تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (1391) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود 1 ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود 4 ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از 3 روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از 4000 نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از 3 ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله 2 استان)
به هر تقدیر 2 روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز 5 فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا 2 الی 3 روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه 15 فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود 2 میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین 30 تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

2,101 نظر

  1. حقیر الله
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در مورد خودرویی که کمتر از 300000کارکرد دارد معلومه که خوبه، بالای این کیلومتر نظر بدید لطفا .من 10000رفتم خوب بوده که منطقی نیست عزیزان

    پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    حدود یک سال و نیم هست که ef7 دارم
    خیلی خوب و نرم بوده و راضیم.
    حدود 25000 تا رفتم. شتاب گاز و بنزینش هیچ فرقی با هم نداره حتی تو سر بالایی ها.
    بیشتر هم ماشین رو گاز بوده تا بنزین.
    البته با مراعات رانندگی می کنم. چون محل کارم بیرون تهرانه بیشتر ماشین رو سرعت 80 تا 120 کار کرده.

    پاسخ
  3. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یک سورن ef7 بنزینی مدل بهمن 91 دارم. خوشبختانه اذیتم نکرده و ماشین پرشتابی هست. البته باید حواستون به مارک روغنی که استفاده میکنید باشه چون ef7 به روغن حساسه و متاسفانه روغنهای تقلبی هم توی بازار زیاده. اگر روغن درستی توی موتور نریزید موتور ایراد پیدا میکنه و در هوای سرد باعث لرزش موتور میشه. ضمنا در یک تعمیرگاه مجاز به من توصیه کردن که تعویض قطعات و روغن در زمانی که کارخانه تعیین کرده حتما انجام بشه. ضمن اینکه تنها مشکلی که من داشتم این بود که گاهی با باز کردن درها چراغ سقف روشن نمیشد یا یک بار شیشه بالابرها کار نمیکرد که در همون تعمیرگاه مجاز برق ماشین رو کلا تعمیر کردن و درست شد. در مجموع راضیم خوشبختانه. احتمالا از این شانسیا بوده!!

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که میخوام بگیرم انشاء الله که خوب باشه
    منمنون از اونایی که راستش رو گفتن

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یک 405 مدل 91 دوگانه کارخانه داشتم که به خاطر اینکه داشت به خرج میفتاد ردش کردم رفت .. تقریبا 20 روز دنبال ماشین گشتم چندتا ماشین چشممو گرفت مثل V8 ، L90 ، رانا ، پارس و 405 .. و هر وقت نمایشگاه دارا میگفتن سمند به خاطر چیزی که تو ذهنم بود همون اول میگفتم نه..تا اینکه به صورت اتفاقی اینجا رو دیدم و چند ساعتی وقت گذاشتم و نظر مردمو خوندم و با کسائی که EF7 گاز سوز داشتن اول تو فامیل صحبت کردم و یک بارم رفتم تو صف گاز و از چند نفری که همین ماشینو داشتن نظرشونو پرسیدم..تقریبا همشون راضی بودن و حتی با افتخار از ماشینشون صحبت میکردن..تو پرانتز اینکه از یه چیزی راضی باشی تا اینکه بهش افتخار کنی یه چیز دیگس
    و درنهایت امشب یک سمند EF7 پایه گاز صفر خریدم..البته تا پلاکش بیاد تو پارکینگه

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من یک سمند ef7دارم اصلا ازش راضی نیستم هر روز در تعمیرگاه ها هستم
    خدا لعنتشون کنه با این ماشین درست کردنشان

    پاسخ
  7. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام من یف سون بنزینی دارم مدل 90خیلیم راضی هستم بهتر از پارس و 405 هستش فقط براش باتری عوض کردم چندبارهم باسرعت بالا رفتم هیچ عیبی پیدا نکرده توصیه من این هستش به دوستان هیچ وقت پول ماشین گازی ندید من چندتا از آشناها یف سون پایه دارند راضی نیستند اگه خواستید بخرید فقط تکش را خریداری کنید من خیلی راضی هستم الانم میخوام عوضش کنم دوباره صفر بخرم

    پاسخ
  8. آرمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام سمند ef7من مدلش 88 هستش من که راضی راضی از ماشینم کارکرد200000 داره بنظر من ماشین خیلی خوبیه

    پاسخ
  9. ماشاله ریز نفش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    درود برشما من تعریف اف سون را خیلی شنیدولی همه میگتد خدمات وقطعاتش بد گیر میاد بالخره شانس خوب در نیامد کسی زیز بار تعمیرش میره یایاید در به در دنبال نمایندگی بدوی وجدانااگه خوبه وخدماتش خوب هست یانه بفرمایید باسپاس از شما

    پاسخ
  10. علي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    باید خدمتتون عرض کنم که بنده یه سمند ال ایکس ef7 مدل ٩٠ دارم که تا حالا ١١۵٠٠٠ کیلومتر کار کرده و مرتب دارم از تهران میرم قم و از قم به تهران یعنی تقریبا هفته ای ٢ بار،
    همیشه با سرعت بالا میرم بعضی وقتا تا ٢١۵ کیلوتر سرعت دارم حتی چند دفعه شده که ٢٠ یا ٣٠ کیلومتر با سرعت ٢٠٠ تا و کولر هم روشن رفتم خداروشکر این ماشین هیچ ایرادی نداشته و نداره و شتاب و قدرتش حرف نداره
    فقط مرتب آب و روغنش رو چک میکنم و هر ٨ هزار تا روغن الکا نانو میریزم که تو این ٨ هزار تا یک و نیم لیتر از پنج لیتر روغن کم میکنه که این طبق نوشته های دفترچه ماشین طبیعی هستش و هر ٢٠ هزار تا شمع ها رو عوض میکنم و هر بار فیلتر روغن و هوا رو هم عوض میکنم همچنین مرتب کولر میگیرم خلاصه تا میتونم ازش کار میکشم ولی هواشم دارم و خدارو شکر تا حالا هیچ عیبی نداشته
    در ضمن روش کروز هم نصب کردم و کروز هم بسیار عالی و دقیق عمل میکنم

    پاسخ
    1. اژدر
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      چرا دروغ میگی مرد حسابی من مدل 90 دارم…خیلی سرحال و برو و هار.دیگه ته سرعتش 195 تا…جان مادرتون دروغ نگین دیگه…خیلی هم ماشین بدیه.قطعات یدکی که کلا نیست اگه باشه قیمت گرون غیر قابل تحمل.خدمات و مکانیک که اصلا نداره…آقا راست و حسینی یکی از بدترین ماشینای موجوده…اگه بخوانی بفروشی هم که هیچکس نمیخره..اگه هم باشه 7 یا8 میلیون زیر فی بابا…فقط نخرین…نخرین…نخرین…به امام حسین بدبخت میشین…

      پاسخ
  11. اژدر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آقا تو رو به امام حسین نخرین…به ابالفضل نخرین…بدبخت میشین…از سال 90 دارم…بیچاره م کرده…2 سال میخوام بفروشم راحت شم،حتی مشتری هم نداره…تا 7،8 میلیون زیر قیمت میخوام…هرکی گرفت بعد 30000 تا بدبخته…

    پاسخ
  12. عماد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت دوستان من یه سورن خریدم تا الانم 20000 تا باهاش راه رفتم ازشم خیلی خیلی راضیم البته قبل از این یه زانتیا مدل 86 داشتم میخوام بگم از نظر شتاب هیچ چیزی از زانتیا کم نداره ولی خوب اون نرمی زانتیا رو نداره خواهشن درمورد این ماشین چرتو پرت نگین بین این ماشینا به نظر من l90 مزخرفترین ماشین چون هم خشکه هم یه تسمه تایم میخوای عوض کنی حدود 500 تومن میشه این ماشین چیش خوبه خواهش از روی دل نظر ندین

    پاسخ
  13. بهمن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یه دوگانشو دارم اولش که گرفتم واقعا از شتاب، سرعت، نرمی موتور، بیصدا بودن موتور راحتی صندلیهاش راضی بودمو هستم فقط صدای موتورش زیاد شده.ماشین خوبی مخصوصا از لحاظ موتوری.اما قطعات واقعا اشغال.از جمله معایبش که بیشتر دیده
    شده، هم برای من هم برای دیگران
    1.دنده کیلومتر 7.دسته موتور پایین
    2.ریگولاتور 8.سیبکها
    3.شیربرقی مخزن گاز 9.ترمزهای ای بی اس که
    4 تسمه تایم اولیه واقعا افتضاحه مخصوصا
    5.شیشه بالابر _ در بارون
    6.گیربوکس 10.صدای ستونها
    11.گارانتی افتضاح
    12.جلوبندی

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین سمند ef7مثل شیر قدرتمنده مثل اسب میتازه

    پاسخ
  15. سیروان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان من ef7 مدل 92 پایه گازسوز دارم والا حرف نداره از همه چیش راضیم همیشه رانندگی بین جاده ای هم کمتر از 6 ساعت ندارم مصرف خیلی کم و بی خرج هستش یعنی تا الان غیر از خرج سرویساش اونم تو نمایندگی چیزی نخریدم براش … تو ماشین های ایرانی واقعا این نوع سمند خیلی بدلم نشسته و راضیم …. البته دوستم مدل 90 داره می گه ناراضی و پرخرج بوده و مدل 93 هم دیدم که گفتن خیلی مشکل داره اما اونطوری من شنیدم تو مدلهای 91 و 92 خیلی از عیبهاش برطرف شده خدایش من ازش لذت بردم . و تا سرعت 190 باهاش رفتم و حتی سربالای 120 اکثرا می رم خیلی هم فشار می ارم حالا شاید شانس من خوب بوده ……………

    پاسخ
  16. احسان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این خودرو رو حدودا 3سال هست که دارم ،بسیار بسیار ماشین خوبیه موتور 1800 کاملا نرم با مصرف سوخت پایین در جاده 6.9 در 100 و داخل شهر 7.8 می باشد من توصیه می کنم این خورو رو داشته باشید.این خودرو در قیمت های زیر 50 میلیون بهترین گزینه می باشد.در حال حاضر موتور 16 سوپاپی سمند ef7 را که باقیمت حدودا 31 میلیون می باشد روی خودروی دنا باقیمت 42میلیون گذاشته می شود از 20 نمره 20 رو میگیره.

    پاسخ
  17. میلاد
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    اقای اریا یعنی شان و شخصیت کسانی که این ماشینو دارن در حد شماست که واویلا.ولی من خیلیاشونو میشناسم افراد نجیب و با شخصیتی هستند اقا جفا نکن در حقشون.یعنی اومدی از یه موتور اونم نه کل ماشین دفاع کنی آبروی دارندگانش را که بردی.نمیخواد جای دوری بری همین تایپیک را بخون میبینی چند درصدی بالاخره مشکلات ریز و درشتی با این موتور دارن.ببین چند درصد کسی نگفته صددرصد..حتی همینجا عزیزانی که دارن توصیه میکنن دور موتور را زیاد بالا نبرید.تا حالا شنیدی کسی ایراد خاصی که تکرار بشه از موتور 1800 سمند بگیره ؟خوب مصرفش کمی بالاست ولی ایراد خاصی نداره کسی هم نمیتونه از خودش ایراد روش بذاره.تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

    پاسخ
  18. aria
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    آره سمند سواران آدمهای باشخصیتی هستند. همشون خوبند . مثل شما نیستند که الکی از مردم ایرا بگیرن . هر وقت بخوان از کسی ایراد بگیرن یه نیگاه به خودشون می کنند

    پاسخ
  19. معیت
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    البته شما باید شتاب-قدرت-کشش و… موتور ای اف7 رو هم در نظر داشته باشی،،،واقعا در حد زانتیا 1.8 هست

    پاسخ
  20. کاظم
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    آقامیلادبه عرضتون برسونم که موتور 1800مربوط به بیش از 30سال قبل میباشد مطمئن باش اگر اون زمان این تاپیک مجله پدال وجودداشتومردم نظرشون رو میدادن میفهمیدی که عیب وایرادهای این موتور چقدر زیاده.بالاخره توی این مدت تمام ایراداتش رفع شده هنوز هم نه کامل .ولی موتور ef7حدود7ساله که تولید شده وهرروز روبه بهبودیه واگه 30سال ازعمرش بگذره میشه همون1800 که شمافرمدید.البته این ایرادات اززمانی شروع شدکه تحریم شدیم من کهef7 دارم با6500تاکارکردوازش راضیم بدون کوچگترین ایرادی

    پاسخ
  21. کاظم
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    میلادجون جونم واسط بگه که تکنولوژی xu7مربوط به بیش از30سال قبل .اگه اون زمان چنین وبلاگی بود که مردم میتونستن در باره اش نظر بدن مطمئن باش که ایراداتش زیادتر ازای ef7میبود طبیعطاتوی این مدت این ایراداتش رو برطرف کردن.الان هم این موتور ef7هیچ ایرادی نداره مگر مدلهای 90الی 91 که اون هم همش برطرف شده حالا میمونه دوتاماشین بدون ایراد یکی باقدرت بالاومصرف کم ef7.ویکی باقدرت کمتر ومصرف بالاتر xu7

    پاسخ
  22. حمید
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    مهمترین مساله الان مصرف خودرو
    الان همه تلاش میکنن بیشترین قدرت را از کمترین مصرف بگیرن
    که توماشینای ایرانی بهترین گذینه است

    پاسخ
  23. اسد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین های ایران خودرو خوبن اما هفته ای دو بار باید برین نمایندگی های سراسر کشور که مشکلاتشو بر طرف کنی بالاخره یه ایرانگردی هم میشه مرگتم دست خودته جدیدا ناش کش روا هم تولید میشه که اون نگرانی هم حل شد باور کنید من امسال 4 میلیون ضرر ماشین دادم که کار 4 ماهم هاپولی شد

    پاسخ
  24. Kaveh
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    اقا جون هرچه قدر ef7 خوب باشه ولی وسایل هایش کم یابه.

    پاسخ
  25. اكبر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خرجای موتور ای اف 7 رو هم بگو که اندازه بنزه

    پاسخ
  26. پیمان م
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.
    اقا همه ماشینای ایرانی یه جورن چه باشه گرونش یا ارزونش رفته رفته صداهشون فرق مکنه بدنشون کاغذین فقط مهم خودشونن که سودشو ببرن نه منو شما…………

    پاسخ
  27. قدرت
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سه ماه این ماشین ef7بنزینی دارم این ماشین باید هنگام ابندی فشار زیاد نیاوریم زیرا در کارخانه های معتبر موتور را دز شزایط مختلف تست کرده و موتور را زیر با می برند ولی در ایرانخودرو این کار را انجام نمی دهند واین باعث می شود که تمام محصولات به قول معروف شانسی باشد تمام محصولاتی که داخل تولید می شوند نکته دیگر کیفیت روغن موتور در کارخانه خوب نیست من در کیلومتر 7000 مجبور شدم با هزینه شخصی سرویس ماشین انجام دادم
    بطور کلی نسبت به پولی که پرداخت می کنی قابل قبول است من قبلا 405و تندر داشتم که سواری این از هر دو بهتراست البته برای من که روزانه 100 کلیومتر طی می کنم
    مشگل تند نداشتن مکانیک خوب است و هر چه سال ان بالا می رود هزینه تعمیرات ان بیتر می شود

    پاسخ
  28. ebp
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه ی دوستان
    سمند ef7 مدل بنزینی از بهترین مدلهای سمند هستش،هم شتاب خیلی خوبی داره ، هم قدرت بالائی داره،هم کم صدا و نرم کار میکنه،اگه بهش برسید مطمئن باشید مدتها نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نخواهید داشت ،این مدل بسیار کم مصرفه و در درازمدت از لحاظ اقتصادی برای صاحبش بسیار مقرون به صرفه هستش،بهترین بنزین برای این مدل ،بنزین بدون سرب یا بنزین سوپر هست که طول عمر خودرو رو افزایش میده.با تحقیقاتی که انجام دادم و تجربه ی سواری با این ماشین به جرات میگم سمند ef7 بنزینی از برترین خودروهای ساخت ایران هستش.

    پاسخ
  29. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    جالب بود که گفتی از ال نود بهتر سواری میده. اینجا همه سمند دارن و اومدن نظر میدن. وقتی یکی از سمند تعریف کنه ذوغ میکنن انگار قراره چیزی بهشون بدن. خواهشآ خیال پردازی نکنید. هم ال نود و هم سمند دست همه هست و دیدیم و سوار شدیم .کسی که تفاوتهارو احساس نکنه مسلمآ نباید بیاد نظر بزاره.
    همه چیز ماشین موتور نیست.

    پاسخ
  30. کاظم
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    آقای ebp بانظر شماموافقم ولی اینقدر که شمافرمودید کم صدا نیست هم صدای موتور وهم صدای پمپ هیدرولیک خیلی داخل اتاق میادالبته نسبت به 206وال 90

    پاسخ
  31. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    ال نود و دویست شش را با سمند مقایسه نکن. تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

    پاسخ
  32. محمد رضا نظری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    موافقم خیلی نرم هست شتاب عالی داره اما همین طور که دوستمون گفتن صدا کمی تو کابین میاد و هیدرولیک هم صدا میده اما تو دور بالا خیلی خوبه من که الان هفت ماه که گرفتم با این رانندگی بدی که دارم فوق العاده است به نظر من از بقیه ماشین ایرونیها بهتره در حقش جفا نکنید در کل مزایاش بیشتر از معایبش هست

    پاسخ
  33. مجید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    علی آقا من اکثر ماشینهای ساخت داخل را بصورت نو خریدم از جمله ال نود که در حال حاظر دارم . دو ماه پیش سمند ef7 را تحویل گرفتم با توجه به تجربه قبلی که از سمند موتور پژو داشتم با اولین استارت زدن توی نمایندگی شوکه شدم . انگار نه انگار که موتور روشنه نه صدا نه لرزش؟ دقیقا بر خلاف سلف قبلیش. آقا حرفو کم می کنم با شصت لیتر خارج از شهر 1000کیلومتر رفتم !!!!توی یه جاده فرعی کاملا خالی سرعت 200 کیلومتر را برای اولین و البته آخرین باربراحتی تجربه کردم! حرف آخر : اولین ماشینیه که از خریدنش پشیمون نیستم و اون حسی که میگه پولت را ریختی تو چاه بهم دست نداده !!!

    پاسخ
  34. مهیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ال نود واقعا ماشین خوبیه.بخصوص موتوری و شتابش حرف نداره و قابل رقابت با ef7هست اما بدنه فوق العاده زشت و بی ریختی داره
    پشت فرمونش که میشینی انگار سوار می نی بوس شدی.شرمنده

    پاسخ
  35. مسعود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام سه سالهefدارم تنها ترین ماشینی هست که اصلا کیفیت موتورش افت نمیکنه ودقیقا مثل صفرش هستش تازه فقط تخته گاز میرم

    پاسخ
  36. سعید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اقاکجاش مال ۳۰سال پیشه موتور ۱۸۰۰پژو،مال اواسط دهه ۹۰ میلادی هست که رو خیلی از ماشینای اون زمان پژو سیتروئن نصب شده،الکی شایعه نکنید باور ندارید یه سرچ بزنید ببینید،من خودم سمند se93دارم با موتور ۱۸۰۰،عالیه حرف نداره خیلی هم خوبه.

    پاسخ
  37. فرزین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پژو405 اولین تولیدش برمیگرده به سال 1985(30 سال پیش)با همین موتور1800-8سوپاپ .از قضا بهترین ماشین اروپا هم شد تو اون سال.

    پاسخ

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری