لکسوسلندروور-رنجروور

نبرد شاسی‌بلندهای آفرود لوکس، لندروور دیفندر یا لکسوس GX550 جدید؟

این شاسی‌بلندهای لوکس آفرودی می‌توانند تقریباً به هرجایی بروند اما فقط یکی از آن‌ها می‌تواند برندهٔ این آزمایش روی آسفالت و گل‌ولای باشد.

آمارها میگویند ۹۰ درصد از خریداران شاسی‌بلندهای آفرودی لوکس با خودروی خود حتی روی یک گودال گل‌آلود هم نمی‌روند ولی مهم نیست تعداد افرادی که با این خودروها راهی آفرود می‌شوند چقدر کم است. ما باید لندروور دیفندر و لکسوس GX550 را در آفرود به چالش بکشیم. حتی اگر خریداران اولیه این خودروهای ۸۰ هزار دلاری هیچ‌گاه به آفرود نروند اما خریداران نمونه‌های کارکرده، چنین ماشین‌هایی را برای همین کار انتخاب می‌کنند. به همین دلیل، ما از دیفندر و GX550 برای آزمایشی جامع از روی آسفالت گرفته تا مسیرهای گلی خارج جاده دعوت کرده‌ایم. پس از چند روز رانندگی روی آسفالت و خزیدن از بین صخره‌ها، نهایتاً یکی از این ماشین‌ها پیروز شد.

روش‌های متفاوت برای یک هدف

هرچند دیفندر و GX550 برای یک هدف ساخته شده‌اند اما کاملاً باهم متفاوت هستند. به گفتهٔ لندروور، ساختار یکپارچهٔ مونوکوک آلومینیومی دیفندر مستحکم‌ترین ساختاری است که تاکنون ساخته و سه برابر مستحکم‌تر از ساختار شاسی نردبانی است. دیفندر همچنین با سیستم تعلیق مستقل و فنرهای بادی، روی جاده آن‌قدر رانندگی خوبی دارد که کم مانده بود از توانایی‌های آفرود آن ناامید شویم زیرا طبیعتاً چنین شاسی‌بلند چابک و راحتی روی آسفالت، در مسیرهای گل‌آلود و صخره‌ای باید به مشکل بخورد.

GX550 جدید اما همچنان به سنت‌ها پایبند مانده و بدنه‌ای فولادی را روی شاسی نردبانی TNGA-F تویوتا قرار داده است. نزدیک به ۱۴ متر چسب ساختاری در پایه‌های بدنه و شاسی فشرده شده و با تقویت پایه‌های رادیاتور، کاپوت حالا به قطعه‌ای ساختاری تبدیل شده است. این اقدامات اما برای از بین بردن لرزش‌های ناشی از ساختار شاسی مستقل کافی نیست و GX کاملاً شبیه پیکاپ احساس می‌شود. لکسوس اما کمک‌فنرهای نرمی دارد و روی جاده خشکی پیکاپ‌ها را نشان نمی‌دهد. این نرمی اما باعث می‌شود GX در پیچ‌های سرعت بالا هرگز اعتمادبه‌نفس دیفندر را نداشته باشد هرچند که هرگز غیرقابل‌کنترل نخواهد بود.

آزمایش خودروها روی پیست Figure-8 مشخص کرد که برتری هندلینگ دیفندر هرچند کاملاً محسوس است اما در اعداد و ارقام نشان داده نمی‌شود زیرا GX این پیست را در ۲۸.۵ ثانیه طی کرد که یک ثانیه سریع‌تر از رقیب بریتانیایی است. دلیل چنین عملکردی این است که دیفندر اجازه نمی‌دهد کنترل کشش و کنترل پایداری را به‌طور کامل غیرفعال کنید و سرعت خودرو را در پیچ‌ها روی ۵۵ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند. GX همچنین شتاب جانبی ۰.۷۱ جی را ثبت می‌کند که از ۰.۶۹ جی دیفندر بهتر است اما این اعداد هم بیانگر واقعیت نیستند زیرا حرکات بدنهٔ لندروور کمتر است و روی جاده احساس سرزنده‌تری داشته و واکنش‌پذیری بیشتری دارد.

قوای محرکه

هردو خودرو از پیشرانه‌های شش سیلندر استفاده می‌کنند اما شباهت‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا GX550 به یک موتور ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور چشمگیر ۶۵۰ نیوتن متر مجهز است درحالی‌که زیر کاپوت دیفندر P400 شاهد یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با سوپرشارژر برقی هستیم که با ۴۰۰ اسب بخار، از رقیب ژاپنی قوی‌تر است اما گشتاور کمتری برابر با ۵۵۰ نیوتن متر دارد. هردو ماشین ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما دیفندر در ۴۰۰ متر ۰.۲ ثانیه سریع‌تر است.

با توجه به نزدیکی این اعداد، شاید فکر کنید عملکرد پیشرانه‌ها هم به یکدیگر نزدیک است اما موتورِ دور بالاتر لندروور رانندگی رضایت‌بخش‌تری را فراهم می‌کند. انتقال نیرو در لکسوس توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که تعویض دنده‌های آن به‌اندازهٔ یک سدان لوکس نرم است درحالی‌که گیربکس هشت سرعتهٔ لندروور هم عملکرد نرمی دارد. مصرف سوخت ترکیبی ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر دیفندر قابل‌قبول است اما مصرف ۱۳.۸ لیتری لکسوس چیزی است که از پیکاپ‌های بزرگ می‌بینیم.

آفرود

در آفرود، GX550 و دیفندر هرکدام در قسمت‌های مختلفی نقاط قوت دارند و انتخاب خودروی برتر آسان نخواهد بود. هیچ‌کدام از این دو شاسی‌بلند به‌احتمال‌زیاد در خارج از جاده گیر نخواهند افتاد و راننده را ناامید نخواهند کرد. همچنین در هردو خودرو نیرو توسط یک گیربکس کمکی دو سرعته و سامانهٔ چهارچرخ محرک فول تایم با قفل دیفرانسیل مرکزی به دو محور منتقل می‌شود. فنرهای بادی دیفندر با افزایش ارتفاع خودرو امکان عبور از روی موانع نسبتاً بلند را فراهم می‌کند اما تعلیق پویای الکترونیکی لکسوس در تیپ اوورتریل با آنتی‌رول بار قطع شوندهٔ خودکار در اولین آزمایش آفرود ما برتری داشت.

به نظر می‌رسد مهندسان لکسوس مقداری DNA بز کوهی را به GX550 اوورتریل تزریق کرده‌اند زیرا این خودرو با حداکثر ۶۲ سانتی‌متر تراول چرخ‌ها، هنگام عبور از روی صخره‌ها هر چهارچرخ خود را روی مسیر حفظ کرد تا بدون هرزگردی به‌راحتی به قله برسد. دیفندر اما هر جا که مسیر ناهموار می‌شود، به سه‌چرخ شدن تمایل پیدا می‌کند. به همین دلیل، دیفندر اکثراً مجبور است برای دستیابی به چسبندگی تلاش کند خصوصاً وقتی یکی از چرخ‌های جلو از زمین بلند شود. قفل دیفرانسیل جلو اینجا به کمک خواهند آمد اما رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های گودیر رانگلر مشکل‌ساز می‌شوند. لاستیک‌های تویو کانتری GX برای رانندگی‌های روزمره خیلی نرم هستند اما به لطف فاق بلند و آج بزرگ، کمک می‌کنند تا خودرو به‌راحتی بالا برود.

از لحاظ فاصله از زمین، دیفندر برتری واضحی دارد. فاصلهٔ استاندارد ۲۱۸ میلی‌متر این خودرو در آفرود حداکثر به ۲۹۲ میلی‌متر می‌رسد و زاویهٔ حملهٔ بین ۳۰.۱ تا ۳۸.۰ درجه و زاویهٔ فرار بین ۳۷.۷ تا ۴۰.۰ درجه را فراهم می‌کند. در GX اما فاصله از زمین روی ۲۲۶ میلی‌متر ثابت است که فقط کمی از پایین‌ترین حالت دیفندر بیشتر است و زاویهٔ حمله و فرار به ترتیب ۲۶ و ۲۲ درجه دارد. اعداد بهتر دیفندر در مسیرهای سخت آفرود کاملاً خود را نشان می‌دهند و درحالی‌که با لندروور می‌توانید روز لذت‌بخشی را تجربه کنید، در لکسوس به دلیل کشیده شدن پله رکاب‌ها به زمین ممکن است با خسارت بزرگی به خانه باز گردید. بااین‌حال، دوربین‌های GX550 در آفرود همراه بهتری هستند و زاویهٔ دید وسیع‌تری را فراهم می‌کنند درحالی‌که نمایشگر کوچک دیفندر تشخیص جزئیات را سخت می‌کند.

داخل کابین

در داخل کابین، GX550 خودروی خوش‌ساختی به نظر می‌رسد اما به‌اندازهٔ دیفندر شیک، مدرن یا لوکس احساس نمی‌شود. بااین‌حال، لکسوس زیبایی را قربانی کارایی کرده و کنترل‌های فیزیکی آن روی کنسول مرکزی امکان استفادهٔ آسان‌تری را نسبت به لندروور فراهم می‌کند. GX همچنین کابین جادارتری دارد درحالی‌که دیفندر با وجود طول بیشتر، صندوق بار کوچک‌تری دارد. البته برای شاسی‌بلند بریتانیایی صندلی‌های ردیف سوم قابل سفارش است درحالی‌که رقیب ژاپنی فقط با دو ردیف صندلی ارائه می‌شود.

نتیجه‌گیری

انتخاب برنده از بین این دو خودرو سخت است ولی ما این کار را انجام دادیم و دیفندر را انتخاب کردیم زیرا اکثر این شاسی‌بلندها بیشتر عمر خود را روی آسفالت سپری می‌کنند و کیفیت سواری دیفندر روی جاده بهتر است. همچنین هرچند نمونهٔ آزمایشی ما نزدیک به ۹۰ هزار دلار قیمت داشت اما با صرف‌نظر کردن از خیلی آپشن‌های غیرضروری، قیمت لندروور از GX550 اوورتریل با قیمت پایهٔ ۷۷,۲۵۰ دلار ارزان‌تر تمام خواهد شد.

مقام دوم: لکسوس GX550 اوورتریل

نقاط مثبت: گیربکس بسیار نرم، توانایی بالا رفتن از هر شیبی، انعطاف چشمگیر چرخ‌ها

نقاط منفی: سیستم تعلیق نرم و فرمان سبک، مصرف سوخت بالا، پله رکاب‌های غیرضروری

چکیده: لکسوس برای آفرود فرمول برنده‌ای دارد اما GX550 برای رانندگی‌های جاده‌ایِ بین ماجراجویی‌ها باید بهتر شود

مقام اول: لندروور دیفندر ۱۱۰

نقاط مثبت: قابلیت تنظیم ارتفاع، پویایی استثنایی روی جاده، ظرفیت بار چشمگیر (۹۲۵ کیلوگرم)

نقاط منفی: مشکل در اتصال گوشی موبایل به خودرو، رینگ‌ها و لاستیک‌های اشتباه برای یک آفرودر

چکیده: شاسی‌بلندهای کمی در ترکیب توانایی‌های آفرود با رفتار جاده‌ای مناسب می‌توانند در حد دیفندر باشند

مقایسه مشخصات فنی

لکسوس GX550 لندروور دیفندر
پیشرانه ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت (اسب بخار) ۳۵۰ ۴۰۰
گشتاور (نیوتن متر) ۶۵۰ ۵۵۰
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۸۵۰ ۳,۰۲۲
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۵,۰۰۶ / ۱,۹۹۹ / ۱,۹۳۵ ۵,۰۱۹ / ۱,۹۹۶ / ۱,۹۶۶
فاصله از زمین (میلی‌متر) ۲۲۶ ۲۱۸ تا ۲۹۲
زاویه حمله / فرار (درجه) ۲۶.۰ / ۲۲.۰ ۳۰.۱ تا ۳۸.۰ / ۳۷.۷ تا ۴۰.۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۲۵۳۵ ۲۵۷۲
ظرفیت سرنشین (نفر) ۵ ۷
حجم صندوق بار (لیتر) ۱۲۹۰ ۳۰۰ تا ۱۰۰۰
ظرفیت یدک کشی ۴۱۰۰ ۳۷۰۰
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۴ ۶.۴
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ۱۴.۷
توقف از ۹۶ کیلومتر (متر) ۳۵.۶ ۳۶.۹
شتاب جانبی (جی) ۰.۷۱ ۰.۶۹
تایم پیست Figure 8 (ثانیه) ۲۸.۵ ۲۹.۵
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) ۱۳.۸ ۱۱.۷
قیمت پایه (دلار) ۷۷,۲۵۰ ۷۰,۷۷۵
قیمت تست‌شده (دلار) ۸۱,۴۱۵ ۸۸,۸۶۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. blackwing

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (954 ديدگاه)

    عجب ثوثیثیه

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. amir

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2407 ديدگاه)

      همش گوشته

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10284 ديدگاه)

        من عاشق ژاپنم بخصوص تویوتا لکسوس ، این تا اینجا ، کاریبه جایی هم ندادیم ، اما!!!

        صبر کنید ، عجله نکنید ، دیفندر جدید با اومدمش ، صنعت شاسی‌بلندسازی را متحول کرد و رفت به پله‌ای بالاتر !!!
        چنان که حتی مجبور شدن طراحی خودشون را بر اساس این خودرو جلو ببرند که همین GX و پرادو هم رعایتش کردند و خنده‌دار اینه که سانتافه‌ای هم که اصلاً تو جمع نیست و نخودی به حساب میاد ، اومده ماستارو ریخته تو قیمه‌ها و این سبک را وارد کراس‌اوور زشتش خودش کرده که امروز شاهد زشت‌ترین ساخته‌ی کره‌مربا هستیم!!!

        بی‌شک انتخابم دیفندر هست ، شاید خندتون بگیره ولی امروز انتخابم نسبت به تمام شاسی‌بلندها دیفندر هست ، اصلاً برام مدل‌هاش مهم نیستند چه دو در باشه چه چهار در کوتاه یا لانگ ، فقط باید دیفندر باشه حتی به بنز G و لکسوس LX هم ترجیهش میدم ، چرا ؟
        چون حقیقتاً دیفندر محصولی شده که هم عروس جادست هم گرگ بیابان!!!

        اما اگر انتخابی درون خانوادگی تویوتا لکسوس داشتم ، بی‌شک ، پرادو جدید را نه تنها به GX ، بلکه به LX و لندکروزر ۳۰۰ هم ترجیهش میدادم!!!

        به شخصه پول دادن برای هر خودرویی را اشتباه میدونم جزء دیوانه‌ای عاشق برند به خودرو باشی ، مگر از خودرو چه میخواهیم که باید پول بیشتر بابت کالایی دهیم که حتی از ۸۰٪ قابلیتهاشونم بهره نمیبریم!!!

        موافقم 11
        مخالفم 10
        1. net

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3145 ديدگاه)

          دیفندر و لکسوس gx550 در دسته (شاسی بلند لوکس افرود) قرار دارند و رانگلر و برانکو در دسته (شاسی بلند نیمه لوکس افرود) قرار دارند

          موافقم 8
          مخالفم 3
    2. اسد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (836 ديدگاه)

      لکسوس در بیشتر زمینه ها برتره ، شک ندارم نویسنده مطلب اروپاییه و خوب انتخابش یه اروپاییه!!!! انتخابم بدون تردید لکسوس هست

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    نقاط منفی دیفندر !
    چه باید کرد؟

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. پیام

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1685 ديدگاه)

      قطعا دیفندر یه چیز دیگست

      موافقم 7
      مخالفم 15
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1468 ديدگاه)

        الان جای دیفندر فرغون هم بود پیام میگفت فرغون یه چیز دیگه است…
        از نظر پیام هرچی باشه فقط ژاپنی نباشه😂

        موافقم 9
        مخالفم 2
  3. POUYAN

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    از نظر رخ کار، دیفندر سه هیچ میزنه

    یه جمله خطاب به لکسوس GX عزیز:
    پسر تو چقدر زشتی!

    موافقم 12
    مخالفم 14
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1468 ديدگاه)

      اتفاقا دیفندر قدیمی تره انگار

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. Killer

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (474 ديدگاه)

    نتیجه مثل روز روشن بود
    مقایسشون زشته،دیفندر برتره کاملا

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. ارسلان

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اصلاً خوشگل….کی آخه لندروور و ول میکنه !!! من که شخصاً هیچ برند هم قیمتی و به لندرور ترجیح نمیدم…

      موافقم 8
      مخالفم 12
  5. froG-driVer

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    دیفندر آفرود و ظاهر بالاتر داره و لکسوس کیفیت و داخلی باحال تر داره انتخاب سخته هر کدوم برای طیف خاص و متفاوتی از آفرودر ها ساخته شده.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. ممد ژانگولر

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3677 ديدگاه)

    هر دوشون عشقن . لکسوس جدیدتره و کیفیت ساختش خیلی بالاتره . من که به این نتیجه رسیدم پول ماشین گرون دادن اشتباه محضه . مگر عاشق باشی و اهل چنس کلاس بازی باشی.
    خدا شاهده یک ماشین ارزون مثل رنو و پژو هم جواب کاره و خیلی هم اکونومی و دوست داشتنی.به قول(( ژان رنو ))شخصیت محبوب من که میگه وقتی پول زیاد میدی آرامش نداری ولی وقتی پول کم میدی همیشه برنده ایی و راضی .

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. KAIZEN

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      انگلیسی یه سرچ بزن ببین خود ژان رنو چه ماشینایی سواره
      این حرفا رو فقط واسه عوام میگن

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. ممد ژانگولر

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3677 ديدگاه)

        داداش کایزن .همیشه میگن جملرو از دهن کسی بشنو که تجربه داره. ژان رنو بچه دروازه دولاب فرانسست که با زحمتی که کشیده شده محبوب سینما.یعنی هم فقرو دیده هم ثروت.تمام این راه هارو رفته .وقتی میگه آرامش در ماشین ارزونه حتما یچیزی میدونه.از تازه به دوران رسیده بیتکویین بازا که نبوده تو کسری از ثانیه صحاب ی جفت لامبورگینی بشه.بعدشم اون عکسایی که دیدی مال ماشینایی که تو فیلمها در اختیارش گذاشتن یا شایدم اسپانسر برندی شده باشه.مگر نه خودش آدم خاکی و بی شیله پیله مثل خودمه.

        موافقم 5
        مخالفم 2
  7. زیزیگولو

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5304 ديدگاه)

    انتخاب سختیه چون هر دو از بهترینای دنیا هستن

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. کرگدن باواریا

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      بیشتر به اشتباه سخت لایقه تا انتخاب سخت ! کل صنعت ژاپن انگشت کوچیکه لندرور نمیشه

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. زیزیگولو

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (5304 ديدگاه)

        سخت در اشتباهی …… درسته که دیفندر از بهتریناست ولی لکسوس هم کمتر از اون نیستش

        موافقم 14
        مخالفم 1
      2. Absurd Hero

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        و هند هم به همین خاطر رفت لندروور رو خرید که از کل صنعت ژاپن سه هیچ بزنه جلو مگه نه؟

        موافقم 10
        مخالفم 6
      3. اسد

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (836 ديدگاه)

        کرگدن آلمان فن!!!! ژاپنی ها با شما چکارکردن که اینقدر ازشون بدتون میاد!!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. Mahdi911turbos

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان ببخشید که سوالم بی ربطه

    با بودجه یکسان کوییک gx صفر کیلومتر بخرم یا L90 مدل 91 با ۲۷۰ هزار کیلومتر کارکرد

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. amirmohammadja79

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      کوئیک بگیر l90 دیگه افتاده تو خرج

      موافقم 9
      مخالفم 4
  9. OM.01

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (417 ديدگاه)

    من دیروز تو بررسی پرادو جدید نکات مهم مارکت تویوتا رو گفتم ولی دوستان اینقدر اون بالا دعواهای خنده دار کردن که کامنتم رفت پایین رفت شد 10 تا موند به آخر ولی فکر کنم نکته طلایی و اصلی رو من گفتم
    https://www.pedal.ir/toyota/toyota-land-cruiser-prado-2024-review/
    همونطور که گفتم اون پایین پایین میتونید برید کامل بخونید از لحاظ رقابتی (منظورم کیفیت متریال آپشن سواری عایق بندی توانایی آفرود و… هست) اگه رقابت صورت بگیره پرادو جدید و لندکروزر سری 300 و LX و GX از رقبای آمریکایی و لندرور خواهد باخت اما چون تمام بازار ها مثل آمریکا نیست تویوتا از لحاظ فروش مشکلی بر نمیخوره. درسته لکسس LX و GX و پرادو جدید در آمریکا فروش نخواهد کرد اما مهم نیست چون در بقیه بازار ها مثل کشورهای عربی استرالیا ژاپن اینقدر خوب میفروشه که سود کافی به تویوتا میرسونه و این کافیه. حالا تو یه بازار یعنی آمریکا به اندازه کافی نفروشه و نتونه از رقبا بهتر باشه. اصلا مهم نیست.

    البته این کامنتای من فایده ای نداره الان این زیر جنگ جهانی رخ میده سر تعصب های بی جا…البته خود این ماجرا خوبیش اینه میتونی سن عقلی کاربرا رو متوجه بشی :)

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. بهزاد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2445 ديدگاه)

      ببین تقریبا داری اشتباه میزنی.
      لکسوس GX در آمریکا فروش داره و نسل قبلی حدود ۳۰ الی ۳۵ هزار دستگاه در سال میزد و احتمالا این نسل سال بعد به ۴۰ هزار دستگاهی برسه که میشه دو برابر دیفندر!
      از لحاظ کیفیت متریال و دقت ساخت و مونتاژ دیفندر ده هیچ بازنده ست و شما همش فکر میکنید کیفیت فقط چرم کابینه در حالی تک تک قطعات از شمع بگیرید تا بلبرینگ و دکمه های کابین تحت تاثیر کیفیت متریال به کار رفته هستند.
      واقعا معلوم نیست ادا در میارید یا واقعا نمیدونی تویوتا فروشش در آمریکا به چه میزانه و در چند کامنت آخرت به وضوح مشخصه تو آفسایدی😄

      موافقم 12
      مخالفم 12
      1. سالار جان فصل

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (368 ديدگاه)

        پدال متاسفانه کار نکرد هنوز افزایش فروش 40 درصدی تویوتا و افت فروش 10 درصدی کیا رو وگرنه کامنت ایشان اصلا و جود نداشت

        موافقم 8
        مخالفم 9
      2. مازیار

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        بهزاد جان بلبرینگ های BOWLER تونستن تو وقت اضافه یه گل بزنن و نتیجه نهایتا ده یک شد😆

        موافقم 9
        مخالفم 3
      3. دانیال_Surrey،England

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2793 ديدگاه)

        علم به غیب هم پیدا کردی جدیدا بهزاد!!
        از اونجایی که پلتفرم و قطعات مشترک زیادی بین تاکوما و لندکروزر موجوده،و همچنین آگاهیم از اینکه تاکوما تا جایی که بنده اطلاع دارم جز پیکاپ های غیرقابل اطمینان بوده همیشه،این نسل هم که نیومده برای سیستم چهار چرخش مشکل ایجاد شد تو اولین آفرود نسبتا جدیش،پس نتیجه میگیرم هر تویوتایی قابل اطمینان نیست.
        اینم که وضع عملکرد موتورشه!
        بعد میگن چرا قابل اطمینانه.
        ..
        ..
        موتورترند هم خواسته یه حالی به تویوتا بده به عمد نسخه ای رو اوورده که صفحه نمایش کوچکتری داره و دید دوربین دور ماشین بدتره!
        حالا نمیدونم این نسخه قبل 2022 هستش یا نه.
        در کل یه مقایسه ساده زاویه حمله و فرار و فاصله از سطح زمین نشون میده،نیومده تو آفرود بازندس،نیازی به بررسی بیشتر نیست.
        در کل خریدار فقط میتونه به برچسب قابلیت اطمینان تویوتا رجوع کنه که اونم برای این ماشین باید صبر کرد و دید.
        در باقی موارد هیچ حرفی برای گفتن نداره.

        موافقم 14
        مخالفم 12
        1. KAIZEN

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (138 ديدگاه)

          ((پیکاپ های غیرقابل اطمینان بوده همیشه))
          یه بار دیگه آمارها رو دوره کن

          ((در کل یه مقایسه ساده زاویه حمله و فرار و فاصله از سطح زمین نشون میده،نیومده تو آفرود بازندس،نیازی به بررسی بیشتر نیست.))
          سه چرخ شدن دیفندر رو حساب نمیکنی؟؟

          موافقم 12
          مخالفم 10
        2. بهزاد

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2445 ديدگاه)

          دانیال در وهله ی اول نگو اطلاع دارم که همیشه جزو پیکاپ های غیر قابل اطمینانه چون تنها منبع این حرف شما یک سایتی بود همینجوری اومده نمره ۳.۵ داده و گفته همش تو تعمیرگاهه و پدال هم مطلبشو گذاشت.
          تقریبا طی سالیان اخیر تاکوما به همراه هوندا رجلاین رتبه های اول و دوم قابلیت اطمینان در چند سال اخیر را در اختیار داشتند.
          لکسوس gx هم با فاصله معنا داری طبق سنت گذشته رتبه ی اول یا دوم قابلیت اطمینان را طی سالیان بعدی کسب خواهد کرد و متاسفانه لندروور هم پایبند سنت قدیم خودش که در قعر جدول هست باقی میمونه و کافیه رقبای همین دیفندر چند مدل خوب و به قیمت بزنن تا مشکلات این برند روز افزون بشه.
          قابلیت اطمینان فقط بخشی از فروشه و نمیتونه تعیین کننده موفقیت در فروش و هر محصولی اگر کاراییش ضعیف باشه زودتر از آنچه فکر کنید بساطش برچیده شده و متاسفانه شماها فکر میکنید محصولات تویوتا فقط قابلیت اطمینان دارند و کارایی ندارند😄
          راستشو بخوای منم جای شما بودم با وضعیت فعلی بازار یکم ترس برم میداشت چون با اومدن دو محصول جدید از تویوتا در آمریکا که لکسوس gx و تویوتا لنکروز ، نگران دیفندر میشدم چون با این شرایط یکم ممکنه اوضاع بد بشه هرچند به شخصه اعتقاد دارم مشتریان این دو برند متفاوتند و یکچیزی جالبتر بهت بگم تویوتا باخت نمیده.

          موافقم 9
          مخالفم 10
        3. دانیال_Surrey،England

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2793 ديدگاه)

          دوره کردم نمونش فراخوان 700هزارتایی تاکوما از سال 2005 تا11 بوده به خاطر خوردگی فنرای شمشی عقبش که به مرور باعث شکستگی و برخورد به مخزن سوخت و….میشد.
          تاندرا هم که رو همین پلتفرمه به شدت عقبه از رقباش و اکثرا تو خیلی از لیست ها جز غیر قابل اطمینان ها حساب میشه.
          ..
          ..
          3 چرخ شدن دیفندر لزوما برای __لندروور__ اصلا بد نیست چون هیچ گردش اضافه ای((یا حداقل بسیار بسیار ناچیز)) چرخ از رو زمین بلند شده نداره سیستم تقسیم میکنه بین چرخ های دیگه که کمتر فشار میاره به پاورترین.
          ..
          ..
          در مجموع کسی که صرفا فقط آفرود بخواد رانگلر براش مناسبه.تو باقی موارد دیفندر و برانکو هستن.
          سال آینده هم دیفندر Octa برای رقابت با برانکو رپتور میاد من که به شدت منتظرم.

          موافقم 10
          مخالفم 9
        4. دانیال_Surrey،England

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2793 ديدگاه)

          بهزاد
          در وهله ی اول مثل اینکه کلا از دنیا خبر نداری!
          این لینک((البته لینک زیاده بگردی هست)) غیر قابل اطمینان ترین پیکاپ ها هم آخر حرفم میزارم.خودت برو بخون تاکوما چه فاجعه ای بوده((از کیفیت بد رنگ بگیر تا مشکل مونتاژ درب راننده و لرزش زیاد موتور و….))
          خودت قشنگ برو مفصل بخون،با رجلاین هم کار ندارم چون زدی جاده خاکی.
          بحث من بحث این پلتفرم تویوتاس که فوق العاده بی خاصیته و اصرار تویوتا به سرمایه گذاری روی این پلتفرم.
          ..
          ..
          دیگه خودت هم جواب خودتی رو دادی دیگه برای چی منو تگ میکنی.
          بازار لندروور با تویوتا به کل متفاوته،اینقدر متفاوته که ماشینی مثل رنج روور اسپرت sv تا 2 سال آینده با توجه به قیمت نزدیک به 200هزار دلاریش فروش رفته،همین الان 15 هزار نفر ماشینی که ندیدن و مشخصاتشو رو نمیدونن((رنج روور الکتریکی))در خواست خرید کردن.
          اونم لندرووری که غیر قابل اطمینانه.
          ..
          ..
          بازار دیفندر با امثال برانکو خدشه دار نشد که هیچ دو برابر فروش کرد!!،این gx و لندکروزر که کپی دیفندر به حساب میان قراره ترس به جون لندروور بندازن؟!
          عاشق تحلیل های به شدت دقیق و کارشناسیت شدم،قشنگ معلومه بازار رو میشناسی.
          اگرم بر فرض محال در 3 سال دیگه این اتفاق بیوفته لندروور با یه فیس لیفت کار رو در میاره،زیاد نگران اونجاها نباش.
          https://www.ridgebackbodies.com.au/most-unreliable-pickup-trucks-you-need-to-avoid/

          موافقم 6
          مخالفم 11
        5. حاج علی

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (136 ديدگاه)

          آقا دنیال گل تو کامنت پایین ت اومدی رقیب های دیفندر رو لیست کردی گفتی با وجود این رقبا بازم میفروشه! مگه همین Gx یا لندکروزر بازار آمریکا کم رقیب دارن؟ اصن شما تو نمیخواد راه دوری بری فقط کافیه سبد محصولات خود تویوتا رو ببینی که ماشین هاش جورین که میتونن فروش همو تحت شعاع قرار بدن ولی فروش هیچکدوم کم نیست!!! مثلا Gx و فوررانر همیشه تو یه راستا بودن با این فرق که Gx کمی لوکس تره، ولی هردو فروش خوبی داشتن

          موافقم 7
          مخالفم 0
        6. بهزاد

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2445 ديدگاه)

          یک زحمتی بکش قبل از ارسال لینک حداقل یه دور بخونش.
          در این لینک چند پیک آپ رو نام برده و مدلهای قدیمی و مشکلات شایعی که گزارش کرده به صورت مختصر نام برده و تمامی مدلها دارای گزارشات انواع و اقسام خرابی هست که مثلا میگه فلان مدل در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ فلان مشکلات رایج را دارند!
          سالها قبل یکبار رو پلتفرم tnga ga f سرمایه گذاری کرده و تا نسل بعدی فقط کارش بهینه کردنشه و الان صنعت خودرو مات و مبهوت مونده ینفر میاد میگه اشتباه در سرمایه گذاری پلتفرم😄
          وقتی خودت و ما میگیم مشتریان این دو برند متفاوتند دیگه چه اصراری داری که این دو تا شرکت را مقایسه میکنی و برند لندروور در هیچ حالتی تهدیدی برای تویوتا نیست.
          شاید مقایسه مالی این دو برند هم بد نباشه در سال مالی که پشت سر گذاشتیم؛
          درآمد؛
          تویوتا ۳۰۸ میلیارد دلار
          لندروور ۲۶ میلیارد دلار
          سود خالص؛
          تویوتا حدود ۴۰ میلیارد
          لندروور حدود ۹۰ میلیون دلار البته بعد از چند فصل زیان دهی
          میدونید مشکل از آمار و ارقام و تحلیل ها نیست مشکل اساسی اینجاست که مقایسه دو تا برند برای شما مثل اینکه کسر شان به حساب میاد و یکسری خطوط قرمز وجود داره که مثلا نباید لندکروز وارد محدوده ی لندروور بشه که متاسفانه بازار در پشت مانیتور تعیین و تکلیف نمیشه و پلت فرم های اشتباه شبکه های مجازی در بازار مثل اینکه موفقیت به همراه داره.

          موافقم 2
          مخالفم 5
    2. حسین

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      آقا بهزاد چرا ریپلای می کنی و با سند و مدرک حرفای اشتباه ایشون رو رد می کنی!!! ایشون تلاش کرد با اون خط آخری که نوشت با یک مغلطه زیرکانه جلوی دریافت هرگونه جوابی رو بگیره ولی شما تلاش ایشون رو خراب کردی . (البته خود این ماجرا خوبیش اینه میتونی سن عقلی کاربرا رو متوجه بشی)

      متاسفانه فضای سایت تا حدی به قهقرا سقوط کرده که اگه کسی فکت با سند و مدرک بگه اسمش میشه متعصب و اون کسی که اوهام بی پایه و اساس خودش رو به خورد خواننده ها میده اسمش میشه دانای کل!!!

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. KAIZEN

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (138 ديدگاه)

        لایک و دیسلایک کامنتها رو هم ظاهرا گرفتن دستشون و پدال هم مثل دولت رئیسی فقط درحال تماشاست

        موافقم 3
        مخالفم 10
      2. OM.01

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (417 ديدگاه)

        میخواستم جواب کامنت شما و بقیه رو به صورت مفصل بدم اما کلا پشیمون شدم. یادم اومد چقدر دعواهای خنده دار زیر پست ماشین های کره ای و ژاپنی چقدر مسخره کردن ها داشتی شما و دوستاتون البته کره ای دوستان ده برابر بدتر!

        با خودتون فکر کردید من نمیدونم دیفندر سالی 20 هزارتا تو آمریکا فروخته اما GX سالی حدودا 30هزارتا؟میدونم،خوبم میدونم ولی عزیز من در آمریکا فقط دیفندر برای فروش نیست! برانکو گرند چروکی واگنییر هم سلام میکنن خدمتتون! تازه یوکان و تاهو هم از لحاظ قیمتی و کلاسی رقیب محسوب میشن. کسی با این پول آفرود نمیره اگه هم بره پکیچ Z71 هست.

        کامنتی که من اون بالا دادم کلی بود و مخصوص دیفندر نبود نگفتم دیفندر پرفروش تره! بلکه کلی گفتم با در نظر گرفتن همه رقبا GX در حد اونا نمیفروشه تو آمریکا
        لکسس LX هم همینطور ته جدول هست هم توی رقابت میدانی هم تو فروش تو آمریکا ولی مهم نیست جاهای دیگه دنیا خوب میفروشه

        اینکه تعصب چه کسانی دارن چه کسانی دانش و اطلاعات دارن چه کسانی چه جوری به صنعت خودرو نگاه میکنن کاملا مشخصه. تمام سوابق دیدگاه ها هم موجوده. بقیه شاهد هستن قضاوت میکنن

        اون کامنت من دیروز تو پست بررسی پرادو نظر شخصی من و تحلیل من از پرادو بود که خودرویی بهتر از رقبا نیست و نمیتونه نزدیک رقبا بفروشه در آمریکا و در آمریکا نیبتا کم خواهد فروخت. حال اگه شما ناراحتی یا لینک بررسی تخصصی که داری حرف منو نقض کنه خوشحال میشم ببینم تا به ناآگاهی پی ببرم و بفهمم پرادو در آمریکا بیشتر از اکثر رقباش خواهد فروخت!

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2386 ديدگاه)

          کلا پرادو برای بازار امریکا نیست و مخصوص اروپا آسیا استرالیا ساخته شده

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. حاج علی

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (136 ديدگاه)

          شما دوست عزیز حرفایی که میزنی حرفای بزرگیه
          میگی پرادو جدید نمی‌فروشه تو آمریکا.
          خب اصن بحث تعصب و این چیزا نیست بالاخره یه سری چیزا رو از آمار ها میشه فهمید. اولین اینکه این ماشین جدیده و شما نمیتونی نتیجه قطعی پیش بینی کنی. دوما اینکه مگه بقیه محصولات مشابه تویوتا کم میفروشن؟ مثلا فوررانر که بعد از گذشت این همه سال هنوز حتی فیس لیفت هم نشده هنوز جز پر فروش هاس!! یا نسل قبلی Gx.

          موافقم 5
          مخالفم 0
        3. حسین

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          دوست عزیز مشکل شما و دانیال این هست که مقایسه های بی ربط انجام میدین. در مورد فروش پرادو حرف میزنید اما فوررانر رو فراموش کردین که علیرغم اینکه الان 17 سال سن داره ولی با این حال خوبه که سری به آمار فروشش بزنین بعد بگین هیچوقت نمیتونه مثل فلان ماشین بسازه یا هیچوقت نمیتونه به فروش فلان مدل برسه.اقادانیال هم که اصلا ازش انتظار نداشتم که وقتی یه طرف قضیه سردمدار قابلیت اعتماد دنیا تویوتا هست و طرف مقابل سردمدار استهلاک و خرابی لندرور، بیاد از قابلیت اطمینان بحث کنه!!

          موافقم 5
          مخالفم 5
        4. بهزاد

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2445 ديدگاه)

          جناب om 01 میخوای یچیزی بگی ولی نمیدونی چجوری عنوان کنی!
          چیو در حد اونا نمیتونه بفروشه؟
          پارسال که بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه فروخته و احتمالا امسال بیش از ۲.۴ میلیون بفروشه ، اگر این میزان فروش برای شما رضایت کافی به همراه نداره بفرمائید چیکار کنه؟
          اگر فروش یک مدل حدود ۸۰ هزار دلاریش بشه ۴۰ هزار دستگاه از نظرت بده؟
          مگه نخ شرکت دست یک مدلشه که باعث نگرانی بشه ، این همه مدل و مثلا فوررانر و دو مدل هایلندر دچار کاهش فروشه.
          معلومه که تحلیلات آب دوغ خیاریه و اگر تحلیلی نتونه به صورت آماری چیزی را اثبات کنه میشه تخیل و جوری صحبت میکنید که انگار صنعت و اقتصاد صنعتی با آمار سر و کار نداره و همینطوری پشت مانیتور میشه تحلیل کرد😄

          موافقم 3
          مخالفم 5
        5. OM.01

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (417 ديدگاه)

          @بهزاد
          آخه من چی بگم… آمار فروش GX و LX و سکویا در آمریکا موجوده در سال 2023 میتونی بری مقایسه کنی. توقع داری من لینک بدم؟

          رقبای LX مشخصه رنجروور اسکالید نویگیتور گرند واگنییر
          رقبای سکویا و GX هم مشخصه برانکو رانگر گرند چروکی واگنییر تاهو یوکان دیفندر

          توقع داری جدول بکشم نشون بدم آمریکایی ها پرفروش ترن!؟دیگه یه سرچ سادس

          درخصوص تویوتا 4runner هم باید بگم از لحاظ فروش خوب میفروشه با اینکه خیلی قدیمی هست اما میفروشه نه چون بهتره از بقیه بلکه به دلایل دیگه که جاش نیست اینجا بگم.

          من کامنت ندادم که بگم کم میفروشه کامنت دادم که بگم در بازار آمریکا پرادو جدید کم خواهد فروخت که اصلا مهم نیست چون جاهای دیگه دنیا هست. اگه کامنت پست پرادوی دیروز منو میخوندی دیگه کدورتی به وجود نمیومد. خوب بودن و بهتر بودن یه بحثه آمار فروش یه بحث دیگه.
          چه ماشین های بدی که پرفروشن و چه ماشین های خوبی که کم فروشن. چه ماشین هایی که در یک بازار بسیار پرفروشن و در بقیه جاها نه و چه ماشین هایی که در بسیاری جاها پرفروشن و در برخی بازار ها اصلا.

          درک همبن ماجرای ساده به 70 درصد دعوای کامنت ها خاتمه میده…

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. بهزاد

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2445 ديدگاه)

          جناب om شما در برخی مواقع همه ی کلاسهای خودروها را میریزی تو یک سطل و همینجوری هم میزنی.
          برانکو و تاهو و… مگه میشه یک نفر تحلیلگری کنه و تفاوت کلاس و بازار خودروهارو نشناسه؟!
          در وهله ی اول تویوتا به غیر از سکویا خودروی هفت سرنشینه که دارای شاسی نردبانی باشه نداره و دو مدل لکسوس gx و lx فضای کافی در ردیف سوم مثل برندهای آمریکایی ندارند و همینطور لندکروز جدید.
          سکویا که تولیدش در آمریکاست حد نهایی تولید و تحویلش حدود ۳۰ هزار دستگاه در ساله و نمیشه با محدودیت ها شوخی کرد و حد تولید اینجا اجازه ی فروش بیشتر نمیده.
          اگر تویوتا قصد بزرگ تر کردن فضای لندکروز را داشته باشه عملا استایل جهانی لندکروز خراب میشه و افزایش ابعاد و فضای داخلی به غیر از بازار آمریکا در مناطق دیگه مورد پسند نخواهد بود.
          تویوتا برای پاسخ به نیاز بازار آمریکای شمالی و به اصطلاح شاسی بلند هفت نفره که ردیف سوم جاداری داشته باشه فارق از نوع شاسی ، دو مدل تویوتا گرند هایلندر در کلاس میانی و لکسوس tx در کلاس لوکس اقتصادی را تدارک دید و همین بس که فروششون در سه ماهه ی اول سال اینگونه بود؛
          لکسوس tx حدود ۱۰ هزار
          تویوتا گرند هایلندر حدود ۲۵ هزار
          با عرض معذرت از دوستان تحلیل گر یا تخیل گر عارضم وقتی میگیم تویوتا میدونه چیکار کنه دقیقا همینه و شمایی که نگران فروش کم خانواده لندکروز با دو نشان تویوتا و لکسوس هستید و اصلا نمیدونید فضای زیاد داخلی در فروششون فاکتور اول هست بدون قربانی کردن یک پلتفرم جهانی برای یک بازار، این شرکت با روش های خودش میره به سمت بازاری که کشش داره و هنوز دو بخش از بازار مونده که یکی وانت های کوچکتر و ارزانه و دیگری آفرود سایز کوچک یا نزدیک متوسط که برای هر دو قطعا دو مدل میسازه.
          به معنی بهتر شمایی که نگران فروش پایین دو مدل بودی الان آخر سال دو مدل جدید لکسوس tx و گرندهایلندر فروششون به صورت جمعی نزدیک ۱۵۰ هزار دستگاه میشه روبرو هستید ، بعد یک دور تسلسل از بحث های بی مورد که ناشی از عدم شناخت صنعت خودرو توسط شما و سایر عزیزان.

          موافقم 3
          مخالفم 0
      3. بهزاد

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2445 ديدگاه)

        والله چی بگیم حسین جان هر کی میرسه یه چوب برداشته میزنه و ادای تحلیلگرارو در میاره و بعد از یک تحلیل فی البداهه چندین و چند نظر میزاره تا نظر اولشو شیر فهم کنه.
        طرف حتی دو تا خبر نمیخونه از اوضاع نچندان خوب جگوار لندروور و فکر میکنه با چند جایزه و اول شدن توسط فلان مجله حتما در صنعت خودرو پادشاهی میکنند و این مالک هندی بیچاره که قرار ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنه در پروژه ی جدیدش در پنج سال بعد و اگر اوضاعش خوب پیش نره به احتمال زیاد چینی ها براش دندان تیز کردن اونوقت عده ای میفرمایند لکسوس و تویوتا نمیتونند😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. جومونگ

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (209 ديدگاه)

          دقیقا بهزاد عزیز
          منم زیاد شاهد این بحث ها بودم
          بعد جالبه اخرشم به ما انگ متعصب بودن و غیر منطقی بودن میزنن ! 😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2646 ديدگاه)

          بحث پادشاهی نیست بهزاد جان
          هیچ برندی تو هیچ سگمنتی اونقدر کامل و بدون نقص نیست که بشه عنوان پادشاه رو بهش داد
          واقعا از شما انتظار نداشتم که با چوب فن نما های جبهه سخیف کره و ژاپن رونده بشین و بدتر از اون با توسل به هند بدتر از اینها رو تداعی کنین
          تویوتا و لندروور فلسفه ساخت و طیف مخاطبانی کاملا متفاوت دارن نه امروز بلکه از ابتدای کار

          موافقم 1
          مخالفم 3
        3. بهزاد

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2445 ديدگاه)

          مازیار جان بنده نه مشکلی با لندروور دارم نه همینطور کره ای ها و مخلص همشونم هستم و فکر نمیکنم گفتن برخی واقعیات در جواب کاربران از هر فنی مشکلی ایجاد کنه و اگر دقت کنید بنده به هیچ عنوان جوابی برای ترول ها نذاشتم و بیشتر اوقات اصلا نمیخونم چی نوشتن.
          خود بنده بالا گفتم بحث در مورد خودروهایی که طیف مشتریان مجزایی دارند بیخوده ولی متاسفانه صنعت خودرو و بازار خودرو به برندها فرصت زیادی نمیده و اگر نتونن مشکلاتشون را مرتفع کنند توسط بیش فعالان این صنعت بلعیده میشن.
          به هر حال روزگاره دیگه و نمیدونیم شاید بیست ساله دیگه ده تا برند بیان بالا و ده تای دیگه سقوط کنند و فعلا که خیر و زیان این داستان مال اوناست و حرص و جوشش واسه کشورهایی مثل ما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مازیار

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2646 ديدگاه)

          شاید …
          شاید هم اگه تویوتا برنده مقایسه می‌شد شما با خرسندی روی صندلی نشسته بودی و انتخابی به یکی دو کامنت یه جوابی میدادی نه اینکه با رفتن تو نقشی متفاوت من نوعی رو غافلگیر کنی
          کی میدونه؟

          موافقم 0
          مخالفم 2
        5. مازیار

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2646 ديدگاه)

          غافلگیر از این جهت که من همیشه شما رو مبرا از این بازی ها میدونستم و البته میدونم

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. حاج علی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      دوست عزیز من این لفظ فروش نخواهند کرد شما رو متوجه نمیشم.
      خواهشا اگر فکت میدین با مدرک باشه که به معلومات ماهم اضافه بشه.
      آمار فروش تویوتا به تفکیک منطقه در سال ۲۰۲۳

      ایالات متحده: ۲.۲۵۰.۰۰۰
      کل اروپا : ۱.۱۲۶.۰۰۰
      چین: ۱.۹۰۰.۰۰۰
      ژاپن: ۱.۶۷۲.۰۰۰
      همین‌طور که ملاحظه میکنید، آمریکا بزرگترین بازار تویوتا هست.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1067 ديدگاه)

    دیفندر رو بر میدارم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. سالار جان فصل

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (368 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-5-2.jpg
    دیفندر شبیه چینی هاست در مقابل این ماشین

    موافقم 5
    مخالفم 11
  12. Amirmohammad

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (468 ديدگاه)

    دیفندر

    موافقم 9
    مخالفم 4
  13. Car love

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (561 ديدگاه)

    تا دیفندر هست کی لکسوسو انتخاب میکنه اخه
    بازم باخت دادن😂

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. آرین

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (281 ديدگاه)

      یه سوال از پدال شما ها از این ترولا خوشتون میاد ؟

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. Terminator

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      گروه جگوار لندرور سال ۲۰۲۳ کلا ۴۲۰ هزارتا فروخت
      لکسوس سال ۲۰۲۳ کلا ۸۲۴ هزار

      فروش دیفندر در امریکا ۲۰۲۳ : ۳۷۴۵
      فروس gx در امریکا ۲۰۲۳ : ۳۱۹۱۰

      تو دوستات هم دفتر قلم بیارین نحوه افرودر ساختن رو تمرین کنین
      با ۵ سانت افزایش ارتفاع و چارتا گلگیر و یه برچسب نمیتونی از تپه بالا بری :)

      موافقم 3
      مخالفم 4
  14. ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3491 ديدگاه)

    لکسوس

    موافقم 7
    مخالفم 5
  15. JaMsHiD

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    در داخل کابین، GX550 خودروی خوش‌ساختی به نظر می‌رسد اما به‌اندازهٔ دیفندر شیک، مدرن یا لوکس احساس نمی‌شود. بااین‌حال، لکسوس زیبایی را قربانی کارایی کرده و کنترل‌های فیزیکی آن روی کنسول مرکزی امکان استفادهٔ آسان‌تری را نسبت به لندروور فراهم می‌کند

    ببخشید ، از کی تا حالا آفرودر داخلش باید لوکس بوده باشه؟

    دیفندر را انتخاب کردیم زیرا اکثر این شاسی‌بلندها بیشتر عمر خود را روی آسفالت سپری می‌کنند و کیفیت سواری دیفندر روی جاده بهتر است

    اینم از فکت آب دوغ خیاری که ماشین آفرودر چون توی جاده راحت تره پس برندس !
    مقاله مقایسه دو خودرو آفرودی هست ولی معیار جاده و اتوبانه😂
    خب معلومه یه یونی بادی برنده میشه نسبت به شاسی مستقل

    بعدش دیفندر عملا با این سیستم تعلیق مستقل که برای دو محور در نظر گرفته صد در صد می‌ره روی سه چرخ

    برنده مشخص نیست .
    هر دو برنده هستند .
    یکی که پولش زیاده و میخواد با ماشین مدرن بره آفرود صد درصد باید لکسوس رو برداره
    و کسی که گهگداری یه آفرود نه چندان سنگین و تفریحی می‌ره و بیشتر عمرش رو توی جاده میگذرونه صد در صد لندروور براش بهتره

    گاهی نیاز نیست حتما یک کدوم برنده بشه .

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1079 ديدگاه)

      حرف بدی زدم؟
      گفتم دیفندر آشغاله یا لکسوس خدای هفت عالمه؟
      دیسلایک میدید بدید ولی اقلا یه توضیح بدید .

      موافقم 4
      مخالفم 4
  16. جمشید

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    لکسوسLX 550

    موافقم 5
    مخالفم 4
  17. BMW

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دسته دنده لندرور چه جای مسخره ای هست

    موافقم 3
    مخالفم 3
  18. R@min

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1722 ديدگاه)

    بازم میگم هیچ کدوم از این محصولات آفرودر نیستن و این دعوای زرگری هیچ منطقی نداره ! هدف هر دو ارائه یه مرزی بین هر آفرود و آنرود هست که هیچ وقت امکان پذیر نیست، کسی هم با ماشین ۹۰k که هزینه تعمیر قطعاتش سر به فلک میزنه سمت جاده خاکی هم نمیره و با این قیمت خانواده رپتور و محصولات جیپ با پکیج روبیکان و نمونه های تیون شده این دو یا تویوتاها یا دیفندرهای نسل قبل گزینه مورد استفاده همه مردم دنیا هست ! همه مردم !

    آفرودر مدعی تویوتا تو این پانزده سال اخیر با توجه به شکست لندکروز تو آمریکا به فوررانر شیفت کرده و محصولی تاپی هم شد که نسل جدیدش چهار روز دیگه میاد امیدوارم موتور زپرتی چهار سیلندر نداشته باشه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  19. جومونگ

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    رقابت بسیار نزدیکی بود . لندرور برخلاف تویوتا و لکسوس ، تک بعدیه و سالهاست صرفا مشغول ساخت شاسی بلنده و متخصص این کار محسوب میشه
    زمان و هزینه ای که لکسوس صرف کرده و مهندسی عالی که با این خودرو ترکیب کرده ( مخصوصا سیستم تعلیق e-KDSS ، بهبود های نرم افزاری و … ) منتهی به خلق یک خودروی بی نظیر شده که پا به پای دیفندر میاد . به همین دلیل من لکسوس رو انتخاب میکنم . در سایتای مختلف هم بازخوردای بسیار خوبی از GX دیدم .
    چند عامل مهم هم بهش اشاره نشد مثل هزینه نگهداری معقول و قابلیت اطمینان بالا ( نقطه مقابل لندرور ) و همچنین بازار فروش بسیار خوبی که تویوتا و لکسوس دارن ، خیال هر خریداری رو از داشتن همچین خودرویی راحت میکنه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  20. samurai

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اگه من بررسی میکردم لکسوس اول میشد دیفیندر دوم :))
    الان خودش میگه افرود دیفیندر جلوی لکسوس بازندس ولی تو نتیجه گیری میگه تو اسفالت ممکنه بهتر باشه :))
    کسی که ای کیو بالایی داشته باشه میفهمه طرف هر جور هم بشه لکسوسو اول معرفی نمیکنه :))
    امار فروش خیلی وقته مشخص کرده کی بهتره :)

    موافقم 4
    مخالفم 7
  21. مازیار

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    کسی که
    تو مقایسه یه اتومبیل ژاپنی و انگلیسی
    که راس فلش N و S در قطب نمای خودرویی هستن
    به “میزان فروش” متوسل میشه
    داره نهایت استیصال خودش رو برملا می کنه
    حالا میخواد یه کاربر زرد تو جبهه ژاپن و کره باشه
    یا هر کس دیگه

    موافقم 6
    مخالفم 7
  22. مازیار

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    دیفندر جدید یه شاهکار یه تمام معناست
    بهترین تغییر نسل یه خودرو که اتفاق افتاده
    تا دو سال بعد معرفیش بطور میانگین هر دو هفته یه جایزه برده
    جایزه ها رو از مریخ نمی فرستن
    اونها رو مردم عادی میدن مردمی که هر کدوم به نوعی دست اندر کار این مقوله هستن
    اگه میخوای با زیر سوال بردنش اعتبار خودت رو زیر سوال ببری …
    خوب باشه. ناز نفست

    موافقم 7
    مخالفم 6
  23. S66

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه فراری و پاگانی ، چه تویوتا و پژو
    چه لوازم خانگی ، چه ابزار صنعتی فوق پیشرفته
    چه ماشین چمن زنی ، چه جت جنگنده …

    هر صنعتی که داره محصول تولید میکنه ، به داشتن مشتری و جریان پول زندست
    نداشتن مشتری و گردش مالی = ورشکستگی
    حالا میخوای مثل پاگانی و فراری اثر هنری بزن
    میخوای مثل تویوتا خودروی اقتصادی ساده بزن
    تا پول و خریدار هست زنده ای . نباشه مهم نیست کی هستی و چی ساختی . چون از بین رفتی
    دنیای خودرو پُره از ماشنینای بی نظیری که چون در زمان درست یا با فرمول درست ، ساخته نشدن تهش یه ناکامی تلقی شدن و از بین رفتن .
    جدا کردن خودروسازی از آمار فروش مثل مطالعه اناتومی بدن بدون بررسی مغزه . همین قدر ناقص و معیوب
    با پیشرفته نمایی و هنرنمایی و نمیدونم ما محصولمون خاصه ، خریداراش خاصه ، ما هنر رو با خودرو ترکیب کردیم ، اوج مهندسی رو داریم ، اصالت و تاریخچه داریم و ازین حرفا ، اینا هیچکدوم یه قرون دو زار پول برای طرف نمیشه . پول نباشه ، نمیتونه محصول بزنه و خرج پرسنلشو بده و از بازی حذف میشه و واگذار میشه به یکی که پول داره
    دنیای صنعت قوانین خودشو داره و قرار نیست لزوما مطابق میل طرفدارای یه برند باشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  24. Ferrari

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1897 ديدگاه)

    ماشین تفرودی خوبه که دوام باشته باشه. ماشینی که بعد ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد هم خیالتون رو راحت کنه.
    لندروور با اینکه تواناست دوام نداره و این یعنی هیچی نداره. این نظر من هستش
    هرچند ماشین افرودی مورد علاقم فورانر و تویوتا اف جی کروز هستن که هم قیمت مناسبی دارن و هم میشه با قطعات افتر مارکتی تقویتشون کرد. خیال صاحب ماشین هم از نظر دوام موتور و سیستم اتقال قدرت راحته.

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. Mika-Z

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      دقیقا . یه نکته هم هست . رنجرور یه خودروساز لوکسه که متمول ها میرن سراغش و کسی که رنجرور میخره خیلی اهمیت نمیده که چقد باید خرج تعمیر و نگهداری کنه . احتمالا خودروهای دیگه ای هم داره که به راحتی ازشون استفاده میکنه و براش خیلی مهم نیست
      اما کسی که تویوتا یا لکسوس میخره بعیده اون قدر پولدار باشه که مسئله نکهداری براش مهم نباشه . اینجا هنر تویوتا رو نشون میده که از یک سمت یه ماشین میزنه که تو آفرود میدرخشه و کاملا تواناست ، ازون سمت یادش هست که باید هزینه رو پایین نگه داره !
      و ایناست که تویوتا رو زبان زد کرده

      موافقم 6
      مخالفم 2
  25. سعیدرحیمی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لندروور (و رِنجروور)،، جیپ رانگلِر (و ویلیز جدید و گِرندچروکی)،، مرسدس بنز جی کلاس،، تویوتا لندکروز ( همه مدلهاش وَ لکسوس)،، اینها از گذشته تا الان بهترین بهترینها هستند در راه و بی راه ..

    موافقم 3
    مخالفم 0
  26. Taha Ayoobi

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1468 ديدگاه)

    احساس میکنم طراحی دیفندر قدیمیه یکم.
    خودم لکسوس رو میپسندم ولی چرا نقطه ضعف ها اینقدر دلیل های الکیه؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  27. هادی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نقاط منفی: مشکل در اتصال گوشی موبایل به خودرو،
    واقعا سطح توقع اونا و سطح توقع ما

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1468 ديدگاه)

      یعنی تنها نقطه ضعفی که توقع نداشتم بنویسه😂

      موافقم 2
      مخالفم 0
  28. Taha Ayoobi

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1468 ديدگاه)

    مگه مقایسه ماشین آفرودر نبود؟
    پس چرا میگه چون دیفندر تو جاده بهتره پس دیفندر؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پدال عزیز اگز امکانش بود یه مقاله راجب به شاستی جدید لندرور و اون اصطلاح هایی که توی مقاله استفاده شده مثل زاویه حمله و غیره بنویس
    ما یه زاویه حمله شنیده بودیم مال هواپیما و باله های مسابقه ای بود
    منظور از زاویه حمله و زاویه فرار رو کسی میدونه توی خودروی افرود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2386 ديدگاه)

      یعنی زاویه شیب نسبت به سطح وقتی ماشین می‌خواد از شیب بالا بره (حمله‌) و زمانی که می خواد پایین بیاد (فرود یا فرار) هست
      عوامل مختلفی در این مورد تاثیرگذار هستند، مثلا نزدیکی چرخ به لبه‌ی جلو و عقب ماشین، خیلی کمک می‌کنه به این موضوع

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        خیلی ممنون از شما آقای اشتری🙏🙏

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. خان

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینقد ناراحتی نداره که هر کدومش که به درد نمیخوره و نخواستین برا ما

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا