شرکت آفتاب خودرو سه مدل جدید از خودروهای مدرن ولوو را در ایران عرضه خواهد کرد. مشخصات فنی این خودروها مشخص شده اما قیمت نهایی باتوجه به عدم تصویب قوانین جدید برای مالیات و عوارض گمرکی، معلوم نیست.
اسفندماه ۱۴۰۳ شرکت آفتاب خودرو از کراساور برقی EX30 برای بازار ایران رونمایی کرد. حالا سه مدل دیگر شامل XC60 و XC40 و S90 که البته تمام الکتریکی نیستند به کشور ما وارد شده تا از طریق سامانه جانبازان، پیشفروش شوند.
ارزش گمرکی اعلامشده برای خودروهای جدید ولوو در ایران به شرح زیر است:
مدل | ارزش گمرکی (یورو) |
ولوو S90 | ۳۵,۰۰۰ |
ولوو XC60 | ۳۰,۰۰۰ |
ولوو XC40 | ۲۵,۰۰۰ |
خودروسازی ولوو ۹۸ سال سابقه دارد و نماد صنعت سوئد است. هرچند که اکثریت سهام این مجموعه از سال ۲۰۱۰ تا امروز، به جیلی چین تعلق دارد؛ همچنان کیفیت مورد انتظار بازار اروپا و امریکا را فراهم میکند. ولوو سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید میکند که غالب آنها شاسیبلند و کراساور هستند. این شرکت، در بحث محیط زیست نیز از گذشته بسیار فعال بوده و اولین مدل تمام الکتریکی خود را سال ۱۹۷۶ ساخته است.
مشخصات و پیش بینی قیمت ولوو XC40
کوچکترین کراساور غیر برقی ولوو، کمی بزرگتر از X55 مدیران خودرو است. این محصول از سال ۲۰۱۷ تولید میشود و تغییر چهره جزئی نیز تجربه کرده است. نسخهی برقی به نام EX40 و مدل کوپه با کد EC40 در اروپا وجود دارند. بلژیک، مالزی، هند و چین، تنها کشورهایی هستند که XC40 مونتاژ میکنند. ابعاد این خودرو با طول ۴۴۲۵ و عرض ۱۸۶۳ و ارتفاع ۱۶۵۲ و فاصله محوری ۲۷۰۲ میلیمتر شناخته میشود. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۴۵۲ لیتر است.
ولوو XC40 وارداتی از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم هیبرید ساده توان تولید ۲۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دیگر مشخصات XC40 هستند.
باتوجه به قیمت ۲۵ هزار یورویی برای این خودرو، میتوان احتمال داد XC40 وارداتی از نمونههای مونتاژ چین باشد. بر این اساس، چنانچه عوارض و مالیات مشابه سال ۱۴۰۳ برقرار باشند، هزینهی خرید نهایی برای مشتری دست اول، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان برآورد میشود.
مشخصات و پیش بینی قیمت ولوو XC60
کراساور اندازه متوسط ولوو از سال ۲۰۰۸ وارد بازار اروپا شده و حالا محبوبیت جهانی دارد. نسل اول خودرو اواسط دهه ۹۰ خورشیدی به بازار ایران هم رسید و حالا با نسل دوم طراحی ۲۰۱۸ وارد کشور ما خواهد شد. احتمالا XC60 با سیستم دو دیفرانسیل و امکانات سطح بالا در ایران عرضه خواهد شد. ابعاد این خودرو با طول ۴۶۸۸ و عرض ۱۹۰۲ و ارتفاع ۱۶۵۸ و فاصله محوری ۲۸۶۵ میلیمتر شناخته میشود. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۴۸۳ لیتر است.
تجهیزات فنی XC60 وارداتی مشابه XC40 است و از موتور ۲ لیتر توربو با کمک موتور برقی در سیستم هیبرید ساده استفاده میکند. به این ترتیب، XC60 با ۲۴۷ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتنمتر، در زمان ۷/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد. مدل پلاگین هیبرید این خودرو با ۳۲۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتنمتر نیز در بازار جهانی وجود دارد اما هنوز وارد ایران نشده است.
باتوجه به قیمت ۳۰ هزار یورویی برای XC60 چنانچه عوارض و مالیات مشابه سال ۱۴۰۳ برقرار باشند، هزینهی خرید نهایی برای مشتری ایرانی، ۵ میلیارد تومان برآورد میشود.
مشخصات و پیش بینی قیمت ولوو S90
سدان جذاب و پهنپیکر ولوو برای علاقهمندان خودروهای لوکس در ایران، شناخته شده است. این مدل، سابقهی حضور در بازار کشور ما را ندارد؛ اما میتواند جای خالی مرسدس S کلاس را با کمی ارفاق، پر کند. ولوو S90 از سال ۲۰۱۷ تاکنون، براساس نسل اول تولید میشود و خط مونتاژ چین را علاوهبر سوئد، مالزی و هند، حفظ کرده است. ابعاد این خودرو با طول ۴۹۶۳ و عرض ۱۸۹۰ و ارتفاع ۱۴۵۰ و فاصله محوری ۲۹۳۵ میلیمتر شناخته میشود. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۵۰۰ لیتر است. ولوو S90 در چین با نسخهی L که طول ۵۰۸۳ میلیمتر و فاصله محوری ۳۰۶۰ میلیمتر دارد نیز تولید میشود.
ولوو S90 از موتور ۲ لیتر توربوشارژ و سیستم هیبرید خود، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، دیگر مشخصات ولوو S90 وارداتی هستند. احتملا این سدان مدرن در ایران با سیستم دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد.
باتوجه به قیمت ۳۵ هزار یورویی برای S90 چنانچه عوارض و مالیات مشابه سال ۱۴۰۳ برقرار باشند، هزینهی خرید نهایی برای مشتری ایرانی ۶ میلیارد تومان برآورد میشود.
مشخصات | ولوو XC40 | ولوو XC60 | ولوو S90 |
---|---|---|---|
نوع خودرو | کراساور کوچک | کراساور متوسط | سدان لوکس |
سال تولید | از ۲۰۱۷ | از ۲۰۰۸ (نسل دوم ۲۰۱۸) | از ۲۰۱۷ |
طول (میلیمتر) | ۴۴۲۵ | ۴۶۸۸ | ۴۹۶۳ |
عرض (میلیمتر) | ۱۸۶۳ | ۱۹۰۲ | ۱۸۹۰ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۶۵۲ | ۱۶۵۸ | ۱۴۵۰ |
فاصله محوری (میلیمتر) | ۲۷۰۲ | ۲۸۶۵ | ۲۹۳۵ |
ظرفیت صندوق (لیتر) | ۴۵۲ | ۴۸۳ | ۵۰۰ |
موتور | ۲ لیتری توربوشارژ + هیبرید ساده | ۲ لیتری توربوشارژ + هیبرید ساده | ۲ لیتری توربوشارژ + هیبرید ساده |
قدرت (اسب بخار) | ۲۴۷ | ۲۴۷ | ۳۰۰ |
گشتاور (نیوتنمتر) | ۳۵۰ | ۳۵۰ | ۴۲۰ |
سرعتگیری ۰-۱۰۰ (ثانیه) | ۶.۵ | ۷.۵ | ۷.۰ |
مصرف سوخت (لیتر/100km) | ۸ | ۸ | ۹ |
سیستم انتقال قدرت | محرک جلو | دو دیفرانسیل | دو دیفرانسیل (احتمالا) |
گیربکس | – | – | اتوماتیک ۸ سرعته |
کشور مونتاژ | چین (احتمالی) | – | چین، سوئد، مالزی، هند |
قیمت پایه (یورو) | ۲۵,۰۰۰ | ۳۰,۰۰۰ | ۳۵,۰۰۰ |
حدود قیمت احتمالی در ایران (تومان) | ۴ تا ۴.۵ میلیارد | ۵ میلیارد | ۶ میلیارد |
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۴به قول قدیمی ها …
همینایی که زاییدن رو بزرگ کنند ، بچه بعدی پیشکش …
در نبود بنزین و روغن با کیفیت و قطعات اصلی و خدمات تخصصی و مکانیک خبره واسه اونایی که قبلا داتیس خودرو وارد کرده ، مشتری اینا دیگه چه گلی باید به سرش بگیره ؟
یه فیلتر اورجینال تصفیه کابینش سه سال پیش 7 میلیون تومن بود ( الان قیمت ندارم ) …
سری قبلی ها رو داتیس خودرو از یه گاراژ تیونر آلمانی _ سوئدی ، Heico Sportiv خریده بود که سفارش کانادا بودن و چرم کابین و داشبوردهاشون توی گرمای ایران ، به مشکلات کیفی زیادی خورد و ادوات داخل کابین هم زود شل میشد و لق می زد …
کلا ولوو چون خیلی حساسه ، بدترین برند برای بازار دورافتاده و بیمار ایران هست …
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴ولوو حساسه؟
میشه بیشتر توضیح بدید
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۴طاها جان …
ولوو از 1999 تا 2010 تحت مالکیت فورد بود و تا سال 2014 از سری انجین های اکو بوست فورد در بسیاری از محصولاتش به وفور ، استفاده میکرده ، اما از 2015 به بعد تحت نظارت فورد برای خودش چند تا انجین 3 و 4 و 6 سیلندر توسعه داده …
انجین 4 سیلندری که روی XC90 مدل های T6 ( نسخه هایی که وارد ایران شدند ) و T8 ( هایبرید ) نصب شده ، از همین سری
موتورهاست که سوئدی ها میگن با تکنولوژی خودشون با تکنولوژی خودشون ( اما مال فورده ) توسعه دادند و به بنزین با کیفیت بالا و روغن زرد کرمانشاهی اعلا نیاز داره و بسیار حساسه …
😁😁😁
در یک نمونه با بنزین آشغال ایران در سرعت زیر 100 کیلومتر مشاهده شده که کامپیوتر خودرو مصرف رو عدد 29.2 لیتر بر 100 کیلومتر رو نشون میده …
😯😯😯
در این انجین ، ولوو از تکنولوژی توئین شارژ استفاده کرده که استفاده از سوپرشارژ و توربوشارژه همزمان هست ( برای از بین بردن لگ توربو ، سوپرشارژ که همواره در مدار هست ، موتور رو به دوری می رسونه که توربو بیاد و وارد مدار بشه و لگ توربو رو از بین می بره )
میگن که ولوو ابداع کننده ی استفاده ی هم زمان از 2 پرخوران در یک خودرو هست که تحقیق نکردم درست میگن یا نه …
ولوو هایی که در ایران وارد شدند کد T6 هستند …
انجین 4 سیلندر خطی با کد B4204T27 ، به حجم دقیق 1969 سی سی ، که قادر به تولید 316 اسب توان در دور 5700 rpm و 400 نیوتن متر تورک در 5400 rpm هست …
گیرباکسش دوال کلاچه تر هست ، از برند آیسین ژاپن از نوع GearTronic که به دمای پایین و خلوص روغن ، بسیار حساسه و در صورت عدم رانندگی درست و رسیدگی به موقع ، میگن که بعد از 30000 مایل به مشکلات تعمیر اساسی می خوره …
اولین مشکل انجین این ماشین 2 تنی ، اینه که از تسمه تایم استفاده میکنه و زنجیر نیست و در فواصل معینی باید تسمه اورجینال نصب بشه که جدای از دردسر پیدا کردن تسمه اورجینال ، با توجه به پیچیدگی موتور توئین شارژ ، هزینه بسیار زیادی به مالک تحمیل میشه و در نبود مرکز خدمات دهی تخصصی تبدیل به یک معضل میشه و در صورت به تعویق انداختن زمان تعویض و پارگی تسمه حین رانندگی ، خسارت های وحشتناک فنی و مالی به بار میاره …
یکی از ایرادهای جزیی اش پیچیدگی سیستم مالتی مدیا هست که حواس پرت کنه و قلق داره که چیز زیاد بغرنجی نیست به نظرم مگر در حین رانندگی که میتونه منجر به تصادف هم بشه …
🤣🤣🤣
سیستم صوتی باورز اند ویلکینز ، در نسخه های غیر سفارشی با 8 بلند گو و توان 300 واتی ، بسیار معمولی و نزدیک به آشغال هست …
اما در نسخه سفارشی 1400 واتی با 19 بلندگو و قیمت در حدود 5000 دلار ، همه جا رو میتکونه که متاسفانه در نسخه های وارداتی در ایران موجود نیست …
در کل این ماشین با انبوهی آپشن و با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته روز انجین پرخوران دوگانه اش ، در نبود مراکز خدمات تخصصی و قطعات یدکی و روغن و بنزین اورجینال ، به همه چیز حساسه …
حتی به آسفالت های آشغال ما که رینگ های حساس و خوشگلش رو میشکنه …
🤣🤣🤣
کلا این عروس زیبا و بور سوئدی ، برای ازدواج با ایرانی جماعت و زندگی در ایران گرم و دورافتاده ، زیادی پوستش و بدنش و روحیه اش حساسه و از هم می پاچه و به درد همون اروپای سرد و خیسه خودشون می خوره …
Nismo
۸ خرداد ۱۴۰۴نه تنها ولوو بلکه هموطنش کونیگزگ هم از موتورهای ماژولار فورد استفاده میکنه این ها دو نمونه اند فقط
اونوقت وقتی میگیم آمریکا پدر خودروسازی جهانه به بعضیا بر میخوره
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۴منظورت از بعضیا دقیقا کیه نیسمو جان ؟
فورد مالک ولوو بوده و برای کاهش هزینه ها طبیعیه که از اکوبوست خودش استفاده کنه …
اگه ولوو زیر مجموعه بیمر یا بنز یا گروه ولکس واگن بود ولی از انجین های اکوبوست فورد استفاده میکرد ، اونوقت جای تقدیر داشت برای فورد …
در ضمن :
پس بنز چی بگه که به :
استون مارتین و
پاگانی و
لوتوس و
کرایسلر و
اینفینیتی و
اسکانیا و
اسمارت و
استرا و
اسپرینتر و
وسترن استار و
فرایت لاینر
و …
انجین میده !!!
😎😎😎
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴مرسی مهدیار جان
حساس تر از اون چیزیه که تصور میکردم😂، من که به هزینه هاش فکر میکنم سرم درد میگیره.
یه سوال دیگه هم میتونم بپرسم؟
! i M α η δ υ α R
۹ خرداد ۱۴۰۴آره عزیزم بپرس …
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴من برام سوال شده بود خرج و هزینه نگهداری پورشه باکستر
اگر میشه اونم یه توضیحی
! i M α η δ υ α R
۱۰ خرداد ۱۴۰۴طاها جان …
پورشه باکستر در مدلهای 2010 تا 12 و 2016 تا 18وارد ایران شدن …
باکسترهای سری نخست انجین تخت 6 سیلندر داشتن ولی سری دومی ها ، 4 سیلندر تخت توربو شارژ …
هر دو سری از سیستم DFI تزریق سوخت مستقیم استفاده می کنند …
اول یه سری نکات ریز در باب انجبن تخت یا باکسر …
انجین های تخت نسبت به خطی ها مثلا ساختار I4 یا I6 ، قطعات بیشتری شامل واشر و سرسیلندر ، میل بادامک و تسمه یا زنجیر تایم نیاز دارند …
اما با اینکه در انجین های تخت نسبت به پیشرانه های خورجینی قطعات اضافه و بیشتری نیاز نیست ، چون دسترسی مکانیک به قطعات پیشرانه سخت تر هست ، تعمیرش هم سختتره و بسیار فنی تر و پرهزینهتره
…
برای مثال اگه بخوای تعویض واشر سرسیلندر داشته باشی ، باید پیشرانه از محفظه بیرون بیاید که خودت حساب کن چه صورت حسابی یارو برات می نویسه …
یکی دیگه از جنبههای منفی این انجین اندازه بزرگ انجین تخت و نگهداری سخت ترش هست ( با تصادف از بغل امکان آسیب جدی به انجین وارد شدن بسیار زیاده ) …
یکی دیگه از جنبه های منفی نگهداری از انجین تخت ، سایش نامتقارن سیلندر هست ( اگه ساختار بوش تر ( روغن ) استفاده نشده باشه ، هزینه تعمیر زیادی روی دست مالک میگذاره و من نمی دونم باکسترهای نسل اول و دوم وارداتی به ایران بوش تر هستند یا خشک ) …
طاها جان …
این ماشین به دلیل شتاب و سرعت و پرفورمنس بالا ، استهلاک بسیار زیادی و بویژه در مصرفی ها داره …
از هزینه های وحشتناک مصرفی ها مثل لنت ترمز و روغن موتور و گیرباکس و واسگازین و مکمل اوکتان بوستر و … بگیر تا هزینه های فضایی اجرت و دستمزد تعمیرکار …
این ماشینها تزریق سوخت مستقیم هستن و چون ضریب تراکم بالا دارند ، به بنزین با اکتان کمتر از 98 بسیار حساس هستند و ناک می زنن و پیستون از بین میره و دسته پیستون ( شاتون ) و رینگ میشکنه … و هزینه های نجومی به مالک تحمیل میشه …
در نبود روغن اورجینال توصیه شده برای گیرباکس دوکلاچه PDK پورشه ، پدر این ماشینها با روغن های فیک در میاد و یه تعمیر گیرباکسش ممکنه تا حدود یک میلیارد تومن ، بسته به میزان خرابی ، روی دست مالک هزینه بگذاره …
عمده مشکل دیگه پورشه های باکستری که معین موتور وارد کرده ، مشکلات سیم کشی و اتصالی کردن و وارد اومدن آسیبهای جدی به سیستم های الکترونیکی ماشین و انجین و حتی آتش سوزی های وحشتناک هست …
حدودا 14 سال پیش ، در یه مورد خاص ، سیم کشی یه باکستری مشکل داشت و معین موتور نتونست مشکل رو حل کنه و بعد چند بار الاف کردن مالک و ارائه صورت حساب چند میلیون تومنی ( به پول اون زمان شش میلیون و هشتصد هزار تومن !!! ) ، مالک با پرداخت صورت حساب برای مشکلی که هنوز حل نشده بود ، ماشین رو تحویل میگیره و با پرس و جو می بره پیش یه اوستای باتجربه سیم کش ارمنی در تهران و با صرف هزینه 200 هزار تومن ، این پیرمرد موی سپید کرده ارمنی ، مشکل سیم کشی باکستر 2010 رو حل کرده بود …
کلا طاها جان ، هیچ کدوم از مصرفی هاش اورجینالش نمیاد چون تحریم هستیم و قیمت فیکش هم حداقل دو تا سه برابر قیمت لوازم اورجینال ماشین های کره ای یا ژاپنیه …
هر تعمیرکاری هم بفهمه پورشه داری ، اجرت رو ضرب در 5 میکنه …
الان بعد از چند سال ، بچه های تین فنی معین موتور تقریبا میشه گفت به حدی رسیدن که به ماشین آسیب نزنن و در بیشتر مواقع کارت رو راه بندازن ولی هر قطعه ای خواستی باید ثبت سفارش کنی تا حداقل بین سه تا چهار روز کاری به دست تعمیرکارت برسه …
یکی دیگه از مشکلات پورشه جماعت در ایران داغون شدن جلوبندی این ماشین ها به خاطر آسفالتهای داغون ماست و در صورت نیاز به تعمیر هزینه های وحشتناک زیادی باید برای تهیه قطعات اورجینال پرداخت بشه …
یکی دیگه از هزینه های نجومی برای این ماشین ، هزینه های ترمیم رنگ این ماشینه که کار 80 درصد بچه های داخل ایران نیست و باید توکل کنی و ماشین 30 ، 40 میلیاردی ات رو بدی اینا برات ، ترمیم رنگ کنند ( اگه به کد رنگ اورجینال پورشه دسترسی نداشته باشن و کار رو تف مال کنند ، دو ، سه تومنی اگه ماشین صفر ( زیر 5 تا ) باشه ممکنه ازش بیفته ( بیشتر برای 2018 718 S اسپایدر ) …
اگه جایی ماشین رو گذاشتی و سقف پارچه ای اش رو به قصد دزدی یا خالی کردن عقده ، چاقو زدن و سوراه کردن ، تعمیرش کار ایرانی ها نیست و کلا باید باز بشه (فکر میکنم ، دقیق مطمئن نیستم ) و هزینه های دلاری و چند صد میلیونی ، میتونه برای مالک در پی داشته باشه …
مشکل بعدی این ماشین ها ، هزینه چند برابری بیمه ماشین های اسپرت نسبت به ماشین های عادی هست که در نوع خودش عجیب و غریبه …
کلا طاها جان ، پیمایش این ماشین ها در دنیا بر اساس ” دلار پر مایل ” ، حساب میشه …
برای ما میشه ، تومن بر کیلومتر …
هر کیلومتری که این ماشین ها راه میرن بین چند ده هزار تون تا چند صد هزار تومن تا چند صد میلیون تومن ، هزینه ( مصرفی و تعویضی و تعمیری و افت قیمتی از تصادف و افت سال تولید و … ) برای مالک به همراه دارند …
و به اینها اضافه کن مالیات بر خودروهای لوکس رو …
کلا آلمانی جماعت و بخصوص پورشه از لاستیک و بنزین و اکتان و روغن هاشو و فیلترجاتش و تعمیرنگهداری جلوبندی اشو و تا یه فشنگی روغنشو حتی یه پیچشو باید از اون ور بگی بیارن و هزینه هاش دلاریه میشه …
این ماشینها در مدل های 16 تا 18 لانچ کنترل دارند و اگه به موتور یا گیرباکس آسیب وارد بشه ، تعمیرش کار بچه های معین موتور هم فکر نکنم باشه …
تمام چیزهایی که به نظرم می رسید رو گفتم و امیدوارم چیزی جا نمونده باشه …
Sina_carshow
۸ خرداد ۱۴۰۴مشخصه یه رانتی ایجاد شده دارن میخوان تا میتونن بهره ببرن چون مردم ماشین نیاز دارن
از قیمت این خودرو هام مشخصه 100 درصد ساخت چین هستن
Nismo
۸ خرداد ۱۴۰۴علاوه بر این مشکلاتی که ذکر کردی مهدیار جان سیستم سرمایشی ضعیف رو هم باید اضافه کنی
به طوریکه توی مسافرتی که با این ماشین در فصل تابستون داشتم کولر و سردکن ها خنک کنندگی مناسبی نداشتن و خیلی معمولی بودن
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۴NISMO عزیز …
نسخه های وارداتی های به ایران مثل اینکه همگی سفارش کانادا بودن و از جنس چرم و جیر توی کابین بگیر تا سیستم ایرکاندیشن ، همگی بنا به سفارش کانادا و شرایط آب وهوایی اونجا انتخاب شدن …
اون کسی که از افرا موتور نماینده قبلی ولوو در ایران ( تحقیق کردم و دیدم داتیس ، همون اول کار ، کنارکشیده ) ، این ثبت سفارش ها رو انجام داده ، احتمالا بار اولش بوده و فرق ماشین سفارش عمان و سفارش کانادا یا آمریکا رو نمی دونسته …
به هر تقدیر ، هر دم از این باغ بری می رسد …
تا این دوستان رانت خور باشن ، برای ما در گرمای 50 درجه تابسنان های ، ماشین سفارش کانادا رو ( بدون سردکن صندلی و فرمان و با ایرکاندیشن ضعیف اروپایی و بدون کول باکس و یخچال مسافرتی و … ) وارد میکنند ، اما خاطر جمع میشن که حتما ماشین ، گرمکن صندلی راننده و شاگرد و گرمکن فرمان و بخاری دوال کانال برای همه سرنشینان جلو و عقب و سیستم یخ زدای از شیشه و چرخ و چراغ و … داشته باشه …
🤣🤣🤣
دیوونه خونست به خدا …
🤣🤣🤣
Iman 007
۸ خرداد ۱۴۰۴نه نیستو جان فکر نکنم این ماشینا مال خود اروپا باشن احتمالا مال سفارش یا مونتاژ آسیا مثلا چین باشه که کولر هایی به مراتب بهتر از خود اروپا داره چون با اقلیم آسیا ساخته شده مثل سفارش GCC
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۴گرمای 50 درجه تابستان های ایران …
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴ولوو اصلا اولین ماشینش به هدف دووم آوردن تو سرما و یخبندان های سوئد طراحی شد، یه ماشین با دووم برای سوئد.
Navid A J
۸ خرداد ۱۴۰۴دقیقا. این ماشین برای اروپا و کانادا خوبه نه آب و هوای ایران. به جای ولوو، جنسیس وارد بشه خیلی بهتر جواب میده.
net
۸ خرداد ۱۴۰۴دو دریچه کولر عمود سمت چپ و راست صفحه نمایش ولوو بد هست . حیفه این ماشین های لوکس ولوو وارد ایران بشه
net
۸ خرداد ۱۴۰۴سدان s90 ولوو اگر چراغ عقبش زیباتر میکرد میتوانست در کنار بی ام و سری ۷ و ائودی a8 و بنز سری اس و لکسوس ls قرار بگیرد
𝐀𝐥𝐢
۸ خرداد ۱۴۰۴چیشد یهو آفتاب خودرو از مزدا رفت رو ولوو؟!
Iman 007
۸ خرداد ۱۴۰۴ولوو s60 و xc60 از همه مدلاش قشنگ تره
PURIYA
۸ خرداد ۱۴۰۴فکر کن با ۳ و نیم ماشینی بخری که رقیب سری ۵ ۱۴ میلیاردی محسوب میشه بخدا برده
رو دست s90 هنوز نیومده ماشین به این میگن
چندین سال قبل تو کف این ماشین بودم واقعا معرکه هست رخش هم با ابهت و لاکچری مثل xc90
به به چه شود
دیدن این ماشین تو خیابون های کشور ۱ لول سطح ماشینی کشورو میبره بالا
همایون
۸ خرداد ۱۴۰۴یه دونه s90 پلاک ملی وجود داره از همین سری و مدل پایینتر با قیمت بیست تومن یکسال پیش گذاشته بودن فروش!!!!
در مورد این خودروهای وارداتی چون ساخت چین هستن اگه سفارش حاشیه خلیج فارس باشند میتونن بهتر از ولووهای قبلی از آب دربیان چون موتورهاشون فقط توربو هستن ولی بازهم بستگی به رسیدگی مالک و خدمات نماینده داره در مورد xc90 ولوو تقریبا اولین برندی بود که اومد رو suv پرچمدار تقریبا فولسایزش موتور دولیتری گذاشت که با دو مدل سیستم پرخوران تغذیه میشد و موتور تحت فشار بود برخلاف نسل قبل که بدجوری سگ جون بود البته که همین نسل هم اگه درست سفارش گذاری و پشتیبانی میشد ماشین خوبی بود.کاش مدلهای برقی یا بردافزا ولوو هم میومدن
Arash Kashani
۹ خرداد ۱۴۰۴فقط اسم ولوو کافیه که بدونیم با چه ماشینایی طرفیم
مشکل ما اینجاست که از هر چیزی میخوایم یه ایرادی بگیریم
ماشین خوب، خوبه
داستان همون داستان ماشین چینی هاست که یه زمانی بهش اه و تف میکردید
الان خودتونم میدونید تو بازه و سگمنت قیمتیشون حرف اولو میزنن
امیر
۱۱ خرداد ۱۴۰۴اگه خیلی خوشبینانه حساب کنیم میشه ۳.۵ میلیارد تومان قشنگ ۲.۵ میلیارد میره برای خرج لوازم اتاق خواب م