آئودی

آئودی SQ5 یک دیزل اسپرت

در آئودی، خودروهایی که با نام S آذین می شوند، تقریبا در حد و اندازه های خودروهای AMG بنز یا M ب ام و تیون می شوند. آئودی با ارائه یک مدل اسپرت از Q5 که یک کراس اوور کوچک و جمع و جور است، پادشاه این سری از خودروهای خود را بعد از سالها به خیابان ها خواهد فرستاد.

Audi SQ5 TDI
۲۰۱۳ Audi SQ5 TDI

پیش از این قوی ترین موتور Q5 یک موتور شش سیلندر بنزینی با قدرت ۲۶۶ اسب بخار بود و قوی ترین موتور دیزل آن هم که تنها در سال ۲۰۰۸ ارائه شده بود، ۲۳۷ اسب بخار توان داشت. حالا این خودرو که از سال ۲۰۰۹ بدون تغییر مانده و سال آینده فیس لیفت آن معرفی خواهد شد، یک قلب پرتوان سه لیتری دیزلی با توان ۳۱۳ اسب بخار را در سینه خود خواهد یافت. این موتور توربو دیزل می تواند ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور نیز تولید کند که در دورهای موتور ۱۴۵۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه قابل برداشت است.

با چنین گشتاوری، شتاب صفر تا صد ۵.۱ ثانیه ای برای این خودروی شاسی بلند، قابل دستیابی است. اما طبق معمول حداکثر سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. گیربکس هشت سرعته خودکار و سیستم انتقال نیرو به هر چهر چرخ کواترو وظیفه انتقال بهینه قدرت به جاده را بر عهده می گیرند.

2013 audi sq5 tdi
۲۰۱۳ audi sq5 tdi

از نکات جالب SQ5 TDI که اولین خودروی S آئودی با موتور دیزل هم هست، مصرف سوخت آن است که تنها ۷.۲ لیتر اعلام شده و قابل قیاس با شاسی بلندهای اسپرت دیگر نیست.

2013-audi-sq5-tdi-rear
۲۰۱۳ audi sq5 tdi rear

سیستم تعلیق نسبت به نمونه های استاندارد، ۳۰ میلی متر کاهش ارتفاع داشته و یک سیستم فرمان پویا نیز با قابلیت تغییر نسبت چرخش روی این خودرو توسعه یافته است.

2013-audi-sq5-tdi-front
۲۰۱۳ audi sq5 tdi front

در فیس لیفت ارائه شده، سپرها، جلو پنجره و چراغها تغییر یافته اند. جلوپنجره مشبک با نوارهای دوتایی جایگزین شده و اسپویلر سقفی و ضربه گیر هم اصلاح شده اند. در نمای خودرو استفاده بیشتر از قطعات براق آلومینیومی به چشم می آیند.

2013 audi sq5 tdi interior
۲۰۱۳ audi sq5 tdi interior

در داخل اتاق هم صندلیهای اسپرت جدید با چرم آلکانترا و قابلیت انتخاب در چهار رنگ و متریال مثل کربن، چوب و آلومینیوم و نشانهای سه بعدی S و شکل خاص فرمان خودرو و پدالها، از جذابیتهای این خودروی آئودی می باشند.

2013 audi sq5 tdi dashboard
۲۰۱۳ audi sq5 tdi dashboard

SQ5 TDI در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ در بازار اروپا ظاهر خواهد شد. قیمت این آئودی ۵۸,۵۰۰ یورو اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MATIN

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    خیلی بهتر از قبلی شده .نکته قابل توجه اینه که مصرف خیلی خوب و شتاب بالا نسبت به مدل (شاسی بلند)این ماشینه که میتونه جلب توجه کنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ASTON MARTin

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    مزخرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا