ولوو

بررسی نسخه پیش‌تولیدی پولستار 2

پولستار ۲ دومین محصول برند الکتریکی، لوکس و پرفورمنس ولوو است اما مهم‌ترین محصول این خودروساز تازه‌نفس محسوب می‌شود.

پولستار 2

تنها ۱۵۰۰ دستگاه از پولستار ۱ در سراسر دنیا فروخته شد و قیمت آن نیز حدود ۱۴۰ هزار پوند بود. آن خودرو در واقع جشن تولدی برای برند پولستار بود و در حقیقت محصولی جدی برای طرفداران دنیای خودرو محسوب نمی‌شد.

پولستار 2

همچنین مورد دیگر استفاده پولستار ۱ از قوای محرکه پلاگین هیبریدی است درحالی‌که پولستار ۲ و هر محصول بعدی این شرکت از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده کرده و خواهد کرد؛ بنابراین نه تنها پولستار ۲ محصول مهم‌تری است بلکه اولین سنگ محک واقعی برای تماشای میزان محبوبیت این برند نزد خریداران عادی می‌باشد.

پولستار 2

از نظر ابعاد و قیمت باید گفت پولستار ۲ شبیه تسلا مدل ۳ است، تسلایی که به شدت محبوب و معتبر بوده و نیازی به گفتن این موضوع نیست. خب آیا پولستار ۲ خواهد توانست دل مشتریان را به دست آورد؟ خب برای فهمیدن این موضوع پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی ۲ نشسته‌ایم…

پولستار 2

باید به این نکته اشاره شود که تست این خودرو در فضای کنترل شده در پیست تست سوئد انجام شد و اگرچه تقریباً آماده تولید به نظر می‌رسید اما برخی موارد هنوز به‌صورت کامل توسعه نیافته بودند. خودروی حاضر در تست از پکیج سفارشی پرفورمنس ۵ هزار پوندی سود می‌برد که شامل رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۰ اینچی، ترمزهای برمبو و دامپرهای قابل تنظیم Öhlins می‌باشد.

پولستار 2

این دامپرها در ۲۲ حالت مختلف قابل تنظیم بوده و تا ۵۰ درصد می‌تواند سفتی خودرو را تغییر دهد. خودروی حاضر در تست حد واسطی را داشته و در این حالت توازن بسیار خوبی بین راحتی و پایداری بالا دیده می‌شود. سواری سفت اما خوب پولستار ۲ در اکثر سطوح نرم بوده و تنها در مسیرهای خشن بود که حس سفتی سیستم تعلیق هویدا می‌شد.

پولستار 2

اما موضوع احساس‌برانگیزتر به چابکی پولستار ۲ مربوط می‌شود. حتی تغییرات سریع لاین حرکتی نیز با پایداری واقعی انجام می‌شود که دلیل آن نیز کنترل بسیار خوب تکان های بدنه، چسبندگی و حتی توزیع وزن خودرو است.

پولستار 2

شاید خاص‌ترین ویژگی شخصیتی این خودرو شتاب گیری‌اش باشد. دو پیشرانه الکتریکی قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسبی داشته و سیستم چهار چرخ محرک هم در دسترس است که شتاب گیری وحشیانه‌ای را باعث می‌شوند. کافی است در حالت سکون پدال گاز را فشار دهید تا کشیده شدن به سمت عقب را ببینید. حتی در حال حرکت نیز شتاب بالایی را شاهد خواهید بود. به عنوان یک خودروی الکتریکی، شتاب گیری پولستار ۲ را صدای چندانی همراه نیست و به خاطر سرکوب فوق‌العاده صدا در کابین، پولستار ۲ یک کروزر استثنایی است.

پولستار 2

موضوع مهم اینکه پولستار ۲ از جنبه‌های دیگر هم لذت‌بخش است. شعاع حرکتی ۴۷۰ کیلومتری این خودرو خوب بوده و طراحی آن نیز نسبت به رقبا متمایز است. همچنین کابین نیز از متریال باکیفیتی سود می‌برد. صفحه‌نمایش بزرگ کابین ظاهر خوبی داشته و از سیستم‌عامل جدید اندروید برخوردار است.

پولستار 2

آیا پولستار عالی و بی‌نقص است؟ خیر. محفظه بار خودرو کوچک‌تر از تسلا بوده و فضای سر عقب آن نیز برای افراد قدبلند کم می‌باشد. شیشه عقب کوچک نیز دید را محدود می‌کند. ترمزها نیز کمی چوبی حس شده و نیازمند عادت کردن هستند.

پولستار 2

اما این موارد باعث نمی‌شوند تحت تأثیر پولستار ۲ قرار نگیریم. تسلا چندی است که این بخش بازار را کاملاً به خود اختصاص داده اما پولستار رقیب بسیار جدی‌ای است.

پولستار 2

با طراحی خاص، کیفیت سواری احساس‌برانگیز، تکنولوژی جالب سیستم اطلاعات سرگرمی و تجربه رانندگی درگیر کننده و رضایت‌بخش، پولستار ۲ جایگزینی بسیار قابل‌اعتنا برای تسلا مدل ۳ محسوب می‌شود. آینده‌ی پولستار درخشان به نظر می‌رسد…

مشخصات پولستار ۲

  • قیمت: ۴۶۴۰۰ پوند (با مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری ۷۸ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۴۰۲ اسب بخار/۶۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۴۷۰ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ♤Angus_812♤

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    از طراحی پولستار خیلی خوشم میاد
    واقعا در اوج سادگی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    با این قیمت خیبلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Me

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    اصلا حرفی برای گفتن مونده ؟
    ??????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Dr.ALi

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    موتورهای 4 سیلندر و موتورهای الکتریکی رو دوس ندارم چیشد اون شیش و هشت و 12 سیلندر هارا:((

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارشیا

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    پولستار ۱ به نظرم خیلی جذاب تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا