ایران خودروطراحی

بازتاب همکاری پینین فارینا و ایران‌خودرو در رسانه‌های جهانی

چند روز از اعلام همکاری شرکت مشهور پینین فارینا و ایران‌خودرو برای ساخت پلتفرم جدید می‌گذرد. این خبر در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشته و به تازگی پایگاه خبری Motor1 جزئیات و اظهارات مقامات پینین فارینا را منعکس کرده است.


شاید پینین فارینا به خاطر ساخته‌های به اصطلاح کوچ بیلدینگ خود بیشتر شناخته شده باشد اما هم‌اکنون زیر چتر حمایتی گروه ماهیندرا قرار داشته و این شرکت ایتالیایی امیدوار است بتواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد. در ادامه‌ی نمایش خودروهای مفهومی و الکتریکی در نمایشگاه خودروی شانگهای، پینین فارینا “ظاهراً” توافقنامه‌ای را با ایران‌خودرو برای ساخت پلتفرم جدید امضا کرده است.


این پلتفرم که هزینه‌ی توسعه‌ای ۷۶ میلیون دلاری خواهد داشت از طراحی مدولار برخوردار بوده و برای استفاده در حداقل ۴ خودروی متفاوت در نظر گرفته شده است. اولین خودرویی که از این پلتفرم استفاده خواهد کرد در کلاس میدسایزها قرار خواهد گرفت و از نوع سدان یا شاسی‌بلند کوچک خواهد بود. این توافقنامه ۳ ساله بوده و نه تنها شامل توسعه‌ی پلتفرم است بلکه بخش‌هایی نظیر طراحی بدنه و توسعه‌ی محصول از طریق اعتبارسنجی بصری و فیزیکی را نیز دربرمی گیرد.


مدیرعامل پینین فارینا آقای سیلویو پیترو آنگورا در این باره گفته است:

امضای توافقنامه با ایران‌خودرو نشان‌دهنده‌ی قدم مهم دیگر در استراتژی رو به جلوی پینین فارینا برای بازارهای جاده‌ی ابریشم و خاورمیانه است. ما از سهیم شدن در توسعه‌ی صنعت خودروی ایران به وسیله‌ی برنامه‌ی مهندسی و استایل چشم‌گیر خودمان بسیار خوشحال هستیم.


این اولین همکاری پینی فارینا با شرکت‌های دیگر نیست. قبلاً شاهد همکاری این شرکت با کمپانی چینی گروه کینتیک هیبرید در تولید سدان H600 بوده‌ایم. همچنین سوپرکار فیتی پالدی EF7 نیز که قدرت ۶۰۰ اسب بخاری دارد نتیجه‌ی مشارکت با پینین فارینا بوده است. ظاهراً این شرکت با ماهیندرا نیز برای ساخت یک سوپرکار الکتریکی همکاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    جلل الخالق!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ferrari Zonda SuperFast

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      خیلی ها از زمانی که این ef7 معرفی شد خیلیا مسخره کردند….ولی برای اطلاع میگم که موتور ef7 با حجم 1700 جلو موتور زانتیا 2000 قدرتش 10اسب بیشتره….چون شرکت dev آلمان ساختش.
      به نظر من اگه ایرانخودرو پنین فارینا براش طراحی کنه و dev هم براش موتور بزنه. جعبه دنده پاورتک و پانچ بلژیک و… فوق العاده میشه ماشیناش…….ازین خرجا نمیکردن.
      فکر کنم از باختن بازار داخلی این سگمنت ها به مرسدس و پورشه و بی ام و و لکسوس ناراحتن.
      وگرنه هیچ دلیل منطقی دیگه ای واسش پیدا نمیکنم.!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشید

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (14 ديدگاه)

        dev نه FEV !
        راستی من موندم اون پرچم شرکت Mahle پشت سر آقای یکه زارع چیکار میکنه این وسط؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari Zonda SuperFast

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (479 ديدگاه)

          دوبار اشتباه املایی پشت سر هم منطقی نیس!!
          البته dوf توی کیبورد کنار هم هستن?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    سوپر کار EF7 گفت فکر کردم سمند ما رو میگه
    (صرفا جهت شوخی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خبر بسیار خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      خبر خوب؟!!!????
      تجربه نشون داده هیچ خبری در مورد خودرو تو ایران خوب نیست
      توقف تولید پیکان یادته الان موتوراصلاح شدش داره توی آریسان استفاده میشه افتخار تولید ایران ماکسیما بود که بعد از 10 سال تولید چون تحریم شدیم دیگه نتونستن تولیدش کنن چون توی این 10سال حتی بدنش هم وارد میشد مگان رو قبول نکردن سایپایی ها تولید کنن گفتن باقیمت 80میلون نمیصرفه از تولید سراتو بگم که نمونه ی به قول خودشون آپشنالش تمام امکانات ایمنیشو برداشتن با دو اربگ بدون ESP کجای همکاری باپژو که این همه به ما ظلم کرد خوبه اگر انسانیت توی وجود پژو هست چرا میزاره ماشین قتل متحرکی مثل405 غیر ایمن توی خیابونا حرکت کنه
      وقتی هزینه توسعه 207i به 207 صندوق دارو 50میلیارد تومن حدود 15میلون دلار اعلام میکنن برای اضافه کردن یه صندوق یابرای دنا به دنا پلاس هم همین هزینرو اعلام کردن
      با 76 میلون دلار یه خودرو توسعه بدن یه آشغال 80میلون تومنی میدن دستت
      چهار سال پیش اپتیما 124میلون بود الان که تحریمارو برداشتن وهر خبر به اصلاح خوب دیگه ای که دادن نتیجش این شد که الان اپتیما ننسل قبل صفر با مدل 2016 میشه160تومن
      خبر خوب تولید i20بود که فکر میکردیم الان با50میلون میشه خریدش خبر بد اینکه تولید شد یه تعداد آپشن ایمنی ازش دزدیدن به قیمت بیش از وارداتیش فروختن به دلیل حمایت از تولید داخل وارداتش ممنوعه
      خبر خوب زیاد هست نه من اعصاب گفتنشو دارم نه شما حوصله خوندش مثل خبر خوش تولید مزدا3 بود که دیدیم نصل قبلش اونم به صورت ckd تولید میشه هر سه ماه یک بار گرونتر وبی کیفیت تر میشه
      خبرخوب کجابود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. *

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (17 ديدگاه)

        در مورد موتور پیکان الآن داره تو وانت آریسان و وانت کارا(بهمن موتور) تولید میشه
        2 تا خودرو با تیراژ بالا
        خخخخخخخخخخخخخخخ
        پیکان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (19 ديدگاه)

        همه این چیزایی که گفتید تو دوران پرتلاطم اقتصاد ایران بود تو اون شرایط هیچ شرکتی سرمایه گزاری جدی نمیکنه اما الان شرایط کاملا متفاوت هست
        همه چیز رو اصول هست انواع اقسام طرف های ایرانی و خارجی حضور دارند دو جانبه نیست که طرف دوم به راحتی بکشه کنار به اضافه تجربه قرارداد های قبلی.
        ایشالا اینبار خوب میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6798 ديدگاه)

    پىنىن فارىنا زده به سرش مىخواد با ایران خودرو همکارى کنه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      فکر کنم زیادی دود اگزوز های فراری رو تنفس کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. vahid 956

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    هه بعضیا برای انتخاب شدنشون چه کارا که نمیکنن!
    تا وقتی خودروسازیمون دولتی و وابسته به اقتصاد مرکزیه بنزم بیاد برامون ماشین بسازه دردی رو دوا نمیکنه و این صنعت پیشرفت نخواهد کرد .خانه از پایبست ویران است ویران خودرو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (148 ديدگاه)

      به هر حال این خبر خوب و یک قدم رو به جلوست، یکمم نکات مثبتو ببینیم، تاکی حس منفی بگیریم از همه چیز؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خبر خوبی بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. John

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    چقدر خوشحال شدم، الآن تو پوست خودم نمیگنجم. افتخار ایران، ایران خودرو (فرغون سازی سابق)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hemichan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    road & track کل صنعت ایرانُ نابود کرده بود
    Iran’s 21st Century Car Will Be Designed And Engineered By Pininfarina

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بچه ها واقعا این قرارداد خودرویی که انجام شده بزرگترین اتفاق خودرویی ایرانه یعنی فکر کن پلتفرمی با طراحی پنین فارینا، جعبه دنده پاورتک و پانچ بلژیک ، شاسی باهله المان اگر ایران خودرو واقعا بتونه پا به پا شون بره میشه امیدوار بود بزودی چهارتا ماشین با کیفیت و مدرن و ایمن و در عین حال با قیمت مناسب برسه دست ملت چون پلتفرمهایی که قراره طراحی بشه شامل یه هاچبک یه سدان و یه کراس اور کامپکته و قراره 3 تا موتور 1200 و1500 و 2000 سی سی هم طراحی و داخلی سازی بشه و در نهایت 10 مدل ماشین روشون ساخته بشه
    یه حسی بهم میگه شاید روزهای خوبی بیاد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جرمی کلارکسون

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اگه یه ماشین بیشتر از چهارسیلندر و 200 اسب از از ایرانخودرو بیرون بیاد بیرون من اسم خودمو عوض میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ونوم اف ۵

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ببین پنین فارینا به چه افلاسی افتاده حاضر شده ابروی خودشو نابود کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ahmad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    پس با این حساب اگه فردا روزی بشنویم ایرانخودرو قصد داره مثلا تو نمایشگاه ژنو یا پاریس یا نیویورک از خودرو جدیدش رونمایی بکنه جای تعجب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آریا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    یه خبر خوب
    دیگه قرار نیست که هی فیس لیفت 405 بدن بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      بهت قول میدم اگر پراید تولیدش متوقف بشه 405تا 10سال بعدش تولید میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (19 ديدگاه)

        من اینطوری فکر نمیکنم
        سایپا به شرطی تولید مدل پرفروش پراید رو متوقف میکنه که ایرانخودرو هم 405 رو متوقف کنه
        درسته هردوتا دولتی هستن ولی باهم رقابت دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. volvo fh

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (242 ديدگاه)

    به جای این همه هزینه برای طراحی,مثل چین کپی کنند,در عوض ارزونتر حساب کنند
    الان این ماشینی که پینین فارینا طراحی کنه,خداتومن میفروشن به مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MjM

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (720 ديدگاه)

    تا وقتی مافیای خودورهست هییییییییچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد
    از کونیخ زگ بگیرتا فراری ومازراتی همشون هم باهم بیان تو ایران بازم هیچی نمیشه…یعنی نمیذارن بشه……فرض بگیر پلت فرم هم ساختن…یه ماشین جدید هم دادن بیرون….میشه یه ماشین با قیمتی نجومی!!…در کنارش به روند تولید پراید و پژو هم ادامه میدن برای قشر پایین جامعه!……اول مدیریت باید عوض بشه..مافیا باید بمیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. parsa

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    طراحی پنین فارین با موتور ای اف سون توربو،??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رسول

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یہ انتقاد داشتم واقعا این ھمہ جوون داریم با استعداد کہ بخدا خیلی بہتر از این خارجیا ماشین طراحی میکنن اون وقت باید بشینن گوشہ خونشون یا از ایران برن از ھمہ مسئولا خواھش میکنم از جوونا خودمون استفادہ کنن خارجیا ھیچ اعتمادی ندارن ھر وقت دوس داشتہ باشن میرن ۔اگر از جوونامون استفادہ کنن توی صنعت خودرو حاضرم قسم۔ بخورم یک شب ھمہ چیز عوض میشہ اما ن اعتماد ھست ن اعتماد بہ نفس و مہم تر دلسوز نداریم بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دوست عزیز 40 ساله که حرف همینه “ما خودمون جوون با استعداد داریم” اما نشده به هزاران دلیل
      استعداد صرف ملاک موفقیت نیس، ضعف آموزش، کمبود تجربه و امکانات و … همه دخیل هستند
      حضور چنین شرکت هایی در ایران باعث میشه کلاس کاری جهانی وارد ایران بشه و دست اندرکاران خودرو هم به تبع اون، خودشون رو به روز کنن… در عین حال همین جوونامون هم میتونن کم کم کنار این بزرگان کسب تجربه کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. MjM

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (720 ديدگاه)

    مکالمات بین ایرانخودرو و پینین فارینا:
    پینین فارینا: خب ما این طرحو داریم با این تکنولوژی و این نمونه اولیه هست ک در سطح جهانیه و میتونه رقیب خودرو های دیگه باشه… و با براورد هزینه ها و تحقیق و توسعه میتونیم با این قیمت جهانی عرضش کنیم

    ایرانخودرو: سخت نگیر پینین فارینا جان، یه چی تو مایه های سمند طراحی کن چراغاشم خودمون هر سال عوض میکینم میدیم دست مردم….قیمتشم شما کاری نداشته باش ما خودمون با بچه ها یه قیمتی میدیم فعلا شما اعلام کنید بین700 تا 2.500000 میلیون ! که برای فروش ماشینای خودمون مشکل ایجاد نکنه..این چیزایی هم که گذاشتین روش زیادیه…اینارو همرو بذارید جز آپشن ما این سوسول بازیارو نداریم
    پینین فارینا: اخه اینجوری که نمیشه! ما….
    ایرانخودرو: اشکال نداره هرچی بگیم مردم میخرن حالا شماره حسابتو بده…ردیفش میکنیم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Achtung

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (422 ديدگاه)

    خدا کنه اتفاقات خوبی بیوفته ولی من امیدی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماسل

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      اونی که به حرف دولت و خودرو سازیش امید داشته باشه بازنده هست.چون تا حالا خیری ازشون به ما نرسیده.این قرارداد هم چون نزدیک انتخاباته بسته شده با هزینه ای که خدا میدونه چقدرش استفاده میشه چه مقدارش هم فاکتور میشه میره تو جیب آقایون.در هر صورت همین رنو های ارزون قیمت دو ذوبله سوبله نکنن تو پاچمون ما راضی تریم.تا این که باز با تولید خودروی به اصطلاح ملی آبرومونو ببرن.آخه ماشین چیه که ملی کردنش چی باشه مگه نفته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ahmad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اول از هر چیز بگم دلسوز ترین افراد نسبت به وضع صنعت خودروسازی کشور، خود ما مردم منتقد هستیم
    زیرا اگر دلمون به جحال این صنعت نمیسوخت و دوستش نمیداشتیم اینقدر بابتش حرص نمیخوردیم و دغدغه رشدش رو نداشتیم
    همگاری با پنین فارینا و شرکتهای معتبر خارجی هم خبر خوبی است
    من حتی چند وقت قبل شنیدنم قراره یک مرکز توسعه اروپایی برای ارتقا محصولات ایرانی به استاندارد یورو 6 کمک کنه…
    اینها همه خبر های خوبی است، درست
    ولی هوا ورتون نداره و خیلی رویایی فکر نکنید!
    من به شخصه با سابقه ای که از خودروسازان دولتی دیدم نمیتونم افق روشنی رو تصور کنم
    یک زمانی میگفتن سمند نقطه اعتلای جهانی شدن صنعت خودرو ایران ولی الان میبینیم که بعد از 15 سال از اون روز همچنان در حال درجا زدن و عقبگرد و فیس لسیفت زدن روی همون سمند عهد بوقی هستیم!
    یک زمان میگفتن ما از همکاری با پژو فرانسه فراتر میریم و میخوایم برند خودمون رو جهانی کنیم ولی بعد مدتی دیدیم حتی دیگه محصولات فرانسوی هم مونتاژ نمیکنیم بلکه شدیم مونتاژ کننده محصولات گمنام چینی!
    سرقرارداد رنو ال90 چه وعده هایی دادن ولی تهش چی شد؟!
    الان هم بعید نیست که مدیران بی دغه بیان گند بزنن به طراحی پنین فارینا و از روی پلت فرمی که از پنین فارینا میگیرن تا 30 سال مداوم ماشین های دمده و فیس لیفت ناموزون بزنن!
    پنجاه ساله از این حرفها میشنویم ولی بازهم در یک نقطه ثابت وایستادیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رسول

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فازتون چیه خدایی خبری از پیشرفتم باشه یجوری حرف میزنین انگار همه چی دونین متاسفم واستون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. شایان

    ۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    احتمال قوی میخوان یه چند تا خودروی لوکس بسازن بعد بازار ماشینای بالای 100 ملیون رو هم به انحصار خودشون بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Mpower

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شاید طراحی بهتر بشه ولی کیفیت …….
    ایشالا که خیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا