شروع هم نشده بازیگرهای اصلی به مرور اما قدرتمند وارد این حوزه خواهند شد

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (302 ديدگاه)

      برخلاف چیزی که شما میگی تسلا هیچ وقت از سیستم مدیریت های معروف و سازمانی مثل sap و erp استفاده نکرده
      سال 2012 به دستور ایلان ماسک و با سرپرستی جی ویجایان در مرکز توسعه تسلا با حدود 25 نیرو در مدت 4 ماه سیستم مختص تسلا به اسم warp توسعه داده شد
      و اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی مدل 3 با همکاری شرکت فرانسوی داسو سیستمز توسعه داده شده
      و شرکت sap کارش توسعه رابط گرافیکی نیست اصلا
      کار تخصصی شرکت sap تولید نرم افزار هایی مدیریت عملیات تجاری و روابط با مشتریان هستش
      تفاوت عمده خودران تسلا با شرکت های متفرقه مثل وایمو گوگل که باعث شد تسلا موفق بشه این هست که
      بقیه سعی میکنن خودروی خودران بسازن
      تسلا سیستم عامل خودران ساخته به خاطر همینه موفق نمیشن بقیه
      امیدوارم هیچ وقت اطلاعات غلط به مخاطبان ندید

      موافقم 3
      مخالفم 1
  9. Elmiraj

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3103 ديدگاه)

    وقتی اپل سالها قبل تر نرم افزار IOS خودشو توسعه میداد….امثال سامسونگ ، هواوی ، موتورولا ، htc ، شیائومی و…. چسبیدن به اندروید گوگل ، وقتی دیدن هماهنگی نرم افزار و سخت افزار اپل فرسنگ ها جلوتر از اوناست و یه روزی ممکنه تحریم بشن سامسونگ اومد تایزن را توسعه داد که شکست خورد ، هواوی هم harmony os را توسعه داده که یک دهه‌ست توش موندن و الان هم افتادن به التماس گوگل و کاخ سفید…!!!!
    .
    گذر زمان تعیین خواهد کرد کی همچنان تاج پادشاهی را بر سر خواهد داشت…..

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. میثم

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      واقعا تو سیستم خودران تسلا با اختلاف شماره یک دنیاست

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. Benz

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تو ایران هم شرکت تبلت دانش اموزی با ایرانفرغون همکاری میکنه و تبدیل میشن به غول فرغون برقی جهان

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. مصطفی فرحیان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مایکروسافت اگه عرضه داشت شاهکاری مثل سیستم عامل گوشی های ویندوز فون رو نگه میداشت نکبت بی عرضه بهترین سیستم عاملو با بی لیاقتی از بین برد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا