تویوتافولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن گلف GTE و تویوتا پریوس پرایم

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور سوم، قسمت آخر، سومین دوئل از گروه خودروهای سبز

نتایج دوئل قبلی بین هوندا کلاریتی پلاگین و هوندا کلاریتی هیدروژنی

مجموع آراء: ۶۵۹

آراء هوندا کلاریتی پلاگین: ۴۴۴

آراء هوندا کلاریتی هیدروژنی: ۲۱۵

پیروز دوئل: هوندا کلاریتی پلاگین با کسب ۶۷ درصد از کل آراء

 

رنو Zoe

شورلت بولت

شورلت بولت

هوندا کلاریتی پلاگین

هوندا کلاریتی هیدروژنی

هوندا کلاریتی پلاگین

تویوتا پریوس پرایم

فولکس‌واگن گلف GTE

؟

تسلا مدل ۳

شورلت ولت

؟

 

تویوتا پریوس پرایم

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: TNGA

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

فولکس‌واگن گلف GTE

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مشخصات فنی

 

تویوتا پریوس پرایم

فولکس‌واگن گلف GTE

پیشرانهٔ بنزینی ۱.۸ لیتری I4 ۱.۴ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
موتور الکتریکی ۱ عدد ۱ عدد
قدرت موتور بنزینی ۹۸ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی ۷۲ اسب بخار ۱۰۲ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۲۲ اسب بخار ۲۰۵ اسب بخار
مجموع گشتاور ۱۶۳ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
باطری ۸.۸ کیلووات ساعت ۸.۷ کیلووات ساعت
شتاب صفر تا ۹۶ ۱۰.۴ ثانیه ۷.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۷.۷ ثانیه ۱۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۳ لیتر (ترکیبی) ۵.۲ لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت کلی ۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۲.۴ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۲۲ گرم/کیلومتر ۳۵ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۳ لیتر ۴۰ لیتر
بُرد تمام الکتریکی ۴۰ کیلومتر ۵۰ کیلومتر
طول ۴.۶۴ متر ۴.۲۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۶۳ متر
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۵۵ لیتر ۲۷۰ لیتر
قیمت پایه بریتانیا ۲۹,۳۰۹ پوند ۲۸,۹۷۹ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10158047]

به پایان دومین دور از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم. امیدواریم از نحوهٔ برگزاری رقابت‌ها رضایت داشته و از این دوئل‌ها لذت برده باشید. به‌زودی پس از وقفه‌ای کوتاه، دور دوم مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را آغاز خواهیم کرد. از مشارکت شما ممنون و سپاسگزاریم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    با افتخار تویوتا پریوس پرایم را انتخاب می کنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    قیمت کمتر
    قدرت بیشتر
    ظاهر معقول تر
    گیربکس دوکلاچه
    همه اینا دلیلی بود که به گلف رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    گلف بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فکر نمی‌کردم گلف GTE اینقدر ماشین خوبی باشه

    علیرغم تمام احترامی که برای تویوتا قائلم به نظرم پریوس پرایم یه ماشین برقی بی نظیر و دوستدار محیط زیست ، ولی به شدت خسته کننده و کسالت آوره

    برعکسش ، گلف شتاب و مشخصات بسیار بهتری داره و یه ماشین پاک ، ولی بسیار سرزنده و هیجان انگیزه. مخصوصا با گیربکس بی نظیرش

    در آلایندگی و مصرف سوخت هم اختلاف چشمگیری نیست

    فولکس واگن و تویوتا دو امپراتوری بزرگ در صنعت خودروسازی هستند و هیچ کدوم ماشین بد تولید نمیکنند ، منتها پریوس واسه خانوما و افراد مسن و جاافتاده بهتره ، گلف واسه جوونایی که عشق به رانندگی و محیط زیست رو با هم دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قطعا انتخاب من گلف هستش.پریوس هیچ طراحی خوبی نداره وخیلی خسته کننده است.گلف ظاهرجذاب. کابین باکیفیت وشیک.لذت رانندگی بالا.مشخصات قوی تر.حتی برد موتور برقیش بیشتره.پریوس ازنزدیک ظاهرش نسبت به عکس کمی بهتره ولی بازخیلی ناهماهنگ وعجیبه.ولی کابین خیلی بیصدای داره وسواری خیلی آروم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    گلف در صنعت خودرو یک اسطوره بوده و هست و در مدل الکتریک لذت رانندگی اسپورت و الایندگی کم رو یکجا ادغام کرده…
    پریوس چیزی برای گفتن در مقابل گلف نخواهد داشت چه عددی و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرمین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (283 ديدگاه)

    چرا دو تا مصرف سوخت داره یکی مصرف سوخت و یکی هم مصرف سوخت کلی
    چون اگه مصرف سوخت تویوتا 1.7 باشه خیلی عجیبه میشه تقریبا اندازه یه هوندا میشه مصرفش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      مصرف سوخت اول مربوط به زمانی هست که خودروها تنها از موتور بنزینی استفاده میکنن اما مصرف سوخت کلی مربوط به زمان کارکرد همزمان دو موتور بنزینی و برقی هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهمان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کاش این مدل گلف با توجه به سوخت پاک و تعرفه کمتر وارد بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. تاجیک

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    کسی که از ماشین سردر بیاره میدونه که موتور توربو استهلاک زیادی داره من که پریوس رو انتخابات میکنم تازه این ماشین زشت نیست بلکه جوری طراحی شده تا ضریب اسطحکاک باد رو بیاره پایین و مصرف سوخت اقتصادی تر بشه و…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۱۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      نه که قراره تو پیست نوربرگ رینگ تست بشه!! واس همین طراحیش اینطوری بوده که ضریب اصطکاکش پایین باشه!!
      باو دیگه خدایی واس هر چیزی بهانه نیارین،این طراحی واقعا جای دفاع نداره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. H

        ۱۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        کسی نگفته تو بخری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آآآآرماااانننن

          ۱۷ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خوب شد گفتی وگرنه الان میخواستم بخرم این داغون رو!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. H

        ۱۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        توکه به این میگی داغون ماشین خودت چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. (Saeed(peugeot

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان فک کنم مجموع قدرت پریوس ۱۷۰ اسب هستش اشتباه زده……
    به هر حال فقط پریوس عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نمودار قدرت دو موتور یه خط صاف نیست
      وقتی‌ ۲تا تابع رو با هم جم کنی‌ و نمودار رو رسم کنی‌
      اونوقت هست که میتونی‌ ببینی‌ حد اکثر قدرت ماشین چقدر هست
      اگه اونجوری حساب کنی‌ قدرت گلف هم ۲۵۲ اسب میشه که غلطه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    پریوس خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    کسی که ازین ماشینا بخواد بخره مصرف سوخت و استهلاک واسش مهمه…نه شتاب…تویوتا بهتره بنظرم…طراحیشم خاصه…من که دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهران

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بینندگان عزیز
    اینجا محل دعوا نیست وهر کسی نظرش محترمه
    هر دو خودرو معتبر ولی من خودم گلف رو انتخاب میکنم عزت زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (165 ديدگاه)

    مشخصات فنی گلف بالاتره اما انتخاب من پریوسه به چند دلیل:
    1. سابقه 25 ساله ای که تویوتا در زمینه هیبرید داره با گلف هیبرید تازه وارد و امتحان پس نداده قابل قیاس نیست.
    2. موتور توربو دردسر و استهلاک زیادی داره و من شخصا تنفس طبیعی رو میپسندم.
    3. مصرف سوخت و آلایندگی کمتر پریوس.
    4. فضای جادارتر پریوس.
    غالبا کسی که هیبرید انتخاب میکنه دنبال شتاب و کورس و … نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا