ولوو

تجربه رانندگی با ولوو V60 ریشارژ T6 مدل 2020

تاکنون اگر خواهان یک استیشن اجرایی جمع‌وجور از ولوو با پیشرانه پلاگین هیبریدی بودید باید مدل V60 T8 با قدرت قابل‌توجه ۳۹۵ اسب بخاری را انتخاب می‌کردید. با قیمت فراتر از ۵۰ هزار پوندی، این خودرو یک محصولی گران‌بها بوده هرچند که توانایی‌های زیادی دارد.

ولوو V60

سوئدی‌ها با مشاهده این وضعیت اقدام به تولید مدلی ارزان‌تر اما همچنان ارزان کرده‌اند. این خودرو T6 است که رقیبی برای خانواده ب‌ام‌و سری ۳ محسوب می‌شود. با بهای حدود ۴۵ هزار پوند، این خودرو ارزان‌تر بوده و خریداران ناوگانی هم از مالیات پایین آن برخوردار خواهند شد.

ولوو V60

همچنین اگر شما به پارکینگ دسترسی داشته و بتوانید پس از هر سواری ولوو T6 را به شارژ بزنید شما مصرف سوخت زیر ۲ لیتر را خواهید داشت اما اگر اجازه دهید باتری‌ها خالی شوند مصرف خودرو حدود ۷ لیتر خواهد بود.

ولوو V60

T6 در جاده سریع حس شده و خب اعداد هم همین را نشان می‌دهند. پیشرانه بنزینی و الکتریکی با همکاری یکدیگر قدرت ۳۳۵ اسب بخاری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیه‌ای می‌شوند. این خودرو نه‌تنها سریع‌تر از اکثر هاچبک های داغ بوده بلکه با عملکرد پورشه ۹۱۱ متعلق به ۱۰ سال پیش برابری می‌کند.

ولوو V60

اما بیایید از مبحث اصلی دور نشویم. V60 هرگز نتوانسته از نظر جذابیت سواری رقیبی برای سری ۳ تورینگ باشد و حتی تریم اسپورت R دیزاین تست شده هم نتوانسته این شکست قدیمی را جبران کند.

ولوو V60

البته معتقدیم بخش اعظم خریداران این خودرو کاملاً از هندلینگ ولوو راضی خواهند بود. V60 ریشارژ T6 از رینگ‌های سفارشی ۱۹ اینچی استفاده کرده و سواری خوبی دارد. تکان های بدنه نیز کنترل شده و فرمان هم اگرچه سبک بوده اما دقیق می‌باشد.

ولوو V60

آسایش داخل کابین نیز بسیار خوب بوده و اگر بیشتر در شهر تردد می‌کنید برد الکتریکی حدود ۵۵ کیلومتری آن کافی خواهد بود. البته در دنیای واقعی برد الکتریکی ۴۰ کیلومتری به دست خواهد آمد. شارژ باتری‌ها با استفاده از شارژ ۳.۷ کیلوواتی هم ۲.۵ ساعت طول خواهد کشید.

ولوو V60

برخی تنظیمات حالت رانندگی همچون حالت پیش‌فرض هیبرید و پاور و پیور وجود دارد. در حالت هیبریدی اولویت به پیشرانه الکتریکی داده شده و در حالت پاور نیز قدرت ترکیبی هر دو پیشرانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. ما حالت هیبرید را ترجیح دادیم.

ولوو V60

در کل سیستم هیبریدی ولوو خوب کار می‌کند. T6 به‌صورت مؤثری بین پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی چرخش داشته و خاموش شدن پیشرانه درون‌سوز به خوبی صورت می‌گیرد. حالت B گیربکس نیز باعث فعال شدن ترمز احیا شونده شده و باتری تغذیه می‌شود. البته این خودرو حالت سواری تک پدالی نداشته اما به‌صورت هوشمندانه‌ای از ترمز احیا شونده استفاده کرده و در کل استفاده کمتری از ترمزها خواهید داشت.

ولوو V60

V60 T6 از همان کابین باکیفیت و مجهزی سود می‌برد که انتظار دارید. این قوای محرکه جدید در مدل پایه مومنتوم قابل انتخاب نبوده و موضوعی بد است اما تریم R دیزاین مخصوصاً با رنگ بدنه آبی و کابین چرمی خیال‌انگیز به نظر می‌رسد.

تمامی مدل‌های این خودرو دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صفحه لمسی ۹ اینچی و… هستند. در مدل‌های اینسکریپشن تریم لوکسی همچون کروم اطراف پنجره‌ها و ریل‌های سقف نقره‌ای دیده می‌شوند. محصولات ولوو از نظر ایمنی زبانزد بوده و خب کیفیت کابین نیز درجه‌یک است.

اما هیچ ولوویی بدون کابین و فضای بار جادار کامل نخواهد بود. خوشبختانه V6 از این نظر می‌درخشد زیرا دارای فضای بار ۵۲۹ لیتری است که بیشتر از سری ۳ تورینگ، مرسدس C کلاس استیت و آئودی A4 آوانت می‌باشد.

ولوو V60

اگرچه ولوو V60 T6 خودروی فوق‌العاده‌ای نیست اما موارد دوست‌داشتنی زیادی دارد. هزینه‌های نگهداری کم، پرفورمنس قوی و استایل زیبا از جمله این ویژگی‌ها هستند. تیزی سواری این ولوو به پای ب‌ام‌و سری ۳ تورینگ نمی‌رسد اما برای اکثر خریداران یک همه‌کاره خوب خواهد بود.

مشخصات ولوو V6 ریشارژ T6 AWD R-Design

  • قیمت: ۴۵,۲۳۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Hussein

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    ولوو یه ماشین زیبا و عالی و کاربردی و ایمن هست ?
    اما موتور این ماشین با ایران یکم سازگار نیست
    البته اکثر ماشین های خارجی با ایران سازگاری ندارن (البته بنزین و روغن نامرغوب )

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. Aria

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      ???
      ی ولوو دهه نودی هست استیشنه مال سفارت بوده چند سال پیش گذاشتن مزایده تا اینکه چند وقت پیش توی دیوار دیدمش
      اگزوزشو پاره کرده بودن
      بیچاره هیچ وقت فکر نمیکرد بیاد تو ایران دوگانهlpg شه و توش روغن بهران بریزن ??
      فقط مونده زبون باز کنه بگه خدایا منو از دست این جونورا نجات بده

      موافقم 24
      مخالفم 3
  2. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    مگه میشه استیشن های ولوو و دوست نداشت؟!

    موافقم 16
    مخالفم 3
  3. زیزیگولو

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    کمپانی ولوو ماشیناشو تو هر نسل با شکلو شمایل مدرنو بهینه شده در کاراییو عملکرد به بازار جهانی ارائه میکنه و بخوبی دل دوستدارا و مشتریاشو بدست آوورده

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. Malt hill

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    متخصص خودرو های دو لیتری

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. دی جی70

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چرا ماشینی مثل ولوو نه هیچ وقت شاخن ونه هیچ وقت دمد هیجانی نیستد{البته نه از نظر ایمنی}

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. جمشید

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (381 ديدگاه)

      منظورت دقیقا چی بود ؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. مهرداد كمال

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    ولوو فروشش خیلی تاپ نبود در بهترین حالت متوسط. میشد ارزیابی کرد بعد اومده سرعت رو روی ١٨٠ محدود کرده! قطعا متحمل ریسک بزرگی برای فروش میشه!!! به هر حال این خط و مشی این شرکتو نشون میده که ایمنی واسش بسیار اهمیت داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      ایمنی بالاتر از همه چیز…

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا