تکنولوژی هوشمند انتقال قدرت در ب‌ام‌و M5 جدید

افراد باهوش و نابغه همانند هم فکر می‌کنند و به نظر می‌رسد که مرسدس بنز و ب‌ام‌و ایده‌های مشابهی درباره‌ی چگونگی هیجانی‌تر کردن سوپرسدان های خود دارند. طبق گفته‌های ب‌ام‌و بلاگ، راننده‌های نسل جدید F90 M5 ظاهراً خواهند توانست تنها با فشار یک دکمه خودروی خود را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل دربیاورند. این تکنولوژی شبیه سیستم بکار رفته در مرسدس-ای ام جی E63 AMG است که به راننده اجازه می‌دهد تا با فعال کردن حالتی که شرکت آن را حالت دریفت می‌نامد تنظیمات متفاوتی را برگزینند.

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert1
متأسفانه هیچ منبعی ذکر نکرده که اصل این جزئیات از کجا نشأت می‌گیرند. اگر این اخبار درست باشند، سیستم یاد شده طرفداران M5 فعلی را خوشحال خواهد کرد. راننده‌ها می‌توانند در زمانی که جاده‌ها لغزنده هستند قدرت را به هر دو اکسل فرستاده و در روزهای گرم تابستانی نیز نیرو را تنها به چرخ‌های عقب بفرستند. اخبار پیشین بیان می‌داشتند که نسل آینده‌ی M5 یا تنها دو دیفرانسیل خواهد بود یا اینکه این سیستم را به‌صورت آپشن عرضه خواهد کرد.

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert4
ب‌ام‌و هنوز به‌صورت رسمی چیزی درباره‌ی نسل آینده‌ی M5 منتشر نکرده اما شایعات فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه این خودرو همانند مدل فعلی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری بای توربو خواهد داشت. هرچند مهندسان خروجی پیشرانه را به حدود 626 اسب بخار خواهند رساند. البته انتظار همین افزایش قدرت را نیز داریم زیرا جدیدترین مدل M550i xDrive سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد M5 فعلی است. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، رئیس بخش M فرانک ون میل گفته که این سوپر سدان در لیست آپشن های خود گیربکس دستی نخواهد داشت. طبق گفته‌های این مدیر ارشد تقاضا برای گیربکس دستی بسیار پایین است.


تصاویر جاسوسی نسل جدید M5 نشان‌دهنده‌ی تغییرات کوچک از جمله نمای جلو و عقب گیراتر است. استفاده از پلتفرم CLAR ب‌ام‌و نیز باعث وزن کمتر این خودرو شده است. برای مثال سری 5 استاندارد با شاسی جدید خود 220 کیلوگرم سبک‌تر است.

bmw-m52

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

10 دیدگاه

  1. سهیل
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    یعنیا عاشق این حرکت های غافلگیر کننده کمپانی ب ام و هستم
    همیشه داره روبه جلو حرکت میکنه

    پاسخ
    1. Parvaz
      سوابق: (161 دیدگاه) ,

      یا خدا چقدر خوبه نسل جدید m5 چه اُبهتی داره لامصب

      پاسخ
  2. سیدامین فاخر
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    سیستم چهار چرخ متحرکش واقعا محشره
    یه سوپر سدان لوکس عملکرد محور

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (638 دیدگاه) ,

    مقایسه M5 جدید و E63جدید. . . اوووف!! چه‌ شود!! دو غول تا دندان مسلح 💪⚠️ احتمالا بزرگترین و هیجانی‌ترین مقایسه سال‌ میشه 😍☠️🔞

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (552 دیدگاه) ,

      موافقتم بدجور
      دو برادر ناتنی
      دو گرگ
      دو دشمن تشنه به خون هم
      استقلال و پرسپولیس (یا رئال و بارسا!!!!! ☺)
      فینال بوکس جهانی
      وزیر جنگ دو کمپانی
      دو گلادیاتور
      تنها مقایسه ماشینی که میتونه به من استرس وارد کنه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1724 دیدگاه) ,

      هر چه رقابت نزدیک تر، دل عاشقا شادتر. وقتشه جگوار و آئودی هم دس به کار شن. آلفا هم یه مدل برای این کلاس بزنه. وای چه شود.

      پاسخ
  4. AK_007
    سوابق: (261 دیدگاه) ,

    این قابلیت فک کنم تو بعضی خودرو های آفرودی وجود داره ک میتونی دیفرانسیلو انتخاب کنی و دیدن چنین قابلیتی رو چنین ماشینی فوق العادست!

    پاسخ
  5. elemento
    سوابق: (7168 دیدگاه) ,

    عکس آخریش واقعا قشنگه…
    در سری ام ، ب ام و ، علایق من به ترتیب
    m6
    m7
    m5
    m4
    m3
    m2
    چه جالب ، تقریبا ترتیب همون مدل ها شد.
    اینم یکی دیگر از هنر های BMW ، خودروهاش رو بر طبق علاقه ی من نام گذاری کرده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.