فولکس واگن

۷۰ سالگی فولکس‌واگن بیتل

فولکس‌واگن این هفته هفتادمین سالگرد خروجی اولین نمونه «بیتل» را از خط تولید این کمپانی در «ولفسبورگ» جشن می‌گیرد.

first VW Beetle
first VW Beetle
تاریخ این خودرو به سال ۱۹۴۵ و دوران حکومت هیتلر برمی‌گردد و شاید کمپانی فولکس‌واگن علاقه‌ای به اشاره به این موضوع نداشته باشد. با این حال، «خودروهای مردم» هیتلر که رسماً با عنوان KdF-Wagen شناخته می‌شدند، تا پایان جنگ جهانی تنها به تعداد ۶۳۰ دستگاه ساخته شدند و درخشش چندانی در بازار پیدا نکردند.

first VW Beetle
first VW Beetle
پس از اینکه تمرکز کارخانه ولفسبورگ بر روی تولیدی تجهیزات نظامی قرار گرفت، ارتش ایالا متحده آن را در آوریل ۱۹۴۵ تصرف کرد و در ماه ژوئن همان سال، این کارخانه به محل «فرمانداری نظامی بریتانیا» تغییر کاربری داد.

Dr. Ferdinand Porsche
Dr. Ferdinand Porsche
یک ماه بعد، سرگرد نظامی بریتانیا، ایوان هیرست (Ivan Hirst) سفارش ۲۰ هزار دستگاه فولکس‌واگن تایپ ۱ دریافت کرد. اولین نمونه این مدل، اندکی بعد از کریسمس در سال ۱۹۴۵ از خط تولید خارج شد. با توجه به کمبود مواد اولیه و اثرات جانبی جنگ، فولکس‌واگن تنها قادر بود ۵۵ خودرو را تا انتهای سال ۱۹۴۵ کامل کند. همچنین میزان تولید در ۲ سال آینده به هزار دستگاه در ماه محدود شده بود.

مدل پروتوتایپ بیتل
مدل پروتوتایپ بیتل
علیرغم مشکلاتی که در ابتدای راه وجود داشت، فولکس‌واگن «ایوان هیرست» بریتانیایی را به عنوان کسی معرفی می‌کند که این کارخانه را به یک تولیدکننده عمده تبدیل کرده و تمرکز آن را بر روی کیفیت و توسعه شبکه نمایندگی‌ها قرار داده است. همچنین بریتانیا در زمینه ایجاد یک بازار صادرات نیز برای فولکس‌واگن مفید واقع شدند.

VW-Beetle-70-Years
البته فولکس‌واگن GmbH در اکتبر ۱۹۴۹ دوباره به دستان آلمانی‌ها بازگشت و مدل «بیتل» نیز آن‌چنان پیشرفت کرد که بیش از ۲۱ میلیون دستگاه فروخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علي رضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    عشقم 70 ساله شد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۱۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      یک شاهکار مهندسی تمام عیار
      هیتلر در اوایل حکومتش(حدود سال 1933^36)به فردیناند پورش دستور میده ماشینی بسازه که دوبزرگسال و سه کودک رو بتونه حمل کنه،ایمن باشه،به سرعت 63.3مایل(100کیلومتر)برسه،ارزان و کم مصرف باشه.
      طبیعتا انتظار میره برای همچین درخواستی باید از ساده ترین تکنولوژی موجود استفاده کرد،ولی موتور هواخنک در اون زمان یک انقلاب مهندسی بود،چیزی که در مدل افسانه ای 959پورشه 400اسبی دودیفرانسیل هم استفاده شد.
      البته این عقیده که این خودرو به گونه ای ساخته شده که رو ریل هم حرکت کنه،اشتباهه،چون استاندارد عرض ریل در هر قاره،(و گاها چند کشور)متفاوته.
      به هر حال،من عاشق این ماشینم،هر خواسته ای که درمورد ماشین داشته باشین رو برآورده میکنه.(دقت کنید که سوپر ماشین نیست که بگین خب اینکه سریع نیست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MjM

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    یکی از اسطوره های کوچیک دوست داشتنی…..مثل مینی.. فیات 500…اپل آدام و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیرحسین

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    یکی از مجلات خودرویی فولکس واگن بیتل رو با آلفا جولیتا مقایسه کرده و بیتل سربلند بیرون آمده و پیروز شد
    خواهشم از وارد کننده ماشین اروپایی اینست که با توجه به سطح آگاهی و سلیقه مردم ایران که فقط ظاهر ژیگوله و بزک دوزک و امکانات غیرکاربردی و اسباب بازی گونه برایشان اهمیت داره و نه قابلیت فنی و مهندسی، کیفیت ساخت و دوام لطفاً سود خود رو کمی پایین بذارین تا طبقه متوسط بتواند از ماشین لذت ببره.با این سطح از آگاهی مردم ایران ماشین های اروپایی هرگز نمیتوانند به اندازه اسباب بازی های کره ای سود داشته باشند و بنابراین نباید توقع سودی به اندازه کره ای ها داشته باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا چیز بیخودیه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mohsen

      ۱۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      هی میگم چیزی نگم نمیشه! اگه بیخود بود قیمتش قد قیمت تاپ ازرا و سوناتا نیود یک بار تو توربوش بشین برون ببین چیه واقعا سیستم برمسترش تو مدل های فولش حرف نداره
      این 200 میلیون برای حیف کردن:http://bama.ir/car/details-3-3346044/2013-hyundai-azera-for-sale
      این 200 میلیون برای رانندگی:http://bama.ir/car/details-2-3376831/2013-volkswagen-beetle-for-sale
      خدایی امکاناتشونو نگا کن بعد یه چیز بگو مرد حسابی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیرشایان

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یه چیزی میگی که یه چیزی گفته باشی…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بیتل هم مثلِ 911 یه اسطوره اس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد کاظم

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من عاشق خودروهای کلاسیک هستم از دیدن این عکسها روحم شاد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. great britain

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    همیشه پای بریتانیایی ها در میانه (فولکس‌واگن «ایوان هیرست» بریتانیایی را به عنوان کسی معرفی می‌کند که این کارخانه را به یک تولیدکننده عمده تبدیل کرده و تمرکز آن را بر روی کیفیت و توسعه شبکه نمایندگی‌ها قرار داده است. همچنین بریتانیا در زمینه ایجاد یک بازار صادرات نیز برای فولکس‌واگن مفید واقع شدند.)
    آلمانی ها اون همه جنایت مرتکب شدن.
    اون وقت بریتانیایی ها کارخونه ی آلمانی رو به اوج میرسونه. در حالی که میتونستن یک کاری کنن حتی اسم کارخون حتی از ذهن ها بره!!!!!!!
    آخه معرفت تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آلمانی ها خیلی مدیون بریتانیایی ها هستن خیلی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. وحيد

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق بیتلم و پدرم از سال ١٣۴۶ سوار این ماشین بوده وبا هیچ ماشینی عوض نکرد من برای شادی روحش و یاده اون یک دونه مدل ١٩۶٨ خریدم تا یادش همیشه زنده باشه وبه پسرم همین رو انتقال میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا