ولوو

مقایسه نسل جدید و قدیم ولوو S60

با اینکه دومین نسل ولوو S60 در تست‌های مقایسه‌ای صورت گرفته پیروزی چشمگیری به دست نیاورده اما تصویر کلی درباره آن یک خودروی خوش‌ساخت، ایمن و خوش‌ترکیب بوده است.


البته این‌گونه قضاوت‌ها به حدود یک دهه قبل تعلق داشته زیرا نسل پیشین S60 که در اواخر سال ۲۰۰۹ معرفی شده بود جای خود را به نسل کاملاً جدید S60 2019 داده است. زمان کاملاً تغییر کرده زیرا این کلاس هم‌اکنون در قبضه آئودی A4، مرسدس C کلاس و BMW سری ۳ است.

ولوو S60 در سال ۲۰۱۴ ارتقا یافت اما مرسدس و BMW نسل‌های جدید C کلاس W205 و سری ۳ کد F30 را قبلاً معرفی کردند بنابراین حالا زمان لذت بردن از نسل جدید این سدان اجرایی جمع و جور سوئدی می‌باشد.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، به‌روزرسانی سال ۲۰۱۴ این خودرو کاملاً وسیع بوده زیرا S60 از کاپوت، گلگیرهای جلوی جدید، جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های جدید متفاوت، دیلایت های LED نوین، سیستم اطلاعات سرگرمی تغییر یافته و تجهیزات ایمنی جدید همچون پایش نقاط کور مبتنی بر رادار سود می‌برد.

حتی با تغییرات وسیع ظاهری، نسل قبلی ولوو S60 در مقایسه با ظاهر ظریف و با ابهت نسل جدیدش به تقلا می‌افتد. نسل جدید این خودرو از زبان طراحی نوین ولوو سود می‌برد. این طراحی قبلاً در سدان پرچم‌دار S90 و دیگر محصولات سوئدی‌ها دیده شده است.

نمای جلوی S60 جدید تیز و ظریف بوده درحالی‌که نمای نسل قبلی کمی پیش پا افتاده بوده و خیلی جلب‌توجه نمی‌کند. زمانی که به پروفایل جانبی نگاه کنید اوضاع بهتری را در نسل پیشین S60 شاهد خواهید بود زیرا قوس‌های عقب عضلانی باعث ایجاد ظاهری دینامیک شده‌اند. چراغ‌های عقب L شکل نسل قبلی حتی امروز نیز خوب به نظر می‌رسند درحالی‌که چراغ‌های لابستر مانند نسل جدید کمی سنتی و مرسوم به چشم آمده و در اکثر محصولات امروزی هم دیده می‌شوند.

اما فراموش نکنید که نسل جدید ولوو S60 طویل‌تر بوده و فاصله بین محوری بیشتری دارد به همین دلیل طراحان آزادی عمل بیشتری برای ایجاد تناسبات جذاب داشته‌اند.

هر فردی که در کابین نسل قبلی S60 نشسته باشد به خوبی می‌داند که این خودرو کابینی خوش‌ساخت داشته و از متریال لوکس مناسبی بهره برده است. کابین خودرو راحت بوده و جدای از موقعیت رانندگی که به خوبی سری ۳ یا A4 نیست، شما احتمالاً شکایت زیادی درباره کابین نسل پیشین نخواهید داشت.

نسل جدید یک جانور کاملاً متفاوت بوده و از روش S90 و V60 پیروی کرده است. برخلاف S90 که دارای برخی متریال پلاستیکی بیشتر در کنسول مرکزی است شما شاهد کیفیت بالاتری در مقایسه با نسل قبلی S60 خواهید بود.

جدای از متریال باکیفیت، نسل جدید S60 همچنین دارای طراحی داشبورد ظریف‌تری بوده و از دکمه‌های کمتری استفاده کرده است. این خودرو همچنین دارای سیستم اطلاعات سرگرمی مدرنی است.

در کل اگرچه نسل قبلی ولوو S60 همچنان یک خودروی باکیفیت و نسبتاً جذاب است اما نسل جدید دقیقاً همان چیزی است که ولوو به منظور رقابت با حریفان سرشناس نیاز دارد.

سؤال اصلی این است: در کلاس سدان های لوکس کامپکت، شما نسل جدید ولوو S60 2019 را به سه حریف ژرمنی ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو زیبا هستن؛ نسل جدید مدرن‌تر/ نسل قدیم با ابهت‌تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad FM 480

      ۱۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      دقیقا یه چیز تو همین مایه ها میخواستم بگم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ماشین های ولوو خیلی خوش چهرن ولی ایرادشون همون حجم موتور هست که همشون از یک موتور استفاده می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی جذاب ترشده نسل جدید.آرام ومتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (29 ديدگاه)

      داداش این کجاش متین و آرومه؟ وحشی بودن داره از رخش میباره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امریکای بد

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعد از افزایش حق گمرکی موتورسیکلتهای هارلی دیویدسون از شش درصد به بیست درصد، هارلی دیویدسون قسمتی از تولیداتشو به اروپا منتقل میکنه
    چیزیکه متاسفانه خیلیا بهش توجه نمیکنن اینه که شرکتای اروپایی زیادی باعث اشتغال زایی تو امریکا شدن. حتی ایرباس با وجودی که میتونه تمام محصولاتشو مثل بوئینگ تو اروپا تامین کنه ولی میاد از امریکا هم تامین میکنه و تو امریکا خط تولید راه میندازه. ولی شرکتهای امریکایی که تو اروپا خط تولید راه انداختن و یا قطعه میخرن خیلی کمتره
    متاسفانه دودش تو چشم خود امریکا و امریکاییا میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    نسل قدیم ولو S60 توی رده خودش جزو بهترین ها بود احتمالا نسل جدیدش هم همینطوره.از لحاظ چهره نیز،هر دو نسل جذاب هستند و نسل جدید انگاری تراش خورده نسل قدیم است با طلابت و جذابیتی بیشتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. الهی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ولوو فوق العاده داره کار میکنه…

    من ولوو را به آلمانیها ترجیح میدم… چون از قدیم عاشق ولوو بودم.. الانم که داره پشت سر هم گل میکاره…

    ولی نظر همه محترمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا