ولوو

تست کامیون مفهومی ولوو با قوای هیبریدی

علاوه بر بهبودهای صورت گرفته در بخش‌های آئرودینامیکی و مقاومت چرخشی، این کامیون نیمه کانسپت سنگین ولوو در حال حاضر با قوای محرکه‌ی هیبریدی برای حمل محموله‌های دور و دراز در حال تست است.

Volvo Concept Truck
قوای محرکه‌ی این کامیون در زمان ترمز گرفتن با انرژی ریکاوری شده کار می‌کند. این انرژی سپس در باتری‌ها ذخیره شده و به منظور نیروبخشی کامیون در حالت الکتریکی در جاده‌های کفی و با شیب کم بکار می‌رود.

Volvo Concept Truck
مدیرعامل کامیون‌های ولوو کلاوس نیلسون می‌گوید:

قوای محرکه‌ی موجود در کامیون مفهومی ما به منظور بهبود راندمان حمل‌ونقل پایدار توسعه یافته است. ما با این کامیون مفهومی دانش و تجربه‌ی ارزشمندی را به دست خواهیم آورد و همین امر ما را کمک خواهد کرد تا تکنولوژی‌های آینده را توسعه دهیم.

Volvo Concept Truck
علاوه بر این، سیستم حمایت راننده‌ی I-See ولوو به‌طور ویژه برای این قوای محرکه توسعه یافته بنابراین می‌تواند پستی‌وبلندی‌های مسیر را تحلیل کرده و اقتصادی‌ترین و مؤثرترین استفاده از قوای محرکه (دیزل یا الکتریک) را محاسبه نماید.

Volvo Concept Truck
طبق گفته‌های ولوو، قوای محرکه‌ی هیبرید به پیشرانه‌ی احتراق داخلی اجازه خواهد داد تا در زمان طی مسیرهای طولانی تا ۳۰ درصد زمان رانندگی خاموش شود بنابراین بین ۵ تا ۱۰ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد. البته باید گفت محدوده‌ی حرکتی این خودرو در حالت تمام الکتریکی تنها ۱۰ کیلومتر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    خیلی هنر میخواد که کامیون هایبرید باشه و چندین تن بار رو با موتور هایبریدی حمل کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اتفاقا ماشینای هیبرید چون گشتاور بالایی دارن، کاملا مناسب این‌کار هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    میگم هایبرید فقط انرژی ناشی از ترمز و این حرفها رو به باطری بر میگردونه یا بازم مثل ماشینهای الکتریکی به شارج مستقیم از طریق برق نیازه داره؟
    بعد اینکه تعرفه واردات ماشینهای هیبرید صفره یا کلا برقی صفره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      عمده خودرو های هیبرید نیاز به شارژ مستقیم ندارن بلکه صرفا از انرژی زائد موتور و اسطکاک اجزا استفاده میکنن و بهره وری انرژی موتور رو افزایش میدن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ایده ی کامیون هیبریدی بسیار آینده نگرانه و کاربردیه.
    کامیون های هیبریدی اندازه ی اتومبیل های هیبریدی اهمیت دارن و چه بسار بیشتر از اونا.
    ایول ولوو.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. سیدامین فاخر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (589 ديدگاه)

    بنز با یوربان تراک و ولوو تراک هم با این کشنده

    ه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Mehran

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    علیرغم اینکه تکنولوژی هیبرید هنوز اول راه تکاملشه بازم نا همینجا هم که پیش رفته واقعا دوست داشتنیه و بی همتا.تکاملش به اوج برسه چه خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. volvo fh

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    باکیفیت ترین کشنده ایران ولوو اف اچ.خیلی هم خوش دست است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نت

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    فرق ماشین هیبریدی و الیکتریکی چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشاد سجادیان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یه زمانی از اسکانیا خیلی خوشم میومد و حس خوبی به رقیبش ولوو نداشتم، اما دو سالی هست که دیدم نسبت به اسکانیا منفی شده، به جاش ولوو جاشو تو دلم باز کرده و کاملا میپسندمش اما در کل اعتقاد دارم که مرسدس خدایی میکنه و رو دستش نیست ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا