تویوتامزدا

لکسس و تویوتا از پلتفرم و پیشرانه مزدا استفاده می‌کنند؟!

نسل بعدی چندین خودروی تویوتا و لکسس ظاهراً از پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی مزدا استفاده خواهند کرد. این خبر را برخی منابع ناشناس به نشریه‌ی Best Car ژاپن داده‌اند. اولین خودروهای مجهز به این پلتفرم و پیشرانه در سال ۲۰۲۲ از راه خواهند رسید.


ظاهراً تویوتا برنامه‌هایی برای استفاده از پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی مزدا در سدان لوکس مارک X دارد. لکسس هم به دنبال استفاده از این بخش‌های مهم در کوپه‌ی جدیدی است که در جایگاهی بین مدل‌های کنونی RC و LC قرار خواهد گرفت.


همچنین گفته شده لکسس در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این پلتفرم مزدا برای مدت‌زمان مناسبی است. در خبرها ادعا شده نسل بعدی لکسس IS و RC نیز از شاسی TGNA و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر استفاده خواهند کرد اما پس از آن شاهد نصب پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی مزدا در دل این مدل‌ها خواهیم بود.


گزارش مزدا به سرمایه‌گذاران در مارس ۲۰۱۹ شامل برنامه‌ی کمپانی برای ساخت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با استفاده از تکنولوژی اسکای اکتیو ایکس بوده است. در همان گزارش برنامه‌های این برند برای ساخت معماری بزرگ جدیدی هم اعلام شده بود. این پلتفرم در مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک به کار خواهد رفت. مزدا به دنبال عرضه‌ی این قطعات جدید بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ است.


آنچه که باعث می‌شود این خبر و یا به عبارتی شایعات صحیح به نظر برسند همکاری نزدیک تویوتا و مزدا در سال‌های گذشته است. برای مثال یاریس هاچبک در آمریکا ارتباط بسیار نزدیکی با مزدا ۲ دارد. همچنین این دو خودروساز ژاپنی یک کارخانه‌ی ۱.۶ میلیارد دلاری در آمریکا برای ساخت تویوتا کرولا و کراس اوور مزدا می‌سازند. حتی خبرهای ادغام کامل تویوتا و مزدا به گوش رسیده بود اما مدیران هر دو خودروساز این خبر را رد کرده بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (349 ديدگاه)

    دیفرانسیل عقب + موتور 6 سیلندر خطی + طراحی مزدا + قیمت پایین (به نسبت ماشین های لوکس) یعنی اوج مشتری مداری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سلطان اس 500

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    لامصب مزدا چه مهندسیه خفنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اسپرت های دیفرانسیل عقب ژاپنی دارن بر میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      جای یه مزدای اسپورت خالیه مثلا آر اکس ۹
      مزدا واقعا جذابه … قیافه ماشین های قدیمیش هنوز جذابه چه برسه جدیدا و زبان طراحی کودو … موتور جدیدش هم حرف نداره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    الانه دیگه همه شیش سیلندر ها v شدن.
    ولی عشق فقط شیش سیلندر خطی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آقا

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (572 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس. بنز از پارسال موتور وی رو کنار گذاشت و اومد سمت خطی. بقیه هم همین مسیر رو دارم میرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. " Swedish Arrogant Tiger"

        ۲ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        میدونم خیلی هم خوشحالن ،ولی در حالت کل دارم میگم.
        الان اکثر موتور های شیش v هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. سروش

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    چه خبر خوبی! هر دو ضعف همدیگه رو پوشش میدن. مزدا منابع مالی و حمایت تویوتا رو به دست میاره و تویوتا مهندسی و روح اسپورت مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    کاش ادغام نشن و هر کدوم سر فلسفه خودشون بمونن و فقط همکاری کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      منم با شما موافقم
      الآن تویوتا و لکسوس ، نیسان و اینفینیتی و هوندا و آکورا مثل یک روح در دو بدن هستن و عالی کار میکنن و اینجا فقط مزدا باید یک زیر برند لوکس برای خودش تشکیل بده و مستقل باشه تا خودش آقای خودش باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        اره
        منم دوست دارم مزدا به سمت نیمه لوکس شدن قدم برداره و قطعا موفق هم خواهد بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    وبله بالاخره تویوتا و لکسوس سر تعظیم اوردن در مقابل مزدا. مزدا را عشق است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Bilbo

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    اگر دقت کرده باشید، تویوتا جدیدا میزان همکاریهاش رو با شرکت‌های دیگه داره گسترش میده، این بنظرم یه هوشمندی درجه یکی هست از تویوتا برای این گذر از نسل درون سوز به الکتریکی. تویوتا بنظر میاد عمده سرمایه و وقتش رو گذاشته روی الکتریکی کردن محصولاتش و این چندسال تغییر نسل رو تا حد امکان از شرکای خیلی خوبی استفاده می‌کنه و محصولات فعلیش هم دچار افت کیفیت و پیشرفت نمیشن، از طرفی هم تو بعد الکتریکی با اون همه سرمایه گذاری حرف داره برای گفتن….خیلی زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسين وي

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    مزدا واسه من بیمره ژاپنه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مزدا موتور اسکای اکتیو جی داشتم کاش ایکس هم میومد کم مصرف وپرشتاب ارزان مزدا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهروز

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مزدا انقلاب تکنولوژیه و یک خودرو ساز متفاوت
    همون که هنوز بعد از ۵۰ سال اصرار به تولید خودروهای موتور وانکل داره تفاوتش با بقیه خودرو سازان مشخصه منتظر ورود مزدا rx9 به بازار خودروهای سوپر اسپرت باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهروز

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موافقم من دوست دارم مزدا و تویوتا مستقل باشن ولی تبادل اطلاعات و همکاری داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا