آکورا

درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S

لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت، در خط مستقیم خودروی بسیار سریعی است اما آیا در U-Drag رفت و برگشتی می‌تواند آکورا NSX تایپ S را مغلوب کند؟

از یک دهه پیش که اولین نمونه‌های تسلا مدل S به بازار آمدند، سدان‌های الکتریکی در مسابقات درگ خودروهای اسپرت زیادی را تحقیر کردند درحالی‌که جدیدترین سدان‌های بازار بسیار سریع‌تر از تسلاهای اولیه هستند. این خودروها با قدرت‌های بالا و گشتاور فوری، در خط مستقیم می‌توانند شتاب چشمگیری را به نمایش بگذارند اما اگر از یک خودروی الکتریکی بخواهیم با آن همه سرعت بشدت ترمز کند و دور بزند تا به خط شروع بازگردد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این صورت آیا خودرویی مثل لوسید ایر بازهم می‌تواند خودرویی مثل آکورا NSX تایپ S که سبک‌تر و چابک‌تر است اما در خط مستقیم عملکرد کندتری دارد را شکست دهد؟

ادموندز در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد. هرچند هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند اما NSX با ۶۰۰ اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب الکتریکی ۸۱۹ اسب بخاری خود ضعیف‌تر است که این اختلاف در گشتاور با ۱۲۰۰ نیوتن متر برای لوسید و ۶۷۰ نیوتن متر برای آکورا بیشتر می‌شود. بااین‌حال، آکورا هم برتری‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها وزن بسیار سبک‌تر است. هرچند تایپ S با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم در دنیای سوپراسپرت‌ها خودروی نسبتاً سنگینی محسوب می‌شود اما در کنار لوسید ۲۳۷۰ کیلوگرمی شبیه کاترهام ۷ به نظر می‌رسد.

در اولین مسابقه از سه U-Drag این ویدئو، همان‌طور که انتظار می‌رود در ۴۰۰ متر ابتدایی لوسید جلو می‌افتد و NSX را پشت سر می‌گذارد اما هنگام ترمز گیری و دور زدن، آکورا اختلاف را جبران کرده و خود را به رقیب الکتریکی می‌رساند. این اما کافی نیست و نهایتاً لوسید با اختلافی جزئی پیروز می‌شود. بااین‌حال، در مسابقهٔ دوم نتیجه عوض می‌شود و لوسید پس از دور زدن کاملاً عقب می‌افتد. این بار به نظر می‌رسد به دلیل داغ شدن باطری‌ها در درگ اول، قدرت ایر افت کرده است. سپس نوبت به مسابقهٔ سوم می‌رسد که خودتان می‌توانید در ویدئوی زیر نتیجهٔ آن را ببینید اما باید یادآوری کنیم که خودروهای الکتریکی فقط برای مقطعی می‌توانند سریع باشند درحالی‌که خودروهای پرفورمنس بنزینی به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که بارها و بارها می‌توان بدون افت عملکرد با آن‌ها مسابقه داد.

مشخصات فنی

آکورا NSX تایپ S

لوسید ایر گرند تورینگ

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توربو هیبریدی الکتریکی دو موتوره
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۸۱۹ اسب بخار
گشتاور ۶۷۰ نیوتن متر ۱۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم ۲۳۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۷۱,۴۹۵ دلار ۱۳۹,۰۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۹۲,۴۹۵ دلار ۱۴۰,۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    آقا جان درگهای وحشیانه دیمون ۱۷۰ رو بزارید تا همه بفهمند قدرت دست کیه.انقد. پتانسیل دو دیمون ۱۷۰ هست شک ندارم رکورد اعلامی کارخونه هم بزودی شکسته میشه.تا اینجا دیمون سبز تایم ۸.۹ زده دیمون آلوگی هم ۹.۱ زده.تایمهای ۹.۲ و ۹.۳ هم زده شده.

    موافقم 17
    مخالفم 27
    1. NGU

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      فاقد اهمیت
      دیگه دوران این فسیل های ما قبل زمان دایناسور ها گذشته

      موافقم 7
      مخالفم 43
      1. مرتضی نیکسرد

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        این دوران تو هست که گذشته.

        موافقم 12
        مخالفم 5
    2. فرشاد

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      ***
      اون درگ های وحشیااانههه تنها چیزی که نیاز نداره شیره س
      مسیر درگ
      لاستیک درگ
      سوختی که ازیه پمپ بنزین نمیشه تهیه ش کرد
      یه راننده ای که از وقتی که نافشو بریدن پشت دیمن نشسته
      تازه تنظیم ایسیو و اینجور چیزا هم میخواد
      ***

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (93 ديدگاه)

        پس وقتی مثلا یه مک‌لارن ۷۶۰ بیاد پیست درگ تمام این امکانات برا اون هم محیا هست و باید بتونه تایم زیر ۱۰ بزنه دیگه.خودت میگی درگ و مسابقات رسمی و حرفهای تو پیست مخصوص با امکانات مخصوص برگزار میشه.مثل این میمونه که مسابقات فرمول۱ رو تو خیابون معمولی برگزار کنی.البته حق داری نفهمی چونکه سایت پدال همیشه ترسیده مسابقات حرفهای درگ رو کار کنه و با جعلیات درگ تایمز و اون احمق انگلیسی حقیقت رو پنهان کنند.بله دیمون سریعترین ماشین دنیاست همینجور که سریعترین جنبندهای دنیا ساخت آمریکاست

        موافقم 3
        مخالفم 12
        1. فرشاد

          ۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          والا ندیدم مکلارن لاستیکی که فاقش اندازه کاپوت فیات 500هس تایم بزنه تازه سوخت e85هم توش بریزن و ببرنش تو پیستی که روش نمیشه قدم برداشت از بس چسبنده س
          دیدی قیمه هارو ریختی تو ماستا؟
          دوج اجازه تردد داره فرمول یک هم اجازه تردد داره؟
          سایت پدال ترسیده که فولکس و بیمر مزایاشو قط کنن واسه همین طرف دوج رو نمیگیره اره میدونیم😂
          ***

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. NGU

          ۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (23 ديدگاه)

          همونطور که گفتم دوران فسیل هایی مثل دوج دیمون گذشته
          در ضمن اسم مکلارنو کنار دیمون و این چیزا نیار این کجا و اون کجا
          مکلارن بخواد تایم بزنه لاستیک فرغون نمیندازن روش باکشم خالی نمیکنن زمینم چسب 1 2 3 نمیریزن

          موافقم 6
          مخالفم 6
    3. مهران

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      😂
      واقعا فقط همینو میتونستم بگم 😑

      موافقم 2
      مخالفم 5
  2. فرشاد

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    ریس با ماشین الکتریکی ینی مستقیم رفتن یا رانندگی روزمره(البته امثال لوسید و دضلا)
    200اسب بیشتر پونصدو خورده ای گشتاور ببشتر اختلاف؟
    البته جدیدا میگن سریع دور گرفتن الکتریکا به خاطر تکنولوژی بالای شرکتاس و گرنه انجین الکتریک کاره ای نیس
    ناموصا این جوک نیس؟😂

    موافقم 1
    مخالفم 15
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (93 ديدگاه)

      *** در مورد مک‌لارن برو درگهای درگ تایمز رو ببین که با چه جعلیاتی میخواست دیمون رو شکست بده.لاستیک مخصوص آورد تو پد گرم کن گذاشت تو پیست درگ اومد و آخرش معلوم شد تقویتش کرده.بله دیمون ماشین خیابونی هست و ادعا نکرده تو خیابون این تایم رو میزنه.میگه هر تو خودش می‌بیند بیاد پیست درگ همین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. آرین

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    سوشیانت و المیراژ ؟ درسته برقی ها خوبن ولی به بلوغ نرسیدن

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      یه سدان رو اصلا نباید با سوپر اسپرت مقایسه کرد ولی با این وجود لوسید باز هم تو خط مستقیم برد🇺🇲💪

      موافقم 6
      مخالفم 21
      1. آرین

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (237 ديدگاه)

        219 اسب بخار بیشتر 500و خورده ای نیوتون متر گشتاور بیشتر بیشترین گشتاور تو دور های پایین آیرودینامیک بهتر ؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. فرشاد

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        اما اگه میزد میگفتی دیدین یواس …
        با یه سدان سوپراسپرت رو زد

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          فرشاد از یه سدان نمیشه انتظار داشت در حد سوپر اسپرت باشه همینکه تو خط مستقیم شکستش داد یعنی عملکردی فراتر از خیلی خوب داره در ضمن این مدل سافایر نبود

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. فرشاد

          ۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          هبله اصلا هم ربطی به الکتریکی بودنش نداشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. HesamS500

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    هر دو خودرو های عالی هستند
    آکورا خیلی خوش تیپه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. سالار فصل

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    ان اس اکس که عشقه تو برقی ها هم من عاشق لوسید (افتخار خاورمیانه) هستم

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      لوسید یه شرکت آمریکاییه چه ربطی به خاورمیانه داره😐

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (981 ديدگاه)

        تنها ربطش خط مونتاژش تو عربستان

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. B

          ۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (359 ديدگاه)

          راه افتاده ؟ منظورم اینه که کارخونش تکمیل شده یا نه ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Dark Knight

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    طرفدار ماشین های برقی نیستم ولی باید نباید در موردشون دروغ گفت یا یه چیزی رو به همشون نسبت داد ! در آخر مطلب نوشته بودین که الکتریکی ها فقط برای مقطعی سریع هستند ولی بنزینی ها بار ها میتونن سریع باشن ! یه تایکان ، تسلا s plaid یا amg eqs معذرت که بعد از ۵۰ بار لانچ پشت سر هم عملکردشون ۰/۰۱ درصد افت نکرده در حالی که ۹۰ درصد درونسوز ها بعد از اینکه موتور یا گیربکسشون داغ میکنه راحت ۳۰ تا ۵۰ درصد افت پرفورمنس میدن ، خودتون الان با ماشیناتون برین تو خیابان تست کنن میفهمین که بعد از ۵ بار شتابگیری سنگین ماشین دفعه ششم خودشو خراب میکنه به خاطر اون دلایلی که گفتم و در ضمن تو این مسابقه ضعیف ترین نسخه ایر بود و گرنه ۵ تا مدل دیگه هم داره که آکورا از شدت کندی حتی نمیتونه چراغ های عقبشون رو ببینه

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. حسین

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      آکورا از شدت کندی نمیتونه چراغ عقبشو ببینه؟ یه بار دیگه هم نظر مضحک دادی جوابتو ندادم ولی مضحک گویی هم حدی داره. میخوای آکورا با این اختلاف قدرت و گشتاور مثلا چیکار کنه؟ هان؟ شاهکار نکردن برن قوی ترین نسخه لوسید رو بیارن که دو برابر آکورا قدرت داره بعد بگن آره برنده شد. اگه اینه پس همین لوسید رو ببرن تو پیست تا حتی چراغ عقب آکورا رو هم نتونه ببینه از شدت کندی و سنگین بودن

      موافقم 13
      مخالفم 4
  7. داریوش فدایتشوم

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    NSX شبیه ی کپی اسیایی از R8 هستش.
    هیچ وقت احساس اصالتی ازش نگرفتم

    موافقم 1
    مخالفم 36
    1. Milestone

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (65 ديدگاه)

      16 سال قبل پیدایش r8 نسل اول NSX تولید شد !
      یعنی سال ۱۹۹۰ ( ۳۴ سال پیش ) . تو خودت احتمالا به دنیا نیومده بودی . اون وقت میاد میگه حس اصالت نگرفتم ازش 😂

      موافقم 26
      مخالفم 1
      1. داریوش فدایت شوم

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        خب الان دوست عزیز خودت با چشمات بین نسل اول و دومش اصالتی می بینی؟
        اصلا میشه این دوتا رو به هم ربط داد؟

        موافقم 0
        مخالفم 12
  8. Jdm

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اگزوز پراید میارزه به جد و آباد ایلان ماسک و کارخانه تسلا و لوسید و این آشغال های برقی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. HFball

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ماشینای برقی به سبب گشتاور آنی و سیستم تک سرعته (چون نیازی به گیربکس های چند سرعته ندارن و دو موتورشون بینهایت میتونه بالا بره) شتاب اولیه و میانیِ خیلی خوبی میتونن داشته باشن ولی وزن زیاد بخاطر باتری های سنگین هم میتونه براشون اصطکاک ایجاد کنه هم مشکل ساز باشه ولی در آخر گشتاور زیادشون این مشکل رو برطرف میکنه و در نتیجه شتاب اولیه و میانی خوبی دارن نسبت به وزنشون ولی بخاطر سنگین بودن، ترمزگیری خیلی سختی دارن و هم سر پیچ ها فشار زیادی به لاستیک وارد میشه و در نتیجه نمیتونن در مقابل خودرو های درون‌سوز حرفی برای گفتن داشته باشن و اون پرفورمنس خودرو های درون‌سوز رو ندارن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا