ولوو

مقایسهٔ نسل جدید ولوو S60 با رقبای اروپایی

ولوو به‌تازگی نسل جدید سدان کامپکت خود یعنی S60 را معرفی کرده است؛ اما این سدان لوکس سوئدی در بخشی بسیار رقابتی قرار دارد که این یعنی علاوه بر این‌که باید خریداران را از کراس‌اوورها به سمت خود جذب کند، با رقبای جدی و سرسختی چون ب‌ام‌و سری ۳، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4 هم مواجه خواهد بود. این در حالی است که غیر از آلمان، رقبایی مانند جگوار XE، اینفینیتی Q50، لکسس IS، آلفارومئو جولیا و کادیلاک ATS هم از دیگر کشورها در برابر S60 جدید صف‌آرایی خواهند کرد. حال اما در این مطلب قصد داریم نسل جدید ولوو S60 را با رقبای اروپایی خود مقایسه کنیم.

از لحاظ طراحی ظاهری، کاملاً واضح است که ولوو S60 جدید به‌طور کامل نسبت به نسل قبلی خود متحول شده و استایلی بسیار مدرن و شیک را به نمایش گذاشته است که برای رقابت با رقبای سرسخت خود کاملاً آمادگی دارد. در نمای جلویی این سدان سوئدی جلوپنجرهٔ عریضی به چشم می‌خورد که توسط چراغ‌های جلوی LED موسوم به «چکش ثور» احاطه شده است. در این نما همچنین آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس و جگوار SE هم خوب و مدرن به نظر می‌رسند اما ب‌ام‌و سری ۳ واقعاً سن بالای خود را نشان می‌دهد. البته انتظار می‌رود نسل جدید این سدان آلمانی هم اواخر امسال در نمایشگاه پاریس رونمایی شود. همانند بسیاری از خودروهای دیگر این کلاس، S60 جدید هم در ظاهر شباهت‌های زیادی با برادر بزرگ‌ترش یعنی S90 دارد به‌گونه‌ای که چراغ‌های عقب آن بشدت تحت تأثیر S90 طراحی شده‌اند. بااین‌حال همین چراغ‌ها، S60 را به‌طور کامل از رقبای خود متمایز کرده‌اند.

در پروفیل جانبی، ولوو S60 اوورهنگ‌های نسبتاً کوتاهی دارد خصوصاً در قیاس با آئودی که به همراه S60، تنها خودروی دیفرانسیل جلوی این مقایسه محسوب می‌شود. البته کوتاهی اوورهنگ‌ها در S60 چندان قابل‌توجه نیست اما همین ویژگی به سدان لوکس سوئدی‌ها ظاهری اسپرت‌تر و کامپکت‌تر بخشیده است.

ازآنجایی‌که S60 جدیدترین خودروی این بخش محسوب می‌شود، تعجبی ندارد که از کابینی مدرن با نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار باشد درحالی‌که این نمایشگر در دیگر خودروها ابعاد کوچک‌تری دارد. علاوه بر این، آثار افزایش سن در C کلاس و سری ۳ هم احساس می‌شود اما از سوی دیگر A4 هنوز احساس تازگی دارد و این موضوع در مورد XE هم صدق می‌کند.

چون این پنج سدان لوکس در بخش خودروهای کامپکت قرار دارند، همگی فضای نسبتاً کمی را در قسمت صندلی‌های عقب ارائه می‌کنند. از این لحاظ، S60 با ۸۹۴ میلی‌متر فضای پای عقب و ۹۴۴ میلی‌متر فضای سر عقب، تقریباً با C کلاس در یک سطح قرار می‌گیرد اما آئودی A4 با ۹۰۶ میلی‌متر فضای پا و ۹۵۰ میلی‌متر فضای سر، هردوی آن‌ها را مغلوب می‌کند.

ولوو S60
نسل جدید ولوو S60 مدل ۲۰۱۹ اواخر سال جاری در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت پایهٔ این ماشین از ۳۵,۸۰۰ دلار آغاز می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من طرفدار بنزم ولی صادقانه بگم همه این ماشینها فوق العاده هستن از نظر من تفاوتی ندارن همه عالی و شیک

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا داشتم به این فکر میکردم که اگه لوگوهای شرکتها رو بردارن،
      همگی فوق‌العاده هستن
      و اینکه چطور این رقبا میتونن اینقدر خوب باشن که ایراد خاصی نشه از هیچ‌کدوم نسبت به یکی دیگه گرفت
      یا اینکه برتری مطلقی رو طراحی داخلی-خارجی یکی نسبت به بقیه داشته باشه
      هرکسی امکان انتخاب هرکدومو داشته باشه، قطعا نمیتونه بگه طراحی بقیه رقبا مشکل خاصی داشت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    یه خوشگلی خاصی داره عقب ولوو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ظاهرش از همه بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. shirko

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اقا هر کدوم امتیازش از همه کمتره ، کدومشو‌نمی پسندید به قیمت روز وارد ایران کنید من اونو‌می خوام .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    صبر کنین نسل جدید ام 3 بیاد اونوقت نفس کش میطلبه
    اینا جلوش جیک جیک میکنن
    راستی جای جولیا تو این مقایسه خیلی خالی بود خیییللیییی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا