مازراتی

تعهد کامل مزراتی به حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز

مزراتی این روزها وضعیت خوبی ندارد زیرا فروش آن علیرغم عرضه‌ی دو سدان اسپورت نسبتاً جدید و ادامه‌ی تولید مدل سالخورده اما جذاب گرن توریسمو کاهش یافته است. البته تولید اولین شاسی‌بلند تاریخ این برند یعنی لوانته هم تأثیر زیادی روی بهبود اوضاع این خودروساز ایتالیایی نداشته است.


البته مقامات این شرکت به دنبال بهبود وضعیت بوده و در دهه‌ی میلادی آینده شاهد تولید چندین محصول الکتریکی شده خواهیم بود؛ اما آیا این خبر به معنی خداحافظی با پیشرانه‌های درون‌سوز خواهد بود؟ موتورترند که با مدیر این شرکت در آمریکا مصاحبه کرده می‌گوید این‌گونه نخواهد بود.


اگرچه تصمیم مزراتی کاملاً در تناقض با روند کنونی صنعت خودرو است اما گفته شده این برند هرگز پیشرانه‌های درون‌سوز را رها نخواهد کرد. از نظر مدیر مزراتی، هیچ پیشرانه‌ی بدون آلایندگی‌ای نمی‌تواند احساس خاصی که طرفداران در زمان خرید یک مزراتی به دنبال آن هستند را ارائه کند. آل گاردنر می‌گوید:

این برند مزراتی است که به پیشرانه‌های درون‌سوز نیاز دارد.

تا پایان سال ۲۰۲۲، سبد محصولات مزراتی کاملاً دگرگون شده و محصولات جدیدی عرضه خواهند شد. اولین محصول جدید این برند یک خودروی اسپورت خواهد بود که سال آینده در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد. پس از آن نیز یک شاسی‌بلند کوچک‌تر از لوانته تولید خواهد شد؛ بنابراین در طول ۳ یا چند سال آینده مزراتی خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را وارد بازار خواهد کرد.


گاردنر معتقد است علاقه‌ی ضعیف به خودروهای این شرکت به خاطر سبد محصولات مزراتی نیست بلکه به عدم آگاهی و اطلاع مربوط است. در واقع او می‌گوید مردم تنها باید لوانته را برانند تا عاشقش شوند.

مزراتی نسخه‌های گوناگونی از این شاسی‌بلند شامل لوانته تروفئو را عرضه می‌کند که با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی ساخت فراری به جنگ پورشه کاین توربو رفته است. این پیشرانه قدرت ۵۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (952 ديدگاه)

    ای داغت نبینوم سلطان… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بهترین کار برا افزایش روند رشد عالی فیات کرایسلر فروش مازراتی و آلفا و هزینه کردن برا شاخهای آمریکایی هست.جالبه داج .کرایسلر و جیپ با ماشینهایی که سن بالایی دارن بسیار موفق و محبوب هستند.اگر پلتفرم جدید به جای آلفا و مازراتی به امریکاییها داده میشد فروش کمپانی کلی بالا میرفت.واقعن باید احمق باشی که ببینی چارجر چلنجر جورنی دورانگو گرند چروکی گرند کاروان و 300 با توجه به سنشون عالی عمل میکنن بعدش بری برا آلفا و مازذاتی هزینه کنی که دچار افتضاحی در فروش و محبوبیت شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مازراتی جان شما کیفیت کابین رو ارتقا بده و
    خودتو به برند های تاپ خودروسازی برسون

    نیازی به پیشرانه های درون سوزت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (893 ديدگاه)

    مطمئنا هیچ خبری مثل اوج گیری مازراتی و آلفا منو به وجد نمیاره
    اونوقت تازه رقبای آلمانی و انگلیسی و آمریکایی میفهمن حریف یعنی چی
    کمااینکه تو حوزه سوپر اسپرت ها لامبورگینی و فراری و پاگانی پادشاهی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Danial

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    فکر کنم تو برنامه تخته گاز بود که جرمی کلارکسون توش میگفت مازراتی اینجا براتون یک دکمه گزاشته که با زدنش سوخت رو به سرو صدا تبدیل میکنه فکر کنم کل کل بین مازراتی و پورشه پانامرا و یه ماشین دیگه بود که یادم نیست ولی این جملش تو ذهنم مونده.
    من تو تهران چند بار لوانته دیدم هم تو نمایشگاه های خیابون عباس آباد و تخته طاووس هم تو خیابون اون موقع ک قیمت 3 میلیاردی داشتن الان قیمتشون چنده الان که دیگه فکر نکنم کسی بیارتشون بیرون شدن کلکسیونی کلاً ماشین های مازاتی رو میشه ستود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مازراتی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    هنر ها سراسر به گفتار نیست
    دو صد گفتار چون نیم کردار نیست
    این روزا فقط شعار از مدیران مازراتی میشنویم که به هیچکدوم عمل نمی کنن
    کاش زودتر از این وضع اسفناک خارج بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی آقا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (572 ديدگاه)

    به نظرم فیات باید مزراتی رو به برند لوکس خودش برای رقابت با آستون مارتین و بنتلی تبدیل کنه و آلفا رو هم برای رقابت با ب ام و و آئودی تقویت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا