انواع پژو 206 صندوقدار

پژو 206 صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از 206های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو 206 صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2005 در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر 29 تیپ متنوع از 206 هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که 15 تیپ آن به بازار داخل و 14 تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا1600سی سی است در حالی که V20، ا1500سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور 16 سوپاپه است؛ اما V20 ،ا8 سوپاپ دارد. حداکثر سرعت 4 تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا 193 کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا 189 و با V20 تا 170 کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو 206 SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا 6.6 لیتر، V9 ، ا7.3 لیتر و V20 نیز 6.4 لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت 15میلیون و 100هزار تومان،V8،ا17میلیون و 500 هزار تومان، V9 با قیمت 19میلیون و 500 و همچنین V20 با قیمت 13میلیون و900هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول 4188 mm
عرض mm1655
ارتفاع 1456 mm
فاصله بين دو محور 2443 mm
بدنه نوع رنگ متاليک
كلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئينات قابليت تنظيم ارتفاع صندلي راننده دارد
نوع جلو داشبورد توليد بروش تزريق پلاتيك – جنس: PP
پشت سري صندلي عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پليمري- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پليمري- همرنگ بدنه
رينگ اسپرت - - - -
يخچال - - - -
موبايل هندزفري - - - -
كروز كنترل - - - -
تجهيزات كولر دارد
لامپ سقفي جلو دارد
شيشه برقي جلو دارد
شيشه برقي عقب - دارد -
آينه هاي جانبي برقي - دارد -
دماسنج روي داشبورد - دارد -
مبدل كاتاليتيك اگزوز دارد
نوع برف پاك كن دو تيغه اي – سه سرعته
شيشه گرم كن عقب دارد
آنتن برقي -
سيستم تهويه دارد
سنسور اكسيژن دارد
سيستم تهويه قابل تنظيم دارد - دارد
سيستم تهويه اتوماتيك - دارد -
چراغ روشنايي (داخل داشبورد) -
سيستم صوتي و تصويري راديو پخش كاست -
راديو پخش سي دي دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج ديجيتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فني V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور 1587 سي سي 1360 سي سي
تعداد سيلندر 4
نسبت تراكم 10.5 9.6
حداكثر قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه 75 اسب بخار در 5300 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه 118 نيوتن متر در 3400 دور در دقيقه
سيستم سوخت رساني انژکتور الکترونيکي با پاشش چنذ نقطه اي
نوع سوخت بنزين
تعداد سوپاپ 16 8
سيستم احتراق جرقه زني الکترونيکي
استاندارد حد آلايندگي يورو 4 يورو 3
عملکرد حداكثر سرعت 193 کيلومتر در ساعت 189 کيلومتر در ساعت 170کيلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 كيلومتر در ساعت 11.4 ثانيه 12.6 ثانيه 14.1  ثانيه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه 5.4 ليتر در صد کيلومتر 5.8 ليتر در صد کيلومتر 5 ليتر در صد کيلومتر
مصرف سوخت در شهر 8.8 ليتر در صد کيلومتر 8.8 ليتر در صد کيلومتر 10.1 ليتر در صد کيلومتر 8.9 ليتر در صد کيلومتر
ميانگين مصرف سوخت 6.6 ليتر در صد کيلومتر 6.6 ليتر در صد کيلومتر 7.3 ليتر در صد کيلومتر 6.4 ليتر در صد کيلومتر
انتقال قدرت گيربكس (جعبه دنده ) 5 دنده دستي 4 دنده اتوماتيک 5 دنده دستي
نوع كلاچ تک صفحه اي خشک تک صفحه اي خشک هیدروليکی و الکترونیکی تک صفحه اي خشک
چرخ هاي محرك ديفرانسيل جلو
حجم و ظرفيت ظرفيت باك بنزين 50 ليتر
ظرفيت صندوق عقب 400 ليتر
روغن موتور (با فيلتر ) 3.2 ليتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فيلتر 3 ليتر
حجم روغن گيربكس و ديفرانسيل 2 ليتر
ظرفيت سيستم خنك كننده 6 ليتر
حجم روغن هيدروليك فرمان 1 ليتر
فرمان نوع فرمان پينيون و دنده شانه اي هيدروليک
ميزان گردش قفل به قفل فرمان 3.8 دور
ترمزها نوع ترمز هيدروليکي بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهاي جلو ديسکي تهويه شونده ديسکي
نوع ترمزهاي عقب ديسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل - براي تمام چرخ ها با توزيع كننده الكترونيكي نيرو -
تجهيزات برقي و الکترونيکي نوع وتوان باتري 6خانه اي (اسيد سرب) – 50آمپر ساعت
نوع دينام 80آمپر – كلاس 8 كلاس 7
استارت 1.1 کيلووات – کلاس 3 كلاس 2
واحد كنترل الكترونيكي موتور بوش
اوزان وزن 1086 کيلوگرم 1104 کيلوگرم 1138 کيلوگرم 1050 کيلوگرم
حداكثر وزن قابل يدك كشي 1567 کيلوگرم 1614 کيلوگرم 1567 کيلوگرم
حداكثروزن مجاز با سرنشين 1567 کيلوگرم 1614 کيلوگرم 1567 کيلوگرم
حداكثر بار روي محور عقب 780 کيلوگرم
حداكثر بار روي محور جلو 855 کيلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مركزي با كنترل از راه دور دارد
جعبه كمك هاي اوليه -
سيستم هشدار دهنده -
نوع كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه اي با پيش كشنده
نوع كمربندهاي ايمني عقب سه نقطه اي
نوع گيرنده و فرستنده قفل مركزي راديويي
كيسه هواي ايمني جلو - دارد -
سيستم اعلام خطر دنده عقب -
سيستم ايمني دزدگير -
سيستم قطع خودكار سوخت در مواقع اضطراري دارد
سيستم كنترل انتشار بخار بنزين دارد
سنسور نور و باران -
تور نگهدارنده اشياء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شكن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

473 نظر

  1. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    درود بر دوستان نازنین . هفته قبل ینده یک پژو 206 صندوقدار V8 خریدم . چند نکته :
    1- کروز کنترل بطور فابریک بر روی ستون فرمان و در سمت راست وصل است و دقت آن قابل قبول است .
    2- در همان هفته اول شش تغییر بر روی آن انجام دادم و در نتیجه شتاب ، کشش و هندلینگ آن بطور محسوسی بهبود پیدا کرد :
    1-2- تعویض پدال گاز ( سه سیم ) با نمونه پنج سیم لیمیتر دار ،
    2-2- تعویض پنجه اگزوزها با هدرز استیل ،
    3-2- نصب کوییک شیفتر در روی گیرباکس ،
    4-2- مپ کردن ای سی یو ،
    5-2- نصب استرس بار ،
    6-2- تعویض رینگ و لاستیک ها از حالت استاندارد به سایز 195/55-R16 با رینگ Dub Bomber.

    پاسخ
  2. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
    [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
    سوابق: (2332 دیدگاه) ,

    206،تنها ماشین بروزی که هم اکنون ایرانخودرو ان را تولید میکند

    پاسخ
  3. Ilyar
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    من در مورد 206 نظری ندارم چون تابحال سوارش نشدم ولی جون مادرتون هر کاری میکنید طرف محصولات ام وی ام نرید. کیفیت بسیار پایین در حد پراید و مشکل گیربکس و دیسک و صفحه از همان ابتدا در ام وی ام 315 وجود داره.در ضمن اونایی که میگن امکانات ام وی ام زیادتره یه بار زحمت بکشند به سایت ایران خودرو و مدیران خودرو مراجعه کنند. این امکانات رو ام وی ام تو خوابش هم نمیبینه:ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز eba، دکمه های کنترلی پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتومات، چراغ همراه تا منزل و…

    پاسخ
  4. انیل
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    کسی میتونه چندتاعلت برتری 206 نسبت به پرشیا(انواع مدلها)وسمند(انواع مدلها) البته 206 وی 8 مدل 93برام بگه میخوام ثبت نام کنم .

    پاسخ
    1. ماهانef7
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      206 هیچ برتری نسبت به سمند نداره من 206اس دی دوشتم از یه پراید هم مسخره تره توسرعت120 به بعد تعادل صفر ولی سمند دارم تو جاده210پر میکنم اصلا نشون نمیده شما برو ببین206از نظر امنیت در حدصفره شما بزن توگوگل سرقت از 206ببین چجوری درشو کج مکنن توش رو خالی میکنن در حالی که سمند تو ستون های درش لولاست به ای سادگی کج نمیشه اینم بگم سمند فقطef7بهش میگن زانتیا2تو اپارات تست سمند رو سرچ کن با زانتیا1800پابهپا میرهpars elxروببین چجوری رنده میکنه

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        من با اقا ماهان موافقم منم206تیپ2دوشتم ولی الان سمند دارم سالاره برا خودش

        پاسخ
        1. Ilyar
          سوابق: (498 دیدگاه) ,

          اون رنده ef7 رو بی زحمت نشون بده. سمند ef7 اصلا نایلون صندلی پارس ELX و 206 هم نمیشه. …پر ایراد …سرسیلندر سوزوندن، اویل ماژول، سروصدایی اتاق ، روغن ریزی، ecu هی قاطی میکنه. اینارو من نمیگما همه مجلات خودرویی و تعمیرکار میگن.
          در ضمن ef7 بعد 50 هزار تا کارکرد از حال میره و عین تراکتور صدا میده ولی پارس ELX با 200 هزار تا کارکرد که گاز میدی انگار اگزوزش باهات حرف میزنه.

  5. آريا
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    من سمندef7 دارم 80 هزار كار كرده بدون كوچكترين ايراد. نه روغن ريزي و نه هيچ ايرادي. اي اف 7 فقط در دوماهه اخر 90 و اول 91 بدليل تحريم و نصب واشر سر سيلندر غير اصلي دچار مشكل شد كه فورا رفع ايراد شد و الانم بدون هيچ مشكلي به كوري چشم دشمنش توليد ميشه. واقعا سالار بلا منازع و بي رقيب جاده هاي ايرانه

    پاسخ
  6. انیل
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    مردم شمارا بخدا 206 اس دی مدل 93 نخرین یک 206 صفر ابان 93 از نمایندگی تحویل گرفتم مشکل کلاچ و گیربکس و سوخت دارد تا الان چندین نمایندگی ایران خودرو و تعمیرگاه تخصصی و فوق تخصصی برده ام اصلا درست نمیشه و تو سربالایی و ترافیک ماشین در حد خاموش شدن پیش میره و زور مزنه و حتی بعضی وقتا خاموش میشه مثلا سنسور اکسیژن از اولش خراب بود تعویضش کردم وتا الان نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار تومان خرج کردهام البته مشکلات دیگری نیز داشت اصلا ماشینهای تولیدی 93 نگرین پشیمون میشین

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      تاییدت میکنم
      منم 206 اس دی آخر آبان گرفتم
      صفحه کلاچش کلا عوض شد و تزیینات داخلیش کاملا لقه و خودشون هم نوتنستن درست کنن

      پاسخ
  7. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوست عزیزی که با سمند .زانتیارو رنده کرده بهتره شبا شام کمتر بخوره تا شبا از این خوابا نبینه چطور میشه یه سمند اگهef7باشه با 114 اسب بخار زانتیایه 145اسب بخاری رو رنده کنه اونم با گیربکس داغون سمند.شما همون سمند بهت میاد

    پاسخ
  8. Profile photo of سعید
    سعید
    سوابق: (1035 دیدگاه) ,

    چقدر نظر!! 466 تا !!!
    این وی هشت که کنار ماشین نوشته خنده داره،آدم فکر میکنه 8 سیلندره

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    206 یک خودرو استاندارد و با اصالت با لذت رانندگی بالا بود در خصوص عدم تعادلش در سرعتهای بالا باید بگم که ارتباط مستقیم با جنس لاستیک داره من که خودم با 206 ، 180 کیلومتر رفتم و دره ای احساس عدم تعادل نکردم ولی درکل خیلی مهمه که آدم به یه ماشینی عادت کرده باشه اونوقت سخت یه ماشین دیگه بهش حال بده .

    پاسخ
  10. RAMAZONNADAI
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یک ماشین 206V8ثبت نام کردم می خواهم بدانم از نظر کیفیت چطور متشکرم اگر راهنمائم کنید

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      سلام آخر آبان سال قبل تحویل گرفتم
      همه چیش خوبه فقط صفحه کلاچش عوض شده تا حالا سیم کلاچش هم نیست تو نوبتم تا بیاد برام نصب کنن
      سنسور دنده عقب هم آب میخورد قطع میشد دوبار عوض شده هنوزم گهگاهی قطع میشه
      برای خدمات پس از فروش هم حساب نکن
      تونستی بگو پول گارانتی رو کم کن بدون گارانتی بگیر
      چون جز تلف شدن و قتت و پیچوندنت چیزی نصیبت نمیشه
      واسه همه اینا که گفتمم مدرک دارم

      پاسخ
  11. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان..اون رفیقی که میگه سمند ای اف سون زانتیا رو رنده میکنه و فلان فکر کنم زانتیا سوار نشده.سمند فقط بدنه محکمی داره و تو رده خودروهای غیر استانداره.خودم 8 سال پژو پارس داشتم.واشر سوزی..مشکل کم کردن روغن و هزارتا مشکل دیگه .جدا لذت رانندگی با 206 اس دی یه چیز دیگه آیه .

    پاسخ
  12. سورن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان
    می خواستم بپرسم نظرتون راجب موتور ef7 چیه؟روی سورن یا سمند
    در ضمن میخواستم بدونم سورن.سمندیا405tu5 بخرم

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری