خودروهای چینی

جیلی EC7 و سلام به بازار ایران

سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.

Geely_Emgrand-EC-7_headlight
Geely Emgrand EC-7

جیلی که سال ۲۰۱۰ بابت خرید ولوو سوئد به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود ۱۱ سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.

[jwplayer mediaid=”99029″] خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال ۲۰۰۹ بنیان نهاده شد.

Geely Emgrand EC-7
Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای ۱.۵ و ۱.۸ لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با ۵ سال گارانتی حدود ۱۰ هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان پیش بینی می شود.

جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری (۱۷۹۲cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر و گیربکس ۵ سرعته دستی  یا ۴ سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر اعلام شده اند.
مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.
طول مدل سدان ۴.۶۳ و مدل هاچ بک ۴.۳۹ متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب ۲.۶۵ متر و عرض آن ۱.۷۹ و ارتفاع نیز ۱.۴۷ متر است. وزن خالص اتومبیل نیز ۱۲۸۰ کیلوگرم می باشد. ظرفیت ۶۸۰ لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است.

[jwplayer mediaid=”99028″] ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان ۶۲۰ با موتور ۱.۸ مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱,۲۲۶ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی خبر داره که بالاخره جیلران قصد ادامه واردات مدلهای جیلی به ایران و داره یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      ثبت سفارش خودرو ها صورت گرفته و باید منتظر طی شدن مراحل قانونی بود . هر خودرویی که ثبت سفارش میشه تا به کشور ما برسه حدودا 6 ماه زمان لازم داره . انشالله از چند وقت آینده شاهد فروش با مدل های 2017 خواهیم بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقایسه‌ای میان بهای خودروهای چینی در ایران و روسیه
    می‌دانیم و می‌دانید و نیازی به تکرار چندباره این مطلب نیست که بهای خودرو در ایران به طرزی وحشتناک بالاست و البته در برخی از خودروهای وارداتی از وادی وحشت هم گذر نموده و به عالم وهمناک کابوس رسیده است! از طرفی، این را هم می‌دانیم که در کلان‌شهرها، مالکیت خودروی شخصی امری لازم و ملزوم حیات روزمره‌مان است و بدون این مرکب موتوری کاروبارمان سخت لنگ می‌ماند و… این‌ها به کنار، خود خرید خودرو هم حکایت مثنوی هفتاد من کاغذ است و آن‌قدر دردسرساز است که به لذتش کمتر می‌ارزد.
    در این میان، ما با خودروسازانی در کشور مواجه ایم که نه خودشان محصول درست و درمانی! را تحویل ملت می‌دهند و نه هیاهوی و قیل‌وقال کرکننده‌شان می‌گذارد که خودروی مطلوبی از مرزها به‌راحتی عبور کند و نه حتی اجازه می‌دهند که رقیبی جدی برایشان پدیدار شود، رقیبی که شاید خودروی ارزان‌تر و باکیفیت‌تری را نسبت به آن‌ها تحویل مشتریان دهد. به خاطر گل وجود آن‌ها است که مدلی سوپرمینی از یک برند کره‌ای، همچون کیا پیکانتو با بهایی بیش از 70 میلیون فروخته می‌شود، خودرویی که در قیاس با استانداردهای جهانی نه مرکب لوکسی محسوب می‌شود و نه حتی محصولی متوسط به شمار می‌آید.
    گذشته از خودروهای وارداتی، به نظر می‌آید که قیمت بالای محصولات داخلی، بر قیمت خودروهای چینی نیز سخت تأثیر نهاده و این خودروها نیز بسی گرانتر از آنچه که واقعاً هستند به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد. برای آنکه مقایسه بهتری در این زمینه داشته باشیم، قیمت برخی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران را با انواع مشابه آن در بازار روسیه در یک جدول گردآورده‌ایم تا بلکه به نتیجه‌گیری بهتری دست یابیم.
    پیش از مرور جدول ذیل، بر خود لازم می‌دانیم که توضیحاتی چند را خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم:
    الف – قیمت برخی از خودروهای چینی (در بازار روسیه) که در جدول ذیل درج شده، مربوط به تیپ پایه آنهاست، از همین رو و برای آنکه مقایسه عادلانه‌ای را صورت داده باشیم سعی نمودیم که قیمت درج شده برای خودروی چینی مشابه در بازار ایران نیز از تیپی نزدیک و یا همسان باشد.

    ب – واحد پول کشور روسیه «روبل» نام دارد و فعلاً قیمت فروش هر روبل روسیه در بازار آزاد ایران معادل 55 تومان و قیمت خرید آن نیز معادل 49 تومان است که در اینجا فقط قیمت فروش آن را ملاک محاسبات خود قرار داده‌ایم. بدیهی است که اگر تنها قیمت خرید (روبل) را در نظر می‌گرفتیم، ارقام به دست آمده بازهم چند میلیونی کمتر بود!
    پ – همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، در بازار کشورمان، بهای شرکتی و یا ثبت نامی برخی از خودروهای چینی با بازار آزاد آن تفاوت بسیار دارد، مثلاً بهای محصولات کمپانی جیلی به‌صورت شرکتی، به‌مراتب بالاتر از نرخ بازار آزاد آن است. از همین رو، برای آنکه استاندارد واحدی را در جدول ذیل اعمال نماییم، تنها قیمت شرکتی خودروهای چینی موجود در ایران را درج نمودیم.
    ج – نام برخی از خودروهای چینی در ایران متفاوت با بازارهای دیگر در دنیاست، مثلاً خودروهای چری در کشورمان به نام ام‌وی‌ام مونتاژ و فروخته می‌شوند و یا فاو بسترن B50 به نام آسا تولید شده و یا حتی اخیراً، خودرویی به نام فاو V5 نیز با نام راین V5 عرضه می‌شود. در این جدول تنها آن نامی را ملاک ارزیابی خود قرار دادیم که در ایران امروز کاربرد دارد.
    د – شاید با نگاهی به بهای خودروهای چینی در روسیه و مقایسه بهای همین خودروها با خود بازار چین، به این استنباط برسید که قیمت خودروهای چینی در روسیه حتی از خود سرزمین اصلی آن نیز ارزان‌تر است که صدالبته این استنباطی صحیح و درست است؛ زیرا همان‌طور که آگاهید، هدف سازندگان چینی، تسخیر هر چه بیشتر بازارهای خودرو در تمامی دنیاست و در راه دستیابی به این هدف نیز، هیچ ابایی از به‌کارگیری ابزاری همچون «دامپینگ» ندارند، دامپینگ (DUMPING) هم در لغت به معنای صدور کالا با قیمتی کمتر از هزینه‌های تمام شده و یا فروش یک کالا در خارج به قیمتی کمتر از داخل می‌باشد. البته این کار تنها مختص سازندگان چینی نیست و پیش‌تر نیز توسط سازندگان ژاپنی و کره‌ای به‌کرات به کار رفته است و همواره قیمت خودروهای صادراتی آن‌ها کمابیش کمتر از قیمت‌های داخلی‌شان بوده است. مثلاً در سال 1985 میلادی، یک خودروی تویوتا در بازار آمریکا به قیمت 7200 دلار فروخته می‌شد درحالی‌که این خودرو در خود ژاپن به بهای 8000 دلار به دست مصرف‌کننده می‌رسید. تا مدت‌های مدیدی، دولت ژاپن به ازای هر خودرویی که به آمریکا صادر می‌شد 800 دلار آن را به صادرکننده برمی‌گرداند.
    ر- تعرفه گمرکی برای ورود خودروی کامل در روسیه معادل 25 درصد و برای قطعات منفصله (CKD) معادل 5 درصد است، درحالی‌که این ارقام برای کشورمان به‌طور اسمی به ترتیب معادل 40 و 26 درصد است، ولی در صحنه عمل، این ارقام با مالیات‌های گوناگونی که به یک خودرو وارداتی و یا مونتاژی بسته می‌شود، از این حد نیز فراتر می‌روند.
    ز- تنوع خودروهای چینی در بازار روسیه به‌مراتب بالاتر از کشورمان است و شرایط خریدشان هم به‌مراتب سهل‌تر بوده و کمابیش با تجهیزات رفاهی بیشتری نیز عرضه می‌شوند، مثلاً نسخه 2 لیتری ام‌وی‌ام X33 در بازار روسیه به‌صورت دو دیفرانسیل (4WD) عرضه می‌شود، درحالی‌که همین نسخه در ایران به‌صورت تک دیفرانسیل به فروش می‌رسد.
    بعد از ذکر این توضیحات، توجه شما عزیزان را به جدول ذیل جلب می‌کنیم.
    ردیف نام خودرو قیمت پایه در روسیه (روبل به تومان) قیمت در ایران
    1 ام‌وی‌ام تیگو 5 829,900 روبل یا 45.6 میلیون تومان 84,7 میلیون تومان
    2 ام‌وی‌ام X33 (جدید) 778,900 روبل یا 42.8 میلیون تومان 66,3 میلیون تومان
    3 لیفان X60 529,900 روبل یا 29.1 میلیون تومان 61,1 میلیون تومان
    4 لیفان X50 509,900 روبل یا 28 میلیون تومان 48,3 میلیون تومان
    5 لیفان 620 404,900 روبل یا 22.6 میلیون تومان 46,1 میلیون تومان
    6 جیلی امگرند 7 449 هزار روبل یا 24.7 میلیون تومان 87,7 میلیون تومان
    7 جیلی GX7 769 هزار روبل یا 42.3 میلیون تومان 115,4 میلیون تومان
    8 آسا B50 458,150 روبل یا 25.2 میلیون تومان 76 میلیون تومان
    9 راین V5 398,650 روبل یا 21.9 میلیون تومان 37 میلیون تومان
    10 هاوال H2 890 هزار روبل یا 48.9 میلیون تومان 80,8 میلیون تومان
    11 هاوال H6 980 هزار روبل یا 53.9 میلیون تومان 98 میلیون تومان
    12 هاوال H8 2.050 میلیون روبل یا 112.8 میلیون تومان 160,7 میلیون تومان
    13 هاوال H9 2.150 میلیون روبل یا 118.3 میلیون تومان 196,8 میلیون تومان
    14 دانگ فنگ H30 600 هزار روبل یا 33 میلیون تومان 44,9 میلیون تومان
    15 زوتی Z300 700 هزار روبل یا 38.5 میلیون تومان 76,6 میلیون تومان
    16 برلیانس H230 445 هزار روبل یا 24.5 میلیون تومان 38 میلیون تومان
    17 جک S5 699 هزار روبل یا 38.4 میلیون تومان 75,4 میلیون تومان
    18 جک J5 479 هزار روبل یا 26.3 میلیون تومان 49,8 میلیون تومان
    19 چانگان CS35 635 هزار روبل یا 34.9 میلیون تومان 64 میلیون تومان

    داده‌های جدول فوق به وضوح بیانگر آن است که برخی از خودروهای چینی در ایران، در قیاس با کشوری مثل روسیه تا چه اندازه گران‌تر فروخته می‌شوند و حتی اگر در این میان، تعرفه‌های گمرکی پایین‌تر روسیه را هم در نظر بگیریم باز هم اختلاف ارقام مربوطه نباید تا این حد دهشتناک باشند!
    در خاتمه بی‌تعارف و دوستانه باید گفت، به غیر از اقلیتی از انسان‌های وارسته که همواره قناعت پیشه نموده و اخلاق کاری و انصاف را بر سودجویی و پول‌پرستی صرف ترجیح می‌دهند، غالب مدیران و واردکنندگان و سازندگان خودرو در کشورمان کمابیش انسان‌هایی هستند شبیه من و شما (البته شخص شما را من نمی‌گویم منظور خود بنده ذلیل‌مرده است!). اکثر مدیران نیز مثل بیشترمان، عاشق پست و مقام هستند، حقوق چند ده میلیونی و البته پاداش‌های چند صد میلیونی تومانی را خیلی دوست دارند و در کنارش نان و جوجه‌کبابی!… و از طرفی، بیشتر واردکنندگان ما نیز به دنبال سودهای بادآورده چند ده میلیاردی به‌جای فروش ارزان و انبوه خودرو به قاطبه مصرف‌کنندگان هستند و باطناً نیز انحصار و فروش قطره‌چکانی خودرو را در بازار ترجیح می‌دهند تا بلکه بدین ترفند، مصرف‌کننده بیچاره را تا بتوانند تیغ بزنند، رفتار زشت این دسته از واردکنندگان در زمان افزایش سه برابری نرخ ارز در دوران تشدید تحریم‌ها، برای همیشه در صفحه تاریخ اقتصادی کشورمان ثبت خواهد شد، واردکنندگانی که خودرو را با ارز 1226 تومانی وارد نموده و با دلار 3500 می‌فروختند و… فعلاً هم این دو دسته (سازندگان و واردکنندگان انحصاری خودرو) برای دستیابی به این هدف، سهل‌ترین و راحت‌ترین راه را برگزیده‌اند و آن نیز «گران‌فروشی حداکثری» است، برخی از مصرف‌کنندگان هم رضایتمندانه به این شیوه ناهنجار از فروش، تن در داده‌اند که اگر نیک بنگریم می‌بینیم خیلی از آن‌ها نیز به‌نوعی در حیطه کاری خود اجحاف نموده و تااندازه‌ای گران‌فروش و کم‌کار هستند! و یا بدتر از آن، دلال و رانت‌خوار هستند. البته ناگفته نماند بسیاری از افراد هم مجبور به خرید خودرو با همین شرایط هستند و فعلاً چاره دیگری نیز ندارند و…
    پس تا زمانی که مسلک و مرام «نفع طلبی افراطی بدون توجه به منافع بقیه افراد جامعه» راهنمای عمل اکثریتمان است، مقوله‌ای به نام گران‌فروشی و اجحاف نیز تا دهه‌ها پس از این نیز به قوت خود باقی خواهد ماند. ناگفته نماند که این موضوع تنها در مورد خودرو نیست که مصداق عینی می‌یابد، بلکه در مورد اکثر کالاها هم کمابیش وضع بدین صورت است. هم‌اکنون، در بازار کشورمان کدام کالای خوراکی و یا پوشاک و… را می‌توان یافت که به قیمت اصلی و یا جهانی خود و با سودی معقول و متعارف فروخته شود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1318 ديدگاه)

    اطلاعیه : شرکت جیلران موتور به منظور اطمینان از کارکرد صحیح خودرو‌ی شما، طرح سرویس کلینیک تابستانه را در محل کلیه عاملین مجاز به اجرا خواهد نمود. مزایای شرکت در طرح سرویس کلینیک شامل ۴۰% تخفیف روغن موتور، بازدید رایگان سیستم تهویه مطبوع و بازدید رایگان سیستم خنک کاری موتور می‌باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از ساعت 7:45 تا 9:00 صبح امروز در صف ورود به نمایندگی برای سرویس عمومی بودم
      آخرش گفتند ممکن امروز نوبت نشه که صف را ترک کردم
      روغن را هم مجاز به تعویض آزاد نیستیم چون گارانتی به هم می خوره
      این دیگه جه وضعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجيد

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ساعت ۶:٣٠ صبح روز پنجشنبه جلو نمایندگی نوبت گرفتیم که ساعت ٨صبح داخل بریم
        ۵٠ درصد ماشینها جیلی هستند
        میگن جیلی خیلی از نمایندگی های بعد از فروش خودش رو بسته
        این دیگه چه وضعی ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          قطع همکاری با عاملیت ها به دلایل مختلف هست . یسری خود عاملیت قطع همکاری میکنن و یسری دیگه شرکت باهاشون قطع همکاری میکنه . درحال حاضر 3 عاملیت در شهر تهران دارن با تمام قدرت به خدمات دهی ادامه میدن و انشااله تا پایان سال 2 عاملیت جدید قراره باز بشه تو شرق و غرب تهران .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. samira

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو سوییچ هم یدک هم اصلی داخل جیلی مونده چی کار کنم توروخدازود بگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      با امداد شرکت جیلران موتور به شماره 48645050 تماس بگیرید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا محصول جدید جیلران موتور کی معرفی میشه. تا کی محصول 2014 رو در سال 2016 میفرشند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام به شما
      جیلران موتور از برج 11 سال گذشته فروش خودرو رو متوقف کرده و خودرویی با مدل 2014 دیگه نفروخته چون موجود نداره . زمان مشخصی واس عرضه مدل های جدید اعلام نشده متاسفانه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مرتضي

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به همه
    آقایون جیلی سوار کسی تا حالا لنت ترمز سرامیکی از شرکت آریستو خریداری و نصب کرده؟
    واقعا از لنت های معمولی جیلی بهتره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      بنده تجربه ای ندارم متاسفانه که راهنمایی کنم و منتظر باشید تا بقیه دوستان راهنمایی لازمه رو انجام بدن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام بر اقا میلاد
    حدود دو سال است که جیلی مدل 2013 را دارم خدارا شکر تا الان مشکل خاصی نداشتم فقط تو این مدت دقیقا هر دو ماه باطری ریموت سویچ را باید عوض میکردم انواع باطری از 1500 تومان تا 8000 ت .را امتهان کردم فرقی نداشت به نمایندگی سلامتیان اصفهان این مشکل را گفتم . جواب دادند طبیعی هست / در صورتیکه بقیه افرادی که انجا بودند گفتند ما توی دو سال یکبار باطری سوییچ را عوض کردیم /هیچی سرتان را درد نمی اورم مسئول نمایندگی گفت یک باطری از ما بگیرید تا مشخص شود مشکل از باطریهای شما بوده(نکته جالب اینجا که خودم باطری سوییچ را 5 ثاتیه عوض میکردم ولی نمایندگی اجبارا” خودش عوض کرد به 2500 باطری و 5000 تعویض) حالا با این اوصاف منتظر نتیجه هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام به شما

      احتمال زیاد مشکل از نوع و جنس باطری هاس . انشااله که اینسری مشکل بر طرف بشه و حتما نتیجه رو اطلاع رسانی کنید …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    شنیده ها از واگذاری جیلیران به کرمان موتور حکایت دارید!! یعنی وارد کننده رسمی محصولات جیلی هم کرمان موتور خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام به شما

      کرمان موتور و مجموعه بم خودرو قراره محصولات کارخانه خود جیلی چین همان محصولات با لوگو کوه یخی جیلی رو مونتاز کنن / جیلی چین اجازه مونتاز محصولات لوکس خودش یعنی امگرند رو به شرکت های داخلی ما نداده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        شما با خودت چند چندی؟؟ من چی گفتم شما چی گفتی!؟ ماذافاضا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۱۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شما گفتی وارد کننده محصولات جیلی قراره کرمان موتور باشه، بنده هم این موضوع و شایعه رو تکذیب کردم. کرمان موتور این وسط هیچ کاره اس، بم خودرو میخاد محصولات جیلی گلوباش رو مونتاژ کنه فقط. همون محصولات جیلی که لوگو کوه یخ دارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۱۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (134 ديدگاه)

          یه خورده تحقیق کنید عزیزه دل. گروه خودروسازی کرمان شامل بم خودرو هم میشه. کلا تمام خودروسازی های کرمان متعلق به گروه خودروسازی کرمان موتور هستش. باور ندارید می تونید برید و از سایت اصلی کرمان موتور؛ لینک شرکتهای همکار و زیر مجموعه ها رو ببیند. دقیقا پایین سایت هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. میلاد

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          دوست محترم بهتره شما کمی تحقیق کنید که مطلب بیخودی درج نکنید . بنده حداقل 10 سال سابقه خودرویی اونم با شرکت های بزرگ داخلی رو دارم و همه رو به خوبی میشناسم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. امین

          ۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (134 ديدگاه)

          میلاد جان خوبه که آدما اشتباهات خودشونو قبول کنن! ضرر نداره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقامیلاد ممنون ازسایت مفیدتون میتونم ازتون خواهش کنم بعنوان یک میکانیک درحین سفرچه قطعاتی باخودم همراه داشته باشم که درصورت خراب شدن وسط جاده کارراه انداز باشه مثلا مثل پراید رله دوبل یا کویل همرام باشه ممنونتون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام به شما

      ممنون از نظر لطفتون نسبت به بنده / تجیزاتی اظطراری و یسری لوازم مثل پیچ گوشتی و آچار 10 و 8 و 12 و 14 داشته باشید کافی هست . قطعه یدکی لازم نیست – امداد خودرو شرکت جیلران موتور در هر لحظه از شبانه روز آماده خدمات رسانی به تمام نقاط کشور هستش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حمید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام اقا میلاد امروز ماشین رو رو شن کردم روشن میشه بعد دزدگیر میزنه ماشین خاموش میشه علت چیه ماشین RV7 اتوماتیک هاچ بک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به شما

      احتمال خیلی زیاد مشکل برقی هست و یا اختلالی که تو سیستم ECU یا ایموبلایزر پیش اومده / به هر حال از طریق پیام و نوشته نمیشه دقیقا گفت که چه موردی هست – بهتره با واحد امداد جیلران موتور تماس بگیرید تا کمکتون کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. میلاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1318 ديدگاه)

    دوستان جیلی سوار حتماً این عکس رو ببنید: تصویر واس روز پنجشنبه تاریخ 95/4/17 ساعت 14:30 تو جاده زرین شهر هستش که با ماشین یکی از دوستان که امگرند x7 بود با یه ix35 کل کل کردیم و خوشبختانه جیلی از پس خودرو ذکر شده بر اومد و شکستش داد.
    http://www.uplooder.net/img/image/29/370602f5a4b1eb84af13942522f1f48c/IMG-20160711-123240.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدمهدی

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همگی دوستان
    میلاد جان چطوری؟کم پیداایی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام به شما و بقیه جیلی سواران، هستم درخدمتتون، گاها به پیج سر میزنم…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. علی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده میخام فردا یک جیلی 2013 دنده ای بخرم ماشین با صفر فرقی نداره 22000 کارکردش هست کسی میدونه قیمت 51 میلیون قیمت خوبی هست براش یا نه و اینکه مدل Ec7 با مدل دیگش چه فرقی داره و کدومش بهتره با سپاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام به شما
      قیمت به نظرم کمی تند هست واس ماشین مدل 2013 و اونم دنده دستی تازه . ضمنا خودرو های سواری امگرند 7 و ec7 فرق آن چنانی ندارن جز اینکه خودرو امگرند 7 دارای دریچه گاز برقی هست و استاندارد یورو 5 و خودرو ec7 هم دارای دریچه گاز سیمی هست و استاندارد یورو 4 .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. hamid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    علی آقا 50 بخری خوبه ،فقط ببین گارانتیش فعال باشه. ec7 ها سری اول هستند و کیفیت خوبی دارند مصرف بنزینشون کمتره و شتاب بهتری هم دارند چون آنهایی که دریچه گازشون برقی شده موقع گاز دادن و شتاب گرفتن یکم تاخیر دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بابك

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اقا این خودرو از لحاظ ارزش خرید واقعا بسیار منفی هست به شکلی که در بازار هم اتفاق أفتاد که تا ٢۶ میلیون کاهش قیمّت را تجربه کردیم البته رو شاسی بلندش .به نظر من خودرو بدّی نیست البته با قیمّت ۴٠ میلیون برای سدانش و ۶۵ میلیون برای شاسی بلندش .با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      دقیقا این قیمت های کاذب مختص تنها این ماشین نیست. اگر این ماشینها به قیمت خودشون و بدون گمرکی های سر سام آور عرضه بشن خیلی خوبه و ولی متاسفانه به قیمت خودشون عرضه نمیشن. چون برای مثال اگر قرار باشه خودروهای وارداتی به قیمت خودشون عرضه بشن آنوقت دیگه نباید خودروهای ایرانی رو تولید کنن. در آخر هم باید ذکر کرد که این کاهش قیمت یهویی برای محصولات جیلی و چانگان و mg بیشتر از بقیه برند های چینی رخ داد و تنها دلیلش هم تمام وارداتی بودن این برند خودروها به کشور ما هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من الان حدود سه روزه که جیلی امگرند 7 رو با کارکرد حدود 16500 کیلومتر (مشابه صفر)رو به علت نیاز مالی با قیمت 60 میلیون تومان (با هزار جور بدبختی و انتظار برای مشتری و هزاران بار آگهی کردن خودرو) فروختم در حالی که ماشین برای خودم حدود 80 میلیون تومان تمام شده بود و اصلا کار نکرده بود و تقریبا صفر بود و به همین سادگی 20 میلیون تومان ضرر کردم و علت این ضرر هنگفت هم اعتماد به جیلیران موتور و برند چینی جیلی بود و علت این افت قیمت هم سیاست های یک طرفه جیلیران موتور بود که فقط به فکر سود خودشه
    الان هم این متن رو برای شما دوستان گذاشتم تا شما اشتباه من رو انجام ندهید و 20 میلیون پول ناقابل رو دور نریزید (در واقع تو جیب جیلیران موتور نریزید) چون مطمئن باشید که اگر جیلی صفر بخرید در همان استارت اول بیست میلیون تومان از اگزوز خودرو بیرون می افتد و خودرو دست دوم حساب می شود!!!!!!!!!!!
    اگرچه جیلی ماشین خوبی هست اما زمانی ارزش خرید داره که دنبال دست دومش باشی که مانند صفر می مونه و بیست میلیون ارزون تره
    از وقتی ماشین رو فروختم با خودم عهد کردم که هر جا تونستم این وضعیت رو به همه اطلاع بدم تا مثل من ضرر نکنند
    ضمنا اینو هم بگم که من هیچ نفعی از این حرفها نمی برم و قصدم فقط اطلاع رسانی هست
    امیدوارم تونسته باشم راهنمایی تون کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      نظر شما کاملا درسته و همه جیلی سواران هم قبولش دارن . این مشکل قیمت گذاری بر میگرده به سیاست غلط شرکت جیلران موتور . نه اینکه بگیم برند جیلی فلان و فلانه – این وسط اعتماد مردم رو شرکت مذکور ایرانی خراب کرده مثل بقیه شرکت های دیگه . متاسفانه هم با رکود بازار خودروهای وارداتی بیشتر دارای افت قیمت شدن و برند های چینی جیلی و ام جی و چانگان و برلیانس که تماما وارداتی به کشور بودن افت قیمت بیشتری رو تجربه کردن . امیدوارم روزی برسه که تو مملکت عزیز ما واردکننده های خودرو و ……..کمی کمتر به فکر جیب خودشون باشن و یذره هم به فکر مردم باشن که مجبور نشن 1 شبه قیمت ماشینها رو اینقدر کاهش بدن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مرتضی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام.آقا کسی سوال ما رو در مورد لنت سرامیکی جواب نداده چرا؟قبلا سایت خیلی فعالتر بود…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سوال شما رو من جواب دادم البته خیلی کوتاه / ضمن اینکه یسری جیلی سواران کم لطفی میکنن و اینجا تشریف نمیارن که تجربیات خودشون رو ارائه بدن متاسفانه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام دوستان وقتتون بخیر. یهدمشکلی از دیشب برای من پیش اومده. چراغ بزرگهای ماشین از دیشب روشن نمیشه! فیوزها رو چک کردم سالمند. حتی وقتی چراغ رو روشن میکنم از داخل فیوز باکس یه صدای تیک میاد برای روشن شدن چراغها ولی هر دو خاموشن. رو حالت Auto هم روشن نمیشه. چراغ سو بالا روشن میشه اما چراغ بزرگها خاموشند. کسی تا حالا همچین تجربه ای داشته کسی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      احتمالاً مشکل از دسته راهنما هست، بهتره که به عاملیت مجاز شرکت مراجعه کنید جهت بازدید و رفع اشکال

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (22 ديدگاه)

        ممنون اقا میلاد. البته همونطور که عرض کردم وقتی دسته راهنما رو میچرخونم برای روشن شدن چراغها یک صدای تیک از داخل فیوز باکس میاد. این نشونه ارسال دستور از سمت دسته راهنما نیست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          چرا هست، ولی خب شاید با تعویضش مشکل حل بشه. شاید دینام باشه. شاید رله هاش باشه و….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. hamid

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    احتمالا لامپ سوخته و باید تعویض گردد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      اخه هر دوش که نمیشه یه دفعه با هم بسوزه! من شک دارم. به هر حال ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. hamid

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    هر ماشینی صفر بخری سوار شی و از مدلش بیفته همین قدر ضرر و افت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. hamid

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    صدای تیک یعنی رله فعال شده و باید بعد رله تا لامپ را بررسی کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      ممنونم. پنجشنبه میبرم برای گارانتی و اینم میگم برطرف کنند ولی تا اون روز باید تو شب با چراغ سو بالا برم تو شهر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. عربي

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    جیلی ٢٠١٣ دارم و میخوام لاستیک هاشو عوض کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    چه جنس و با چه قیمت مناسبه؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      من ۳ ماه پیش نکسن کره تاریخ اخر ۲۰۱۵ با مشخصات لاستیک فابریک (برای حفظ گارانتی) خریدم به قیمت ۱۱۱۰. لاستیکای خودمم با ۴۲ تا کارکرد حدود ۳۰۰ برداشت. یه ۶۰ تومنم هزینه تعویض گرفت که بخاطر سنسور دار بودن و بلوتوثی بودن والو های ماشین، این مقدار گرفت وگرنه عادیش ۳۰ تومنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. امیر

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خب محمد اقا منم میخوام لاستیک ماشین عوض کنم اما دودل هستم…حالا شما یا کسانی که لاستیک عوض کردن بفرمایید تعویض لاستیک چقدر روی نرمی ماشین تاثیر داره؟ اصلا ارزشی داره لاستیک تعویض شه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      والا بی تاثیر نیست. اما اینطور نیست که معجزه کنه. حدود ۳۰٪ بهتر میشه. باید باد رو هم روی مقداری که تو در ماشین نوشته تنظیم کنید. ۳۱ جلو. ۲۹ عقب. کلا من از نرمی ماشین بعد از تعکیض لاستیک راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داریوش

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        مقدار باد لازم رو خود لاستیک نوشته ک ۴٣PSI هست همون ۴٣

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. عربي

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام لطفا اگه لاستیک عوض کردین بفرمایین که رو نرمی ماشین تاثیری قابل ملاحظه داشته یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام به شما
      تعویض لاستیک بی تاثیر تو نرمی نیست ولی خیلی هم تغییر نمیکنه و شاید در حد 30 تا 40 درصد نظر صاحب ماشین رو عوض کنه که از نظر هزینه ای هم که داره به نظرم به صرفه نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. رامین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه جیلی میخوام بخرم ولی چون اسم چین روش هستش میترسم و بین جک و جیلی موندم کدوم رو انتخاب کنم لطفا راهنماییم کنید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      نظرات قدیمی تر صفحه هر 2 خودرو رو مطالعه کنید تو همین سایت . راهنمایی های خوبی صورت گفته و تصمیم گیری نهایی با شماس .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امین

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    میلاد جان خوبه که آدما اشتباهات خودشونو قبول کنن! ضرر نداره! سوتی دادی و رد خور نداره. حالا هر چه قدر هم که بهونه بیاری بازم همینه. شما 10 سال فعالی تو خودرو! من خودم نمایشگاه دارم اونم 20 سال. حالا تجربه من بیشتره یا شما!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      من تو گفته هام اشتباهی ندیدم / وارد کننده محصولات جیلی امگرند به ایران بم خودرو نیست و فقط و فقط جیلران موتور هستش . بم خودرو مونتاز کننده محصولات جیلی گلوباش هست . قابل توجه شما باشه که خود کارخانه جیلی چین 3 تا شرکت زیر مجموعه اش هستن که یکیش امگرند هست / دیگری گلوباش و ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        نقص اطلاعاتی داری پسر گل. جیلیران به کرمان خودرو واگذار میشه و کرمان خودرو هم مونتاژ کننده و هم وارد کننده محصولات جیلی میشه. در واقع جیلیران نقشش مثل کارمانیا هستش که از طرف کرمان خودرو محصولات BYD رو وارد میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (134 ديدگاه)

          بی فایده هستش. نرود میخ آهنی به سنگ دیگه قدیمی شده. عزیزه من چرا قبول نمی کنی سوتی دادی؟ انقدر سخته؟ می ترسی تجربه مثلا 10 ساله ای که داری لکه دارشه!! یه چیزایی هستش که شما که ادعا می کنی میدونی اصلا نمی دونی! اینجا ایرانه و خیلی راحت قانون رو دور میزنیم بدون اینکه کسانی مثل شما بفهمن. وقتی بم خودرو جیلی NL3 رو به نمایش میزاره یعنی من هم وارد کننده جیلی هستم و هم مونتاژ کننده. جیلیران بره جلو بوق بزنه. خخخخ بازم میگم بی فایده هستش صحبت کردن با شما. چون انقدر منم منم کردید که دیگه حق و حقیقت رو نمی تونید باور کنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. میلاد

          ۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          فعلا از نظرات منفی که به حرفات میدن معلومه چقدر خودت و حرفات رو قبول دارن جیلی سوارا . بم خودرو خودش اعلام کرده مونتاز کننده هست / بعد شما میگی وارد کننده اس . جالبه شما از روابط عمومی شرکت بم خودرو و مدیرانش جلوتری .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امین

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      نظرات مثبت و منفی اصلا برای من مهم نیست. حالا چرا و چطوری هستش که برای شما مهم شدن جای سوال داره؟ همیشه حرف حق مخالف داشته و داره. آخرشم از خر شیطون پیاده نشدی و به سوتی ای که دادی اعتراف نکردی. خوش باش که تجربه مثلا ده ساله شما در انتها به آمار ارقام تعداد رای های مثبت و منفی ختم شد!! در ضمن اگر یکم به تجربه مثلا 10 ساله خودتون مراجعه کنید متوجه می شید که هر خودرویی ابتدا وارد میشه و سپس مونتاژ شروع میشه!! البته اگر اینم قبول داشته باشید که بعید می دونم!! خوش باش. 10 سال تجربه خودرویییییییییی خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1318 ديدگاه)

        آمار و ارقام نظرات مثبت و منفی رو قبول نداری چون شخصی حرفات رو قبول نداره. جک میگی مرد حسابی که ماشین اول وارد میشه و بعد مونتاژ میشه؟؟؟ محصولات لیفان و جک و mvm مگه اول وارداتی بودن و حالا مونتاژی شدن؟؟ خیالت راحت امگرند شاخه لوکس محصولات جیلی هست، اجازه مونتاژش رو پارسال به بهمن موتور ندادن که میخاست قرارداد ببنده حالا بیان بدن به بم خودرویی که تو سابقه اش مشخصه با هر شرکت فقط 3-2 سال کار میکنه و بعد توقف تولید میزنه. بم خودرویی که هنوز سالن رنگش دستی مثل زمان دقیانوس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (134 ديدگاه)

          گفتم که… بهتره خوش باشی و لذت ببری. چون نه چیزی از صنعت خودروسازی دنیا می تونی و نه چیزی از فرایند تولید خودرو در کشورهای مختلف که ابتدا با واردات آغاز میشه و در صورت پاسخ مثبت مونتاژ شروع میشه.

          در انتها متن زیر رو براتون میارم که در سایت خودروسازان بم منتشر شده است: شرکت جیلی چین بعنوان یکی از با تجربه ترین شرکتهای معتبر خودرو ساز چینی که امتیاز خرید وهمکاری نشان تجاری ولو سوئد را در کارنامه خود ودر سطح بین الملل داشته ، پس از یک فراز ونشیب کوتاه مدت در ایران اقدام به همکاری مشترک با شرکت خودرو سازان بم در جهت تولید محصولات خاص جیلی در ایران را نموده است . کیفیت بالا وقیمت مناسب این خودرو ها، صحنه ایی جدید از رقابت تجاری را دربازار ایران ایجاد خواهد کرد.اولین محصول تولیدی مشترک با نام تجاری جی سی 6 به بازار ایران معرفی وعرضه شده است.

          همون طور که در بالا دیدید تجربه آقا میلاد درست بود و هیچ شکی در این تجربه مثلا 10 ساله نیست!! هم اکنون خودروسازان بم مونتاژ جیلی GC6،GC9 و NL3 را در دستور کار دارد! قابل توجه بعضی ها!! ضمن اینکه خودروسازان بم سابقه مونتاژ فولکس واگن گل را در کارنامه خود دارد که حتما به قول بعضی ها نشانه دره پیت بودن این شرکت است. !!!
          در ضمن؛ یکم مطالعه بد نیست که بدونید خودروسازان بم و کرمان موتور کاملا از یکدیگر مستقل هستند!! بنابر این سالن رنگی که مثال زدید خنده دار ترین بخش سخنانتان بود.درباره جک و … هم باید بگم که؛ یعنی همین جوری قطعات رو فرستادن و مونتاژ شروع شده!! یا اول چنتا وارد کردن تا بازار رو بسنجن و بعد تولید کنن!! بنده مانند شما تجربه خود را از سر راه و ادعاهای واهی نیاورده ام.!! وسلام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. میلاد

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          هر وقت بم خودرو تونست محصولات امگرند رو تمام وارداتی به ایران بیاره و بفروشه آنوقت بیا ادعا کن، اینقدر از بم خودرو میگیری که داری جون میدی پا شرکتش. جهت اطلاعت بم خودرو و کرمان موتور و مدیران خودرو همه شرکت های زیر مجموعه کرمان خودرو هستن و فقط یه سالن تولید تو شهر ارگ بم دارن که همه ماشینها اونجا تولید میشه. یه 10 تومن پول بنزین بده برو جاده لشکری بلوار ارگ بم و ساختمان مرکزی کرمان خودرو رو ببین و ببین که داخلش چه خبره و چه شرکت هایی زیر مجموعه اش هستن. بم خودرو سابقه اش درخشان چون نهایت با هر شرکت 3-2 سال توی مونتاژ کار میکنه. دقیقا عین کرمان موتور که هر ماشین رو فقط 2 سال روی خط مونتاژ خودش نگه میداره و بعد که از خط خارج کرد دیگه قطعات یدکیش هم به زور وارد بازار میکنه، چون دیگه براش سود نداره و به فکر مشتری هم نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امین

        ۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        بنده گفتم مستقل از هم هستند!!! فکر کنم معنی مستقل رو درست متوجه نشدید!! آیا من داخل متن گفتم که مدیران خودرو زیر مجموعه کرمان خودرو نیست که این حرفارو زدید!!! سالن های تولید مختلف هست و فرایند تولید جداگانه و در سالن های مختلفی انجام میشه. 100 تومن پول بده برو بم و با چشمای مثلا 10 سال تجربه کردت ببین. آخرشم سوتی ای که دادی قبول نکردی و بازم داری بولف می زنی و بحث رو منحرف می کنی… این خاصیت و ویژگی کسانی هستش که منم منم زیاد کردن و می کننن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          بیا خودم رایگان و مفتی میبرمت ارگ بم تا ببینی که کلا یه کارخانه هست و همه این ماشینها از سالن مونتاژش میان بیرون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (134 ديدگاه)

          بازم بولف!! بنده گفتم سالن تولید!! سالن تولید مفهومش با کارخانه فرق می کنه!! می دونی که؟؟؟ هر شرکت زیر مجموع؛ یه سالن تولید داره که هر خودروی اختصاصی روی خط تولید مخصوص برند شرکت و کمپانی سازنده ساخته میشه!! البته میدونم که اینم قبول نمی کنید. از نظر شما تمام خودروها در یک خط تولید و با یک مکانیزم تولید می‌شن!!! بحث رو منحرف نکنید و بابت سوتی ای که دادید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  27. شایان

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ,ماشین من جیلی x7 هست , مجبور شدم اینجا سوالم رو بپرسم
    مدتی هست که ماشین من روی دنده D وقتی پام روی ترمزه و ماشین حرکتی نداره لرزش داره , روی خلاص یا عقب هیچ مشکلی نداره . لرزش روی کاپوت مشخصه و توی اتاق هم احساس میشه البته کم و زیاد میشه و با فشار دادن آهسته پدال گاز رفع میشه. این مشکل رو تو یه فرومی در مورد آزرا 2012 هم دیدم که اون روی دنده عقب هم لرزش داشت.
    یه سری تو نمایندگی شمع ماشین رو عوض کردن و گیربکس رو آپدیت کردند. به نظرم این مشکل بعد از اون به وجود اومده ولی مطمئن نیستم چون اوایلش توجه نکرده بودم بهش.
    نمایندگی گفت از دسته موتور هست که دسته موتور جلو و عقب رو با گارانتی عوض کردن ولی مشکل پابرجاست. اگر از دوستان کسی هست که بتونه راهنمایی کنه ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      این ایراد از همون دسته موتور میتونه باشه، بهتره که جهت بازدید مجدد به عاملیت مراجعه کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. Abbas

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با سلام جیلی به تاریخ پیوست زیاد درگیرش نشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. hamid

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    Abbas پس تو چرا درگیرشی و اینجا میای؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abbas

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      حمید خان ….. جیلی دنده 2013 داشنم یکسال سوار شدم با کلی ضرر فروختم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. hamid

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بله در یه بازه زمانی صفرش شد حدود 70میلیون و بعدش یکدفعه شرکت 8 میلیون افت قیمت داد ولی بقیه که ضرر نکردن، تقصیر شرکت و شرایط بازار بود وگرنه خود ماشین جیلی مشکلی نداره. !من و امثال من که حدود 47 میلیون خریدیم و الانم بعد از 3 سال بدون یک ریال خرج داریم استفاده میکنیم .هر کسی هم الان بخواد بخره تو بازار میتونه یه کم کارش را با 50 تومن و 2 یا 3 سال گارانتی باقیمونده بخره و بعدشم تو همون حدود قیمت ازش میخرن .الان دیگه افت قیمت نداره. شما حق داریدبدشانسی آوردین بخاطر شرایط ایران و لی خود ماشین مشکلی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا