»» تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (1391) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود 1 ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود 4 ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
-    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
-    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
-    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
-    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
-    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
-    موج داشتن شیشه جلو
-    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
-    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
-    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از 3 روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
-    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از 4000 نشه!
-    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
-    بیش از 3 ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
-    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
-    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله 2 استان)
به هر تقدیر 2 روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز 5 فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا 2 الی 3 روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه 15 فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود 2 میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین 30 تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

24
فروردین
1391

۱٫۹۲۰ دیدگاه

  1. با عرض سلام خدمت دوستان . دوستان خواهشآ از آب بندی سمند ef7 پایه گاز سوز بگویید . به چه صورت باید آب بندی شود ؟ آیا از همون اول تا 1000 کیلومتر اول باید فقط با بنزین برونیم یا امکانش هست از گاز هم استفاده بشه با توجه به پایه گاز سوز بودن این ماشین لطفآ دقیق راهنمایی بفرمائید ؟

    • سلام امین جون اولا مبارکه
      دوما من فقط تجربیات خودم رو میگم .من تاحالا 4تا ماشیین صفر خریدم وهرکدوم رو3سال نگه داشتم
      به هیچ وجه این درست نیست که میگن با ماشین هرجوری بری همون جوری میشه پس ازاول باید ماشین رو بگازونی نه.این جوری ماشینت زودتر به سرو صدا میفته وزدتر به خرج میفته مثلا زوزه مربوط به همین باور های غلطه. حتما توی هزار تای اول روغن موتوررو عوض کن ویکی از بهترین روغنها روغن شرکتی ایران خودرو بامارک ایساکوهست که قدرت تمیز کنندگی فوق العادهای دارهو مناسب موتورهای 16سوپاپ cvvtهست زنگ بزن 096440 تا بیان توی خونتون برات عوض کنن.
      توی زمان آبندی تامیتونی دنده کشی کن دور موتور رو از4000تابالاتر واز 3000 تا پایینتر نیار. هرچند ماشینت گازسوزه ولی ترجیحا در این مدت از بنزین یورو4 یا بنزین سوپر استفاده کن .کلا آبندی هم که تموم شد به همین روش رانندگی کن .درضمن دقت کن که ماشینت یک ماشین مسابقه فورمول یک نیست پس مثل یک راننده آقا رانندگی کن

    • سلام امین جان، مبارکت باشه به سلامتی سوار بشی.
      در مورد آب بندی بگم: من خودم یه مدل ef7 91 دارم، همون اوایل از یکی از مهندسای ایران خودرو پرسیدم اون گفت تو دفترچه نوشته ولی نیاز به اینقدر دقت برای آب بندی نداره چون این ماشینا را قبل از تحویل حودود 4000 km خودشون رو دور بالا آب بندی می کنند. اما من باز هم احتیاط کردم و دور موتور را بیشتر از 4000 نبردم بالا.
      از همون اول تا الان هم بیشتر اوقات با گاز میرم، کارت بنزینم هم دادم به بابام! این ماشین پایه گاز هست و با گاز هم میتونه آب بندی بشه. برای من که مشکلی پیش نیومد. ازش راضی بودم اما حالا واسه خونه خریدن مجبور بفروشمش دلم نمیاد!

      • همه اینها حرفه
        من دو تا سمند ای اف 7 زیر دستمه یکی مدل 87 یکی 91
        با هردوتاشون هم از اول گازیدم دور موتور را هم بالای 4000 عوض میکنم
        هیچ مشکلی هم از نظر فنی تا حالا نداشتم

    • باسلام
      آقایی که میگه با ef7 سفر کرده به نظر داره ازدشمنش حرف میزنه
      این ایراداتی که فرمودن.!!!!!
      بنظر میاد با یه پراید 75 چپی سفر کرده
      هرچند ماشینای ایرانی خوبی نیست ولی سمندef7 ازبهتریناشه از همه نظر فقط یکم این ستونهای جلو مانع دید اطرافه که من عادت کردم وتنها ماشینمه که تاالان به جایی نمالیدم
      برخلاف رانندگی سرعتی من

  2. سلام یوسف خان منم یک ef7 92بنزینی دارم بادریچه گاز سیمی دقیقا همین مشکل روبعداز 5000 تاپیدا کرد البته خودم مقصر بودم چون خیلی به سنسوراش سیخ میزدم بالاخره بردمش یک تیون آپ ماهر ecu ماشین رو یک فلش زددرست شد یعنی دیگه گاز اضافی نمیخوره ولی دور موتور دیرتر ازحد انتظار میادپایین که اونم خیلی اذیت نمیکنه البته این مشکل از ecuماشینه نه از نوع ماشین .توی تولیدات 2 -3 سال اخیر این مشکل رو زیاد دیدم مثلا من خودم 206. تیبا . پارس . سمندxu7 1800 سوارشدم که دقیقا همین مشکل روداشتن پس غصه نخور عزیزم فقط این مشکل شما نیست اکثرا این مشکل رو دارن. پس برو یک دیاگ وبعد یک فلش بزن خبرش رو هم به من بده
    هزینش هم میشه بیست هزار تومان

    • سلام .این مشکل مال دریچه گاز ماشینه .من این مشکل را داشتم دریچه را تعویض کردم .درست شد.

    • باسلام ماشین من 90 سیم گازش برقی وهمین مشگل رو داشتم که بین تعویض دنده گاز میخورد تحقیق کردم گفتند سنسوری زیرکلاچ هست که باعث میشه تاکلاچ میگیری دورموتور رایکم بالا نگه داره که بهتر عمل تعویض دنده صورت بگیره
      دیدم درست میگه من خودم قدیما بین دنده ها یه نیش گاز میدادم

    • باسلام
      گاز خوردن بین تعویض دنده ایراد نیست
      بلکه توماشینای جدید سنسوری زیر کلاچ هست که دورموتور را هنگام کلاچ گیری بالا میبره

  3. سلام

    با نظر دوست عزیز ebp موافقم
    در حال حاظر بهترین خودروی ساخت داخل سمند ال ایکس ای اف سون بنزینی است
    البته یه سری معایبی هم داره از جمله نقطه کورش و این که کلا برای بیابون ماشین خوبیه ولی برای شهر زیاد جالب نیست به نظر من
    موتور بسیار عالی داره شتابش خیلی عالیه
    مدل ماشین 92 هست نیمه دوم و مشکلاتی که تو سال 90 و 91 بود توش رفع شده
    تا سرعت 180 رو تست کردم راحت میره و شاید به سرعت بیشتر هم برسه ولی من ترسیدم تست کنم
    ماشین من 12500 کیلوتر کار کرده و مسافرت هم باهاش رفتم کوچکترین اذیتی نکرده به جر رادیاتش که تو 2000 کیلومتر نشتی پیدا کرد و یکم تو عوض کردنش اذیت کرد ایران خودرو دیگه مشکلی ندیدم ، پیشنهاد هم میکنم از بنزین سوپر استفاده کنید من خودم به جز 4-5 باری که مجبور شدم بنزین سوپر زدم
    در کل اگر به ماشین برسید ماشین بسیار خوبی هست

    • یعنی چی هی میگید سمندef7برای جاده خوبه ولی برای شهر خوب نیست هرکی ندونه فکر میکنه که منظورتون از سمند یک تریلیه .ماشینی که نسبت به وزنش شتاب وسرعت بسیار عالی و مصرف پایینی داره چرا برای شهر بده.اگه سمند بده پس سوناتا یا تویوتاکمری یا ماکسیما یا پرادو و… بااون اندازه های عجیب وغریب ومصرف بالاشون خوبه

  4. سلام . کاظم جان ممنون از نظرتون اینکه میفرمائید دنده کشی دقیقآ متوجه نشدم و یه سئوال دیگه آیا میشه با موتور صفر کیلومتر مسافت اصفهان تا تهران رو رانندگی کرد آیا مشکلی پیش میاد ؟

    • سلام .اولا منظورم ازدنده کشی یعنی اینکه مثلا اگه رفتی توی شهرتون یک دور نیم ساعته بزنی مسیرت رو طوری انتخاب کن که مجبور باشی از همه دنده هات استفاده کنی یااگه نشد خودت سرعت و کم یا زیادکن ودنده رو سبک وسنگین کن بین دنده های 2و3و4و5 مرتب بین دور موتورهای 3000و4000 دنده کشی کن.
      ثانیا هیچ مشکلی پیش نمیاد با ماشین صفر این مسیر روبری ولی ترجیحا صبر کن تاماشین حداقل500تاراه بره تا اگه عیبو ایرادی داره خودشو نشون بده . تا خدایی نکرده تو جاده نذارت .من که خیلی آدم محتاطیم

  5. با سلام خدمت دوستان عزیز
    میخواستم ببینم بعد از ثبت نام خودرو در حالت پیش فروش، چند وقت قبل از موعد تحویل دعوت نامه تکمیل وجه صادر میشه و اینکه چند روز بعد از صدور دعوت نامه خودرو تحویل داده میشه؟ (خودروی ثبت نامی سمند EF7 پایه گاز سوز).

  6. این همه اتفاق تو چند روز؟؟؟
    لطفا از خودتون داستان نبافید.

  7. دوستان سلام. ماشین من بعضی وقتها بعد از استارت 4-5 ثانیه طول میکشه تا چراغ روغن بره و موتور هم خشک کار میکنه.مدل 91/12 تا حلا ایرادی نداشته و خیلی ازش راضیم. 3 تا نمایندگی بخاطر این ایراد رفتم که اولی گفت oil majul باید بازشه. دومی گفت ایراد از oil pump هست.سومی هم با اطمینان گفت روغن عوض کنی درست میشه.هنوز دست بهش نزدم لطفا اگه کسی اطلاع دقیق داره راهنمایی کنه.

    • اول روغن و فیلتر
      دوم سنسور فشار روغن
      ودر اخر اویل پمپ که انشاا… با اولی حل بشه
      حتما پیگیر باش

  8. شرمنده ولی از مدل 1389 تا 1392 ماشین صفر گرفتن کلا شانسی شانسی هستش .

    اگه یه آشنایی یا دوستی توی ایران خودرو یا سایپا داشته باشید که کاره ای باشه یا مثلا توی خط تولید کارگری یا تکنیسینی چیزی باشه ازش مواردی رو میشنوید که کم میمونه از تعجب شاخ دربیارید و تازه میفهمید که چرا اینقدر ماشین گرفتن تو ایران همون طور که گفتم کللا شانسی و الله بختیکیه .
    هیچ استانداردی در مورد مونتاژ و کیفیت قطعاتی که توی خودرو به کار میره وجود نداره . کیفیت خودرویی که روز تولید شده با خودرویی که شیفت شب تولید شده با هم فرق میکنه . و کنترل کیفیت هم باید کلا بره از در عقب بوق بزن . ماشینهای تولیدی بعد از سال 88 خریدنشون یه کار شبیه قمار کردن میمونه ، شانس باهات یار باشه هی بدک نیست . ولی شانس نداشته باشی قسمت اعظم پولی که بابت خرید ماشین دادی دود میشه میره هوا

    والسلام . خدایا چنین کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار

  9. سلام این قدر از این ماشین بد نگید تورو به خدا این سگش می ارزه به خیلی از ماشین ها

  10. ا درود
    ضمن تشکر از ادمین گرامی بابت ایجاد فضایی برای تبادل اطلاعات مفید در مورد این خودرو به عرض میرساند در دی ماه 92 استفاده از یک دستگاه سمند EF7 صفر را شروع کردم وبر اساس گفته ها نسبت به کارکرد این خودرو نگران بودم.پیش از این من از سه خودروی سمند 1800بمدت 5 سال استفاده کرده بودم و بقولی به این خودرو علاقه مند بودم.در حال حاضر خودروی من در حدود 5 ماه 18000 کیلومتر کارکرده .
    براساس مشاهدات خودم و استعلام از تعمیرکاران مشکل روغن ریزی این خودرو بطور کامل رفع شده و در 10000 کیلومتر اول و همچنین تا کنون بهیچ عنوان روغن ریزی و کاهش سطح روغن نداشتم.
    واقعا سمند های قبلی خصوصا در شروع حرکت نسبت به پژو 405 کمتر چابک بود و این موضوع بدلیل سایز چرخ و اختلاف وزن حدود 79 -80 کیلویی با پژو کاملا محسوس بود.
    در طی استفاده از موتور جدید پس از آب بندی با شگفتی اختلاف 15 اسب بخاری این خودرو رابا موتور قدیمی سمند احساس می کنم و بسیار برایم لذت بخش است. سالها پیش بمدت 10 سال بنز 280 6 سیلندر داشتم. بنا بر توصیه تعمیرکاران قدیمی با بنز هم باید مدارا کرد و حالا این یک موتور اساس آلمانی است که طبیعتا به این دلیل همین رفتار را با این موتور داشتم و بندرت دور موتور رابالاتر از 4000 می برم .
    این موتور در سرعت 120 تا 140 شتاب فوق العاده ای داره و اصلا سنگینی ذاتی سمند درش احساس نمیشه!
    تنها مشکلی که با این ماشین دارم کلاچ اون که از 5000 ببالا سفت شد و لرزش زیادی رو داشت.
    که با چندین بار دنده معکوس و افزایش دور موتور تا 1000 کمی تیزی کلاچ کم شده و بهمین نسبت از لرزش اون کاسته شده.
    البته باید این موضوع را هم خاطرنشان کنم آمپر بنزین ساخت سازه پویش در این سری خودرو برخلاف انتظار و مشخصات دفترچه خودرو درصورت روشن شدن چراغ زرد هشدار پس از بیست کیلومتر پایش مسافت ، بنزین به اتمام می رسد.
    مصرف بنزین این خودرو بصورت ترکیبی شهر و جاده(120-130 کیلومتر سرعت و استفاده از کولر)حدود 7.5 و جاده حدود 6.5 هست.
    بعنوان نتیجه گیری به نظر اینجانب این خودرو در مقایسه با سایر خورو های ایران خودرو با توجه به قیمت وکلاس اتاق و موتور، از مزیت نسبی بیشتری برخوردار است.
    پیروز باشید

    • برادر من هنوز به 50000کیلومتر نرسیدی وقتی رسیدی هرچی فحش به سمند پایه گاز سوز میدی. بزرگترین عیب سمند ef7 بعد از 50000 تا سه شدن ماشینه که هرچی کیلومتر بالا تر میره سه شدن اون هم بیشتر میشه .پیش هر کی هم میبریش هرکی یه نظری داره. من تا 60000 باش دوم آوردم و رفتم یه مدل معمولی خریدم .بدترین موقعی که می فهمی چه کلاهی رفته سرت از سمند ef7 موقع فروش میباشد که هیشکی نمی خرد وباید همون ماشین را با 2تا3 ملیون کمتر از مدل معمولی سمند بفروشی دوستان تجربه 4 سال سمند ef7 را دارم پولتون را تو دریا بریزید اما سمند ef7 نخرید

      • دوست عزیز من باماشینم تاحالاصدهزارتا رفتم یه بار سه شد وبه سختی عیبش معلوم شد
        ولی بالاخره عیبشو پیداکردیم
        کاتالیزور وقتی عمرمفیدش تموم میشه که بسته به سرعت رفتن خودتون از 50تا شاید ولی مال من بعداز 90تا اینم با برخورد زیراجلواگزوز با زمین شد خلاصه باعث میشه انباریهای اگزوز گیرکنه ومداوم سنسوراکسیژن بسوزونه که با تمیز کردن یاتعویض انباری ها حل میشه
        کاتالیزور راهم نمیخاد عوض کنید نفس ماشین بیشترمیشه

  11. سلام.من یک سمند ef7مدل 88 دارم خدایی همه جای ایران هم رفتم ازلحاظ همه چی عالی بود به قول معروف بی معرفت نبوده الان ماشینم 130000هزارتا کارکرده ولی خب خیلی بهش میرسم از روغن وشمع وصافی بنزین .فقط تنها اشکالی که پیدا کرد پمپ بنزین زیر صندلی عوض شذه .فکرنکنین که خیلی تنبل بارآوردم اتفاقا هم خیلی میگازم وتاحالا تو مسابقات اتومبیلرانی شرکت کردم چون شتاب فوق العاده ای داره

  12. آقا کاظم چنان میگی ماکسیما بزرگ هستند و مصرف کم دارند والا مصرف ماکسیما از سمند خیلی بیشتره بعد هم سمند تو شهری حدودا صد یازده میسوزونه که مصرف کم هست

  13. دوستان سلام من موندم 405 slxباموتور tu5 بگیرم یا سمند ef7 گاز سوز . تو رو خدا راهنمایی کنید . منتظر جواباتون هستم

  14. من به تازگی سمند ای اف سون خریدم و از اون خیلی راضی هستم فقط یه مشگل ریب زدن داشت که خدارو شکر حل شد الان دو روز است که دوباره شروع کرده به اذیت کردن پرسیدم گفتند که مشکل از کوئل ماشین است و باید کوئل ان را عوض کنم ولی هنوز امتحان نکردم ولی اگر مشکلی این چنینی کسی داره راهنماییم کنه ممنون

    • سلام منم این مشکلو دارم….شمع و کویل عوض کردمو فایده نداشت

    • من مشگل ریپ زدن بعداز گرم شدن ماشین البته فقط روی گاز را داشتم عیب از سنسور اکسیژن بود

  15. درسته ماشین ایرانی کم کیفیت هست ولی این قدر دروغ و چرت و پرت نگید دیگه

  16. من یک سمند ef7 مولتی پلکس مدل 91 دارم ازش راضی هستم هم مصرف وتوانش مناسب است و در این چند سال مشکل موتوری نداشتم فقط مشکل آمپر بنزین بود که در سطح شیب دار تغییر می کرد که شناور عوض شد حل نشد جلو داشبور عوض شد حل نشد و بعد چند وقت سرگردانی و مطالعه و تحقیق خودم و خواهش از نمایندگی با به روز کردن نرم افزار سیستم مشکل حل شد . درضمن کروز و پاورویندوزو دروبین دید عقب وضبط تصویری گذاشتم و عالی است تازه آینه بغل تاشو راهنما دار مولتی پلکس نیز نصب کردم که عالی است ودرضمن اگر کسی برای نصب آینه بغل تاشو سمند مولتی پلکس سوالی دارد بپرسه چون نکاتی داره که باید حتما رعایت شده در مجموع از ماشین راضی هستم وماشین در یک ماشین 50 -60 میلیونی شده .لطف کنید دوستان کسی تجربه نصب گیربکس اتوماتیک اگر روی این سمند داره بگه که من مشتاقه نصب هستم.

  17. سلام
    سورن ای اف سون مدل 91 دارم
    32000 کار کرده….مدتیه قطع و وصل داره و دل میزنه…شمع و کویل و صاقی بنزبن و پمپ عوض کردم ..حل نشد
    کسی میدونه مشکل کجاست
    سنسور اکسیژن و سنسور دزیچه گاز رو جدا کردم..بهتر شده
    به نظر شما اشکال از سنسورهاست یا از ECU

    • فقط سنسور اکسژن
      اگه وقتی سرده خوبه
      ووقتی سوییچ بازو بست میکنی چندلحظه خوب میشه

  18. سلام
    من یک سمندef7 ثبت نام کردم قراربود خرداد93 تحویلم بدن ولی خود ایران خودرو پایان تیر93 تاریخ زذه که گمان نمیکنم تا آن وقت هم تحویل بدن
    حلا موندم که آیا سوار شم یا بفروشم و یک ماشین دیگه بخرم
    بعضی ها میگن ماشین خوبیه بعضی هم میگن سمند معمولی بهتره
    لطفا راهنمایم کنید

    • حالشوببر
      توماشینای ایرانی ازهمه نظر بهتره
      قیمتشم مناسبتره چون خودرو ملی هست ارزانتر میفروشن

  19. سلام
    من میخوام یه سمند مدل 90 که بیمه اش هم مهر ماه هستش بخرم البته 75000 تا کار کرده ، در کل ماشین تمیزیه و سواریش خوب ولی باز خواهش میکنم راهنماییم کنید . سمند مدل 90 ef7 پایه گاز سوز بگیرم یا سمند صفر se بنزینی؟
    ممنون از راهنماییتون

  20. سلام دوستان من ای اف سون بنزینی ثبت نام کردم ده روز دیگه میدن لطفا راهنمایی کنین که مدل ۹۳مشکلاتش حل شده یا نه؟

  21. سلام
    سورن ای اف سون شهریور 91 دارم….
    واقعا موتور ار پی ام بالا و پرشتاب و کم مصرف…
    مدتیه قطع ووصل داره…اول فقط چراغ چک روشن میشد و مجدد خاموش میشد ولی مدتیه بعد از روشن شدن چراغ قطع و وصل میکنه…نمایندگی کویل و 4تا شمع رو عوض کرد ولی نتیجه نگرفتیم..کسی تا حالا این مشکلو داشته عایا؟
    EF7 رو به دوستان پیشنهاد میکنم…

  22. سلام برهمه ی دوستای عزیز
    یه سوالی داشتم اگه میشه جواب بدین میان خودرو سمندef7پایه گازسوزوپرشیا دوگانه کدوم بهتره
    خیلی ممنون

  23. سلام کسی نبود مارا راهنمایی کنه چیکارکنم سوارشم یا ردش کنم بره؟

  24. اقای اریا یعنی شان و شخصیت کسانی که این ماشینو دارن در حد شماست که واویلا.ولی من خیلیاشونو میشناسم افراد نجیب و با شخصیتی هستند اقا جفا نکن در حقشون.یعنی اومدی از یه موتور اونم نه کل ماشین دفاع کنی آبروی دارندگانش را که بردی.نمیخواد جای دوری بری همین تایپیک را بخون میبینی چند درصدی بالاخره مشکلات ریز و درشتی با این موتور دارن.ببین چند درصد کسی نگفته صددرصد..حتی همینجا عزیزانی که دارن توصیه میکنن دور موتور را زیاد بالا نبرید.تا حالا شنیدی کسی ایراد خاصی که تکرار بشه از موتور 1800 سمند بگیره ؟خوب مصرفش کمی بالاست ولی ایراد خاصی نداره کسی هم نمیتونه از خودش ایراد روش بذاره.تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

  25. آره سمند سواران آدمهای باشخصیتی هستند. همشون خوبند . مثل شما نیستند که الکی از مردم ایرا بگیرن . هر وقت بخوان از کسی ایراد بگیرن یه نیگاه به خودشون می کنند

  26. البته شما باید شتاب-قدرت-کشش و… موتور ای اف7 رو هم در نظر داشته باشی،،،واقعا در حد زانتیا 1.8 هست

  27. آقامیلادبه عرضتون برسونم که موتور 1800مربوط به بیش از 30سال قبل میباشد مطمئن باش اگر اون زمان این تاپیک مجله پدال وجودداشتومردم نظرشون رو میدادن میفهمیدی که عیب وایرادهای این موتور چقدر زیاده.بالاخره توی این مدت تمام ایراداتش رفع شده هنوز هم نه کامل .ولی موتور ef7حدود7ساله که تولید شده وهرروز روبه بهبودیه واگه 30سال ازعمرش بگذره میشه همون1800 که شمافرمدید.البته این ایرادات اززمانی شروع شدکه تحریم شدیم من کهef7 دارم با6500تاکارکردوازش راضیم بدون کوچگترین ایرادی

  28. میلادجون جونم واسط بگه که تکنولوژی xu7مربوط به بیش از30سال قبل .اگه اون زمان چنین وبلاگی بود که مردم میتونستن در باره اش نظر بدن مطمئن باش که ایراداتش زیادتر ازای ef7میبود طبیعطاتوی این مدت این ایراداتش رو برطرف کردن.الان هم این موتور ef7هیچ ایرادی نداره مگر مدلهای 90الی 91 که اون هم همش برطرف شده حالا میمونه دوتاماشین بدون ایراد یکی باقدرت بالاومصرف کم ef7.ویکی باقدرت کمتر ومصرف بالاتر xu7

  29. مهمترین مساله الان مصرف خودرو
    الان همه تلاش میکنن بیشترین قدرت را از کمترین مصرف بگیرن
    که توماشینای ایرانی بهترین گذینه است

  30. ماشین های ایران خودرو خوبن اما هفته ای دو بار باید برین نمایندگی های سراسر کشور که مشکلاتشو بر طرف کنی بالاخره یه ایرانگردی هم میشه مرگتم دست خودته جدیدا ناش کش روا هم تولید میشه که اون نگرانی هم حل شد باور کنید من امسال 4 میلیون ضرر ماشین دادم که کار 4 ماهم هاپولی شد

  31. اقا جون هرچه قدر ef7 خوب باشه ولی وسایل هایش کم یابه.

  32. سلام.
    اقا همه ماشینای ایرانی یه جورن چه باشه گرونش یا ارزونش رفته رفته صداهشون فرق مکنه بدنشون کاغذین فقط مهم خودشونن که سودشو ببرن نه منو شما…………

  33. سه ماه این ماشین ef7بنزینی دارم این ماشین باید هنگام ابندی فشار زیاد نیاوریم زیرا در کارخانه های معتبر موتور را دز شزایط مختلف تست کرده و موتور را زیر با می برند ولی در ایرانخودرو این کار را انجام نمی دهند واین باعث می شود که تمام محصولات به قول معروف شانسی باشد تمام محصولاتی که داخل تولید می شوند نکته دیگر کیفیت روغن موتور در کارخانه خوب نیست من در کیلومتر 7000 مجبور شدم با هزینه شخصی سرویس ماشین انجام دادم
    بطور کلی نسبت به پولی که پرداخت می کنی قابل قبول است من قبلا 405و تندر داشتم که سواری این از هر دو بهتراست البته برای من که روزانه 100 کلیومتر طی می کنم
    مشگل تند نداشتن مکانیک خوب است و هر چه سال ان بالا می رود هزینه تعمیرات ان بیتر می شود

  34. سلام به همه ی دوستان
    سمند ef7 مدل بنزینی از بهترین مدلهای سمند هستش،هم شتاب خیلی خوبی داره ، هم قدرت بالائی داره،هم کم صدا و نرم کار میکنه،اگه بهش برسید مطمئن باشید مدتها نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نخواهید داشت ،این مدل بسیار کم مصرفه و در درازمدت از لحاظ اقتصادی برای صاحبش بسیار مقرون به صرفه هستش،بهترین بنزین برای این مدل ،بنزین بدون سرب یا بنزین سوپر هست که طول عمر خودرو رو افزایش میده.با تحقیقاتی که انجام دادم و تجربه ی سواری با این ماشین به جرات میگم سمند ef7 بنزینی از برترین خودروهای ساخت ایران هستش.

  35. آقای ebp بانظر شماموافقم ولی اینقدر که شمافرمودید کم صدا نیست هم صدای موتور وهم صدای پمپ هیدرولیک خیلی داخل اتاق میادالبته نسبت به 206وال 90

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری