فولکس واگن

نمایش پیکاپ کانسپت فولکس‌واگن تاروک در نمایشگاه نیویورک

فولکس‌واگن پیکاپ کانسپتی بنام تاروک را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۸ رونمایی کرد. حالا اما سازندهٔ آلمانی به‌منظور سنجش واکنش بازار، این پیکاپ میان سایز کانسپت را در نمایشگاه نیویورک هم برای آمریکایی‌ها به نمایش درآورده است. البته فولکس‌واگن اعلام کرده است که فعلاً هیچ برنامه‌ای برای عرضهٔ تاروک در بازار ایالات‌متحده ندارد.

تاروک پیکاپی با ساختار یکپارچه است که روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن ساخته شده است. طولی کلی این پیکاپ ۴.۹۱ متر است اما قسمت بار آن با طراحی خلاقانه‌ای می‌تواند تا درون کابین نیز گسترش پیدا کند. به لطف این ویژگی، تاروک می‌تواند بارهایی با طول تا ۱.۸۶ متر را حمل کند. این پیکاپ با فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متری، به همراه کراس‌اوور اطلس، یکی از بزرگ‌ترین محصولاتی محسوب می‌شود که بر اساس پلت‌فرم MQB ساخته شده است.

تاروک از قسمت بار بسیار کارآمدی برخوردار است که همان‌طور که اشاره شد، پانل بین کابین آن قابلیت پایین آمدن داشته و از این طریق می‌توان به طول قسمت بار خودرو اضافه کرد. این پیکاپ آلمانی ظرفیت حمل ۱۰۳۰ کیلوگرم بار را دارد.

در زیر کاپوت تاروک یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم ۴Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این سامانهٔ چهارچرخ محرک دارای حالات مختلفی شامل آنرود، برف، آفرود و کاستوم آفرود است که می‌توان آن‌ها را توسط کنترلر دواری انتخاب کرد.

تاروک در داخل یک فولکس‌واگن خالص است. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی با پوشش شیشه‌ای دیده می‌شود. علاوه بر این، یک بلندگوی قابل جابجایی که در کنسول مرکزی خودرو تعبیه شده است که می‌توان آن‌را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل کرد.


به گفتهٔ فولکس‌واگن، نسخهٔ تولیدی تاروک به‌زودی در برزیل عرضه خواهد شد اما فعلاً مشخص نیست که آیا به بازار ایالات‌متحده هم راه پیدا خواهد کرد یا نه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ROMMEL

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یعنی من عاشق مدیر عامل فولکس واگنم. واقعا باید بهش احسن گفت .
    اون از نمایشگاه شانگهای که smv و I.d.roomzz کولاک کردن اینم از نمایشگاه نیویورک.
    زبان طراحی جدید فولکس عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      اره دقیقا داره ازون حالت خسته کنندش خارج میشه
      ولی این پیکاپ با این مشخصات توی‌بازار امریکا فروش خوبی نخواهد داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا