فولکس واگن

جدیدترین کاروان فولکس‌واگن، یک سوئیت متحرک!

فولکس‌واگن یکی از باسابقه‌ترین سازندگان کمپر ون یا همان کاروان است به‌گونه‌ای که پیشینهٔ ساخت کاروان‌های مسافرتی توسط این شرکت به ون‌های تایپ ۲ در دههٔ ۵۰ میلادی بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، فولکس‌واگن هیچ‌گاه ساخت کاروان‌های مسافرتی را رها نکرده و همواره این خودروها را بر اساس نسل‌های مختلف ون ترنسپورتر تولید کرده است؛ بنابراین در خانوادهٔ نسل کنونی یا ششم ترنسپورتر هم نسخهٔ کاروان وجود دارد که با نام کالیفرنیا به بازار عرضه می‌شود.

حال اما فولکس‌واگن کاروان بزرگ‌تری بنام گرند کالیفرنیا را معرفی کرده که بر اساس ون بزرگ‌تر کرافتر ساخته شده است. این کاروان که شش متر طول دارد، در خود تمامی تجهیزات لازم برای زندگی مانند آشپزخانه با گاز دو شعله، سینک ظرف‌شویی و یخچال ۷۰ لیتری، سرویس بهداشتی، حمام با دوش آب و تخت خواب را جای داده است. این خودرو همچنین به سیستم صوتی با بلوتوث، سقف شیشه‌ای پانورامیک و پنل خورشیدی روی سقف هم مجهز شده است.

درب کشویی گرند کالیفرنیا به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود و همچنین به‌منظور سهولت در ورود و خروج، یک زیر پایی برقی هم در خودرو تعبیه شده است. علاوه بر این، برای کسانی که در مسیرهای ناهموار سفر می‌کنند امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion هم فراهم شده است. فولکس‌واگن گرند کاروان به‌زودی در نمایشگاه کاروان دوسلدوف که در تاریخ ۲۴ آگوست شروع به کار می‌کند رسماً معرفی شده و تمامی جزئیات آن مانند قیمت و تاریخ عرضه اعلام خواهد شد؛ اما این کاروان علیرغم نامش انتظار نمی‌رود در کالیفرنیا و دیگر ایالت‌های آمریکا عرضه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ما ایرانیها که عاشق مسافرتهای یکی دو روزه به شمال هستیم این ماشین خیلی کار راه اندازه نمیدونم چرا تو ایران نیست البته بعد از سال 57 ریشه اش تو ایران خشک شد

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      یه دونه از این ماشینا داشتم دیگه نیاز نبود خوابگاه یا خونه اجاره کنم برا دانشگاه???

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا