پژورنو

مقایسه تندر 90 و پژو 206 صندوقدار

در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو ۲۰۶SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90

تندر L90


هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.

206 sd

نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.

این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من قصد مقایسه 206 و تندر را ندارم جفتشون تو این رنج قیمت جز ماشین های خوب هستن و ارزش خرید دارند.
    اما در مورد دوستی که گفته بود ایران سرب های 206 رو حذف کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!
    باید بگم این حرف کاملا حرف کوچه بازاری و 100 در صد اشتباه
    به دو دلیل
    1-با تحقیق در مورد این قضیه تو سایت های معتبر میشه فهمید
    2-با عقل جور در نمیاد که بیان 200-300 کیلو سرب بکنن تو ماشین تا پایدار بشه اون هم فرانسوی ها
    فناوری
    چون این قضیه به شدت هم شتاب را کاهش میده و هم مصرف را نجومی میکنه
    از سال 2003 برای افزایش پایداری 206 در فرانسه از سیستم esp(کنترل پیداری) نصب شد
    ضمن این که 206 های اس دی به علت داشتن اکسل نیازی به نصب همچین سیستمی ندارن
    جالب بدونید بعضی از افرادی که تو ایران دستی تو تیونینگ دارن سیستم esp را از دبی یا خود فرانسه خریدند و روی 206 نصب کردن
    قیمتش به پول ما حدود 3 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    علی ش متاسفم که ما ایرانیها همدیگر و راحت متهم میکنیم. متاسفم که اخلاق رو توی نوشتن رعایت نکردی. دلیلی نداره دروغ بگم. من x3 رو با توجه به هزیه هاش و مصرفش در ایران با ال نودمقایسه کردم. باور کنید ال نود نسبت به قیمتش از ماشینای دیگه سرتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهرداد

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    باید 206 v8 رو با L90 E2 مقایسه میکردید… چون قبل از این قیمت 206 اینجور بره بالا 206 v8 قیمتش 18 تومان بود … در ضمن حداکثر سرعت L90 تا 175 هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. قاسم

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید 206 v8رو با تندر مقایسه میکردید نه که v20.چون هم امکاناتش بیشتره هم از لحاظ فنی وضعیت بهتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. saeed

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کسانی بیشتر ازال 90 لذت میبرند که فبلا پراید داشتند:وای فرمان هیدرولیک موتور16 سوپاپ ای بی اس…چه میدونند 206وی8 یا تیپ 5 چیه!همینفدر بگم طراح وسازنده تو 206 سعی بر ارایه بهترین محصول بوده که آمار فروش همینو میگه ولی تو ال 90 سعی سازنده بر تولید محصولی کم هزینه برای خانواده های ضعیف رومانیایی بوده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      شما حساب کن به قول خودت ال90 رو خواستند ساده و ارزون تحویل بدند و برعکس 206 رو خواستند با زرق و برق و امکانات اضافه به زور به یه ماشین خوب تبدیل کنند با این وجود هنوز نتونسته حریف ال90 بشه
      ال90 اینقدر خوبی داره که نیازی نیست به زور اونو غالب کرد
      و کیفیت و عملکردش باعث شده علی رغم اینکه قیافه زیاد جذابی نداره کم کم از همه رقبای هم رنج خودش سبقت بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسين

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      206 الان دیگه یک ماشین خز به حساب میاد و برای شهرهای کوچکتر و روستاها شاید یه خورده با کلاس باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      فکر کنم مردم فقط به پوزه 206 دقت میکنن و میگن به به چه ماشین خوبی بریم بگیریم. کلاس داره.
      تکنولوژی 206 : سال 98
      تکنولوژی ال90 : سال 2005

      من دیگه حرفی ندارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mohammad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (118 ديدگاه)

    به نظر من میگم ال 90 و 206 ای دی مدل وی8 کنارهم بذارید ببینید فرقشون چیه از لحاظ موتورش یا از نظر کارکردش؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عشق اسکانیا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا سعید جک نگو من خودم با تندر تا 160 رفتم هیچ مشکلی نداره علکی مردم رو گیج نکن تو تا حالا سوارگاری بودی حالا درباره تک ماشین ایران حرف نزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ال90 یه وانت تمام عیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دمت گرم داداش!206 کجا ال 90 کجا!!!!!206رو باید با بهتر از ال90 مقایسه کرد عزیز من…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. عشق اسکانیا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا دلیل نمیشه که چون بابات یا خودت 206 داری و میپسندی بقیه هم دوست داشته باشن اتفاقا من پارس رو به 206 وی 8 ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عشق اسکانیا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا اشکان راست میگه کی گفته ایمنی 206 بیشتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید نویدی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی که این مقایسه رو انجام داده یک گاری چی بوده نه کارشناس خودرو
    اومده ای 2 رو با وی 20 مقایسه کرده!!!!!!!!!!
    آخه سردبیر ملای مجله دنیای اقتصاد بهش نگفته عقل کل دو ماشین در یک رده موتوری ودر یک کلاس رو با هم مقایسه میکنن نه دو کلاس متفاوت از نظر موتور
    تندر ای2 رو با 206 وی8 باید مقایسه کرد
    که هردو موتور 1600سی سی 16 سوپاپ دارن
    تو این مقایسه مشخص میشه کدوم یکی جایگاه بهتری داره
    آخه دنبای اقتصادو چه کار به دنیای خودرو؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عرفان

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آخه اینیشتن ها شماباید 206 V8را با لوگان E2 مقایسه میکردید!در ضمن 206 ایموبلایزر داره ولی لوگان نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اطلاعات غلط نده دوست عزیز
      ال90 هم ایموبیلایزر داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. شلم شوربا

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقایسه جالبی بود . ممنون مدیریت سایت پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mjh

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقایون 206 توی فرانسه ازمایشی صندقدارش زدند وبا شکست روبه رو شدند و دیگه نزدند
    اما متاسفانه کارخا نه جات ایران به فکر جیب خودشان هستند که یک صندوق که به ضرر ماشین هست بذارند و قیمت ماشین را 4ویا 5 زیاد کنند و اصلا اصلا حتی یک زره به فکر مردم نیستند
    معایب صندوق برای 206 دلیل
    1-عمر موتور را کم می کند چون یک صندوق مثلا 200 کیلوگرمی که بار اضافه هست عقبش
    2- مصرف سوخت می ره بالا چون موتور 206 برای مثلا 500 کیلو گرمی ساخته شوده نه 700 کیلو گرمی
    3- شتاب ماشین کم میشه
    من نمی گم 206 ماشین بدی هست خیلی خوب هست ولی هاچ بکش
    و ل90 یک ماشین سدان و خانوادگی با مصرف کم شتاب زیاد و امکانات خوب و ایمنی بالا دارنده ی نشان 4 ستاره از کشور های اروبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      کی میگه برادر من هنوز پزو داره پلتفورم صندوقو تو تمام ماشیناش میده فقط با این تفاوت که ماشین طول کمتری داره اونم چون ماشین 2 نفره هست مثالش 206 c c
      207cc , 308 cc
      من v8 بنظرم خیلی سرتر از ال نو هستش
      چون هم 206 هستش میشه اسپرتش کرد هم جاداره
      هم تو اسمون نیستی
      خواهشا ال نودو با 206 مقایسه نکنید
      ال نود نصف امکانات 206 رو نداره
      از کروز بگیر تا سیستم تهویه اتومات و خیلی چیزهای دیگه که فابریکش. میتونی بندازی و تو ماشین نیست
      قدرتشونم در یک حد و تو کفی 206 v8 میزنه ال نود بخاطر وزن بیشتر
      و نکته مهمتر عقبش سر پیچ نمیتابه 206

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mjh

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        اقا نیما سلام
        کی گفته ل90 نمی شه راحت اسبرت کرده الان ایران خودرو به نام اکو وسایل که روی خود ل90 بوده را میزنه و راحت می شه اسبرت کرده میدونی چرا برداشتند همین وسایل را چون اگر این وسایل را بر نمی داشتند الان قیمت ماشین ل90 بالای 50 و یا 60 میلیون بود شما دیگه نمی تونستی این ماشین با 206 مقایسه کنی باید با کمری مقایسه میکردی
        بله شما راست می گی ل90 را باید با ماشین های و هم رده ی خودش مثل اوانته ورنا مقایسه کرد نه با 206
        شاید امکانات ل90 اون هم خیلی کمتر باشه ولی بازهم نشان 4ستاره از کشور های اروبایی را دارد
        ل90 موتوری و تکنلوژی اش از 206 خیلی بروز تر هست
        واز لحاظ جاداری فکر کنم جوک گفتی اقای محترم عقب 206 دو نفر به زور میشینند شما اگر کارت ل90 راببینی همه ی ماشین ها به خصوص 206 زدند ظرفیت سرنشین 4 نفر ولی توی کارت ل90 زده 5 نفر
        واقا نیما 206 روزی 206 بود نه حالا که گاز می ده صدای ماشین شارژی می ده حالا ماشین های مثل ل90 که تکنلوژی بروزتری دارند تو بورسند
        ل90 صندوق عقبش خیلی بزرگتره
        در اخر این را بهت بگم کارخانه ی رنو به فکر وسایل اصلی ماشین هست زیاد به فکر امکانات نیست نه مثل بعضی کارخانجات …… که صندوق عقب که به ضرر ماشین بزاره قیمتشو 5ویا6 میلیو ن گران کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        برادر من
        من منظوزم به جاداری 06 صندوقدارش نصبت به بدون صندوقش بود
        واسه اسپرت بودنشم 206 خدایی رخش 50% اسپرتیو داره
        احتیاج به فنر بری ورینگ نداره همین جوری رخش جواب گو هستش
        از لحاظ طراحی داخلی هم که 206 سرتره
        امکانات 206 هم که بیشتره که از روش برداشتن و میشه با 5 تومن همشو گذاشت
        برادر من ال 90 با کمری مقایسه میکنی؟؟؟
        ال 90 ها سوناتا yf نیستا
        206 هنوزم 206 هستش
        ال 90 و 206 حجم سی سی و اسب بخارشون یکیه
        تازه 206 اسبش بیشتره 5 اسب
        قیمتشم که بیشتر از ال 90 هستش
        الانم که راه نمیره بخاطر دریچه گاز یرقیشه
        که میشه به راحتی عوض کرد تا ماشین شتابش برگرده اینکارم کردن بخاطر مصرف سوخت کمترش
        برادر من ماشین زیر 1 میلیارد ادم بخاطر امکاناتش میخره
        وگر نه میداد خونیگ میخرید که فقط گاز بخوره
        ماشینو امکاناتش
        خدایی داشبورد ال 90 با 206 مقایسه میکنی؟؟؟
        میشه وسایلی که از رو ال 90 برداشت بگی؟؟؟
        من مال 206 میگیم
        کروز
        سقف پارنورما
        سانروف
        سنسور باران
        سنسور شب
        esp
        کامپیوتر سفری
        ضبط ایندشر و…
        شاید صندوق عقب 206 از لحاظ فنی به ضررش باشه اما تو عمل جواب گو بوده
        هرکیم داره راضیه
        از همه لحاظ هم که 206 سرتره
        چه شتاب
        چه سرعت
        چه زیبایی
        چه وسایل داخل
        چه امکانات
        شما چجوری میگی ال 90 یرتره؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. علیرضا

        ۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        نیما جان تک تک حرفات جواب داره.

        در رابطه با استاندارد نبودن 206 صندوق دار خودت جواب خودتو دادی! مدلای cc و “دو نفره”، نه تبدیل ماشین هاچ بک به سدان توسط ایرانخودرو.
        206 یک زمانی خوب بود الان تمام قطعاتش چینی محض. اما 60 تا 70 درصد قطعات ال90 هنوز فرانسه و رومانیه.
        راجع به اسپرت خور بودنم کمی تو سایتای خارجی تحقیق کنی بد نیست. اونوقت معنای اسپورت خور بودن رو درک میکنی. جای دوری نرو. تو همین ایران یکم ال90 رو بخوابون و لاستیکای 205 بنداز زیرش ببین چه رخی پیدا میکنه.
        صندلیای عقب 206 صندوق دار که تقریبا میشه گفت برای دو نفر جا داره و هرچند SD تو کفی هم حریف ال90 نمیشه اما کفی و کورس گذاشتن و اینا مهم نیست. مهم اینه که سه نفر آدم تو یک مسافرت طولانی مدت رو صندلیای عقب SD له میشن.
        امکانات بیشتر SD‌ رو قبول دارم.
        و حالا اینا رو داشته باش :
        هماهنگی عجیب موتور و گیربکس ال90، جلوبندی به شدت خرکار، بالای 95 درصد رضایت صاحبای ال90، شتاب دیوانه کننده تا سرعت 120، هیچگاه بالاتر نرفتن درجه موتور از 4 تا خونه (بر خلاف موتورای پژو که خیلی داغ میکنن)، صندوق عقب بسیار جادار، طراحی خود رنو و داچیا و شناسنامه دار بودن ماشین (بر خلاف SD) و …
        کسی که ماشین شناس باشه و نخواد رنگ تعمیرگاه رو ببینه به نظر من قطعا میره ال90 میگیره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. سهراب

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام به همه من قصد توهین به شهرستانی های عزیز ندارم ولی L90 بیشتر عشق شهرستانی های عزیز هستش چون فقط به درد بار کشی میخوره و شباهت عجیبی به گاری داره و شما در هر شهرستان که میروید تعدادی زیاد وجود داره. ولی ماشین واسه شهر های بنام باید واسه خودش یه زیبایی داشته باشه.در ضمن من خودم 206 ندارم بنده یک i30 دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اتفاقا ماشین های جدید رو افرادی میخرند که دربارش تحقیق کردن
      206 و خانواده پژو و سمند همه مصداق صحبت شما هستند و از اول همه با ال 90 مخالفت می کردن چون جدید بود و افرادی که به دنبال تکنولوژی و ایمنی بودن و فنی بودن همه این ماشین رو انتخاب کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. mjh

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ما که مشهدی هستیم و شهرستانی نیستیم ولی طرفتار اصلی ل90 هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mjh

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    1-برداشتن برف باکن جله ای
    2-برداشتن کنسول داخل ماشین
    3-عوض کردن اینه بغل
    4-برداشتن تلق روی دستگیره در
    5-برداشتن هوا کش روی گلگیر جلو و گذاشتن نمونه ی ساده تر
    6-برداشتن هواکش عقب و گذاشتن نمو نه ی ساده تر
    7-برداشتن بال عقب
    8-برداشتن روکش موتور و گذاشتن نمو نه ی ساده تر
    9-برداشتن روکش صندوق
    10-برداشتن سانروف
    11- برداشتن ابرو چراغ جلو
    12- برداشتن تلق اهنی روی دریچه کلر
    13-عوض کردن لیور دنده
    این چیز های بود که من روی ماشینم گذاشتم و چیز های دیگری هم هست که من خبر ندارم
    ودرمورد حرف اقا صحراب
    خواهشا هر کی ل90 دارد یا از ل90 خوشش مییاد بنویسه از کجاست و چرا این ماشین را خریده خواهش می کنم الکی ننویسید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اینارو که 206 هم داره
      خیلیاشم که نوشتی چیزه خاصی نیست ولی با 206 داره
      بعد مال 206 با مال اینایی که نوشتی مقایسه کن ببین چیو با چی مقایسه کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mjh

        ۳ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (9 ديدگاه)

        چه چیزیش خیالی؟؟؟؟؟
        بعدشم شما اگر اخر نوشته های من بخونین نوشتم که خیلی چیزهای دیگر هست که من خبر ندارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. سهراب

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    داداش گلم سهراب هستم نه صحراب فدات شم فکر کنم با لهجه نوشتی البته قصد جسارت ندارم همه شهرستانی ها واسه ما عزیز هستن. حتی اگه L90 رو دوست داشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen610

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با سلام وتشکر از دوستان هر خودرویی یه سری محسناتی داره یه سری معایب،از بابت مقایسه ال 90باوی 20خوب ،تو یه کلاس نیستند،ال نودموتورخوبی داره ایمنی بالااینم میتونید فیلم تست تصادف هر دو را ببینید،جای بحث نیست.ولی v8موتوریکم پرقدرت تر108اسپ بخار داره ال نود105،داخل ال نود باکیفیت وزیبانیست مثل بیرونش رانندگیشم خیلی راحت نیست،ولی درعوض 206وی8داخل زیباتری داره اپشنای بالاترولی فضای داخل کمتر که یکم اذیت میکنه برا یه خودروی سدان،مصرف ال نود کمی بالاتر هست اگه با ظاهر نچندان دلچسپ ال نود کنار بیای ماشین بدی نیست ولی نه بااین قیمت جدیدبا قیمت قدیمش.اس دی وی8ماشین کم مصرف موتور کم صداوباتوان خوب که به نظر من ظاهرش هم تاپ نیست ولی تانظر شما چی …باشه.اس دی هم همون 206سدان فرانسههست دقیقا نه کم نه زیاد بربد سایت نت کار شوببینید باتشرذولی هیچ خودروی فقیرانه ای پارس ای ال ایکس نمیشه پر قدرتوچابک….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قدرت موتور ال 90 بیشتر هست چون گشتاور بیشتری داره و در دور پایین تر! 148 ال 90 در برابر 142 206، ولی ال 90با وجود 2-3 اسب توان کمتر داره ولی اون رو در در دور پالیین تر ارایه میده که در کل وضع موتور و گیر بکس به نفع ال 90 هست
      آپشنهای همه مثل هم هست در اال 90 کامپیوتر سفری پیشرفته و چند کاره،در تیپ5و6 تهویه اتوماتیک فرق آپشن هاشون هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. میثم

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نسبت تندر به206 مثل نسبت گاری یاوانت به لامبورگینی میمونه اخه کی میاد سوارتندر زززشششششششتتتتتتت بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نانا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      قربون دهنت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حسین

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    ماکه بازشت بودن تندر کنارمیایم.حالاکی میتونه با خز بودن 206اونم از نوع باصندوقش کناربیاد..!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    میگن تاریخ ساخت206درفرانسه به دوران قبل انقلاب توایران برمیگرده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      ممنون میشم فکر کنی بعد نظر بدبد اقا حسین
      اولا 206 ماله 15 سال پیشه
      بعدشم 5 سال بهترین ماشین هاچ بک دنیا بوده
      5 سال بهترین قهرمان رالی داکار بوده
      جالبه 206 ماله به قول شما 30 سال پیش
      از هر لحاظ میخوره ال 90 رو
      خز؟؟؟
      والا ال 90 الان از پراید خزتره
      کل ال 90 اندازه سیستم تهویه اتوماتیک 206 نیست
      چیو با چی مقایسه میکنید
      از هر لحاظ خواستی مقایسشون میکنم برات
      طراحی داخلی
      طراحی بیرون
      ایرودینامیک
      قطعات
      امکانات
      قدرت
      ال 90 تو هر کدوم از اینا برتر بود بگو
      شاید بشه ال 90 رو با ریو مقایسه کرد یا سمند
      اما کاری با 206 نداره
      قابل قیاس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        نه نیما جان خیلی احساسی نظر نده.
        تکنولوژی 206 : سال 98. اون زمانی که فوتبالیستا لباسای گشاد گشاد میپوشیدن!
        تکنولوژی ال90 : سال 2005.

        تازه اون 206 های اولیه نه 206های تمام چینی فعلی. ضمنا یادمون نره که تو SD خبری از کامپیوتر سفری نیست اما ال90 این آپشن رو در مقابل تهویه اتوماتیک SD داره.
        قطعات 206 رو میخواستی مقایسه کنی با تندر؟ قطعات چینی و هندی وایرانی 206 با قطعات فرانسوی تندر؟ درست خوندم؟؟؟
        قدرت؟ گیر اون 3 اسب بخار بیشتری برادر من؟ پیشنهاد من به شما اینه که بری و ببینی ال90 تو چه دوری قدرت تام رو بهت میده و موتور TU5 تو جه دوری؟ اونم TU5 فرانسوی اولیه با ecu 7.4.4 عالی اون زمان نه این ecuهای 7.4.5 افتضاح. (فنی ها میدونن چی میگم)
        ضمنا گشتاور این دو ماشین و اینکه هرکدوم حداکثر گشتاورشو تو چه دوری تحویلت میده رو هم مقایسه کن!
        شما که ادعا میکنی کارت ماشینه این نظرات ازت بعیده. در بهترین حالت خیلی متعصبی رو 206.
        ضمنا ریو واقعا ماشین بهتری از 206 هست.
        من ترتیب کیفیت رو اینجوری میدونم : سی یلو های قدیم، تندر، گل (یا 206 های قدیم)، ریو، 206.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. mjh

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    نمی دونم شما چه جوری می گین 206 هاچ بکش بهترین ماشین دنیا شوده 5 سال اون هم در مقابل ماشین های مثل
    1-golf gti با قدرت 641 اسب بخار حداکثر سرعت 325 کیلو متر و 0-100 به مدت 3 ثانیه
    2-renault megane rs با قدرت 265 اسب بخار حداکثر سرعت 254 کیلو متر و 0-100 به مدت 6 ثانیه
    3-fiat 500 abarth با قدرت 160 اسب بخار حداکثر سرعت 211 کیلو متر و 0-100 به مدت 7 ثانیه
    یا در مقابل ferrari ff یا هاچ بک های که در ایران هست مثل i30ویاریس مزدا 2 و مزدا 3 هاچ بک خیلی هاچ بک های دیگه
    من هم قبلا گفتم 206 هاچ بکش خوب ولی در ایران در مقابل ماشین های ایرانی نه توی دنیا
    و کسانی که می گن ل90 بد من قطعا می دونم که تا حالا حتی به عنوان سرنشین توی ل90 ننشستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من اماری که دادم ماله نزدیکهای سال 2002 تا 2007 هستش
      باز 206 تو اینا بوده
      اما ال 90 من نمیدونم اسمش کجاست
      به عنوان بهترین چی ثبت شده؟؟؟
      من نشستم از هر ماشینی که شما بگی من سوار بودم
      کارم ماشینه عشق ماشین دارم
      تنها مزیت ال 90 موتورشه
      که با اینکه ماله 5 سال اخیره هنوز جلوی 206 15 سال پیش کم میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. mjh

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ماشین هایی که نام بردم همشان هاچ بک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسین

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    خزیعنی اینکه به قول شما 15ساله داره تولیدمیشه کم کم داره میره توموزه…ظاهرال90ازظاهرببخشید خز وتکراری206بهتره..هرکسی سلیقه ای داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من نمیگم اما همیتو بگم اگه ال 90 اگه همین موتور 16 سوپاپم نداشت
      میشد مثل پرتون ایمپیان از هر 500 تا ماشین یکیشو میدیدی
      الانم باز همین ماشین 15 سال پیش موتورش میخوره ال 90 رو
      تیپ قیافشم هم که به قول شما سلیقهای هستش
      اما من هیچ جذابیتی تو رخ ال 90 نمیبینم
      کسی میبینه؟؟؟
      بگه اقا ما هم دیدمونو عوض کنیم
      شاید مثل نقاشی لیوناردو داوینچی باید یک جوره دیگه نگاهش کرد
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ehsan

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        شما یه نگاهی به تصویر بالا تو سایت بنداز و بی طرف قضاوت کن، میبینی که ظاهر قدیمی 206 رو نمی تونی با ال 90 مقایسه کنی که بزرگتر و عضلانی تر و پر از خطوط و طراحی زیبا داره ولی جون جهرش برات جدیده داری باهاش میجنگی

        ال 90

        206

        ظاهر سلیقه ای هست یه بار دیگه ببین عکس بالا رو که گذاشتم ببین 206 قیافش خیلی قدیمی شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. mohsen610

    ۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با سلام کی میگه ظاهر ال نود بهتر از206!!!دوست عزیز ال نود من نشنیدم کسی بگه ظاهر خوبی داره حتی تو نظر خواهی که تو کل کشور کردند برا ظاهرش بسیار نمره ضعیفی گرفت که مجبور کرد که سازندگان به فکر ادیت کردن ظاهرش بشند.نمیخوام بگم ماشین بدی هست ولی ظاهرش خوب نیست.
    درجواب دوستان بگم که 206 سال2000تولید شده وسالهای بعدم نمونه های دیگش زده شده2002و…لوگانم محصوص200هست و…کلا شرکت رنو ماشیناش ظاهر تاپی ندارن,پژو هم ماشیناش متوسط هستند نه رده اول دنیا با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. iman

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    موتور:
    قدرت موتور ال 90 بیشتر از 206 هست گرچه 2 اسب توان بیشتر داره موتور 1600 اون ولی با داشتن گشتاور بیشتر در دور پایین تر و همینطور توان در دور پایین تر در کل برتری با لوگان هست
    ال90: گشتاور 148، توان: 105
    206: گشتاور 142، توان :107-108 (اشتباهی که خیلی ها میکنن و میگن 110، دفترچه ماشین رو ببنید نوشته 107 و یا سایت پژو موتور همه جا اشاره شده)
    http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_TU_engine

    شتاب:
    فقط و فقط تیپ 5 های قدیم شتاب خوب داشت و این شتاب به گفته ایزانخودرو حدود 9.6 رو داشت اونهم تو کاغذ و واقعا اینطوری نبود جدیدها هم که همه میدونند افتضاح هست ،صندوق دارها هم برادرم داره اصلا راه نمی ره مخصوصا سربالایی.
    ال 90 با شتاب 10.2 که نصف ثانیه در تیوری به نفع 206 هست که اونهم تست زیاد شده،
    تقریبا یکی هستند این تست استاندارد توسط افراد حرفه ای و ماشین های سالم هست
    http://www.aparat.com/v/YMNOi

    تعلیق:
    206 رانندگی خشک ولی ال 90 رانندگی نرم میده در مورد سیست جلو بندی و تعلیق جلو که کامل برد با ال 90 هست
    در باره تعلیق عقب باز ال 90 به خاطر استفاده از کمک و فنر و محور پیچشی عملکرد بهتری داره تا کمک خالی و بازوی پیچشی.
    (البته نوع صندوق دار وضع اسف بار تعلیق عقبش غیر قابل مقایسه هست)

    سرعت در دور بالا:
    باز این دو ماشین تقریبا برابرند با وجود تفاوت آیرودینامیک 4 صدمی این دو به نفع 206 البته، ولی به خاطر گشتاور و قدرت بالاتر ال 90 و گیربکس جدیدتر و منحنی بهتر موتور بازده ال 90 کمی بهتر هست
    فیلم ال 90
    http://www.aparat.com/v/18UDw
    همچین فیلمی برای 206 موجود نیست یا تو تستها به حداکثر سرعت 170 رسیدن در اون مکان
    و هیچ کسی این تست رو برای 206 انجام نداده تا بازده سرعت بالاش رو دید

    امنیت:
    206 سال 98 و با معیارهای قبل از 2002 که به گفته خود euroncap خیلی بعد از سال 2002 سختگیرانه شده و تغییر کرده 4 ستاره گرفته با اتاق 2 درب
    و در تست جدید 3 سال پیش 206 4 درب 1. ستاره بی ایربگ و با ایربگ 2 ستاره
    ببنید
    http://www.latinncap.com/en/?pg=results&id=
    این همون 206+ یا 207i فیس لیفت هست برای اروپای شرقی

    و ال 90 سال 2005 3ستاره در سال 2005

    قیافه:
    کاملا سلیقه ایی هست
    ال 90 چهره عضلانی و بزرگتر ، پهن تر و زیباتری داره که کسانی که این ماشینو خریدن (به جز ایران، تو آلمان، ژاپن(نیسات آپریو)، اروپا،روسیه،تزکیه و….) همه فاکتور زیبایی براشون مهم بوده و از این طراحی لذت می برن.
    این طراحی در مگان هم بکار برده شده و تقریبا اسکیل این دو ماشین باعث تغییر ظاهرشون میشه ولی با اصول یکی
    http://tondar90.ir/

    206 هم با وجود سادگی در بدنه و قدیمی بودن طراحی(بدون برجستگی ها و..) در کل طرفدارن خودش رو داره

    در مورد جاهم که راحتی و نرمی به علاوه فضای زیاد عقب و جلو ال 90
    تکنولوژی و اصحلاک و ترمز جدید تر و بازده بهتر، دیر به صدا افتادن و خراب شدن که همه نتیجه تکنولوژی ساخت جدیدتر هست باز ال 90 هست عملکرد بهتری داره (البته به شرطی که 206 فرانسوی رو مقایسه کنیم نه قطعات ایران خودرویی و چینی)

    در کل این دو ماشین تقریبا مثل هم هستند و بهترین انتخاب تو ماشینهای 1600 اروپایی مونتاژ ایران (فقط موتور 1600 در 206 نه 1400 و البته هاچبک که استاندارد باشه)و در این محدوده قیمت هستند که امنیت ، موتور خوب و سواری خوب و بی دردسر میدن،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نانا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      داداش یه کم دیدگاه شما غیر منطقیه چون همه چی رو به نفع ال 90 نموم کردی -حد اقل تو زیبایی که پیش 206 سوسکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محمدسعید

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان اقای mjh اون اماری رو که داری میدی ماشینهای با موتور توربو هستن که به این قدرت رسیدن 206 تیپ 5 که اون سالایی که اون دوستمون گفت قهرمان رالی اروپا شده وسایر موارد با کیت مخصوص ساخت پژو فرانسه که قدرت اونو به 175 اسب بخلر میرسونه وبا اون شرایط 206 اون زمان شتاب اون به 5/4 ثانیه میرسه فقط با 175 اسب بخار با کیت شرکت پژو بعد از اونم که موتور rc رو ارائه داد که با 181 اسب بخار به شتاب 6/2 ثانیه میرسه در حالت معمولی که موتور اونو چنتا از بچه ها سایت تیونینگ تالک سرج گنید وارد کردن وروی 206 تتیپ 5 بستن با 181 اسب بخار جنیسس 307 اسب بخاری رو لوله میکنه تکنولوزی وساخت موتور مهمه هست عزیزم نه قدرت موتور 500یال 700 مهمه این هست که بتوی مثله مهندسای شرکت پژو از کمترین میزان حجم موتور بیشترین بازده رو بکشی نه با افزایش حجم موتور بخوای به شتابو قدرت ماشین اضافه کنی این هنر نیست هنر ماله اون شرکتی که بتونه از کمترین حجم بیشترین بهررو بگیره موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سهيل

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من یک 206 وی هشت مدل نود دارم. از نظر فنی و امکانات عالیه و هیچ رقیب داخلی نداره من اینو بدون تعصب می گم چون زیاد درباره ماشین ها مطالعه می کنم.ال نود زشترین ماشین مونتاژی داخلی محسوب میشه بعلاوه این که امکانات خاصی نداره .نتها نقطه قوت ال نود موتورش هستش و دیگر هیچ که البته برای یک ماشین ایده ال کفایت نمی کنه.بیش از ده سال از مونتاژ 206 در ایران میگذره ولی قیافه اش خسته کننده نشده و هنوز هم زیباست.
    امکانات 206 اس دی وی هشت خیلی زیاده و بزرگترین امتیازش ترمزهاشه .سه سیستم ضد قفل و ایمنی داره .تهویه مطبوع اتوماتیک با درجه هوای دخلی داره و سیستم تعلیقه خوبی هم داره.من تستش کردم. تورو خدا کمی درباره مشخصات فنی ماشین ها مطالعه کنید بعد نظر بدین.قدرت موتور اس دی هشت 110 اسب بخار هستش یعنی TU5 که در سطح خودش عالیه و الان این موتورو میذارن رو پرشیا که نشون میده قدرت بالایی داره و کم مصرف. ال نود امکاناتش صفره و حتی ترمزهای عقبش کاسه ای است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. saeed

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه عزیران.من سعی دارم تجربیات و کمی مطالعات خودم را دراختیار هموطنان جهت مقایسه این دو خودرو پرطرفدارعرض کنم:
    بنده الان پژو206وی 8مدل1390با کارکرد15000 دارم سال 90وی9 وسال88 یک وی1 داشتم.4ماه قبل باتوجه به تعریفایی که از ال90 شنیده بودم یک ال90سفیدمدل91 با کارکرد حدود 10000تا گرفتم تابامقایسه عملی وهمزمان هردو در نهایت یکی را انتخاب کنم.نتایح مقایسه دو خودرو روی کاغذ تاکید میکنم روی کاغذبغیر از ایتم جاداری خودرو ال90 در بقیه موارد به نفع پژوست اما درعمل ریزه کاریهای دوخودرو انتخاب را سختتر میکند…اگرمایلید بیشتر و دقیقتر بدانید اعلام بفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. اکبر

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خلیل اصل شعرباف سردرود

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان سلام خسته نباشید
      من ال نود مدل 90 داشتم .فروختم .در مورخه اول دی ماه 92 یه سمن ال ایکس صفر گرفتم .واقعا افتضاضاضاضاضاحححححححح. نافرم .صدای بیش از حد ماشین .لرزش بیش از حد در حلت سکون .صدای گیربکس افتضاح . شمارش دست اندازها فروختم یه 206 وی 8 گرفتم .واقععععععععا افتضاضاضاضاضاحححححححح تر از سمند . مصرفش که با سمند یکیه . موتور صدای تراکتور میده .تو جاده با نرمترین لاستیک فقط لایه ها و دست اندازهای جاده را چک میکنه و بیش از دو نفر نباید سوارش بشن البته با راننده.جمعا . شتاب کم . خلاصه با 5 ملیون ضرر رفتم سراغ ال نود با وفا .کم صدا.موتور عالی .مصرف کم .د رضمن اتومات مدل 92 .حالا راحت شدمو حالشو میبرم . شما دوستان عزیز .ماشین خارجی نگرفتین . فقط برین سراغ ال نود و ان هم اوتمات وحالشو ببرید. بی غرض ترین مصرف کننده تندر.ماشینهاییکه داشم . پراید141 .پژو 405 در دو مدل 85 و89 .سمند92 .و پژو وی 8 92

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا