فولکس واگن

فولکس ID.3 جدید با استایل اسپرت‌تر و کابین کلاسیک‌تر

فیس‌لیفت خفیف فولکس‌واگن ID.3 برای سال ۲۰۲۴ از سپر جلوی جدید و فضای داخلی ارتقا یافته با مواد بازیافتی بهره می‌برد.

فولکس‌واگن ID.3 را می‌توان گلف دوران الکتریکی دانست، بنابراین وقتی یک به‌روزرسانی حتی جزئی صورت می‌گیرد، درواقع خبر بزرگی محسوب می‌شود.

در این مورد فولکس‌واگن اذعان کرده که این خودرو به‌جای یک بازطراحی کامل، از طراحی اسپرت تر و چشم‌نوازتر و آپشن جامع‌تر بهره می‌برد.

 

ID.۳ کم‌تر از چهار سال پیش معرفی شد، بنابراین به‌هیچ‌عنوان قدیمی نیست. درحالی‌که این خودرو به‌سرعت قابل‌تشخیص است، از سپر جلوی جدید با ورودی هوا و همچنین سیستم شاتر فعال بهره می‌برد که نسبت به تنظیمات قدیمی کمی کلاسیک‌تر به نظر می‌رسد و ورودی مرکزی اکنون با پره‌های برجسته هوا متصل شده که جریان هوا در اطراف چرخ‌های جلو را بهبود می‌بخشد.

یکی از تغییراتی که چندان جلب‌توجه نمی‌کند، کاپوت جدید است که به‌راحتی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؛ بااین‌حال فولکس‌واگن اشاره کرده است که به دلیل حذف نوار سیاه زیر جلوپنجره و کشیده شدن بخش‌هایی در طرفین، جلوه بیشتری از طول بصری ایجاد می‌کند.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که نمای عقب تغییر کرده است، اما چراغ‌های عقب با اینکه تقریباً مشابه نسل قبلی خود به نظر می‌رسند، اما فولکس‌واگن به المان‌های موجود روی در صندوق بسنده کرده است.

فولکس‌واگن می‌گوید رنگ متالیک iridescent با جلوه مرواریدی طلایی است و خطوط مدرن طراحی بیرونی را عیان‌تر می‌نماید.

ازنظر اندازه، ID.3 جدید ۴۲۶۱ میلی‌متر طول، ۱۸۰۹ میلی‌متر عرض و ۱۵۶۲ میلی‌متر ارتفاع دارد که ۲۷۷۰ میلی‌متر هم فاصله بین دو محور جلو و عقب آن است.

کابین کلاسیک‌تر شده و با چاشنی متریال نرم و مواد بازیافتی است. طراحی déjà vu در کابین همچنان ادامه دارد، اما فولکس‌واگن به حرف مالکان گوش داده و پیشرفت‌های زیادی داشته است. خریداران همچنین بر روی صندلی‌ها و پنل درها، تودوزی میکرو فیبر را خواهند یافت.

خریداران همچنین یک نمایشگر دیجیتال ۵.۳ اینچی در پشت آمپر و یک سیستم سرگرمی استاندارد لمسی با نمایشگر ۱۲ اینچی را در اختیار دارند.

این مدل همچنین می‌تواند به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی راننده ازجمله کروز کنترل انطباقی، دستیار حرکت در بین خطوط، دستیار سفر با تغییر مسیر خودکار و دستیار پارک پلاس با عملکرد حافظه مجهز شود که می‌تواند مانورهای فردی، پیش از رانندگی را تشخیص دهد.

ID.۳ همچنین از فن‌آوری Car-to-reything (V۲X) بهره می‌برد که این مدل را قادر می‌سازد تا با خودروها و زیرساخت‌های سازگار تا شعاع ۸۰۰ متری ارتباط برقرار نماید.

قدرت این خودرو توسط پک باتری لیتیوم یونی ۵۸ یا ۷۷ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که اولی برد نسخه پرو را تا ۴۲۶ کیلومتر افزایش می‌دهد، درحالی‌که دومی نسخه پرو S را قادر می‌سازد تا ۵۴۶ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

صرف‌نظر از اینکه کدام باتری انتخاب شده است، قدرت توسط یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات / ۲۰۴ PS) و گشتاور ۲۲۹ پوند – فوت (۳۱۰ نیوتن‌متر) تأمین می‌شود که ID.3Pro را قادر می‌سازد تا در زمان ۷.۳ ثانیه از سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد، درحالی‌که ID.3Pro S در ۷.۹ ثانیه همین کار را انجام می‌دهد.

زمانی که نوبت به شارژ می‌رسد،ID.3Pro می‌تواند با شارژر سریع ۱۲۰ واتی در ۳۵ دقیقه از ۵ به ۸۰ درصد شارژ برسد. ID.۳ پرو S دارای ظرفیت شارژ تا ۱۷۰ کیلووات است و این امکان را فراهم می‌کند تا در کم‌تر از ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ شود.

مدل فیس‌لیفت ID.3 از ماه دسامبر و با مدل ID.3Life با قیمت ۴۳۹۹۵ دلار در آلمان قابل سفارش هستند. قرار است تحویل این مدل در سه ماهه چهارم آغاز شود و فولکس‌واگن ساخت این مدل را در ولفسبورگ آغاز خواهد کرد تا به تأمین تقاضا کمک کند.

ناگفته نماند فولکس‌واگن تأیید کرده که باتری کوچکتری هم برای آینده برنامه‌ریزی شده است. درنتیجه مشتریانی که به دنبال مدل‌های ارزان‌تر هستند می‌توانند کمی بیشتر صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    نمای عقب احساس میکنی با یک هاچبک قدر طرفی .ولی وقتی میرسی نمای جلو میبینی نه اینطوریا هم نیست

    موافقم 9
    مخالفم 23
    1. RENAULT5

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      دقیقا نمای جلوش چندان خوب نیست

      موافقم 5
      مخالفم 16
  2. زمستانم

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جدا مورد پسند هستش اشک تو چشام جمع شد دنیا داره به کجا میره چند شب پیش تو چابهار لودر انداختن تو کپر مردم حاشیه نشین خدایا مرگ خسته شدیم .

    موافقم 13
    مخالفم 5
  3. shetab-car

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    چراغ چراغ های عقب شبیه رنو تالیسمان یا کولئوس شده؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. Hamilton1970

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هروقت فولکس سری id میبینم یاد مسابقات یورو ۲۰۲۰ میفتم که با یه آرسی کوچیک از id4 توپو وسط زمین میبردن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. مهزیار

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (441 ديدگاه)

    چقدر خوبه این.
    فیس لیفت ملیح ولی کاملا موفق

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا