کدام‌یک سریع‌تر است؟ بنتلی کانتیننتال GT V8 یا بنتایگا؟

به نظر می‌رسد برگزاری یک مسابقه‌ی درگ دوستانه بین بنتلی کانتیننتال GT پایه و شاسی‌بلند بنتایگا می‌تواند نتیجه‌ی بسیار جالب‌توجهی در پی داشته باشد.

bentley-bentayga-vs-continental-gt
چیزی که شاید برخی افراد درباره‌ی نسل فعلی کانتیننتال GT بدانند این است که وزن محصول بنتلی بسیار بالاست. بنتایگا وزن 2440 کیلوگرمی دارد درحالی‌که GT وزن 2370 کیلویی داشته و به نظر می‌رسد به‌شدت از اضافه‌وزن در عذاب است.

2017-bentley-continental-gt-supersports-front-three-quarter-02
خب تنها 70 کیلوگرم اختلاف بین دو خودرو وجود دارد و بدین ترتیب قدرت و گشتاور خروجی در این مسابقه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. پیشرانه‌ی 12 سیلندر بنتایگا قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 900 نیوتون متری دارد. بدین ترتیب بنتایگا می‌تواند در 4.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تا حداکثر سرعت 301 کیلومتر در ساعت بتازد.
در مقابل، کانتیننتال GT پیشرانه‌ی کوچک‌تر 8 سیلندر 4 لیتری با قدرت 500 اسب بخاری و گشتاور 660 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو 4.8 ثانیه طول کشیده و حداکثر سرعت آن نیز 303 کیلومتر در ساعت است.

ice_bentayga_008
با این تفاسیر می‌توان گفت بنتایگا تنها به خاطر اسب بخار و گشتاور بیشتر سریع‌تر خواهد بود؛ اما بهتر است مسابقه‌ی این دو خودروی لوکس را با همدیگر ببینیم تا تمامی اتفاقات رخ داده را درک کنیم.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

10 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (698 دیدگاه) ,

    2370 کیلوگرم برای یک کوپه دو در شدیدا وزن بالایی محسوب میشه، اما من به شخصه استفاده از موتور قوی‌تر رو به بدنه سبک‌تر ترجیح میدم چون ماشین لوکس با وزن بالا، حس خیلی خوبی بهم میده.

    پاسخ
  2. The R
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    یعنی همه چیز تو دنیا یه طرف، اتوبان یه طرف.
    ماشین اسپورت داشته باشی نتونی تند بری چه فایده داره آخه.
    با ماشین 2.5 تنی داره 280 کیلومتر میره.
    یه فیلم تو یوتیوب هست کوئنیگ زگ داره با سرعت 360 تو اتوبان میره.
    اتوبانم آرزوست

    پاسخ
    1. TRX
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      دقت کردی هر کسی میبینه سمت راستش خالیه میکشه سمت راست و لاین سبقت آزاد میزاره اما تو ایران کامیون و اتوبوس با ٩٠ تا سرعت لاین سبقتن کنارم نمیرن

      پاسخ
  3. حسین M
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    این آقای شاهین احمد زاده نباشه پدال فاتحش خوندس هرچی مقاله میخونم ماله ایشونه!

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3303 دیدگاه) ,

      سلام
      ممنون از نظر لطف شما
      اما اینو واقعا عرض می کنم که پدال متکی به شخص نیست. مطمئنا دوستان زیادی هستند که در صورت نبود من میتونن بهتر از من هم کار رو جلو ببرن.
      از مجله ی پدال ممنونم که چنین فرصتی رو در اختیار بنده حقیر قرار داد تا در خدمت شما عزیزان باشم.
      ارادتمندم

      پاسخ
  4. آریا
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    خدایا عقربه ی سرعت سنج چقدر سریع میچرخه…
    ولی واقعا وزن بنتایگا خیلی خوبه و وزن کانتیننتال غیر قابل توجیه.

    پاسخ
  5. Ace
    سوابق: (7777 دیدگاه) ,

    دو تاشون در صدر لیست علایقم هستن …
    یکی در کلاس GT و دیگری در SUV.

    پاسخ
  6. Jast bentley continental
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    به زودی با نسل جدید کانتیننتال این مشکل برطرف میشه

    پاسخ
  7. aref
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    چقدر با نظم رانندگی میکردن یعنی اگه ایران بود تمام تریلیا تو باند سبقت بودن چقدر از این جاده مطمعن بودن که اینجوری رفتن توش

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
    Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
    سوابق: (257 دیدگاه) ,

    چه راحت سرعت میگیرن بدون هیچ مشکلی
    تو جاده های خودمون که طرف با 50 تا سرعت تو لاین سرعت بزرگراه میره و بوقش میزنی جای اینکه راه بده میخواد دعوا کنه
    تریلی ها که واویلااااا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.