خودروهای سنگینولوو

معرفی کِشندهٔ الکتریکی بدون کابین ولوو

ولوو با معرفی کِشندهٔ الکتریکی خودران بدون کابینی بنام وِرا (Vera)، توانایی‌های خود در زمینهٔ کامیون‌ها و حمل‌ونقل را نشان داده است. این کِشندهٔ کانسپت که طی رویداد ویژه‌ای در برلین آلمان رونمایی شده است، پیش‌نمایشی از یک کامیون تولیدی در آینده را ارائه کرده که ولوو قصد دارد آن‌را برای استفاده در بنادر و مراکز تدارکاتی بزرگ تولید کند.

قوای محرکهٔ تمام الکتریکی ورا از همان نوع میل‌گاردان و باطری‌هایی استفاده می‌کند که در اولین کامیون الکتریکی ولوو که اوایل سال جاری معرفی شد بکار رفته بود؛ بنابراین هرچند ولوو اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ ورا منتشر نکرده است ولی میدانیم که کامیون الکتریکی قبلی این شرکت به موتور الکتریکی ۱۸۵ کیلوواتی (۲۵۰ اسب بخار) و پکیج باطری‌های لیتیوم یون با ظرفیتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت مجهز بود و بُرد آن به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسید.

نکتهٔ مهمی که در مورد ورا اعلام شده این است که امکان اتصال آن به هر تریلر استانداردی وجود داشته و می‌تواند تا ۳۲ تن بار را حمل کند. ولوو معتقد است وسایل نقلیه‌ای مثل ورا، کارایی و سودمندی خود را در صنایعی که وابستگی زیادی به کامیون و حمل‌ونقل دارند اثبات خواهند کرند.

معاون ارشد بخش خودران ولوو آقای «مایکل کارلسون» در مورد این کِشنده گفته است:

«ازآنجایی‌که این کِشنده فاقد هرگونه آلایندگی بوده و سروصدای کمی دارد، می‌تواند عملیات خود را در هر زمانی از روز یا شب انجام دهد».

برای اینکه ورا بتواند بدون نیاز به راننده به جابجایی بار بپردازد، به حدود ۳۰ سامانهٔ اخطار، ترمز و کاهش سرعت خودکار، دوربین‌های کنترلی و سیستم تنظیم فاصله مجهز شده است. علاوه بر این، به‌وسیلهٔ سرویس ابری، در هر زمانی امکان اتصال ورا به مرکز کنترل حمل‌ونقل وجود دارد که از این طریق می‌توان بر حرکت وسیله، موقعیت در جاده، محتوای بار و پارامترهای دیگر نظارت داشت. بااین‌حال ولوو معتقد است در آینده راننده‌های انسانی همچنان در بیشتر کامیون‌ها باقی خواهند ماند اما خیلی زود وسایل نقلیهٔ تجاری خودران را در مناطق محدودی مثل فرودگاه‌ها و بنادر خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    با اینکه کابینش حذف شده ولی طراحیش خراب نشده خداییش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      بنازم به تکنولوژی و مهارت و تفکر و اینده نگری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کم کم داره آینده حمل و نقل مشخص میشه
    ظاهرا ما توش سهمی نداریم
    آیندگان چگونه ما رو قضاوت میکنند
    تنبل
    بی انگیزه
    ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خاک بر سر
      بی عرضه
      تو سری خور
      ولی همیشه در صحنه حاضر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی رضا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    چه رقابتی بین دایملر و ولوو و تسلا به وجود اومده!!
    این شرکت ها سلاطین خلاقیت و نوآوری هستن ، هیچ کدوم برتری کامل نسب به اون یکی نداره چون هر سه تا خیلی خیلی عالین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    کامیونهای تسلا کلا عجیب غریبنترن ولی عالین…تسلا نوآورتر بوده تااینجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    اگه بیاد ایران بعد هنوز ده کیلومتر دور نشده برادران دزد میزننش حالا ببین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. " swedish arrogant tiger"

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا جالبه و میتونه مفید باشه .کابین یک کشنده یا کلا کامیون همه چیز اونه از نظر طراحی ولی جالبه که با وجود نبود اون هم حس ناقص بودن به ادم دست نمیده
    به نظر من هیچ وقت هیچ سیستمی نمیتونه جای راننده انسانی رو بطور کامل پر کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا