کادیلاک

تماشا کنید: کادیلاک سلستیک رولزرویس را به چالش می‌کشد

سلستیک از مرغوب‌ترین اجناس و بهترین فناوری‌های جنرال‌موتورز استفاده می‌کند تا نام کادیلاک را بار دیگر به اوج برساند.

هرچند پادشاهی خودروهای لوکس اروپایی در دستان برند رولزرویس است اما در آن سوی کره خاکی، این کادیلاک است که نهایت لوکس‌بودن را به سبکی آمریکایی به تصویر می‌کشد. این غول ۳۴۰ هزار دلاری به‌عنوان پرچمدار خودروی لوکس و برقی آمریکایی روانه بازار خواهد شد تا گوی رقابت را از پرچمدارانی چون مرسدس‌بنز کلاس S برباید.

کادیلاک هم‌اکنون فروشنده دو سدان و چهار مدل شاسی‌بلند است و می‌توانست گزینه سدان لوکس را به‌بهانه تولید نسخه‌ای ویژه از اسکالید کنار بگذارد اما این کار را نکرد. طراح ارشد پروژه سلستیک، «ارین کراسلی»، باور دارد خودروی تک تولیدی مفهومی این خودرو که قبلتر معرفی شده بود، برای ساخت نسخه تولید انبوه نقش ستاره راهنمای شمالی را بازی کرده است. گویا یک نمونه گلی ۱:۱ از خودروی کانسپت در استودیوی طراحی تولید انبوه سلستیک نگه داری می‌شده تا طراحی آن تا حد ممکن به کانسپت نزدیک شود.

کادیلاک به خریداران این خودرو اجازه می‌دهد تا تمام بخش‌های آن را شخصی‌سازی کنند. در همین راستا و برای ارائه دمو از تغییرات نهایی روی خودروی آن‌ها، امکاناتی را در استودیو خود فراهم کرده که به طراحی خودروی مشتری کمک خواهد کرد.

سلستیک بر پایه پلتفرم آشنای «اولتیوم» شرکت جنرال‌موتورز تولید می‌شود که نگهدارنده دو موتور خواهد بود. موتورهای یادشده که نیروی خود را از باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی می‌گیرند، روی‌هم‌رفته ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و می‌توانند بدنه حجیم سلستیک را درعرض ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. سازنده ادعا می‌کند باتری آن بیش‌از ۶۰۰ کیلومتر دوام خواهد آورد.

کابین این سدان فست‌بک جایی است که کادیلاک نهایت کیفیت ساخت‌وتولید خود را به رخ رقیبان می‌کشد. استفاده از فیبرکربن، چرم و فلز در جای‌جای کابین حس یک خودروی بالارده را به سرنشینان منتقل می‌کند. یک نمایشگر یکپارچه لمسی ۵۵ اینچی بالای داشبورد جاخوش‌کرده که با اهرم چرخان میان کنسول هم کنترل می‌شود.

مهندس ارشد خودرو در پروژه سلستیک، «تونی روما»، می‌گوید که کادیلاک برای سال‌ها ایده ساخت چنین خودرویی را در سر می‌پرورانده است تا اینکه پروژه آن در سال ۲۰۱۸ و با هدف ساخت یک سدان ۴.۲ لیتری هیبریدی آغاز شد اما در میانه راه، برنامه این برند تغییر کرد و سلستیک تمام برقی رونمایی شد. او اضافه می‌کند که تمام بخش‌های درخشان و فلزشکل درون کابین از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند.

این خودروی چهار سرنشینه نگین جواهرات کادیلاک خواهد بود. کادیلاک هم‌اکنون تمام موجودی ۱۸ ماه نخست تولید این خودرو را به فروش رسانده است و امید دارد در سال نخست، ۴۰۰ دستگاه سلستیک را روانه بازار کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. FFK

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این رنگش زیاد جالب نیست. مشکی برای این ماشین بهتره.

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. net

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      عقب این کادیلاک خیلی بد هست

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. Mey

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شما نخیرین عقبش بده رنگش خوب نیست پراید رانا بخرین

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. (Ali(chevynova

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      کادیلاک بار دیگه نشون بده که استاندارد جهانی
      باره دیگه اثبات کن که سازنده لیموزینهای ۱۶ و ۱۲ سیلندر دهه ۳۰ میلادی هستی
      یکبار دیکه به رخ بکش الدورادو ۱۹۵۹ رو طراحی کردی
      ماشالاه کادیلاک
      ماشالاه ۱۰۰در ۱۰۰ امریکای
      ماشالاه اعتبار و گذشته درخشان

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. فرشاد

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        زمان به جلو میره نه عقب
        رولز الان تو اشرافی سازی صاحب سبکه و بیشتر خلق میکنه تا تولید
        در برابر پشتوانه تون هم رولز پشتوانه BMWرو داره هم مدریتش قوی تره و بلدکار

        موافقم 8
        مخالفم 10
        1. B

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (359 ديدگاه)

          بلدکار یا کاربلد مسئله این است

          موافقم 12
          مخالفم 1
      2. Sina

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (811 ديدگاه)

        مثل جنرال موتوز تو هم زیاد جوگیر شدی
        هیچ کس نمیاد پول یه رولزرویس رو بده کادیلاک سوار بشه….
        همون جوری که کسی نمیاد پول یه فراری رو بده و کوروت سوار بشه
        پس عملا یه پروژه شکست خورده ست تازه هیچ جوره هم در حد رولزرویس یا بنتلی یا حتی میباخ لوکس و شیک نیست

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. Dark Knight

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (451 ديدگاه)

          هم سلستیک و هم اسپکتر هر دو فوق العاده خاص هستن و گفتن این که : هیچکس پول رولزرویس رو نمیده تا کادیلاک سوار بشه فقط مال یه فرد جهان سومی هست که نه هیچی از کادیلاک و تاریخچه ای که داشته میدونه و نه از ارزش رولزرویس با خبر هست ( هر دو فوق العاده هستن )

          موافقم 7
          مخالفم 11
        2. سوشیانت

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          من ترجیح میدم کادیلاک سوار شم بجای رولز رویس و ترجیح میدم شورولت سوار شم بجای فراری، کادیلاک با این ماشین نشون داد که با مهندسی خودش میتونه ماشین بسازه نه مثل میباخ که با بنز همکاری کرده نه مثل بنتلی که با فولکس واگن همکاری کرده نه مثل رولز رویس که با بی ام و همکاری کرده

          موافقم 6
          مخالفم 16
        3. Sina

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (811 ديدگاه)

          اقای جهان اولی شما که از تاریخچه های خوردرو بسیار آگاهی دارید لازم شد به اطلاعتون برسونم اون زمان که پژو فرانسه ماشین تولید میکرد تویوتا تازه شروع کرده بود به تولید شورت و لباس زیر و ۶۰ سال بعداز پژو تازه با کپی کاری مثل الان چینی ها شزوع کرد ماشین زدن و عمر لکسوس کلا به نیم قرن نمیرسه ولی الان تویوتا کجاست پژو کجاست….
          ماشین های زیر نظر جی ام قراره با قیمت کمتر تجربه ماشین های لوکس یا اسپرت ازوپایی رو برات فراهم کنن نه اینکه با همون قیمت ارایه بدن چونکه از نظر تکنولوژی و کیفیت ساخت در سطح اونها نیستن…

          در جواب اون دوستمون هم کادیلاک خودش مستقلا ماشین نمیسازه زیر نظر جی ام ساخته میشه و بخش لوکس جی ام هستش مثل سابرن» یوکان» اسکالید

          موافقم 6
          مخالفم 9
        4. سوشیانت

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          در جواب به سینا کادیلاک خودش یه شرکت آمریکاییه جی ام هم آمریکاییه و مالکشه پس طبیعیه از تکنولوژی جی ام هم استفاده کنه کلا وقتی مالک و زیر مجموعه هم کشور باشن اکثر مواقع تکنولوژی ها مشترکه ولی رولز رویس دلیل نداره که از موتور بی ام و استفاده کنه و این یعنی ضعف مهندسی

          موافقم 4
          مخالفم 8
      3. NGU

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        کادیلاک استاندارد جهانی جوک سال 1403
        استاندارد جهانی به مرسدس بنز پدر خودروسازی میگن که از کشنده و تریلی و اتوبوس تا سوپر اسپرت و هایپر کار تولید می‌کنه و تو هر سگمنت اگر بهترین نباشه جزو ۳ تای برتره
        این ریپلای به کامنت اول و ماشالا گفتن فقط برای اینه که از فشار خوردنت کم بشه وگرنه خودت واقعیت رو خیلی خوب می‌دونی
        کادیلاک توی خاک خود آمریکا به عنوان برند (مثلاً لوکس ساز) با بنز و بی ام و نمیتونه رقابت کنه
        حتی خود آمریکایی های متعصب ژرمن هارو به امثال کادیلاک ترجیح میدن
        حالا اینقدر ماشالا ماشالا بگو تا جونت در بیاد
        فرق اینکه تو خیابون به یکی بگی رولزرویس دارم با اینکه اسم این موجود ناشناخته ی کادیلاک رو ببری

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          کسی که متعصبه شد معیار؟! همین موتور ترند مقایسه گذاشت بین نویگتور اسکالید جی ال اس و ایکس سون و آمریکایی ها آلمانی ها رو فرستادن ته جدول

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. علی

          ۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (386 ديدگاه)

          کادیلاک برند خوبی هست ولی قابل مقایسه حتی با eکلاس بنز نیس چه برسه به اس کلاس ملکه ژرمنی حتی رولزرویس و بنتلی هم از ترس اس کلاس توی سایه حرکت میکنن حالا بماند اس میباخ

          موافقم 4
          مخالفم 0
    3. ممد ژانگولر

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3555 ديدگاه)

      خداییش ربطی به طراحی پخته رولزرویس نداره. ولی خیلی جاداره و کاملا طراحیش صلیغه ایی .من شخصا حال نکردم .در کل کاربردیه بیشتر
      عقب ماشین ی پاپیون کم داره بچسبونی از سادگی در بیاد .

      موافقم 5
      مخالفم 7
    4. پیام

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1591 ديدگاه)

      واقعا به چالش می کشد!

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. Taha Ayoobi

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        من منطق کاربر هارو اصلا نمیفهمم
        هرچی سوشیانت حرف درست میزنه دیس لایک هاش بیشتره میشه.

        سینا نمیفهمم چی میگی
        کادیلاک برند لوکس هست مثل اسکلید و یوکان و سابرین؟

        اون طرف هم NGU
        اینکه داری خودت فشار میخوری دلیل نمیشه که علی شوی داره فشار میخوره
        هرکی میاد از خودش یه چیزی میپرونه
        NGU، الان از کجا میگی آمریکایی ها آلمانی رو ترجیح میدن؟
        موجود ناشناخته ی کادیلاک؟ میفهمی چی داری میگی؟
        البته حق داری تو ایران تهش به عنوان ماشین لوکس اکستریم دیدی.

        کادیلاک نمیتونه با بنز و بی ام و رقابت کنه؟
        اون زمان که آلمان یاتاقان تولید می‌کرد آمریکا برند های افسانه ای مثل پلیموث، پونتیاک، الدزموبیل، بیوک، کادیلاک و… . . داشت.
        آمریکا این مراحل و گذرونده عزیزم

        میدون قراره دیس بگیرم چون دارم حرف درست رو میزنم ولی بذار بگیرم.

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. parhamiof

          ۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (692 ديدگاه)

          دیگه الان دیسلایک بستگی به کاربرش داره به نه محتوا،یعنی پیام و علی و سوشیانت هرچی بگن دیسلایک میگیرن،اشتری و امیر و نویسنده ها لایک.
          نمیگم حق با کدوم کاربره به هیچکس حق نمیدم،سوتفاهم نشه،منظورم اینه که دیگه درستو غلط رو معیار نمیدونن بر اساس کاربر دیسلایک و لایک میدن.

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          طاها جان کاملا درست می فرمایید متاسفانه خیلی ها از روی تعصب دیسلایک میدن

          موافقم 2
          مخالفم 5
        3. علی

          ۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (386 ديدگاه)

          فکر کنم یادت رفته بنز مخترع ماشین هست من آمریکایی رو نمی کوبم ولی کوبیدن بنز کا هرکسی نیس بنز یعنی تاریخ خودرو سازی مقایسه اینا مثل مقایسه قطعات بتهوون با اهنگای تکنو و بیریک زدن آمریکایی هاست

          موافقم 4
          مخالفم 0
    5. پیام

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1591 ديدگاه)

      ماشین زده ۳۴۰ ۶زار دلاررررر! بعد بعضیا از آشغالای چین تعریف می کنن! عددی نیستن!

      موافقم 5
      مخالفم 8
    6. Z.z

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بر اساس چه منطقی میتونی این عجیب الخلقه رو با رولزرویس اصیل مقایسه کنی ؟
      فرق هست بین برندی که چندین دهه ست کارش صرفا ساخت خودروهای فوق لوکسه با یه برندی که شکست های متعددی مثل سیمارون و آلانته داشته .
      لیستی از فاجعه هایی که کادیلاک رقم زده رو خودت ببین . بعد مقایسه کن این برند میخواد رقیب برای رولزرویسی باشه که یکه تاز خودرو های فوق لوکس تو دنیاست . البته که تعصب ، جلوی چشم خیلیا رو گرفته و حقیقت رو نمیبینن .

      https://www.hotcars.com/disappointing-cars-cadillac/

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. سوشیانت

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        چه ربطی داره؟! هر شرکتی ماشین های بدی داره همین رولز رویس ماشین های دهه هشتادش افتضاح بودن همین کادیلاک تو سال ۱۹۵۷ خیلی راحت رولز رویس رو شکست داد چون اولین ماشینی بود که سیستم تعایق بادی داشت

        موافقم 5
        مخالفم 11
        1. ممد ژانگولر

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3555 ديدگاه)

          حرف حق 👌

          موافقم 0
          مخالفم 9
      2. پیام

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1591 ديدگاه)

        اصیل چیه! همون بنز S کلاس خیلی سرتر از رولزرویس هست

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. ممد ژانگولر

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3555 ديدگاه)

          👌👏

          موافقم 1
          مخالفم 4
      3. علی

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (386 ديدگاه)

        همه می‌دونیم کادیلاک خوب هست ولی دیگه در حد رولزرویس و بنتلی و بنز میباخ نیس اگه هم بخواییم با اینا مقایسه کنیم خودمون رو بخواب زدیم تا دیگران احمق جلوه بدیم

        موافقم 2
        مخالفم 0
    7. سهیل

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      فقط کمپانی کادیلاک رو میتوخ به چالش بکشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. amirboss

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (353 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار آمریکایی ها هستم ولی این که کادیلاک بخاد با رولزرویس مقایسه بشه محصولی فراتراز یه فست بک میخاد.
    کادیلاک از ابتدا محصولات لوکس و درخور بازاری تولید میکنه ولی با این پرفورمنس نمیتونه با رولزرویس رقابت کنه.

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. R@min

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1679 ديدگاه)

      رولزرویس چه پرفورمنسی داره ؟ بحث موفقیت یه محصول صرفا در مسائل فنی نیست بلکه در مارکتینگش هست. این کادیلاک تو خارج از آمریکا فروش بالایی نخواهد داشت نه بخاطر ضعف فنیش بلکه بخاطر خدمات ضعیف تر و نمایندگی های کمتر و حتی پرستیژ ساختمان نمایندگی و رفتار کارمندان با مشتری و بطور کلی مارکتینگ ضعیف تر !

      یه مثال جالب، تا حالا به معماری نمایندگی های برندهایی مثل پورشه، فراری و برندهای لوکس و پرفورمنس توجه کردین ؟ به فونت معروف پورشه که حتی تو نرم افزار آفیس هم این فونت اسم پورشه داره ! این حرکات جزوی از سیاست های مارکتینگ هست برای القای حس خاص بودن یه محصول. حتی به نحوه تحویل گرفتن ماشین توجه کنین. باز یه مثال دیگه زمانی که Z06 عرضه شد و مالکین برای سرویس ماشین به نمایندگی ها میرفتن هیچ کدوم از تکنیسین های نمایندگی چیزی از ماشین سر در نمی اوردن و مالک برای سرویس میرفت به گاراژهای مستقل یا حتی بلد نبودن لاستیک از رینگ فیبر کربن جدا کنن و باعث خط افتادن و خردگی یه رینگ ده هزار دلاری میشدن که هزاران کیلومتر دورتر از آمریکا تو استرالیا ساخته شده بود، این مسائل خیلی تو ذوق مالک میزنه حالا بیاییم با نمایندگی های پورشه و فراری و لامبو مقایسه کنیم ! قطعا که خیلی بیشتر تیغ میزنن اما کارشونو تو یه محیط لوکس و خاص انجام میدن که تو یاد مالک بمونه.

      مارکتینگ در فروش خیلی مهم تر از مسائل فنی هست.

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. amirboss

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (353 ديدگاه)

        پرفورمنس رولزرویس یعنی شش ماه زمان صرف کردن برای ساخت یه خودرو ی دست ساز .یعنی آلبومی با دوازده هزار طیف رنگ,یعنی قطع درخت بخاطر سلیقه مشتری و یعنی اینکه با یه رولزرویس بری وسط خیابون نگاه خیلیا سمتته.
        رولزرویس اصلا شرکت سود آوری نیست و فقط بخاطر همین پرفورمنس هست که هنوز داره فعالیت میکنه و ارزش بسیار بالایی داره.
        حالا من نه طرفدار رولزرویس هستم و نه خودرو لوکس اما کادیلاک میتونه با تغییر سیاست های تولیدی که داره جایگاهش رو ببره بالاتر.

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. khashayar0

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (80 ديدگاه)

          عزیز به این میگن پرستیژ نه پرفورمنس. که کادیلاک فاقد پرستیژ لازم برای رقابت با رولزرویس یا S CLASS است

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. R@min

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          خب اینم براش آلبوم دستمال سفره و … براش کردن و لاین فکتوری مجزا و سیستم فروش مشابه همون رولز و بنتلی داره واژه پرفورمنس به این مسائل ربطی نداره و در مسائل فنی استفاده میشه، اینا آپشن هستن.

          قطعا که جایگاه کادیلاک بالاتر میره زمانی که تداوم داشته باشه مثل سیاست لکسوس در برابر مرسدس که بیش از یک دهه تلاش کرد تا خودشو جا بندازه تو اذهان.

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. (Ali(chevynova

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      همونجوری که در گذشته رولزرویس پرفورمنسی در برابر کادیلاک نداشت و تنها نقطه قوتش قاشق و چنگالهای نقره قابل سفارش برای سرنشینان عقبش بود فقط ، الان هم در برابر کادیلاک نمیتونه مقاومت بکنه
      یادمون نره پشتوانه مالی کادیلاک جنرال موتورزه که همجوره به فرزند خلفش یعنی کادیلاک میرسه ، برعکس رولزرویس که حتی عنگلیس هم گردنش نمیگیره و انداختنش به آلمانیها

      موافقم 4
      مخالفم 16
      1. amirboss

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (353 ديدگاه)

        رولز رویس اصلا شرکت سودآوری نیست که اونم مشخصا تیراژ پایین تولید هست. اگه حمایت بی ام و نبود رولزرویس خیلی وقت پیش به تاریخ میپیوست. این بی ام و ست که با تزریق سرمایه و تکنولوژی دوراز چشم مشتری که همه به اسم رولزرویس تموم میشه این برند رو زنده نگه داشته. مثل بنتلی که تحت حمایت فولکس واگن داره نفس میکشه.
        رولزرویس از قدیم به تولید خودروهای لوکس مشهوربوده و هست و این دلیل نمیشه که درمقابل کادیلاک پرفورمنس پایینی داشته باشه چون سیاست های دوخودرو ساز کاملا باهم متفاوته.
        باید واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم دورازتعصب

        موافقم 8
        مخالفم 3
      2. دانیال_Surrey،England

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2780 ديدگاه)

        در گذشته رولز رویس به جز ماشین،موتور هواپیما میزد که کادیلاک و Gm و کلا صنعت آمریکا مثلش رو نمیتونستن بسازن.
        بهترین جنگنده آمریکا موستانگ((p51)) بود که طراحیش و توسعهش و… توسط تیم انگلیسی و به سرپرستی مهندس آلمانی edgar schmued انجام شد.
        موتورشم که به جای اون آلیسون داغون __رولز رویس__ گذاشتن.
        این از عقبه ی رولز رویس که صنعت آمریکا مدیونشه.
        ..
        پشتوانه مالی کادیلاک هم جنرال نیست،دولت آمریکاس که اگه نبود جنرالم می رفت پیش باقی دوستای آمریکاییش.
        بیخودم زور نزن با گذاشتن یه نمایشگر 40 اینچی و چرم و فیبر کربن و …اعتبار به دست نمیاد.
        اون که مایباخش بود با کله خورد زمین در برابر رولز رویس و حتی بنتلی.
        اینکه دیگه جی امه.

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. amirboss

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (353 ديدگاه)

          رولزرویس هم دو ورشکستگی رو پشت گذاشت. یکی تو دهه ی ٧٠بودکه دولت بریتانیا داریی های رولزرویس رو ملی اعلام کرد و تحت حمایت دولت رفت و دوبخش شد که یکی رولزرویس موتورز و یکی دیگه رولزرویس هولدینگ که تو بخش هوافضا سرگرم شد. یکی هم سال ٢٠٠٠ بود که بی ام و رولزرویس رو پس از کش و قوس های فراوان از فولکس واگن خرید و سال ٢٠٠٣ که فانتوم متولد شد اونم با طعم بی ام و که دوباره رولزرویس سرزبانها افتاد.

          موافقم 4
          مخالفم 5
        2. B

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (359 ديدگاه)

          رولز رویس هنوزم موتور هواپیما تولید میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          خب که چی الان دولت آمریکا پشتوانه ش باشه چه فرقی تو مهندسی عالی کادیلاک میکنه که خودتون هم میدونین آلمانی ها و انگلیسی حرفی برای گفتن در برابرش ندارن در ضمن باید بگم که ورشسکته شدن شرکت مهم نیست مهم اینه که موقعی که بوده بتونه رقباش رو شکست بده نمونش پونتیاک و دوزنبرگ

          موافقم 3
          مخالفم 11
        4. Bmw

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (586 ديدگاه)

          بنتلی که هر سال داره رکورد میزنه فقط مولسان شکست خورد اونم بخاطر فانتوم
          فانتومم هرکی خواسته باهاش رقابت کنه شکست خورده

          موافقم 6
          مخالفم 2
      3. Bmw

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (586 ديدگاه)

        علی نوا رقیب این ماشین byd هستش

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          بی وای دی باید با آلمانی هایی مثل بنز و بی ام و و انگلیسی هایی مثل بنتلی و رولز رویس مقایسه بشه نه با کادیلاک بزرگ

          موافقم 4
          مخالفم 11
      4. علی

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (386 ديدگاه)

        عزیزم کادیلاک هیچ وقت یه ماشین اشرافی نبوده و نخواهد بود و سلام …خودت هم بهتر میدونی پس با کلمات زیبای شما کادیک به پرستیژ لازم نخواهد رسید

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. ZZ

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این نعش کش میخواد رولزرویس رو بزنه ؟!

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/Cadillac-Celestiq-16.jpg

      موافقم 11
      مخالفم 6
  3. Hamid

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمش گرم طراحی بیرونی که واقعا شایسته این اسم و ادعاست
    ولی ماشین های لوکس یه چیز کاملا سلیقه ای هستن چون از جانب مختلف تفاوت های زیادی باهم دارن
    رولزرویس واقعا ماشین های خارق‌العاده ای میسازه ولی باید دید آیا کادیلاک میتونه برگرده به دوران اوج و خودشو به خوبی گذشته ثابت کنه یا خیر

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      الان که ماشین معرفی شده با کیفیت متریال فوق العاده امکانات فوق العاده و… میپرسی که میتونه مثل گذشته باشه یا نه؟! عجب

      موافقم 2
      مخالفم 13
  4. قدرت طهماسبی

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ایران چی تولید می کنه ، نیسان قدیمی ژاپن یا ساینا

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4938 ديدگاه)

    تو بیست سال گذشته هیچ کدوم از مدلای کادیلاک نتونسته بود در حد و اندازه های رولزرویس باشه ولی میشه گفت کادیلاک تونسته با این مدل خودشو تا حدودی به رولزرویس نزدیک کنه

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      خب چون جنرال موتورز سال ۲۰۰۸ ورشکسته شد پس مشخصه که زمان میبره تا دوباره به دوران اوجش بر گرده و الان به دوران اوجش برگشته و نشون داد که میتونه رولز رویس رو تهدید کنه

      موافقم 2
      مخالفم 12
    2. علی

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (386 ديدگاه)

      اینم مثل مدل های قبلی موفق نخواهد بود مطمن باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. (Ali(chevynova

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    برای اونکه عظمت کادیلاک رو بهتر درک کنید بهتره این موارد رو سرچ کنید

    کادیلاک ۴۵۲ مدل ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳
    کادیلاک الدورادو بیاریتز ۱۹۵۶ تا ۵۸
    کادیلاک سری ۷۵ مدل ۱۹۷۰ تا ۷۷

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. Taha Ayoobi

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      علی چرا راه دور میری
      سویل خودمون

      موافقم 2
      مخالفم 13
      1. علی

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (386 ديدگاه)

        یعنی سویل خودمون در حد رولزرویس بود خخخخخ

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. مهدیم

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ظاهرشو نیستم مخصوص جلوش باید شبیه میباخ میشد😁

    موافقم 3
    مخالفم 7
  8. khashayar0

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کادیلاک خودروی خیلی خوبیه ولی بعید میدونم در حد s class و رولزرویس باشه. بخصوص کابین رولزرویس یه چیز دیگس هرچند طراحی بدنش تعریفی نداره. s class هم از مدل 2021 به بعد به اون طراحی دهه 90 خودش برگشت و پادشاهی خودشو پس گرفت. هرچند باید یه فکری به خاطر نمایشگرهای زیادش بکنه. ولی به نظر من بهترین کابین در خودروهای لوکس متعلق به رولزرویس است. البته بنتلی هم خوبه. البته این فقط نظر شخصی منه.

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      از اس کلاس و سری ۷ یه لول بالاتره چون یه ماشین فوق لوکس دست سازه رقیب مستقیمش رولز رویس و بنتلی هستند

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. khashayar0

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (80 ديدگاه)

        فوق لوکس دیگه چه صیغه ایه؟
        برو توی یوتیوب اینترویو های s class مدل 2021 بعد و رولز رویس رو ببین و با این کادیلاک مقایسه اش کن البته بی طرفانه.

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          شما داری نظر شخصیت رو میگی و نظر شما محترمه ولی واقعیت اینه که سلستیک یه لول بالاتر از سری ۷ و اس کلاسه اینو خود موتور ترند گفته، ماشین های فوق لوکس هم به ماشیم های دست ساز گفته میشه اس کلاس و سری ۷ دست ساز نیستن

          موافقم 3
          مخالفم 13
  9. محمد ۱

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    دوست داشتنیه….

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. محمد ۱

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    اگه به شکل سدانش هم تولید بشه… باید یه سدان بسیار شیک و با ابهتی ازش در بیاد.. مخصوصا از نیمرخ….

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. امیرمسعود

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به گرد پای رولزرویس هم نمیرسه.

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      بر اساس چه منطقی این حرف رو میزنی؟!

      موافقم 1
      مخالفم 14
  12. Mohammad

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    بنازم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. yaghoub

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    حتی بنتلی و میباخ هم نتونستند بازار رولزرویس رو بگیرند . کادیلاک نهایتا بتونه با لکسوس و مرسدس رقابت کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      چه ربطی داره مگه هر چی فروشش زیاده یعنی بهتره؟! شما برو کلاس های خودرو ها رو مطالعه کن این ماشین کادیلاک تو رده خودرو های فوق لوکس قرار میگیره لکسوس و بنز خودرو های لوکس هستن

      موافقم 2
      مخالفم 12
    2. علی

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (386 ديدگاه)

      باشما موافقم کادیلاک مثل بنز و رولزرویس اشرافی نبوده و هیچ وقت هم نخواهد بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
  14. مازیار

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2509 ديدگاه)

    چوب و چرم که در دسترس همه هست
    فاکتورهایی فراتر از این حرفها لازمه
    چیزی که باعث میشه پنج هزار دلار چرم پنجاه هزار دلار محاسبه بشه
    باید صبر کرد و دید

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      چوب و چرم داریم تا چوب و چرم

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. مازیار

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2509 ديدگاه)

        منظورت اینه که چوب و چرم کادیلاک از رولزرویس بالاتره؟😄

        واقعا درکت نمی کنم سوشیانت
        هر چند روز به بار میای با چند تا کامنت خودتو انگشت نما می کنی یه کوله بار دیسلایک جمع می کنی و میری. حرف هم بزنیم میگی گالیله هم مخالف زیاد داشت
        جالب تر از همه اینکه تو این همه مطلب که امریکایی گل کاشته اصلا پیدات نیست اما کافیه یکی یه جا مثلا بگه پرفورمنس مک لارن سنا بهتر از فورد پوما هست اونوقت میای و میخوای با منطق منحصر بفرد خودت بگی نه اینطور نیست
        کادیلاک تنها ماشین می‌سازه اما بنز و میباخ دوتایی …
        دست بردار جو😄

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          من همیشه همه جا که راجب آمریکایی ها بوده بودم در ضمن برای اثبات حرفم مثل همیشه منبع دارم کسی که منبع داره اگه دیسلایک بخوره یعنی اون افراد اطلاعاتشون پایینه حالا برای این حرفم هم منبعم موتور ترنده که تو بررسی کادیلاک اسکالید که خود پدال هم گذاشت گفته بود کیفیت چوب استفاده شده تو کادیلاک اسکالید در حد ماشین های چند صد هزار دلاریه حالا این سلستیک دیگه نهایت مهندسی کادیلاکه و میتونه رولز رویس رو شکست بده

          موافقم 1
          مخالفم 13
        2. مازیار

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          امیدوارم در سال جدید اون افراد ، یعنی تقریبا همه افراد اطلاعاتشون بالا بره حالا نه در حد شما دستکم به نزدیکی شما برسه
          انشاالله

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. علی

          ۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (386 ديدگاه)

          درست می فرمایید ایشون کادیلاک رو بجای مقایسه با جنسیس و لکسوس و اینفینتی و لینکلن ….. میاد با رولزرویس و بنز برابر میکنه

          موافقم 1
          مخالفم 2
  15. Moro

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چشم من که روشن شد، به دو جهت شما رو نمیدونم.
    یکی اینکه باعث پیشرفت برند هایی مثل رولرویز و بتنلی میشه.
    یکیم اینکه با همین فرمون بره جلو کادیلاک نهایت ده سال ۲۰ سال دیگه واقعا ی رقیب جدییی تو آیت سگمنت خواهد شد و به دوران اوج خودش بازگشت خواهد کرد.

    موافقم 2
    مخالفم 4
  16. Elmiraj

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    پلتفرم اولتیوم
    سوپر کروز
    پیشینه و اصالت کادیلاک

    رقبا این ترکیب قدرتمند و ندارن .

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      دقیقا از رقبا بهتره البته سیستم خودرانش اولترا کروز هست که حتی از سوپر کروز هم پیشرفته تره

      موافقم 3
      مخالفم 10
  17. ارسلان

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (215 ديدگاه)

    داداش فیلم سینمایی گذاشتی ؟! ۲۰ دقیقه آخه کی میشینه فیلم کادیلاک و ببینه ، من ۳ بار ارباب حلقه هارو تو ۲۰ دقیقه مرور میکنم…

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      خب شما الان تو این سایت چی کار میکنی؟! برو همون ارباب حلقه هات رو ببین!

      موافقم 4
      مخالفم 12
  18. Amir

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    یه جوریه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  19. آرش آمریکایی

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (621 ديدگاه)

    این طرح شکست خورده هست
    اول اینکه وارد محدوده رولزرویس نمیتونه بشه چون رولزرویس از ماشین 400 هزار دلاری میسازه تا 40 میلیون دلاری
    برندهایی رولزرویس یا بوگاتی برا ثروتمندان خاص طراحی و ساخته میشن اینجوری نیس که شما پول داشته باشی بری یکیش رو بخری خیلی وقتا خود برند تصمیم میگیره به شما ماشین بفروشه یا نه مثل همون قضیه ای که برای فورد gt رخ داد
    بعد کادیلاک اگه بخواد وارد این قسمت بشه باید یه پیشرانه 8 سیلندری 12 سیلندری یا 16 سیلندری مثل همون برنامه لغو شده کادیلاک sixteen براش بسازه چون قرار نیست با ساخت این ماشین سود کنه هدف از ساخت همچین فوق لوکسی بالا بردن ارزش برند هست

    حالا صلاح مملکت خویش خسروان دانند
    ولی بنظرم تویوتا با راه اندازی برند سنچوری داره قدم بهتری نسبت به جی ام و کادیلاک برمی‌داره

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      رولز رویس پول برندش رو میگیره این کادیلاک ۳۴۰ هزار دلار قیمتشه دیگه بیشتر از این هیچ دلیلی نداره

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. آرش آمریکایی

        ۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (621 ديدگاه)

        سوشیانت عزیز دقیقا خرده‌ای که به جی‌ام میگیرم همینه دهه ها برند سازی کرده خودش میزنه با پتک برند خودش رو خراب میکنه بعد میخواد با یه مدل مثل سلستیک جبران کنه کسی که میخواد سوپر لاکچری بخره پول برند میده مهم قیمت نیست
        مساله اینه که کادیلاک یه زمانی هم طراز با رولزرویس بود خودش به هر دلیلی کشید بیرون حالا میگن با این یه مدل مدل میخواد خودش رو به رولزرویس برسونه؟ عمرا، هرچند که ماشین زیبا و عالیه توانایی جی‌ام رو نشون میده پرچم دارشه
        ولی برند کادیلاک رو به رولزرویس نمیرسونه
        باید دوباره برند سازی بشود

        مثلا الان ماشین خود من اوپل 1994 هست همه چیش جنرال موتورزه اصلا تو آمریکا این ماشین Chevy swing بودماشین قبلیم دوو 1993 بود
        لامصب یه سگ. جونی هستن این ماشینا
        جی‌ام اومد از تو همه بازارها کشید بیرون از کره از اروپا از استرالیا در صورتی که حضور در بازار خیلی مهم تر از خود سود یا درصد سوده
        بعد به برند خودش ضربه زده جی‌ام به ساخت خودرو های جان سخت و کاربردی و ارزان معروف بود
        کادیلاکش به سوپر لاکچری معروف بود
        تو همه بازار بود
        الان بیوک و شوی که کلا شده چینی
        یه کادیلاک در حد خودش خوبه با چنتا مدل فول سایز و پیکاپ

        اصلا خورشید آمریکایی ها داره غروب میکنه الان دوباره دهه میشه دهه ژاپنی‌ها

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. مازیار

          ۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          کاملا درست گفتی آرش
          به عبارت دیگه بعد معرفی هر دو (سلستیک و اسپکتر) حتی ممکنه یه مجله ای بیاد و اینها رو مقایسه کنه و رتبه اول رو به سلستیک بده، اما تصاحب جایگاه رولزرویس امری هست که با یک و حتی چند مدل محقق نمیشه و برنامه هایی اساسی در زمانی طولانی لازم داره

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          آرش جان من دارم از لحاظ مهندسی و توانایی این دو شرکت رو مقایسه میکنم مهم نیست که یه شرکت خودروسازی بقیه ماشین هاش در چه سطحی بودن مهم اینه که بهترین محصولش چقدر حرف برای گفتن در برابر رقبا داره صحبت شما راجب خریدار این کلاس خودرو هاست که اکثر این افراد فقط دنبال اینن که یه ماشینی بخرن که مردم بیشتر بهشون نگاه کنن ولی آیا ماشینی که مردم زیاد بهش نگاه میکنن میتونه بهترین ماشین باشه؟ قطعا نه

          موافقم 1
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          مازیار عزیز دو نوع جایگاه وجود داره یکی جایگاهی که بین مردم معروفه یکی جایگاه مهندسی شرکت واقعا خودت فکر میکنی کدوم مهمتره حرفی که مردم میزنن یا توانایی و مهندسی؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 5
        4. مازیار

          ۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          تو کلاس فوق لوکس همون که بقول خودت بین مردم معروفه مهمه
          در این هیچ تردیدی نیست و اگه به نظرت مهندسی مهم تره پس بهتره ادامه ندیم اما یه نگاهی به زندگی ثروتمندان و مسئله کشش برند بنداز

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. مازیار

          ۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          ضمن اینکه به نظرم یه کمی زوده راجع به برتری مهندسی رای بریم اونم اینطور قاطعانه

          موافقم 0
          مخالفم 1
  20. Galant.VR4(JDM)

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    درکل تویوتا موفق ترین هاست ولی میگین که تویوتا با سنچوری میتونه موفق‌تر از جی‌ام و کادیلاک در این کلاس باشه؟
    جایگاه رولزرویس جدا ولی حتما یه فکری تو سرشون هست که همچین حرکتی رو زدن و وارد حریم لوکس‌انگلیسی شدن! همونطور که خودتون گفتین برای بالا بردن ارزش برند هستش و توجه رو به خودش جلب میکنه ، موقعی که به این هدف برسه رقابت واقعیش رو با رولزرویس ، مایباخ بنتلی و… شروع میکنه. راه صد ساله رو که یک شبه نمیشه طی کرد و آمریکایی خودش اینو خوب میدونه.
    کادیلاک داره خوب میتازونه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      کادیلاک تازه وارد کلاس فوق لوکس نشده بالا تر هم گفتم کادیلاک الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ از رولز رویس لوکس تر بود

      موافقم 2
      مخالفم 10
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (633 ديدگاه)

        میدونم منظورم اینه کادیلاک چون داره احیا میشه پس تازه‌وارده گذشته رو بیخیال ولی آیندش مطمئنم درخشانتره

        موافقم 1
        مخالفم 1
  21. ra_photo_car

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر سدان هم بود جالب میشد مثل این رندر
    https://s8.uupload.ir/files/cadillac-celestiq-sedan_8pm.jpg

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. Achtung

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    الان اکثر محصولات فولکس واگن لوکس تر از کادیلاکن کادیلاک باید سعی کنه متریال و پرفورمنس رو به فولکس واگن برسونه شاید آبروی از دست رفتش تا حدودی برگرده

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      شما ها عادت دارین کلا بر عکس صحبت کنین کادیلاک داره آبروی همه شرکت ها رو میبره بعد شما ها میگین کادیلاک آبروش رفته؟! امان از تعصب

      موافقم 2
      مخالفم 4
  23. 💀

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (244 ديدگاه)

    کادیلاک، اسمش خودش خیلی چیزا میگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا