ایران خودروهفته نامه

باردو؛ شاهزاده پارسی

»»»»‌ اسطوره‌ای از دیار پارس؛ شایستهٔ اعتماد ایرانی ««««

اگر به دنبال خودرویی رؤیایی می‌گردید که تمامی توقعات شما را فراهم کند…

اگر به دنبال خودرویی می‌گردید که چند برابر پول پرداختی شما برایتان امکانات فراهم کند…

اگر به دنبال آرامش واقعی و خودرویی ایده‌آل می‌گردید، کمی به اطراف توجه کنید…

کمی بیشتر…

بیشتر…

اگر چیزی ندید حتماً مشکل بینایی دارید…

اوج ظرافت و شکوه صنعت ایرانی، شایستهٔ مردمان پارسی، آخرین بازماندهٔ پیکان اینجاست.

زمانی که ایران خودرو تصمیم گرفت پیکان را از رده خارج کند موج گسترده‌ای از اعتراضات کشور را فرا گرفت چون این آشنای قدیمی که قدمت آن حتی از سن پدر بزرگ‌های ما بیشتر است جزئی جدا نشدنی از زندگی ایران و ایرانی است.

مردم از اقصی نقاط کشور خود را به تهران رساندند و اعتراض خود را نشان دادند. اما طبق قانون اول، پیکان به وجود می‌آید ولی از بین نمی‌رود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود…!

پس تولید کنندگان دست به کار شدند و پاسخ، شور بی مانند مردم را با ادامهٔ تولید این زیبای ایرانی دادند. ثمرهٔ تلاش تولید کنندگان، به ماندگاری اثری ارزشمند، آخرین بازماندهٔ پیکان، یعنی پیکان وانت منجر شد.

پیکان وانت از موتور قدرتمند با گیربکس دو دستی، ۴ دنده، مجهز به کروز کنترل پایی با قدرت ۱۰ اسب بخار برخوردار است. دندهٔ چهارم مخصوص سرپایینی تعبیه شده است که به محض جارفتن آن، غرش بی مانند موتور، برق را از سر سکان دار می‌پراند. موتور بهینه کار می‌کند و به پشتوانهٔ طراحی مهندسان، این محصول با مصرف ۱۷ لیتر در هر صد کیلومتر با خودروهای روز دنیا نظیر لامبورگینی در زمینهٔ مصرف سوخت رقابت می‌کند. از فن آوری های جدیدی که در این خودرو به کار رفته است، سیستم تعلیق مستقیم است. با وصل شدن مستقیم لاستیک به بدنه با لوله، شما احساس رانندگی را به زیبایی لمس خواهید کرد. در این خودرو احساس می‌کنید که بر روی جاده به وسیلهٔ موتور پر قدرت در حال کشیده شدن هستید و هر لحظه از شدت هیجان پرواز شوکه می‌شوید. شتاب صفر تا صد این خودروی لوکس ۵ دقیقه تخمین زده شده و هنگامی که از سوخت طبیعی گاز استفاده می‌کنید به ۱۰ دقیقه هم می‌رسد. گرچه کیلومتر شمار آن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مدرج شده اما حداکثر سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر برساعت می‌رسد که این نشانهٔ اعتماد به نفس تولید کنندگان محترم و اعتماد آنها به شعور مشتری است. به همین دلیل، ایران خودرو از دیرباز مورد حمایت مصرف کنندگان قرار داشته و هر ساله با دریافت تندیس برترین شرکت در زمینهٔ جلب رضایت مشتری، دوستدارانش را شوکه می‌کند.

بدنهٔ ظریف این خودرو با طراحی آیرودینامیک و زیبایی مثال زدنی، بینندگان را به حیرت فرو می‌برد. سپر ماشین از آهن تقویت شده است که با انتقال مستقیم نیروی وارد شده به آن در هنگام تصادف به موتور، از آسیب زیاد به سپر جلوگیری می‌کند. کوچک اما با دوام؛ این شعار طراحان سپر است.

چراغ‌های بزرگ مستطیلی، شکوه تولید کننده را به رخ مشتری می‌کشد. شاید الگو برداری بدنه از روی قوطی کبریت بوده است. در هر حال اصالت طراحی لمس می‌شود.

»»»» مشتری مداری ««««

وقتی درب ماشین باز می‌شود طاقت نمی‌آورید. با استارت زدن و صدای دلنشین موتور، وسوسهٔ احساس معلق بودن در هوا رهایتان نمی‌کند. البته زمانی لازم است تا به حداکثر سرعت برسید؛ نهایتاً ۱۰ دقیقه. اما فقط حرفه‌ای‌ها در حداکثر سرعت جان سالم به در می‌برند. سیستم ترمز آن از نوع ۳D می‌باشد. چون زمانی که ترمز می‌گیرید به دلیل اختلاف نیروی اعمالی ترمز طرفین، ماشین به یک طرف منحرف می‌شود. پس با گرفتن ترمز، فرمان را باید در جهت مخالف بچرخانید.

در یک ترمز ساده تمامی عضلات بدنتان فعالیت می‌کنند. تنها حرفه‌ای‌ها می‌توانند این اسب سرکش را مهار کنند. پس اگر حرفه‌ای نیستید دنبال محصولات آماتور بی‌کیفیت، نظیر پورشه و بی‌ام‌و بروید. با دوستان خود خداحافظی کنید، حلالیت بطلبید، سپس سوار این هیولا شوید! چون سوار شدن با شما و پیاده شدنتان با ایران خودرو است!

»»»» طراحی داخلی ««««

طراحی داخلی احساس دههٔ ۲۰ را در شما زنده می‌کند. درون خودرو هیچ چیز به شما کمک نمی‌کند جز فکرتان. هنگام پاشیدن گل و کثیفی شیشه و هنگامی که احساس می‌کنید از جلو هیچ چیز معلوم نیست، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که به سمت راست بپیچید و یا چپ. تنها یک اشتباه کافی است که غزل زیبای خداحافظی را بخوانید چون از سیستم برف پاکن خبری نیست. طراحان ضررورتی برای تعبیهٔ کمربند ایمنی ندیده‌اند. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب، می‌توانید از کلاه موتور سیکلت در داخل ماشین استفاده کنید. برای کنترل این ابر ماشین احتیاج به شاگرد راننده هم هست. مثلاً برای تهویه شما نمی‌توانید مدام شیشه را پایین و بالا ببرید. این کار را همکارتان انجام می‌دهد. کامپیوتر ماشین هم مغز خوتان هست. هرچه باهوش‌تر باشید از موانع بهتر عبور می‌کنید. به همین دلیل تنها افراد تیزهوش برای خرید این خودرو اقدام می‌کنند. شاهکار مهندسین ایرانی به اینجا ختم نمی‌شود. این خودرو با فراهم آوردن آپشن های بی نظیر برای مشتریان خود، رضایت آن‌ها را جلب کرده است. از آپشن های مهم این خودرو دستهٔ بالابر شیشه است که در صورت تمایل مشتری روی آن نصب می‌شود. و اگر نخواهید، ایران خودرو چیزی را به شما تحمیل نمی‌کند. صندلی‌های این سوپراسپورت، با حافظهٔ داخلی دائمی می‌تواند یک گزینه را برایتان فراهم کند و آن زاویهٔ ۹۰ درجه قسمت تکیه گاهی است. فن‌آوری نوینی که برای اولین‌بار در این خودرو به کار گرفته شده و بیانگر هوشمندی ماشین در چرخش است، سیستم عدم تعادل آن در پیچ‌هاست. بدین منظور هنگامی که در سر پیچ هستید، ماشین پیچ را احساس می‌کند و با کوچک‌ترین اشاره به فرمان، به جای پیچیدن با سر ماشین، ته ماشین در جهت عکس منحرف می‌شود و بدین وسیله شما از ته دور می‌زنید.

»»»» اگر شانس سوار شدن آن را ندارید، حداقل در جاده از آن دوری کنید ««««

حتماً تا به حال در اتوبان با آن مواجه شدید. احساس معلق بودن آن در هوا به روشنی مشخص است. مانند موشکی که از فضا، مشروبات الکلی مصرف کرده و تعادل خود را از دست داده می‌ماند. معمولاً رانندگان این خودرو در لاین سبقت هستند و اجازهٔ عبور هیچ احدی را از خود نمی‌دهند. اگر روزی پیشنهاد رقابت و مسابقه دریافت کردید، پیشنهاد ما این است که جانتان را در دست بگیرید و فرار کنید، چون در آخر هیچ کدامتان به خط پایان نمی‌رسید! اما در فضای داخلی، صندلی بسیار راحت است، مخصوصاً با انحنایی که در وسط آن است به تقویت عضلات کتف و کمر کمک می‌کند. حالت کمانی آن باعث می‌شود که هنگام پیاده شدن راننده از ماشین پس از طی مسافت‌های طولانی، کمرش به شکل هلال ماه در بیاید، به همین دلیل رانندگان این خودرو از زیبایی اندام مخصوص خودشان بهره می‌برند و از دیگر رانندگان متمایز اند.

»»»» جلو داشبرد ««««

امروزه دخانیات جای خودش را در زندگی ایران و ایرانی باز کرده است و در همین راستا، ایران خودرو برای حمایت از این محصول مفید، جاسیگاری بزرگی را درست در قلب ماشین یعنی کنسول میانی منظور کرده است. کنسول به طرز خیره کننده‌ای زیباست و ۵ دکمهٔ افسانه‌ای روی آن خود نمایی می‌کند. البته در کل، فقط ۲ دکمهٔ آن دارای کاربری می‌باشد و ۳ دکمهٔ دیگر نشان دهندهٔ تخیلات طراح و علاقه به بسط و گسترش امکانات خودرو است که محقق نشده است. از نکات قابل توجه در این خودرو، فراموش شدن چراغ داخلی است. در پیکان این چراغ در وسط سقف بود و چون پیکان وانت، وسط به عقب را ندارد، طراح ترجیح داده که چراغ را هم با بقیه سقف حذف کند. پس اگر چیزی درون ماشین افتاد تا صبح صبر کنید و بعد پیدایش کنید.

»»»» اگر کاست ندارید به سایر محصولات فکر کنید ««««

اگر غرق در تکنولوژی شده‌اید و با هر تغییر ناچیز در وسایل الکترونیک، روند زندگی خود را تغییر می‌دهید به سراغ پیکان نیایید، چون اصولاً اصالت این خودرو اجازهٔ تغییر محسوس در آن را نمی‌دهد و هنوز مسئولین به این نتیجه نرسیده‌اند که فاصلهٔ تکنولوژیکی میان پیکان با خودروهای دیگر وجود دارد. سیستم صوتی آن همراه با پشتیبانی از نوار کاست با دو باند هندوانه‌ای و سابووفر چهار سیلندر در دور موتور ۴۰۰۰ است. نکتهٔ قابل توجه این است که رئیس ایران خودرو اعلام کرده: خط قرمز ایران خودرو، استفاده از تکنولوژی است و ما با تمام قوا با آن مبارزه می‌کنیم.

اما رنگ بندی این خودرو، همگان را به تحسین وا داشته است. دایرهٔ وسیعی از رنگ‌ها و رنگ بندی متنوع، حق انتخابی است که ایران خودرو برای شما قائل شده است. وقتی چند ماه از خرید خودرو گذشت و رنگ آن برایتان یکنواخت شد، نگران نباشید چون ماشین یک بار پوست می‌اندازد و با ریختن رنگ بعضی از نقاط نظیر کاپوت تنوع را برایتان فراهم می‌کند. سیستم تهویه از نوع فصلی می‌باشد. در این خودرو تهویه در زمستان تبدیل به کولر و در تابستان تبدیل به بخاری می‌شود و شما لذت هر فصل را در میابید. البته دلیل این همه پیشرفت ایران خودرو، رقابت تنگاتنگ با خودش هست و تصمیم سازان کشور دریافته‌اند که خودرو سازان سایر نقاط دنیا توان رقابت با غول خودرو سازی ایران را ندارند پس سعی کرده‌اند با اعمال تعرفه جلوی رقابت بی مورد شرکت‌های تازه به دوران رسیده را با ایران خودرو بگیرند.

اما متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از راکبین این وسیلهٔ ارزشمند جان خود را در هنگام رانندگی از دست می‌دهند، ولی باید توجه کرد که اگر قسمت آنها مرگ باشد، حتی پیکان هم نمی‌تواند جان آنها را نجات دهد.

باسپاس فراوان از نویسنده این متن: سهیل حسینی

……………………………………………………………………………………………..

لازم به یادآوری نیست که «گروه پدال» همیشه موضع روشنی درقبال مسائل خودرویی کشور داشته و در سایر موارد نیز تا جای ممکن هیچگونه جهت‌گیری خاصی از خود نشان نمی‌دهد! ما همچون گذشته منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهیم ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۷۴ دیدگاه‌ها

  1. ارشیا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بیاید مزیت های پیکانو با دلیل بگیم:
    محکمه:چون از بس قدیمیه از اهن ساخته شده
    ارزونه:چون اگه گرون شه کل دنیا عوضی بودن اینا رو میفهمن.
    اما بدونید که ایرانخودرو از اول بد بوده.پیکانو زد؛مصرف بالا سرعت پایین امنیت کم زیبایی افتضاح امکانات هم صفر.دید الایندگی داره انداختش کنار وانتشو زد!وانتشم منم میتونم طراحی کنم!ینی خطکش گزاشته از وسط نصف کرده به ولالله!اگه شما پدر من!مرتیکه بوق وانت استخون بندی و استحکام میخواد!این زپرتی چیه؟!الودگیش از ظاهرش نی که!از موتور قدیمیشه!بفهم!جانم بفهم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شما تا حالات تو بیابون گیر نکردی ببینی لنگه کفشی در بیابان چه نعمتیه البته اگه رعایت حالشو کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهمان

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بیابانو کی ساخته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. milad63

    ۲۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نیازبه تعریف ازپیکان وجود نداردکدوم ماشین توکشوروجودداردکه بعداز40سال کارکردن هنوز محبوب باقیی بماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. غلامی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      محبوب نیست!
      مردم مجبورن بخرنش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      405

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. MSI123

      ۲۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      405 تقریبا 25سال
      پراید از سال71
      وانت هموز تولید میشه
      کلاء هرچی تو ایران تولید بشه بعد چند سال مال خودمون میشه و محبوبیت پیدا میکنه
      همین 405 عمرش به40نرسیده
      40سالگیشم جشن میگریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. opt

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شرکت ایرانی مال مفت می ده به طراحاش . من میرم با ماهی 1000 تومن براشون از این قشنگترشو طراحی میکنم . این وانت شبیه دمپایی رو می مونه که باهاش اینقدر سوسک کشتن بو گرفته . ول کنین بابا . صنعت ماشین سازی نیست که صنعت ماشین بازیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اقا دمت گرم کلی خندیدم… عجب طنزی داره نوشتتون.. واقعا ازت ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد بچه تایباد

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم دوبار با پیکان تصادف کردم با سرعت40km به سمند زدم دودرشو جمع شدو افتاد توی جو منم هیچی احساس نکردم.یکبار دگه هم 3تا درخت بزرگرو شکستم باسرعت100kmهیچکارنشدم…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد بچه تایباد

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شتاب صفرتاصدپیکان==بابنزین35ثانیه==باگاز37.5ثانیه امتحان کردم….)(5دقیقه 0تا100باپیکان خجالت اوره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      خوبه که این متن باعث شد شما برید و خودتون شتاب پیکانو اندازه گیری کنید. ینی متن موفق بوده. حالا برید یه ماشین پیدا کنید تو کل دنیا که شتابش 35 ثانیه باشه. خجالت اور این لکنتست که دارن به ما می فروشن. خاور شتابش بیشتره به خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یکی صفر گرفتیم فندک-چراغ سقف-و…. برداشتند 12 میلیون هم پول می گیرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ميثم

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متن خیلی عالی بود
    لطفا از سیستم airbag این ماشین هم مطلبی بنویسید
    که شاهکار تکنولو‍‍‍زیه و مبین اوج تفکر خودرو ساز است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. افشين-بيجار

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا واقعا دمت گرم .. خیلی وقت بود اینجوری نخندیده بودم که اشک چشامو درآره .. ترکوندی .. good luck !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جواد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی اگر از 5 تن باری که براهتی هر چه تمامتر حمل میکنه میگفتی انگلیسیا حساب کارو میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. غلامی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دشواری نداره!
    خیلی هم عالیه!
    یکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داداش پیکان برای ما جای مرجع تقلیده یه مدلش بره یه مدل دیگه اش هست زنده باد ایرانخودرو نماد قدرت ورقابت. البته یه چیز دیگه هم بگم بدقضاوت نکنید با این جادهای که ماداریم سرعت بیشتر از 100 هم که نمیشه رفت ایران خودرو قول داده هرووقت جادهای کشور استاندارد بین الملی پیداکرد اونهم ماشینهاش با استانداردهای جهان طتبیق بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین آزاد

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انقدر خندیدم که چشمام پر اشک شد :)

    پیکان ماشین اصیلیه، درست
    پیکان محکمه، درست
    پیکان ارزونه، درست
    پیکان رو همه بلدن تعمیر کنن، درست

    ولی من خودم یک زمانی پیکان داشتم، به جان خودم آشغاله …
    یعنی اگر مجبور نبودم سوارش بشم، روش بنزین می ریختم و آتیشش می زدم.

    پیکان خوب بود واسه همون سالی که تو انگلیس تولید شد. یعنی چیزی نزدیک به یک قرن پیش !!
    خداییش هرکس رو می بینم پشت پیکان نشسته دلم به حالش میسوزه.
    اون بدبخت هم مجبوره … ولی خاک بر سر صنعت خودرو سازی ایران ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صمید

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تند نرو زمین می خوری
      پیکان دورانش تموم شده اما نه پیکانی که ایران روش دست برد فکر می کنید ایران خودرو پیکانی که می زند خوبه نه دست ایرانی جماعت اینجوری شداین وانت های جدید هم چون ایرانه خیلی چرته آبروی سالارو برده

      لذا پیکان انگلیسی عشق است
      متاسفانه الان همه پراید حلبی سوار می شن شده ماشین بیچاره ها که واقعا چرته درسته کم مصرفه و سبکه ولی وقتی با سرعت 130 از بغل کامیون رد شه جونتونرا بدین به شانس تا پرت نشین
      یا با یک ضربه شدید وسط سی سی یو هستید
      دلت نسوزه عشق پیکان فرق می کند من پیکانم را اسپورت کرده و با لذت می رونم به پراید 405 و ماشین های سوسولی نمی دم خیلی با مرامه
      نه اتاق صدا داره نه زنگ داره مثل ساعت کار می کنه و سرعت مطمینه منو می بره جلو چون می دونه سرعت بیشاز 130 اونور دنیا میری لذا خیالت راحته نمی تونه سر بگیری تند بری
      سال های ساله با ایرانی است و متاسفانه مهندسان ایرانی این ماشینو به اب دادند وگر نه پیکان سالاره چون هواتو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سینا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پیکان بس نبود نامرد نبود ماشین بود 40سال تو ایران به ایرانی ها خدمت کرد بدون اینکه قیمتش 2برابر شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرامرز

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    بابام وانت دوستش رو گرفت تا ما یه سری وسایل رو از قزوین ببریم تهران. آقا این تو مسیر رفت ما رو زا به راه کرد (ببخشید اگه غلط نوشتم) مگه از 60-70 بیشتر می رفت. خراب نشد خراب نشد وسط میدون امام حسین تو اون ترافیک ما رو علاف کرد تو ظهر تابستون. هیچی دیگه فهمیدیم مشکل از سیم گازش بوده. از یه ساختمون در دست ساخت یه سیم مفتول گیر آوردیم و موقتی اوکی کردیم. برگشتنی تو تهرانپارس باک رو فول کردیم و گازیدیم. آقا نگو بابام سیم رو نمیدونم سفت کرده بود شل کرده بود این 140 تا میرفت. اون موقع هم که دوربین نبود و ماشینا خیلی سریع نبودن و ما همش تو خط سبقت بودیم. رسیدیم قزوین کلی خوشحال که عجب حالی بهمون داد بنزین تموم کرد. شانس آوردیم یه 4 گالن همراهمون بود. یعنی فیلمی شده بود اونروز! رسیدم خونه پاهام از گرمای موتور کباب شده بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مصطفی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    باسلام .خودروی وانت پیکان شبیه ترین شئ به سلطان جنگل شیر میباشدکه با خالی کردن منبع اگزوز آن احساس حکومت به خیابان ها همانندحکومت شیر درجنگل را میکنید.ودر عین حال نمیدانم چرا با این همه یال وکوپال به هر وری که میپیچی مردم با تعجب میگویند لیاقتت همین است.شما میدانید چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا ایران خودرو بده اره ولی به پیکان توهین نکونید اقا شوما بنز سوارشی بد بش نرسی بعد یه مودت میشه گاری من پیکان دیدم پارس سال میخوره کسی ک پیکان نشناسه اسلان راننده نیست فقت دیده میگه یه چیزی از پراید ک بهتر درش مهکو ببندی سقفش تا میشه خودم کنترل کردم که …. ای چرت وردار بده خودمون به خودمون توهین میکونیم مگه خجالت داره برای شما ک این متالب نوشتین متسفم بده پیکان شرف داره بعد 50 سال مردوم دوسش دارن مجبورم نیستن علاقه دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا4225

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (132 ديدگاه)

      چقدر غلط املایی یه اکابری برو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمدرضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقایون من پیکان سواری دارم مدل 81 تنها روزی که میتونید باهاش عشق و حال کنید که یخبندون باشه با دنده دو دریفت بزنی مخصوصا نصفه شب

    پراید هم که میگید شاخ به شاخ کرده چیزیش نمیشه به خاطر سپرشه سپر پیکان و پراید رو بردارین شاخ به شاخ کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مدرن

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کارشناسا اعلام کردن اگه کیسه هوا نصب شه رو وانت چون اتاقش کوچیکه قبل از اینکه طرف بر اثر تصادف بمیره بر اثر خفگی کیسه هوا میمیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مصطفی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    جدیدا اومدن روی رو دری دوتا لگن پلاستیکی گذاشتن مثلا بجای ضربه گیر.ولی اینو نفهمیدن اگه طرف تصادف کنه همون لگن پلاستیکی کلیه طرف داغون میکنه .من نمیدونم اینا مردم چی فرض کردن .گرمای موتور شدیدا هم از زیرپا وهم از زیر دنده میزنه تو اتاق .مدلهای قدیمیش که دسته برف پاکن نداره وموقع بارندگی باید یه کارگر بگیری که کلید برف پاک کن روی داشبورد خاموش وروشن کنه .واقعا افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Roham

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    پسر …
    ترکیدم از خنده
    هیچ وقت از نقد فنی یه ماشین اینقدر خوشم نیومده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. david

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی عالی بووود حال کردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. amir.t.

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    پیکان هم برا خودش ی دوره ی داشت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MSI123

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خدا وکیلی ماشین خوبی بود حیف شد از این ماشینای چینی بهتر و از پراید با بدنه قوطی روغن محکم تر فقط حیف کولر نداشت اونم بخاطر شکوفا کردن خلاقیت مهندسا نزاشته بودن که حیف عمرش قد نداد حیونکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام پیکان طراحی مهندسان ایرانی نبوده بلکه خودرویی کاملا انگلیسی است و اسم اصلی پیکان هانتراست به معنی شکارچی که این خودرو در کارخانه هیلمن انگلستان تولید شده بوده که سالهاست کارخانه هیلمن در انگلیس تعطیل شده است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مرتضی

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    ببین کی گفتم عکسای اولتون کار دستتون میده به این میگن رندی نا محسوس!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امید

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    فوق العاده متن زیبایی بود کلی خندیدم.مطالب هم طنز و در عین حال درست بود
    نویسنده واقعا شاهکار کرده بود
    دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    پیکان ماشین خوبی بود وهست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mohammad

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به نظر من اگه وانت بخواهی وانت باردو عالیه هرچی هم که باشه از نظر مقاومت وکیفیت از سابپا 151 که بهتره که بعضی ها فقط به خاطر قشنگیش میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا