آئودیلامبورگینی

درگ آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان، قلب یکسان در دو بدن!

این دو ماشین اشتراکات فراوانی باهم دارند و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما تفاوت در قدرت و وزن می‌تواند عملکرد متفاوتی را روی پیست درگ به تصویر بکشد.

لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 را باید برادران ناتنی دنیای سوپراسپرت‌ها دانست زیرا این دو خودرو به‌طور مشترک توسعه پیدا کرده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند. هرچند هردوی این خودروها به پایان عمر خود رسیده‌اند اما این مانع برگزاری یک مسابقهٔ درگ بین آن‌ها توسط کارواو نشده است. در این جدال، هوراکان اوو در برابر R8 اسپایدر قرار گرفته است. همان‌طور که اشاره شد، هردو ماشین از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند که یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است.

این موتور اما در آئودی خروجی کمی پایین‌تری نسبت به لامبورگینی دارد و ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این ارقام در هوراکان ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. بااین‌حال، در هردو خودرو نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ازآنجایی‌که R8 حاضر در این رقابت از نوع اسپایدر است، کمی وزن بیشتری نسبت به نسخهٔ کوپهٔ خود دارد و با وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم به میزان قابل‌توجهی از هوراکان ۱۴۲۲ کیلوگرمی سنگین‌تر است.

بنابراین، با توجه به قدرت کمتر و وزن بیشتر آئودی، پیش‌بینی نتیجهٔ این درگ خانوادگی دشوار نخواهد بود. بااین‌حال، اختلاف دو خودرو در پایان ۴۰۰ متر با تایم ۱۰.۸ ثانیه برای هوراکان و ۱۲ ثانیه برای R8 کمی بیش از چیزی است که انتظار می‌رفت. دلیل این موضوع، مشکل آئودی در آغاز درگ است. البته مسابقات درگ بارها و بارها تکرار شد اما این مشکل همچنان پابرجا بود. سپس اما نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ رسید. آیا این بار R8 می‌تواند بدون مشکل عمل کند و همپای برادر ناتنی خود پیش برود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

 

مقایسه مشخصات فنی

آئودی R8 اسپایدر هوراکان اوو
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۲۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم ۱۴۲۲ کیلوگرم
قیمت ۲۲۵,۶۹۵ دلار ۲۵۴,۰۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ar-ma-n

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    صداشون وای دیوانه کنندس😍

    هعی صد حیف که شاهکار های مثل این دو افسانه نمیبینم با این پیشرانه .
    امیدوارم دنیا بفهم ضرر ماشین های برقی صد برار بدتر از بنزینی هست برا محیط زیست جدا از زباله های الکترونیکی که رو به روز زیاد میشه .

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. Carbonado Aventador

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      قشنگترین نکتش اینه که حداقل ۱۰ بار تو یه تایم کوتاه مسابقه درگ گذاشتن..
      بدون اینکه ماشین بخواد داغ کنه یا مشکلی براش پیش بیاد..

      این یعنی کیفیت خودروسازی..

      خیلی از خودروهایی که اسم پرفومنس و اسب بخارای انچنانی رو یدک میکشن ؛ بعد ۲ یا ۳ درگ باید چند ساعت برن تو استراحت و ریکاوری…!!!

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. ar-ma-n

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (174 ديدگاه)

        دقیقا بخاطر همین کیفیت که مشهور هست و انجین توان مندی داره ولی نمیدونم چرا آئودی ضور میزد راه بره

        موافقم 6
        مخالفم 0
  2. ar-ma-n

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    دوستان چرا انقد بازدهی این دو موتور کم نسبت به قدرتی که دارن و حجم و تعداد سیلندر های هست ؟؟
    حداقل 800 یا 900 hp باید خروجی موتور باشه !

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. M

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      بازدهی خیلی بالایی داره دقت کن آرمان موتور ها تنفس طبیعی هستن و توربوشارژ یا سوپرشارژ نیستن و برای موتور تنفس طبیعی فوق العادس

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. ar-ma-n

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (174 ديدگاه)

        داداش منک نگفتم تنفس مصنوعی که میگم با این حجم موتور و v12 بودنش این قدرت کم میتونست بیشتر باشه تازه نسخه معمولی v10 هورکان نیست 610 اسب

        این تازه نسخه Evo با دوتا سیلندر بیشتر !؟.

        و همین موضوع برای آئودیم هست

        نمیدونم یا اشتباه تایپی هستش رو این مقاله یا این از بازی واتسون که عداد ارقام همیشه بالا پایین میکنه .

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. فرشاد

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      چون نسخهEvoهس لامبو

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. ar-ma-n

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (174 ديدگاه)

        بله میدونم با موتور v12 🤣🤣

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Bmw

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (586 ديدگاه)

          V10 هستند اینجا اشتباهی نوشته v۱۲

          اونتادور و جانشینش v۱۲ هستند

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. ar-ma-n

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (174 ديدگاه)

          کاربر bmw

          بله میدونم حرف شما صحیح و خب هم میدونن هورکان و r8 موتورشv10 .

          اشتباه تایپی هست که تو مقاله وجود داره ومن
          فقط جهت خنده و طنز این حرف زدم و

          موافقم 3
          مخالفم 0
  3. BMW

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    صدای گاو وحشی رو برم🔥

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. sinasvj

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    یکی قراره کلا توقف تولید شه او یکی میخواد جاشو به یه وی ایت بده هعععی کاش کار به اینجا نمیکشید

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      خداروشکر کن که برقی نشد

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. محمد فرخی

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        از صدقه سری سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست و حفاظت از دو سه تا حیوونای آمریکای جنوبی،انشاالله به زودی مثل چارجر و بقیه،اینا رو هم با برقی کردن به گند میکشن و صدای گاو وحشی و ارباب حلقه میشه صدای ویژژژژژژژژ برق.😐

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. Reza Waffen SS

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    هوراکان Evo : 👍
    R8 اسپایدر : 👎

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. ar-ma-n

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      عجیب آقا رضا به آئودی دیسلاک میده 🤔🤔🤣

      حالا چرا برعکس نذاشتی ؟

      موافقم 3
      مخالفم 4
  6. abbas

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چیزی ک من دیدم ائودی انگار ی دیاگ و تنظیم موتور میخواست … هرزگردی تو شتاب اولیه داشت

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      هرزگردی نداشت گیربکس انگار لگ داشت

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. amirboss

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    از وقتی مالکیت لامبو رفت زیر پرچم آئودی, بیشترین نفعش به R8 رسید که حتی آئودی از پلتفرم ساخت لامبو تو R8 استفاده میکنه.
    تکنولوژی و قوای فنی هم که همه شاهدش هستید.
    دقیقا مثل سانتافه و اسپورتیج
    الآنم بساط خیمه شب بازی آئودی و لامبورگینی با مقایسه یه روح تو دوبدن به نظر من جالب نیست

    موافقم 7
    مخالفم 8
  8. Siyavash

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    بهتر بود نسخه اسپایدر اوو تویه این درگ شرکت می‌کرد تا تعادل برقرار میشد…اینجا قدر کم آئودی که هیچ..وزنشم بخاطر اسپایدر بودن بیشتر هست و خیلی تویه درگ اثر میذاره…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. پوریا چالش

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    انگار پمپ بنزین r8خرابه 😁ولی کاش لامبورگینی اینقدر هوراکان تولید نمی‌کرد ک زیاد به چشم نیاد مثل اونتادور ولی بازم ضد حیف هوراکان واقعا یکی از بهترین نمادین ترین خودرو های تاریخ هست همچی تموم هست این اثر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. عارف رضاییان

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اینجا برتری مهندسی ایتالیایی به آلمانی مشخص میشه 😁💪🇮🇹

    موافقم 10
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا