ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. نيما

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صد البته موتور و گیربکس مگان 1600 و لوگان متفاوته بررسی صحت گفته محمد بسادگی امکان پذیره
    مکانیزم سفت شدن فرمان در سرعتهای بالا در فرمانهای الکترو هیدرولیکی(گفته توحید) با هیدرولیک کاملامتفاوته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. tohid

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    محمد جان چرا کم میاری؟؟؟
    بهت گفتم از نظر ساختار فرق نمیکنه…دلیل برتری قدرت هم سیستم پردازش الکترنیکیش هست برو از هر کی میخوای بپرس.
    ما تو دانشگاه یکی از موضوعات تحقیقمون همین بود.
    در ضمن iq هیچ وقت دو موتر وتفاوت رو با یک کد نمیدن بیرون.
    2:بعدش هنوزم بهم نگفتی پمپ هیدرولیکی که مدام داره با گردش میل لنگ کار میکنه چطور فرمونش از حالت هیدرولیکی در سرعت های بالا خارج میشه!!!!؟؟؟؟
    این سیستم فرمونی که تو میگی روی به عنوان مثال ازرا مزدا 3 و … نصبه جی جی من.
    3:اینم نگفتی که ستاب جانبی رو با درگ میسنجن؟؟؟
    پسر برو درگ رو تو دیکشنری معنی کن ببین معنیش چیه؟؟؟
    ما که تو دانشگاهمون به ما یاد دادن شتاب جانبی رو با واحد جی میسنجن.
    اون سایت هایی هم که در باره اتومبیل مینویسن ناراحت نشیا اطلاعاتشون مثل شماست.
    ادمایی که نمیدونن هنوز سیستم فرمون سروو چیه
    بعدش اومدن د باره اتومبیل اطلاعات نوشتن.
    اول برو یه چیز رو اصولی و علمی یاد بگیر بعدا بیا صحبت کن.
    حرف کوچه بازاری دوزار ارزش نداره.
    برو از خود نمایندگی رنو بپرس که موتور مگان و ال 90 یکیه یا نه؟؟؟
    جواب درستو ازون جا بگیر.
    موفق باشی
    در ضمن اینم بدون که وقتی داری بحث میکنی تا اخرش بمون چون دور از ادبه که میای میگی من دیگه با شما کاری ندارم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 3ساله تندر دارم بجز تعویض روغن وفیلتر به تعمیرگاه نرفتم واقعا ماشین خوبی است به خصوص راحتی داخل ماشین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر من تندر واقعا ماشین آشغالیه.حیف 15 ملیون پول بدی جای این ماشین.

    15 ملیون بدی جای ماشینی که مثلا خراب نمیشه.
    خیلی زحمت کشیدین . اگه یه پراید داشتین برین 5 تا خرجش کنید خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا سایت خوبی هستش.خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.دوستان حدود 1 سال است که ال 90 خریدم.خداوکیلی شتاب.مصرف و سیستم ترمزش خوبه.این را می دونم که مصرفش از 206 بیشتر و از سمند کمتر است.تو کفی هم به راحتی سمند را می گیره.سرعت زیاد واقعا واقعا اشتباه است اما با این ماشین حدود 160 تا 165 km/h رفتم خداییش میشه کنترلش کرد.من فقط نظرم را گفتم و به نظرات تون احترام می ذارم.ایرانی ها را دوست دارم و امیدوارم موفق باشندّدر هر کاری حتی در مونتاژ.رضا از اصفهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. eghbal ghanei

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    L90 YE CHIZE DIGAS SAMAND CHERTO KHAILIAM LASHE!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان-
    من می خواهم چند نکته را به همه دوستان که دو خودروی تندر و سمند رو مقایسه می کنند یاداور بشم

    1- همیشه برای مقایسه دو خودرو آیتم های مهم در خودروها را ( موتور – نیروی محرکه – سیستم تعلیق – فرمان پذیری – امنیت – سیستم ترمز – صفر تا صد -مصرف سوخت – و غیره …) را با هم مقایسه می کنند – و مثلا استفاده از حرفهای یک مکانیک یا یک دارنده یک خودرو را ملاک کیفیت یا آشغال بودن ذکر نمی کنند .

    2- هر کس از دیدگاه خودش این خودرو ها رو مقایسه می کند – در حالی که کلاس بندی خودروها از نظر قیمت و تکنولوژی ساخت بسیار مهم می باشد – از طرفی نوع استفاده از خودرو -( مسافر کشی – خانوادگی – جاده – در شهر و … بسیار مهم است . و در کل کسی می تواند نظر نهایی را بدهد که هر دو ماشین را سوار شده مورد تست قرار دهد .

    3- کیفیت قطعات و مونتاژ یک خودرو مسئله ای است که خودرو سازان خارجی به آن بسیار توجه می کنند – حال که در کشور ما کمتر ین توجه به این مورد است – یعنی خرابی یک خودرو بخاطر کبفیت نا مرغوب قطعات یا مونتاژ باشد به سیستم مصرف خودرو که سازنده آن را مثلا 7 ذکر کرده تاثیری ندارد – چون این خودرو کاملا تست شده است
    حالا بر میکردیم روی بحت تندر نود و سمند

    1- سمند بخاطر تکنولوژی قدیمی تر ( موتور قدیمی تر) دارای مصرف بالا تری نسبت به تندر می باشد .تندر 1600 CC و سمند 1800cc مصرف ترکیبی سمند 8.5تا 9 اما تندر 6.5 تا 7.5
    این مصرف با توجه به حجم موتور کاملا منطقی به نظر می رسد – تندر EuroIII دارد یعنی یک سری استاندارها را در مورد مصرف و آلایندگی موتور و همچنین مصرف کمتر داراست – سمند چطور ؟ – چیزی که ایران خودرو می گوید ( غلط است ) چرا که مثلا در سایت خود در مورد روا گقته EuroII دارد و می تواند III نیز کسب کند – کسی نیست بپرسند شما این خودرو را به کجای اروپا برده اید و این استاندارد را کسب کرده اید.
    2- امنیت – تندر بخاطر داشتن سیستم ترمز ABS با تکنولوژی جدید تر ترمز بسیار قدرتمند و نرمتری نسبت به سمن دارد – فقط باید در ترمز گرفتن تندر خیلی آهسته به آن فشار وارد شود .
    3-در سرعت های بالا نباید فرمان سفت شود بلکه به همان حالتی که در سرعتهای 60 یا 70 میباشد نرم باشد – در خودروهای جدید این امر وجود دارد
    4 دید در جلو و عقب باید کامل باشد – مهم نیست که شیشه عقب کوچک یا بزگ باشد – ولی شیشه جلوهر چقدر بزرگتر باشد بهتر است – چون به اندازه آینه عقب شما عقب را خواهید دید پس کافی است – در خودرو های جدید ( کیا یا تویوتا) شیشه عقب بسیار بالا و کوچک در نظر گرفته شده است – لازم به توضیح است که شیشه عقب تندر از 206 و خود سمند نیز بزرگتر است –
    5 – بقیه را در نطر های بعدی می نویسم- با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از سال 84 تاکنون سمند دارم اول یک سمند معمولی والان ال ایکس ، سمند در حد و اندازه خودرو هم سطح خود یک اتومبیل باکلاس نسبتا بالاست و در آن احساس امنیت می کنید البته اگر دررانندگی دارای شخصیت باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. tohid

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام اقا حسین.
    داداش حرفت کاملا درسته ولی تو داری خیلی ریز بینی میکنی عزیز.
    کسی تو اروپا نمیاد دید به عقب یه خودرو رو مورد بررسی قرار بده.
    تو اروپا مردم این فرهنگ رو دارن که تو خیابون شلوغ دنده عقب نگیرن و اکثر خودروها دارای سنسور دنده عقب هستن و اینم بدون که دلیل کوچیک بودن یشه عقب ربطی به خوب بودن خودرو نداره!!!
    به طراحی ربط داره
    تندر یه خودروی خانوادگی هستش که چون اروپایی هستش سقب عقب رو بلند طراحی میکنند تا سرنشینان عقب دچار مشکل نشوند.
    در ضمن خودروهای شرق آسیایی متناسب با هیکل خودشون خودرو رو طراحی میکنن.
    همه حرفاتو قبول دارم و من در نظرات قبلی اگه بری بخونی در باره همه فاکتور هایی که گفتی توضیح دادم.
    از جمله ایمنی …فنر بندی….پیشران خدرو…..انتقال قدرت و روان و دقیق بودن آن و …….
    اینم بگم من خودرو رو از حرف یه مکانیک مورد بررسی قرار نمیدم این چیزایی که تو نظرات بالا گفتم همه بر گرفته شده از تست هایی که در اذربایجان از سمند و تندر گرفتن هستش.
    هیچکی نمیتونه برتری تندر نسبت به 405 و سمند و پرشیا و (زانتیا البته از نظر کیفیت) دریغ کنه.
    بازم اینو میگم که ایمنی خودرو تعریفش اینه:
    در موقع ضربه مانند آکاردون تمامی خودرو له شود به جز محفظه سرنشینان و که نیروی ضربه ای که به خودرو وارد میشود رو مانند فنر جذف نماید….سخت باز شدن در ها بعد از تصادف عیب در طراحی ایمنی خودرو محسوب میشود.

    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. tohid

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حسین جان راستی فکر کنم منظورمو بد گفتم داداش در باره فرمون.

    در سرعت های بالا منظورم از سفت شدن اینه که اصلا بهتره این طوری بگم
    ما در سرعت کم نیاز به نیروی کمکی روغن برای سهولت در چرخاندن فرمان را داریم زیرا گشتاور زیادی برای چرخاندن فرمان غیر هدرولیک در سرعت کم نیاز است.

    ولی وقتی رعت بره بالا کسی براش مهم نیست که فرمون خودرو هیدرولیک باشه یا نه.
    (البته اگه فرمان پذیری خودرو بسیار دقیق باشد)

    حالا منظور من از حرفی که بالا در باره فرمون زدم این بود که در خودروهای جدید چون پمپ هیدرولیکون برقیه پمپ با توجه به هسگرهای کنترلی سرعت خودرو رو میسنجند و به صورت اتوماتیک در سرعت های بالا کار انتقال روغن به جعبه فرمون رو منحل میکنند تا فرمون در سرعت بالا از حالت هیدرولیکی خارج شود که داری مزیت های زیر میباشد:
    1:مصرف سوخت کمتر شده
    2:طول عمر پمپ افزایش یافته
    3:قدرت موتور برای چرخاندن بیخود پمپ در سرعت های بالا هدر نمیرود
    4:تسلط کنترل بر روی فرمان توسط راننده افزایش یافته
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان .. خسته نباشید.

    در مورد حرفهای آقا توحید باید بگم که

    سنسور عقب اتومبیل فقط برای حرکت به عقب اتومبیل کار برد دارد – من صحبتم در مورد دید خودروها از آینه عقب در هنگام رانندگی رو به جلو بوده که اگر این شیشه عقب خودرو کوچک باشه آیا دید عقب راننده رو دچار مشکل میکنه یا نه – اگر جوابتون بله است پس تمام خودروهای جدید و روز دنیا این مشکل رو دارن – و اگه جوابتون خیر است پس همان حرف من مبنی بر اینکه دید عقب تا حد آینه عقب برای راننده کافی است – پس اصلا این ایراد به تندر وارد نیست – تازه اگر هم بر فرض وارد باشد – شما یک نگاه به شیشه عقب تندر بکنید می بینید که از پژو 206 – ریو – سمند – بزرگتر است –

    در مورد منتاژ خودرو در داخل هم حرفهایی که گفتم کاملا درست است چرا که خودم تندر 90 مونتاژ ایران خودرو دارم در این مدت 3 سال به غیر از کوئل هیچ مشکلی برام پیش نیومده – 2 بار کوئلش خراب شده – دفعه اول در مسافرت که با هزار بد بختی ( با جرثقیل) به تهران آوردمش که باعث شد شیشه عقبش هم بشکنه بعد به نمایندگی پایلوت ایران خودرو بردمش گفتن که یکی از کوئلهاش سوخته بعد هم عوضش کردن و یک کوئل نامرغوب ( چینی) روش گذاشتن ( قیمت 35 هزار) بعد از 6 ماه کار دوباره در 29 اسفند 89 دوباره در هنگام رانندگی در جاده تهران به شمال همان مشکل برایم پیش آمد ( عدم گاز نخوردن و کار با 3 سیلندر) به امداد خودرو زنگ زدم هیچ کدام کوئل نداشتد در راه شمال حوالی آبیک – با 3 سیلندر خودمو به کرج رسوندم به امداد خودرو زنگ زدم تلفن 3 نمایندگی ابران خودرو را به من داد – که به همشون زنگ زدم – هیچ کدم شون کوئل تندر نداشتند بعد با 3 سیلندر به تهران اومدم به همه مکانیکی ها سر زدم هیچ کس کوئل نداشت – پس از جستجوی زیاد یک میکانیکی همان کوئل های چینی داشت که پس از دیاگ خودرو گفت که 2 تا کو ئلت خرابه و بعد تعویض کرد – حالا پس از این همه صحبت می خواستم این مورد به همه دارندگان تندر بگم که کوئلی که ایران خودرو روی تندر 90 می زاره سر قهوه ای است که بسیار بی کیفیت است اما در تندر مونتاژ پارس خودرو کوئل آلمانی بسیار با کیفیت استفاده می شود – من خودم آلمانی شو عددی 50 هزار تومان با بسته بندی سایپا خریدار مردم که بسیار با کیفبت است — پس صحبت من در مورد استفاده از قطعات نا مناسب در مونتاژ خودروها قبول می کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. tohid

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حسین جان سلام
    خب از اول اینطوری میگفتی دیگه دادش من.
    یه چیزی حسین
    اون کوئل قهوه ای چینی نیست داداش که ایران خودرو میزاره
    اون کوئل ساخت valeo فرانسه هستش اگه دقت کنی پیچ هشت بهش میخوره

    ولی مال پارس خودرو که مال من هم همینطوریه کوئلش مال bosch آلمانه که پیچ ده بهش میخوره!!!

    دلیل بد بودن کوئل فرانسوی اینه که اینو بدون هنوزم که هنوزه خودروهای فرانسوی از نظز سیستم برق و الکتریکی خودروهاشون مشکل داره.

    مثلا چطور ژاپنی ها سیستم ترمز خودروهاشون ضعف داره اینم فرانسه هم اون مشکل رو روی خودروهاش داره.

    ولی داداش شانست تخیلی بوده چون اونقدر هم آشغال نیست که به این زودی خراب بشه!!!

    در هر صورت موفق باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مصطفی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ای بابا این کارا چیه پدال جون من وا قعا تعجب می کنم. بهتر نبود سمند و با 405 مقایسه میکردین. البته من که بودم به 405 رای میدادم. این سمند لگند چیه که بیاین مقایسش کنین. با تشکر……………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام آقا توحید خسته نباشی عزیز

    در مورد کوئلی که ایران خودرو روی تندر نود می گذاره باید بگم فرمایش شما کاملا درست است ولی من نگفتم که چینی است فقط موقع تعویض در ایران خودرو
    چینی رو برام گذاشتن و من خودم بعدا دوتا دیگه از همون مدل خریداری کردم که روی آن چیزی نوشته نیست – من حرفم این که چرا نباید ایران خودرو از کوئلی که پارس خودرو استفاده کرده و بسیار مرغوبتر است استفاده کنه . می دونید که در خبر ها ی 3 سال قبل آمده که رنوی فرانسه پس از بازدید از خط تولید تندر 90 در پارس خودرو مجوز تولید تندر 90 را در پارس خودرو صادر کرد – حالا چطور ایران خودرو نیز اونو تولید کرده نمی دونم -من با دونستن این موارد تندر نود ایران خودرو رو خریدم . چون اون زمان کسی از تفاوتهای مونتاژ در این دو خودور ساز خبر نداشت – حالا پس از 3 سال من متوجه این اختلاف شدم . در ایران باید اینو گفت – خودم کردم که….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کیوان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا وکیلی ماشین فقط و فقط پارسELX خداییش ماشینه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. eghbal ghanei

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    pars ro alan dahatia migiram

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دلیلتون در مورد طرفداری ار pars ELX چیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. توحید

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پژو پارس دوزار ارزش داره اخه؟؟؟

    چه برسه به ای ال ایکسش؟؟؟
    رفتن موتور زانتیا آشغال 1800 رو به زور کردن تو شکم پژو
    ترمز عقبش دیسکیه اینقدر بد اندازه دیسک و سیلندر تزرمز رو طراحی کردن که انگار نه انگار چهار چرخ دیسکیه
    تنها خوبیه ارس ای ال ایکس فقط چراخ خطر سومشه که خدایی جای باحالی گذاشتنش بالای سقف عقب.

    یه موتور پر مصرف داره
    سنسورای دنده عقبش اینقدر بزرگه که گاو نگاش کنه براش جلب توجه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. توحید

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حسین جان سلام داداش.
    اخه ایران خودرد با valeo قرار داد داره
    چون همه قطعات پزو 206 و 407 رو براش تولید میکنه و این زحمت رو به خودش نمیده که بره با کمپانی آلمانی قرار داد ببنده.

    در مورد پارس خودرو هم اینه که خود فرانسه کوئل دوبل آلمانی برای تندر میزاره که پارس خودرو هم داره از تو طبعیت میکنه.

    ولی داداش اینو بهت بگما دارن مردمو غارت میکنن این کمپانی های اتومبیل سازی ایرانی.

    دقت کردی توی 141 جدید؟؟؟

    رفتن یه چراغ مه شکن اضافه کردن با یه داشبورد بی کیفیت تخیلی بعد قیمت ماشین رو هم بردن بالا ولی در عوض رنگ سپر رو برداشتن و معمولی درستش کردن!!!!!!

    جالب اینه ماشین رو برده بودم نمایندگی تسمه تایم رو بعد از 126000 گیلومتر عوض کنم
    دیدم یه مینیاتور اومد از صاحبش پرسیدم چند خریدی؟؟؟
    گفتش سیزده میلیون
    میخواستم بزنم تو سرش بگم اخه دیوانه ادم سیزده میلیون برای موتور پرایدی که سیلندراش گشاد تر شده پول میده؟؟؟
    حسین جان باور میکنی گیربکسشو به زور جا میزد!!!

    یه ماشین آشغال زشت رو رفته اون همه پول داده
    میخواستم بهش بگم حداقل یه 405 میخریدی

    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مصطفی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ماشین زیر 20 ملیون فقط و فقط 206 sd v9 که اتوماتیک هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. milad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    salam
    gabele tavajohearaz
    avalan ke ki gofte mashinaye faranse ashgale?
    baad az alman behtarin tolid konandeye khodroe jahane
    halam ke be nazare ashgal miaad be khatere ene ke tarahi chand sal pishe faransas teknologie ruze faranse nis ke baadesham samand tondar joze behtarin haye mashin iranian

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ناصر کلاج

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط پیکان57 اونم قرمز :دی
    شتاب 0تا100 3دقیقه و نیم!
    کاش مقایسه cg125 با ال نود رو مینوشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. saeed

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تندر کم مصرف وجادارتره وقدرت هم بیشتر ازسمند داره بعلاوه اینکه افت قیمت کمتری از سمند داره به خاطر مصرف کم وتقاضای زیاد وبه طور کلی کم خرج از لحاظ لوازم مصرفی ویدکی البته کمی ظاهر زشتی داره ولی راحت تر کنترل میشه ودید راننده نسبت به سمند کم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مصطفی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    آقا میلاد اگه میشه لطف کنید با حروف فارسی بنویسید.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Yashar

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    سمند ال ایکس با موتور EF7 1700 بنظر من قابل قبولترین خودروی داخلیه!
    اگه کیسه هوا هم روش بزارند یکی از ایمنترین و راحترین ماشین با قیمتی مناسب( 16.5 میلیون )میشه
    البته اگه موقع خرید هم یخورده شانس داشته باشی دیگه غمی نداری!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مصطفی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام …کجاش 16.5 مناسبه یاشار جان ؟؟؟؟؟؟ خودروی ملی مون عوض این که به ما 3.5 ملیون بدن میبرن کشورای خارجی به این قیمت میفروشن!!!!!!!!!! واقعا که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Arahmani

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام
    بنده یک مدل سمند83 صفر و سمند دوگانه 84 صفر را تا سال 89 داشتم اولی کم استفاده شد ولی دومی
    تا 20000 کیلومتر خوب بود بعد از کن یکسره 2-3 ماه یکبار تعمیرگاه بعلل مختلف
    1 سمند سنگین وزن پرمصرف ضعف شدید جلوبندی ترمز ضعیف نامناسب برای داخل شهر
    2 طراحی شکیل داشبورد و امکانات داخل اتاق (هوشمند رمزدار ) پرقدرت بدنه فوق العاده قوی در برخوردهای معمولی استحکام با فرمانپذیری معمولی در سرعت بالا دید آینه ها عالی صندلیهای ارگونومیک با کنسول وسط تنظیم ارتفاع قربیلک رنگهای مناسب داخل اتاق و نورها شراغهای خوب بخصوص پروژکتور جلو ارتفاع مناسب از زمین
    تعادل خوب در پیچها
    طی ماههای اخیر تندر 90 فول صفر پارس خودرو خریده ام
    1 طراحی زیبایی داخل و خارج اتاق زیر 10 از 20
    حذف بسیاری ولازم بدنه (توری برف پاککن-…) جانمایی ضعیف کلیدها(شیشه بالابر تنظیم آینه…)
    داشبورد بدرنگ خشک وخالی غربیلک خشک و نامنعطف
    صندلی معمولی (متکا لازم) گلگیرهای عقب خارج از دید راننده آینه کناری نافرم عدم دسترسی به صندوق عقب از داخل نورهای بدرنگ داخل اتاق فاصله کم راننده تا شیشه جلو تنگی بین صندلی های جلو
    بوی ناجور هوای بخاری
    کلا داخل ماشین در حد پراید
    2 قدرت بالا و مصرف پایین تعادل عالی در شیبهای تند و نسبی در چرخشها فرمان پذیری بهتر کلاچ عالی ترمز عالی کامپیوتر سفری فوق العاده و کارا
    ارتفاع خودرو در حد شاسی بلند؟! بوق .. شتاب خوب
    صدای نسبتا کم ایمنی بهتر رانندگی در شهر راحتتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mohsen

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان

    برای کسانی که می خوان بین سمند و تندر و یا حتی ماشینهای دیگه یکی رو انتخاب کنند این رو می نویسم
    من خودم حدود 4 ماهه که تندر خریدم و برادرم هم سمند ال ایکس داره. با ماشین برادرم هم رانندگی کردم پس یک طرفه به قاضی نمیرم
    1-از نظر امکانات داخلی سمند از تندر بهتره
    2-از نظر زیبایی که یک امر سلیقه ای هست کسی نمی تونه نظرشو تحمیل کنه به دیگران ولی اون چیزی که عامه می گن اینه که تندر ماشینه زشتیه البته من این موضوع رو قبول ندارم به همین دلیل هم تندر دارم
    3- از نظر شتاب باید بگم که تندر واقعاً شتابش بالاست و البته همینطور سمند ولی خوب تندر توی شتاب اولیه سمند رو می گیره و حتی خیلی از ماشین های دیگه رو، و خوب حتماً می دونین چون موتور سمند حجمش از تندر بیشتره پس سرعت بیشتر ی میره(خواهشن بعضی ها شتاب و سرعت رو اشتباه نگیرن)
    4- دنده ی تندر خیلی نرم و راحت جا می خوره ولی حداقل سمند داداشم اینطوری نیست و یکدفعه نشستم و هر کاری کردم نتونستم دندشو جا بندازم البته داداشم می تونه اما به سختی مخصوصاً موقع شروع حرکت و دنده یک البته شاید این سمند همین یکیش اینطوری شده
    5- تندر واقعاً صندلیهاش خشک و سمند خیلی نرم البته همین موضوع هم می تونه سلیقه ای باشه به طوری که من از این موضوع ناراضی و خانومم راضی
    6-موضوع خیلی مهم مصرف سوخت اونم تو اوضاع بی بنزینی که باید بگم تندر مصرفش از سمند پایینتره من 160 کیلومتر راه رو با یک خورده بیشتر از 10 کیلومتر رفتم که با یک تناسب ساده به عدد 6.5 لیتر در 100 کیلومتر رسیدم اونهم در مسیری که پر از سرعت گیر و داخل شهر بود و خوب اونطوری که برادرم میگه سمند چیزی حدود 8 توی 100 تا می سوزونه که من فکر می کنم بیشتر باید باشه چون اون دقیق محاسبه نکرده.
    7- البته نحوه رانندگی همیشه مهمه همین مسیر رو من با شتاب رانندگی کردم چیزی حدود 7 سوزوندم و شاید هم بیشتر و الان نحوه ی رانندگی ام اینطوری که روی سرعت 90 دنده 5 می زنم بعضی اوقات حتی پایینتر در کل زیاد پر نمی کنم
    8- ترمزهای تندر خیلی خوبند و البته اینو در مورد سمند نمی دونم چون خیلی باهاش رانندگی نکردم
    9- موتور تندر خیلی کم صدا هستش و سمند چون 1800 سی سی هستش یک مقدار بیشتر
    10- در مورد خشکی صندلی تندر چون خشکترند احساس می کنین توی ماشین شاسی بلند نشستین ولی سمند صندلی هاش نرمه و به داخل صندلی ها فرو می رین
    11- دید تندر مخصوصاً آینه ها(دید عقب) خیلی کمه البته این موضوع برای سمند هم صدق می کنه البته برای دید جلو
    12- من هر روز با تندرم 160 کیلومتر تا محل کارم میرم تا حالا هیچ مشکلی نداشته البته قبل این ماشین با پرایدم این مسر رو می رفتم که هر یک ماه باید می رفتم نمایندگی
    13- فقط یک مقدار داخل ماشین سمت داشبورد ماشینم(تندر) چون توی این مسیر 160 کیلومتری توی چاله چوله می افتم به صدا در اومده
    14- این مقایسه رو بدون تعصب انجام دادم
    15- قیمت تندر هم نسبت به ماشین ها دیگه به نظرم مناسب تره
    16- سرویس دهی سمند تو ایران بهتره چون خودروی ملی اصلاً تندر سرویس دهی نداره!!!
    17- آها یک موضوع که یادم رفته بود بدون اینکه تندرمو به جایی بزنم رنگ سپرش یک تیکه کوچولو رفته البته استثنای چون ماشین های دیگه(تندر های دیگه) اینطوری نیستن با این حال شنیدم سمند هایی رو که این مشکل رو داشتن
    18- خسته نباشید
    14-

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Arahmani

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    موضوع مهمی فراموش شده بود(درمورد سرویس دهی سمند)
    کولر سمند مدل 84 بنده در اواسط سال 86 خراب شد یک نمایندگی آشنا داشتم که رابطه ای تحویل میگرفتند بعد از یک هفته توقف ماشین در تعمیرگاه گفتند خرابی کمپرسور و دیگر قطعات اصلی کولر تعویض شد و بخاطر گارانتی سه ساله تنها 65هزار تومان از بنده گرفتند کولر 1هفته کار کرد دوباره بردم گاز خالی شده بود گاز مجانی زدند دفعه سوم گفتند از ماکاری ساخته نیست برو نمایندگی مرکزی حالا مگر میشود وقت گرفت از آنجا بهرحال زمستان شد وبهار سال87 با رابطه جدید وقت مدیریتی از نمایندگی مرکزی گرفتم بعد از 2روز ماشین تحویل شد اما فقط هوای کولر سرد نبود گفتند خوب است وگرنه گاز اصلی شارژ کن رفتم گاز شارژ کنم گفتند گاز نمیخواهد بالاخره گارانتی ســـــه ساله تمام شد و در سال 88 توسط یکی از کولرکارای میدان سپاه اقدام به تعویض کمپرسور به مبلغ 250هزار تومان گرفتم و ماشین کولردار شد البته در حد پنکه بهاری
    مواظب باشید ایران خودرو جیبتان را نزند خدمات پس از فروش پیشکش…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا