مقایسهٔ نسل جدید لکسوس LS با رقبای آلمانی

از زمانی که اولین نسل لکسوس LS در سال 1989 معرفی شد، همواره با برترین سدان‌های لوکس آلمانی در رقابت بوده است. حال چند روز پیش نسل جدید این سدان لوکس ژاپنی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد و بازهم سه رقیب سرسخت آلمانی یعنی مرسدس بنز S کلاس، ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8 را به‌عنوان رقبای مستقیم روبروی خود می‌بیند؛ بنابراین پرچم‌دار جدید لکسوس در برابر این سه تفنگدار آلمانی چه خواهد کرد؟ در ادامه مقایسه‌ای اجمالی میان این چهار سدان لوکس برجستهٔ دنیا خواهیم داشت. از لکسوس LS جدید فعلاً تنها یک نسخه معرفی شده است بنابراین برای اینکه مقایسه‌ای عادلانه داشته باشیم، نسخه‌هایی از رقبای آلمانی آن‌را انتخاب کرده‌ایم که ازلحاظ قوای محرکه نزدیک به لکسوس LS500 باشند. این خودروها عبارت‌اند از آئودی A8 3.0T، ب‌ام‌و 740i و مرسدس بنز S550.

a8-vs-ls-vs-7-series-vs-s-class1

ابعاد بیرونی

لکسوس LS جدید 5.23 متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 3.12 متر است که کمی کوچک‌تر از رقبای آلمانی است. بااین‌حال هنوز در مورد میزان فضای داخلی LS اطلاعی نداریم اما برای خودروهای لوکسی مثل این، فضای پای عقب عاملی کلیدی است؛ اما در میان ژرمن‌ها، نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 با 1.12 متر، بیشترین فضای پا را ارائه می‌کند درحالی‌که این رقم برای S کلاس 0.98 متر و برای A8 معادل 1.09 متر است.

لکسوس LS500 آئودی A8 3.0T ب‌ام‌و 740i مرسدس S550
طول 5.23 متر 5.26 متر 5.24 متر 5.24 متر
فاصلهٔ محوری 3.12 متر 3.12 متر 3.21 3.16 متر
فضای پای عقب 1.09 متر 1.12 متر 0.98 متر

وزن

لکسوس هنوز وزن LS جدید را اعلام نکرده است اما گفته است که حداقل 90 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است؛ بنابراین می‌توان حدس زد که وزن نسل جدید LS بین 1830 تا 2130 کیلوگرم باشد. این وزن برای رقابت با آلمانی‌ها وزن مناسبی است چراکه آئودی 2024 کیلوگرم، ب‌ام‌و 1900 کیلوگرم و مرسدس بنز 2115 کیلوگرم وزن دارند.

لکسوس LS500 آئودی A8 3.0T ب‌ام‌و 740i مرسدس S550
وزن 1830 (تقریبی) 2024 1900 2115

قوای محرکه

با توجه به اینکه سه سدان لوکس ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز مدت نسبتاً زیادی است که در بازار حضور دارند، برای آن‌ها چندین پیشرانهٔ مختلف ارائه شده است؛ اما تاکنون لکسوس برای نسل جدید LS فقط یک پیشرانه ارائه کرده است. این موتور یک واحد 3.5 لیتری V6 بای‌توربو با 415 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. لکسوس می‌گوید این سدان لوکس می‌تواند ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این ماشین در هر دو حالت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.

5-lexus-ls500

در سوی دیگر ب‌ام‌و 740i قرار دارد که مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ است که 320 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و ب‌ام‌و برای آن هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک را ارائه کرده است. 740i در حالت دیفرانسیل عقب در 5.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

5-bmw-7-series

آئودی نیز برای A8 3.0T یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 سوپرشارژ را در نظر گرفته است که 333 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو فقط به‌صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود و نیروی پیشرانهٔ آن توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. آئودی A8 3.0T می‌تواند در 5.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

5-audi-a81

اما مرسدس بنز S550 در این مقایسه ازلحاظ پیشرانه کاملاً با سه رقیب دیگر متفاوت است. S550 کم قدرت‌ترین نسخهٔ غیر هیبریدی S کلاس است که در حال حاضر در ایالات‌متحده عرضه می‌شود اما بااین‌وجود هنوز هم در مقایسه با رقبا بسیار قدرتمندتر است. در زیر کاپوت این ماشین یک نیروگاه 4.7 لیتری V8 بای‌توربو آرمیده است که 450 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو که از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود S550 را قادر می‌سازد که ظرف 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

5-mercedes-benz-s550

لکسوس LS500 آئودی A8 3.0T ب‌ام‌و 740i مرسدس S550
پیشرانه 3.5 لیتری V6 بای‌توربو 3 لیتری V6 سوپرشارژ 3 لیتری I6 توربو 4.7 لیتری V8 بای‌توربو
قدرت 415 اسب بخار 333 اسب بخار 320 اسب بخار 450 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر 440 نیوتن متر 450 نیوتن متر 700 نیوتن متر
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد 4.5 ثانیه 5.5 ثانیه 5.4 ثانیه 4.8 ثانیه

ویژگی‌های تکنولوژیک و لاکچری

لکسوس LS جدید مجهز به ویژگی‌ها و تجهیزات برجسته‌ای چون یک سیستم صوتی فراگیر لوینسون، تریم چوبی و آلومینیومی، گرم‌کن، سردکن و ماساژور صندلی‌ها، سیستم تعلیق بادی، تنظیم برقی 24 جهتهٔ صندلی‌های جلو، سیستم حذف صداهای مزاحم، نمایشگر 12.3 اینچی با قابلیت تشخیص دست‌نوشته و یک نمایشگر سربالای 24 اینچی است. در بخش تکنولوژی‌های ایمنی فعال هم سیستم تشخیص عابر پیدا که می‌تواند به‌صورت خودکار ترمز کرده یا خودرو را از کنار عابر هدایت کند، ترمز خودکار پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای اتوماتیک برای LS جدید ارائه شده است.

6-lexus-ls500

رقبای آلمانی اما عمدتاً ازنظر ویژگی‌های لاکچری به‌خوبی توانایی رقابت با LS را داشته و حتی در برخی موارد بالاتر نیز قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال مرسدس بنز علاوه بر گرم‌کن صندلی‌ها، از گرم‌کن استراحتگاه دست هم سود می‌برد. یا ب‌ام‌و مجهز به سیستم فعالی شده است که درصورتی‌که خودرویی را در نقطهٔ کور راننده تشخیص دهد از تغییر خط جلوگیری می‌کند. همچنین هردوی این سدان‌ها مجهز به تکنولوژی پیچیدهٔ رانندگی نیمه‌خودکار در بزرگراه‌ها هستند که هنوز معلوم نیست لکسوس تا چه میزان از این قابلیت برخوردار است. آئودی A8 اما هرچند قدیمی‌ترین خودروی این جمع است اما هنوز هم تمامی ویژگی‌های رقبا مانند تعلیق بادی، ماساژور صندلی‌ها، چراغ‌های جلوی LED، سیستم دید در شب، سیستم صوتی رده‌بالا و … را دارا است.

طراحی

هرچند بحث طراحی تا حد زیادی سلیقه‌ای است اما لکسوس LS به‌روزرسانی بزرگی را در این بخش تجربه کرده است. در جلوی خودرو همچنان جلوپنجرهٔ نمادین دوکی‌شکل لکسوس به همراه لوگوی شرکت که در قابی بیضی‌شکل قرار دارد دیده می‌شود؛ اما در دیگر قسمت‌ها شاهد طراحی جدیدی هستیم که منطقی و ظریف است. در بخش جانبی این ماشین شاهد خطوط سیالی هستیم که به‌آرامی به قسمت عقب می‌رسند و در عقب نیز چراغ‌هایی با دنباله‌های زیبا جلب‌توجه می‌کنند.

7-lexus-ls500

نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 در بخش طراحی بیرونی تنها یک به‌روزرسانی تکاملی از نسل قبلی است. در این نسل هنوز هم خطی شبیه به چوب هاکی در طرفین خودرو دیده می‌شوند و در جلو هم شاهد چراغ‌هایی هستیم که مانند اکثر محصولات جدید ب‌ام‌و به جلوپنجره چسبیده‌اند. آئودی A8 در این جمع شاید خودرویی است که بیشترین خطوط صاف و تیز را در سراسر بدنهٔ خود دارد درحالی‌که مرسدس بنز S کلاس کاملاً برعکس بوده و تا حد زیادی از خطوط منحنی و نرم استفاده کرده است.

در داخل، بیشترین شباهت میان S کلاس و LS استفاده از صفحه‌نمایش عریض و بزرگی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که به‌صورت یکپارچه درون داشبورد تعبیه شده است. نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آئودی اما از داخل داشبورد بالا می‌آید درحالی‌که در سری 7 این نمایشگر در بالای داشبورد به‌صورت ثابت قرار گرفته است.

رانندگی

هنوز نمی‌توان سواری و رانندگی نسل جدید لکسوس LS را با سه رقیب آلمانی‌اش مقایسه کرد زیرا وقتی می‌توان دراین‌باره نظر داد که پشت فرمان آن قرار گرفته و LS500 را مورد آزمایشی واقعی قرار دهیم؛ بنابراین برای قضاوت در این رابطه باید تا زمان عرضهٔ LS جدید به بازار صبر کنیم. قرار است این خودرو تا پایان سال برای فروش عرضه گردد و قیمت‌گذاری آن نیز طی چند ماه آینده اعلام خواهد شد. نسل جدید لکسوس LS غیرازاین سه رقیب آلمانی با رقبای دیگری چون جگوار XJ، مازراتی کواتروپورته، کادیلاک CT6 و جنسیس G90 هم روبروست که همگی آن‌ها نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند؛ بنابراین این سدان نورسیدهٔ ژاپنی کار سختی را در این بازار پیش رو خواهد داشت.

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

42 دیدگاه

  1. faramarz
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    تو این ۴ مدل خودرو فقط یکی اونم مرسدس بنز سلطان!!!

    پاسخ
    1. Viper ACR
      سوابق: (6245 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم.
      وقتی قراره این همه پول خرج کنی فقط باید دنبال بهترین ها بری.
      بهترین ها برای من بنز و BMW و آئودی هستن که 130، 102 و 106 سال در لوکس سازی در بالاترین سطح رقابت کردند و پیشرفت بی وقفه داشتند.
      A8 الان 7 سالش شده. هنوزم پادشاست اما نمیتونم بالاتر از بنز و BMW قرارش بدم.

      آلمانی ها در لوکس سازی هیچ وقت به جایگاه دوم رضایت ندادند.

      بعد انتخاب من جگواری هست که 94 سال جزو لوکس ترین خودروهای دنیا بوده. جگواری که پدربزرگم هنوز بعد از 40 سال به سرش قسم میخوره. جگوار یعنی اسطوره ی زندگی این مرد. (XJ)

      این ماشین ها رو در اولویت اول قرار میدم.

      بعد میرم سراغ لکسوسی که 30 ساله در کیفیت به هیچ کس باج نداده و خیالم از بابتش راحته و امضای تویوتا پشتشه.

      در وهله ی بعد کادیلاک ، لوکس ساز پر افتخار و مزراتی ، دلبر ایتالیایی قرار میگیرند. در کیفیت مسلما کادیلاک بهتر از مزراتی خواهد بود. اما مزراتی برای کسی مثل من که عاشق ماشین های ایتالیایی هستم اونقدری ارزش داره که کنار کادیلاکِ بزرگ قرارش بدم.

      بعد هم جنسیس G90 رو انتخاب میکنم. هیوندای برای اینکه در بازار برای برند Genesis جای پا باز کنه، شک نکنید که برای G90 هیچ چی کم نخواهد گذاشت و مشتریان وفاداری و رضایتمندی رو کنار خودش جمع میکنه. از خرید G90 کسی پشیمان نخواهد شد.

      1- Mercedes-Benz S550
      2-BMW 740 i
      3- AUDI A8 3.0 T
      4-Jaguar XJ
      5-Lexus LS500
      6 (به طور مشترک)- Maserati Quattroporte و Cadillac CT6
      7- Genesis G90

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        کامنت تمیزی بود. خوشم اومد

        پاسخ
      2. vahid 956
        سوابق: (314 دیدگاه) ,

        پانامرا 2017 رو فراموش کردی که من از همه اینها بالاتر میبینمش

        پاسخ
      3. ارش
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        عجب کامنت با حالی دم خودت و پدر بزرگت گرم معلومه که آدم خوش سلیقه ایه جاگوارهای زمان اونا بهترین طراحیها رو داشتن.

        پاسخ
    2. خسرو
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      بنز بالاااست // دعوای زرگری اینا مهم نیست

      پاسخ
  2. ali
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    انتخاب این چهار تا تا حدی سلیقه ای است وتجربه رانندگی با لکسس هم هنوز مشخص نشده ولی از نظر من لکسس نسل جدید واقعا جذاب و خاص شده و انتخابم هم لکسس است گرچه بازهم بازار فروش در این سگمنت دست المانی ها است

    پاسخ
  3. us army
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    بنز بد جوری زده تو کارھ سر اگزوز قلابى

    پاسخ
  4. علي كيوج
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    شتابش بالاتر از سه رقیب دیگه شه!!!
    دمش گرم!

    پاسخ
    1. آریا
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      باید بی ام و 750 و آئودی مدل v8 برای مقایسه انتخاب میشد. درسته لکسوس 6 سیلندره ولی رقیب 8 سیلندرای آلمانیه. به قدرت تولیدی دقت کنین.

      پاسخ
  5. fcmz
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    از بعضی زوایا زیاد دلنشین نیست. مثلا عکس اولی که هر چهار خودرو با همن لکسوس بیشتر شبیه مدلهای شوتینگ بریکه.
    طراحی داخلیش عالیه ولی خیلی شبیه اس کلاس کوپه هستش.

    پاسخ
  6. Bavaria
    سوابق: (474 دیدگاه) ,

    آئودی انقد نسل جدیدشو معرفی نکرد تا همه معرفی بشن بعد حال همشونو بگیره

    پاسخ
  7. shirkoooo
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    لوکسترین ،پر امکانات ترین ، اوج لذت رانندگی ، هوشمند ترین ینی بهترین خودروی لاکچری ٢٠١۶ ، فقط ب ام و سری ٧ جدید

    پاسخ
  8. m4
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    انصافا s یه سر و گردن از همه بالاتره ! 🙂

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    جای کادیلاک توی این سگمنت خیلی خالیه ..

    پاسخ
    1. Viper ACR
      سوابق: (6245 دیدگاه) ,

      اتفاقا کدیلاک تو این سگمنت یعنی فول سایز های لوکس ، 2 محصول داره
      CT6 و XTS.

      پاسخ
      1. آریا
        سوابق: (44 دیدگاه) ,

        CT6 فول سایزه ولی CTX میشه رقیب لکسوس GSو BMW سری5

        پاسخ
  10. AK_007
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    گفته مدلی ک از لحاظ موتوری به هم نزدیکن رو انتخاب کردیم
    والا من نمیبینم قدرت موتور این مدلایBmw و ائودی در حد بنز و لکسوس باشه
    یا باس مدل پایین تر اونا رو میکردن یا بالاتر اینا!

    پاسخ
    1. آریا
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      باید بی ام و 750 و آئودی مدل v8 برای مقایسه انتخاب میشد. درسته لکسوس 6 سیلندره ولی رقیب 8 سیلندرای آلمانیه. به قدرت تولیدی دقت کنین.

      پاسخ
  11. amir
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    طراحی داخل و خارج لکسوس به نظرم جذاب تر از بقیه هست

    پاسخ
  12. sardar
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    همه خوبن اما یه حسی هست که نمیشه از بنز گذشت

    پاسخ
  13. mohsen.b
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    جلوپنجره ی بی نهایت اغراق آمیزی داره-وزن کم تر باعث برتری شتاب اولیه نسبت به بنز شده در کل با اینکه احترام زیادی برای لکسوس قایلم ولی باید بگم که پولدارها احتمالا بنز رو ترجیح بدن،خیلیا هستن که نمیدونن لکسوس مال چه شرکتیه ولی از هر کسی بپرسیم بنز مال کجاس سریع بحث کیفیت آلمانی رو به میان میارن انتخاب من اول بنز بعد لکسوس و در اخر audiو bmw

    پاسخ
    1. آریا
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      دقیقا کیا نمیدونن لکسوس مال چه شرکتیه؟؟؟
      اتفاقا هر وقت صحبت از کیفیت و قابلیت اطمینان باشه همه یاد لکسوس میفتن.
      آلمانیا تو بعضی چیزای دیگه بهترن نه کیفیت و قابلیت اطمینان.

      پاسخ
  14. نویدی
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    1.BMW
    2.لکسوس،بنز،آئودی
    تمام خودروسازها یه طرف، BMW یه طرف.

    پاسخ
  15. pooriya
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    من طرفدار دو آتشه ب ام و هستم ولی انصافا اول اس کلاس و بعد ب ام و سری هفت اس کلاس پادشاه این کلاس هست و ب ام و ولیعهد

    پاسخ
  16. نویدی
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    توی جدول مشخصات فنی آئودی و bmw رو جا بجا نوشتید.

    پاسخ
  17. نت
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    لکسوس ال اس500 اگر عقبش یه کم کشیده تر بود خیلی زیباتر میشد.نکته منفی در مورد این ماشین چراغ عقبش هست که اون قسمت سیاه رنگ زیر چراغ عقب جهتش داده پایین و خیلی زشت شده.لکسس تو تمام مدلهای جدید ماشیناش داره از این طراحی برای چراغ عقب ماشیناش استفاده میکنه و جالب نیست این چراغ عقب اینجوری

    پاسخ
  18. نت
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    محسن راست میگه خیلیها فکر میکنند لکسوس مال امریکاست این شرکت مال تویوتا ژاپن هست و نمیدونند مال کدام کشوره

    پاسخ
  19. نت
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    جلو پنجره لکسس که یکپارچه مشکی هست زیباست.ال اس500 خطوط زیبا و منحنی کوتاه و سقف کوتاه کنار شیشه دربها داره مثل ماشین هیوندای گرنجور.اگر سقف سانروف بزرگ هم لکسوس براش بزاره ماشین جالبی میشه.ای کاش لکسوس چراغ عقبش اون قسمت سیاه رنگ زیر چراغ رو برمیداشت

    پاسخ
  20. نت
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    بی ام و هم حال ادم به هم میخوره با این طراحیش .بی ام و 60 سال هست که طراحی ماشیناشو تغییر نداده.جدیدا تمام ماشیناش هم میاد چراغ جلو رو میچسبونه به جلو پنجره که خیلی زشت میشه

    پاسخ
  21. Saied
    سوابق: (931 دیدگاه) ,

    مغزم میگه لکسوس. ولی قلبم میگه مرسدس.
    ولی چیکار کنم که عاشق بی ام دبلیو هستم.
    بزرگترین ارزوم اینه که جوان هایه ایرانی بهتر از اینارو تو کشور عزیزمون تولید کنن.

    پاسخ
  22. امین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    آئودی و بی ام و روح اسپرتیشون توی طراحی لوکسشون هست هنوز
    بنز و لکسوس تماما لوکس و لاکچری ساخته شدن
    لکسوس خیلی اغراق آمیز طراحی کرده
    بنز لوکس اما ملایم
    بی ام و مثل بنز اما 0.5% پایینتر
    آئودی اسپرته لوکسه

    پاسخ
  23. محمد
    سوابق: (267 دیدگاه) ,

    تصاویری که از لکسس گذاشته شده بی کیفیت هست وکابین خودرو را خیلی خوب نمایش نمیده. وبا این تصاویر به نظرم سمند داخلش قشنگ تره!!!!!!!
    ولی فیلم رونماییه لکسس را در نمایشگاه دیترویت از youtube با کیفیت ۷۲۰ دیدم خیلی زیباست مخصوصا کابینش.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (952 دیدگاه) ,

      اون شاخ های بغل آمپراش کشته منو
      اخه اونا چین دیگه؟

      پاسخ
  24. فیصل
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    قیمت رو هم باید می نوشتین. فکر کنم مرسدس گرونترینه بعدش 3تای دیگه. اگه بخوام 3- 4 سال ماشینو نگه دارم بدون شک لکسس میگیرم. کمترین افت قیمت دست 2 هم داره تو کشورهای همسایه

    پاسخ
  25. ارمان
    سوابق: (1067 دیدگاه) ,

    شاید باید مطمعن بود که لکسوس نتونه کاملا از پس بنز و بی ام و در بیاد ولی به هر حال معادلات رو به هم میزنه و این خودش عالیه

    پاسخ
  26. mohsen
    سوابق: (952 دیدگاه) ,

    پانامرا 2017 بیشتر فاز میده

    پاسخ
  27. حمید
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    با سلام
    تو این سگمنت حتما باید محصول با موتور ۸سیلندر عرضه شه.حتی اگه از موتور ۶ سیلندر ۶۰۰اسب هم قدرت بگیرن بازم بیفایدست.بنظر من موتوتور ۶سیلندر برای این سگمنت کوچیک و زیادی اقتصادیه.یه ماشین ۱۰۰هزار دلاری با موتور ۶سیلندر که تو کاپوت آزرای ۲۸هزار دلاری هم هستش.فکرشو بکنین یه غول ۵.۵ متربا صدای خشک و بالانس ناقص موتور ۶سیلندر!

    پاسخ
    1. آریا
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      دوست عزیز پس محیط زیست چی میشه؟؟؟؟
      همه که تخت گاز نمیرن.
      سری 7 چهار سیلندر پلاگین هیبرید داره با مصرف صدی 2! آره 2. لوکس و زیبا و البته بخاطرش محیط زیستو نابود نمیکنه. کلاس اس هم چهار سیلندر پلاگین هیبرید داره. LS هیبریدی هم بعدا معرفی میشه.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.