انواع پژو 206 صندوقدار

پژو 206 صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از 206های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو 206 صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2005 در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر 29 تیپ متنوع از 206 هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که 15 تیپ آن به بازار داخل و 14 تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا1600سی سی است در حالی که V20، ا1500سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور 16 سوپاپه است؛ اما V20 ،ا8 سوپاپ دارد. حداکثر سرعت 4 تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا 193 کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا 189 و با V20 تا 170 کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو 206 SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا 6.6 لیتر، V9 ، ا7.3 لیتر و V20 نیز 6.4 لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت 15میلیون و 100هزار تومان،V8،ا17میلیون و 500 هزار تومان، V9 با قیمت 19میلیون و 500 و همچنین V20 با قیمت 13میلیون و900هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول 4188 mm
عرض mm1655
ارتفاع 1456 mm
فاصله بين دو محور 2443 mm
بدنه نوع رنگ متاليک
كلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئينات قابليت تنظيم ارتفاع صندلي راننده دارد
نوع جلو داشبورد توليد بروش تزريق پلاتيك – جنس: PP
پشت سري صندلي عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پليمري- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پليمري- همرنگ بدنه
رينگ اسپرت
يخچال
موبايل هندزفري
كروز كنترل
تجهيزات كولر دارد
لامپ سقفي جلو دارد
شيشه برقي جلو دارد
شيشه برقي عقب دارد
آينه هاي جانبي برقي دارد
دماسنج روي داشبورد دارد
مبدل كاتاليتيك اگزوز دارد
نوع برف پاك كن دو تيغه اي – سه سرعته
شيشه گرم كن عقب دارد
آنتن برقي
سيستم تهويه دارد
سنسور اكسيژن دارد
سيستم تهويه قابل تنظيم دارد دارد
سيستم تهويه اتوماتيك دارد
چراغ روشنايي (داخل داشبورد)
سيستم صوتي و تصويري راديو پخش كاست
راديو پخش سي دي دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج ديجيتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فني V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور 1587 سي سي 1360 سي سي
تعداد سيلندر 4
نسبت تراكم 10.5 9.6
حداكثر قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه 75 اسب بخار در 5300 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه 118 نيوتن متر در 3400 دور در دقيقه
سيستم سوخت رساني انژکتور الکترونيکي با پاشش چنذ نقطه اي
نوع سوخت بنزين
تعداد سوپاپ 16 8
سيستم احتراق جرقه زني الکترونيکي
استاندارد حد آلايندگي يورو 4 يورو 3
عملکرد حداكثر سرعت 193 کيلومتر در ساعت 189 کيلومتر در ساعت 170کيلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 كيلومتر در ساعت 11.4 ثانيه 12.6 ثانيه 14.1  ثانيه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه 5.4 ليتر در صد کيلومتر 5.8 ليتر در صد کيلومتر 5 ليتر در صد کيلومتر
مصرف سوخت در شهر 8.8 ليتر در صد کيلومتر 8.8 ليتر در صد کيلومتر 10.1 ليتر در صد کيلومتر 8.9 ليتر در صد کيلومتر
ميانگين مصرف سوخت 6.6 ليتر در صد کيلومتر 6.6 ليتر در صد کيلومتر 7.3 ليتر در صد کيلومتر 6.4 ليتر در صد کيلومتر
انتقال قدرت گيربكس (جعبه دنده ) 5 دنده دستي 4 دنده اتوماتيک 5 دنده دستي
نوع كلاچ تک صفحه اي خشک تک صفحه اي خشک هیدروليکی و الکترونیکی تک صفحه اي خشک
چرخ هاي محرك ديفرانسيل جلو
حجم و ظرفيت ظرفيت باك بنزين 50 ليتر
ظرفيت صندوق عقب 400 ليتر
روغن موتور (با فيلتر ) 3.2 ليتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فيلتر 3 ليتر
حجم روغن گيربكس و ديفرانسيل 2 ليتر
ظرفيت سيستم خنك كننده 6 ليتر
حجم روغن هيدروليك فرمان 1 ليتر
فرمان نوع فرمان پينيون و دنده شانه اي هيدروليک
ميزان گردش قفل به قفل فرمان 3.8 دور
ترمزها نوع ترمز هيدروليکي بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهاي جلو ديسکي تهويه شونده ديسکي
نوع ترمزهاي عقب ديسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل براي تمام چرخ ها با توزيع كننده الكترونيكي نيرو
تجهيزات برقي و الکترونيکي نوع وتوان باتري 6خانه اي (اسيد سرب) – 50آمپر ساعت
نوع دينام 80آمپر – كلاس 8 كلاس 7
استارت 1.1 کيلووات – کلاس 3 كلاس 2
واحد كنترل الكترونيكي موتور بوش
اوزان وزن 1086 کيلوگرم 1104 کيلوگرم 1138 کيلوگرم 1050 کيلوگرم
حداكثر وزن قابل يدك كشي 1567 کيلوگرم 1614 کيلوگرم 1567 کيلوگرم
حداكثروزن مجاز با سرنشين 1567 کيلوگرم 1614 کيلوگرم 1567 کيلوگرم
حداكثر بار روي محور عقب 780 کيلوگرم
حداكثر بار روي محور جلو 855 کيلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مركزي با كنترل از راه دور دارد
جعبه كمك هاي اوليه
سيستم هشدار دهنده
نوع كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه اي با پيش كشنده
نوع كمربندهاي ايمني عقب سه نقطه اي
نوع گيرنده و فرستنده قفل مركزي راديويي
كيسه هواي ايمني جلو دارد
سيستم اعلام خطر دنده عقب
سيستم ايمني دزدگير
سيستم قطع خودكار سوخت در مواقع اضطراري دارد
سيستم كنترل انتشار بخار بنزين دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشياء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شكن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

499 نظر

  1. میلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    منم v8مدل تیر93دارم تا حالا40000باهاش رفتم ازجاده چالوس مخصوصا با 5نفرسرنشین با دنده 2وسه میرفتم مشکل نداشت. فقط اوایل مشکل صدای تسمه دینام داشت که با عوض کردن پایه آن درست شده تا حالا دیگه مشکل نداره . فقط بگم پارس بدنش زود زنگ میزنه .

    پاسخ

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری