ولوو

معرفی ولوو S60 با قوای محرکه پلاگین هیبریدی

سومین نسل ولوو S60 با ارائه‌ی قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی T8 رقابتی‌تر از قبل می‌شود. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌ی ۲۵۰ اسب بخاری T5 هم در دسترس می‌باشد.


اما قوای محرکه‌ی این خودروی سوئدی ترکیبی از پیشرانه‌ی بنزینی ۳۰۳ اسبی و واحد الکتریکی ۸۷ اسبی است که مجموع خروجی آن‌ها به ۳۹۰ اسب بخار می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد.


این سدان لوکس و کامپکت مصرف سوخت ۱.۶ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن به ازای هر کیلومتر تنها ۳۹ گرم است. با شارژ کامل باتری ۱۱ کیلووات ساعتی، ولوو S60 می‌تواند ۵۸ کیلومتر را تنها با نیروی الکتریسیته حرکت کند.


ولوو با عرضه‌ی S60 پلاگین هیبریدی اقدام به اعمال تغییراتی در این خانواده کرده و مدل R-Design جای خود را به مدل R-Design پلاس داده است. همچنین نسخه‌ی جدید اینسکریپشن پلاس هم معرفی شده است.


مدل R-Design پلاس که بنا به گفته‌ی ولوو تجربه‌ی رانندگی اسپورت تری را ارائه می‌کند ۱۲ میلی‌متر ارتفاع کمتری داشته و از فنرهای سفت تر و میله‌های ضد لغزش و دامپرهایی با پاسخ‌های سریع‌تر سود می‌برد. نسخه‌ی هیبریدی این خودرو البته از سیستم تعلیق استاندارد استفاده می‌کند. از بین رینگ‌های ۱۸ تا ۲۰ اینچی می‌توان یک گزینه را انتخاب کرد. صندلی‌های اسپورت چرمی، هدآپ دیسپلی، پدال شیفترها و تریم آلومینیوم نیز جزو ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.


اما مدل S60 اینسکریپشن پلاس دارای تریم کروم بدنه و رینگ‌های متفاوتی می‌باشد. در کابین هم پوشش چرمی کامل، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده و… دیده می‌شوند.


این خودرو به‌صورت سفارشی از دامپرهای تطبیقی سود برده و می‌تواند با فشار یک دکمه سواری سفت تر یا نرم‌تری داشته باشد.


قیمت مدل T5 R-Design پلاس از ۳۷۹۳۵ پوند آغاز شده و به ۳۸۸۳۵ پوند برای مدل T5 اینسکریپشن پلاس می‌رسد؛ اما برای خرید مدل T8 R-Design پلاس پلاگین هیبریدی باید ۴۹۸۰۵ پوند پرداخت کنید.


به زودی نسخه‌ی قوی‌تر پولستار این خودرو با قدرت ۴۰۵ اسب بخار هم معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بشقهی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    چه زیباست
    اگه پولدار بشم حتما یه ولوو میخرم. مخصوصا اون مدل v90 cc رو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Me

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    خیلی خوبه این ولوو.روز به روزم داره بهتر میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جانم ولوو
    جانم ابهت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا