لانچیا

کیمرا EVO37 مارتینی 7 جدید؛ گرامیداشت 7 بار قهرمانی در مسابقات رالی

شرکت کیمرا به تازگی از خودروی جذاب EVO37 مارتینی ۷ برای گرامیداشت قهرمانی‌های متعدد در مسابقات رالی رونمایی کرده است. این خودرو بر پایه لانچیا ۰۳۷ مسابقات رالی شکل گرفته و ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

دو سال پیش بود که کیمرا پروژه جدید خود یعنی EVO37 را به عنوان ادای احترامی مدرن و جذاب به لانچیا ۰۳۷ مدل ۱۹۸۳ حاضر در مسابقات رالی معرفی کرد. زمانی که این خودرو در خط شروع مسابقه رالی ساردینیا سال پیش قرار گرفت از همان طرح‌های بدنه مشابه تیم مارتینی در خودروی سال ۱۹۸۳ استفاده می‌کرد. امسال کیمرا از پوشش مسابقه‌ای متفاوتی روی بدنه این خودرو استفاده کرده و از آن برای گرامی داشت هفت بار قهرمانی مارتینی در مسابقات قهرمانی رالی جهان سود برده است.

خودروی ۰۳۷ یک قهرمانی را برای مارتینی ریسینگ به دست آورد و آخرین بار در مسابقاتی که خودروهای تک دیفرانسیل حضور داشتند پدیدار گشت. پس از آن لانچیا دلتا S4 و نسخه‌های گوناگون آن توانستند به قهرمانی برسند. لوکا بتی رئیس کمپانی یک‌بار دیگر با میکی بیاسیون که قهرمانی با لانچیا دلتا را تجربه کرده همکاری می‌کند و مهندسان این خودروساز نیز زمان مناسبی را صرف سبک‌تر و تیزتر کردن کیمرا EVO37 مارتینی ۷ کرده‌اند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۱ لیتری توربوشارژر و سوپرشارژر خودروی موردبحث هم‌اکنون بجای ۵۰۵ اسب بخار مدل قبلی ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و یک گیربکس دستی استاندارد یا سکونشئال سفارشی نیروی تولیدی را راهی چرخ ها می‌کند. البته دنده‌ها نسبت‌های مشابه خودروهای رالی دارند و کوتاه‌تر شده‌اند. همچنین از سپر جدیدی که در لانچیا ۰۳۷ EVO2 دیده بودیم استفاده شده و پوشش سرامیکی بدنه نیز جذابیت‌های زیادی دارد.

پکیج آیرودینامیک جدیدی نیز در نظر گرفته شده که از جنس فیبر کربن است و شامل مواردی همچون ورودی‌های پشت درب‌های جلو، بالای گلگیرها و… است. رینگ‌های خودرو نیز ما را به یاد دلتا اوولوزیونه می‌اندازند. همچنین بخش سرنشین نیز به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده تا وزن کیمرا EVO37 مارتینی ۷ بیش از پیش کاهش یابد. صندلی‌ها نیز از نمونه‌های بکار رفته در دلتا S4 الهام گرفته‌اند و پوشش آلکانترا آبی و دوخت های قرمز روی آن به شدت خودنمایی می‌کنند.

پوشش بدنه سفید مارتینی به همراه نوارهای آبی و قرمز تشابه بیشتری با خودروی سفارشی لانچیا دلتا مارتینی ۵ و ۶ دارد، خودروهایی که اوایل دهه ۹۰ میلادی و برای گرامی داشت پنجمین و ششمین قهرمانی دلتا در رالی تولید شدند. از دیگر ویژگی‌های خاص خودروی یاد شده می‌توان به نوشته متفاوت قهرمانی رالی جهان و مارتینی ریسینگ در اسپویلر عقب اشاره کرد. همانند نسخه اولیه تولیدی، کیمرا فقط ۳۷ دستگاه از EVO37 مارتینی ۷ تولید خواهد کرد. کیمرا فعلاً اشاره‌ای به قیمت این خودرو نکرده است اما قیمت حدود ۵۳۳ هزار دلاری مدل قبلی نقطه شروع خوبی برای افزایش قیمت مدل جدید خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    سروراتون از کار افتادن از وقتی با زومیت یکی شدین این بلا سرتون نازل شد

    موافقم 15
    مخالفم 0
  2. کافر مقدس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    لانچیا زمونی برای خودش مینواخت .همین الان ش هم لانچیا برای خیلی از ایرانیا ناشناخته ست . حتی تاترا ! تاترا قدیمی ترین خودروساز دنیا ست که برای خیلی ها ناشناخته ست تو ایران ولی حتی همین کشورهای عربی اطراف اسم تاترا به گوششون خرده و همچنان از کامیون و محصولات تاترا استفاده میکنن

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. مانی

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تاترا بر خلاف چیزی که گفتی‌ سومین خودرو ساز قدیمی‌ هست
      که بدون وقفه در حال تولید ماشینه
      هر کودکی هم میدونه قدیمیترین خودرو ساز بنزه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. سالار فصل

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سلام دوستان یه سوال بیربط
    خرید تویوتا کارینا برای استفاده روزانه ولی مسیر کوتاه عقلانی هست؟
    قطعات فنی پیدا میشه؟ قیمت قطعات مناسی هست؟
    تریینات چطور؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. ❤BMW❤

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا