تویوتا

بررسی تویوتا گرند هایلندر هیبرید مکس؛ عالی و بی‌دردسر

گرندهایلندر با ارائه فضای خوب، راندمان مناسب و امکانات کافی نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند.

کاربردی بودن و ظاهر جذاب دو مولفه اولیه‌ای به شمار می‌روند که نگاه بسیاری از خانواده‌های متوسط آمریکایی را به خود جلب می‌کند. هایلندر تاکنون به‌اندازه‌ای قابل اعتماد بوده که در بسیاری از آن به‌عنوان خودروی پشتیبان برای انجام بررسی‌های خودرویی و… استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که به‌صورت ایده‌آل، بهترین نوع خودروی پشتیبان مینی‌ون‌ها هستند که فضای زیاد و راحتی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. بهترین نوع خودروهای پشتیبان بزرگ هستند و برخلاف جثه‌شان چیز زیادی از راننده خود نمی‌خواهند؛ هاینلدر هم دقیقا همین خصیصه را دارد.

سال گذشته تویوتا برای بستن کوچک‌ترین حفره‌ها میان کلاس‌های خودرویی خود، گرند هایلندر را معرفی کرد تا میان دو مدل هایلندر و سکویا فاصله‌ای نماند. این خودروی سه‌ردیفه را می‌توان یک محصول هدفمند دانست که از نیاز مخاطبانش آگاه است و نسبت‌به یک مینی‌ون شمایل بهتری دارد.

همانطور که محصولات کاربردی تویوتا انتظار می‌رود، گرند هایلندر هم یک موفقیت بزرگ است؛ ژاپنی‌ها در ژوئن ۲۰۲۳ آن را روانه بازار ایالات‌متحده کردند و توانستند تا پایان همان سال بیش‌از ۴۸ هزار دستگاه از آن را به فروش برسانند. در مقام مقایسه، فروش سکویا نصف این رقم بود.

خوشبختانه محصول تازه تویوتا در دنیای تکنولوژیک امروز حرفی برای گفتن دارد؛ نمایشگر اطلاعات-سرگرمی بزرگش کاربرپسند محسوب می‌شود. درک نمایشگر روبه‌روی راننده هم پس از مدتی استفاده کاملا راحت می‎‌شود. کلید‌های کنترل سیستم تهویه فیزیکی هستند و به‌طور کلی چیزی به اسم روند یادگیری در کابین این خودرو معنا ندارد.

از ویژگی‌های خانواده‌پسند گرند هایلندر می‌توان به درگاه‌های USB متعدد، فضای بار کافی، نگهدارنده لیوان و تلفن‌هوشمند و صندلی حذف‌شونده ردیف دوم اشاره کرد. هرچند که فضای بار کاملا مناسب به نظر می‌رسد اما افراد بلندتر از ۱۸۰ سانتی‌متر ممکن است فضای سر ردیف سوم را چندان نپسندند. مالک می‌تواند صندلی‌های ردیف سوم را برای دسترسی به فضای بار بیشتر تا کند.

خودروی مورد آزمایش در این بررسی، بهتری نمونه گرند هایلندر، پلاتینیوم ادیشن، است که به پیشرانه هیبرید مکس تویوتا مجهز شده و برچسب قیمتی ۵۹,۷۸۰ دلاری را با خود به دوش می‌کشد. فضای کابین با چرم قهوه‌ای زیبا پوشانده شده و به‌همراه پارچه شبه‌جیر فضای نه‌چندان لوکس بلکه مرتب را رقم زده است. راحت‌تر بگوییم: لکسوس نیست اما ارزان هم نیست.

موتور برقی مدل‌های مجهز به هیبرید مکس بین موتور درون‌سوز و جعبه‌دنده ۶ سرعتی قرار می‌گیرد و نهایتا تمام قدرتش را برای ارائه به هر چهار چرخ آماده می‌کند. هرچند تویوتا برای بهره‌وری گرند هایلندر از قدرت بیشتر، یک موتور کوچک را هم در محور عقب قرار داده است. این مجموعه قوای محرکه روی‌هم‌رفته ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

کارکرد موتور در جاده و خیابان عالی قلمداد می‌شود؛ گشتاور کافی و ترکیب بی‌مانند قدرت بنزینی موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و موتورهای برقی بیشتر صدای یک موتور V6 را در گوش راننده تداعی می‌کند. هرچند نمی‌توان سیستم برقی پیشرانه را فراموش کرد اما گرند هایلندر می‌تواند در بخش صدا، راننده‌ای را که از پشت فرمان یک شاسی‌بلند V8 بیرون آمده را راضی نگه دارد.

به این نتیجه می‌رسیم که پیشرانه، گل سرسبد ویژگی‌های هایلندر به شمار می‌رود. این شاسی‌بلند خانوادگی، بزرگ و سنگین است و هرنقطه آن هم این حس سنگینی را به سرنشینان القا می‌کند. پیچش بدنه در پیچ‌ها کاملا احساس می‌شود. با فشردن پا روی پدال گاز هم تمام وزن بدنه احساس می‌شود. کیفیت سواری هم به‌طور کلی مطلوب است اما با گذر برخی چاله‌ها متوجه می‌شوید که سیستم تعلیق برای کنترل مناسب وزن بالا تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

در این مرحله جا دارد یادی کنیم از رقبایی چون مزدا CX-90 که درعین بهره‌مندی از ظاهر جذاب و راندمان بهتر، فضای کمتری را در اختیار مالک قرار می‌دهد. درهرصورت، خریدار این خودرو نگرانی‌های بیشتری دارد تا اینکه تمام وقت خود را روی خودرو خود بگذارد. گرند هایلندر یک شاسی‌بلند کم‌زحمت محسوب می‌شود که می‌تواند خریداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

آخر یک روز کاری ۱۲ ساعته، تنها چیزی که مرد خانه نیاز دارد یک خودروی مطمئن است که بتواند خودش، خانواده‌اش را وسایلشان را جابه‌جا کند و چیزی زیادی را از او نخواهد. نظر شما درباره تویوتا گرند هایلندر هیبرید مکس چیست؟ آیا کاربردی بودن این خودرو آن را به گزینه‌ای بهتر از مزدا CX-90 یا لکسوس TX تبدیل می‌کند؟

مشخصات فنی تویوتا گرند هایلندر هیبرید مکس ۲۰۲۴

پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هیبریدی
خروجی ۳۶۲ اسب بخار قدرت/ ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور
جعبه‌دنده ۶ سرعتی خودکار
محور محرک چهار چرخ محرک
وزن ۲,۲۳۱ کیلوگرم
ظرفیت ۷ نفر
ظرفیت یدک‌کشی ۲۲۶۸ کیلوگرم
قیمت ۵۸,۴۷۵ دلار
قیمت نمونه مورد آزمایش ۵۹,۸۷۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. H2

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    لکسوس TX که بر اساس این ساخته شده بالاترین نسخه اش حدود 80 هزار دلاره
    برای کسی که پول اونو نداره این عالیه

    موافقم 49
    مخالفم 4
    1. net

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      جلوپنجره های جدید تویوتا و لکسوس که رفته داخل سپر بد هست و کم کم بخاطر اینکه تویوتا و لکسوس جلوپنجره رو حذف می کنند باید به جای جلوپنجره بگیم جلوسپر مثل جلوسپر این ماشین

      موافقم 18
      مخالفم 38
  2. Killer

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    بهتره فراخوان ١ میلیون و ٣٠٠ هزار دستگاهی تویوتا تو این هفته رو بررسی کنین!

    موافقم 2
    مخالفم 65
    1. H2

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      نیازی به بررسی من و شما نیست
      خودشون بررسی میکنن و حلش میکنن مثل فراخوانهای قبل و ادعایی هم نیست که بازم فراخوان ندن حتی بزرگتر از این
      و البته با تمام این اوصاف فروش و محبوبیتش هم هرسال بیشتر و بیشتر میشه

      موافقم 62
      مخالفم 4
    2. Taha Ayoobi

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      Killer جنسیس فراخوان داد یا نه آخر؟
      با هنوز مردم تو فضای باز پارک کنن که اگه ماشین منفجر شد کسی آسیب نبینه؟

      موافقم 29
      مخالفم 2
  3. سالار فصل

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    یکی از اکان اصلی تویوتای 13 میلیونی در سال 2024

    موافقم 26
    مخالفم 2
  4. Dark Knight

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    واقعا به عنوان یه suv خانوادگی معرکه هست از همه نظر کامله و هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت و از همه مهم تر مثل بقیه تویوتا ها وقتی میخریش خیالت از قابلیت اطمینان ( همین که خرابی نداره و میتونه ده ها سال بدون کوچک ترین خرجی برات کار کنه ) و ایمنی ماشین راحته چون میدونی طرف حسابت تویوتا ژاپن هست نه چیز دیگه ای ❤️ 🇯🇵

    موافقم 46
    مخالفم 2
  5. Yaghoob

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    تویوتا بازار رو خوب می‌شناسه .
    زیبا
    قابل اعتماد
    کم استهلاک
    قیمت مناسب.
    نه تنها هایلندر بلکه اکثر تولیداتش این چند ویژگی رو دارند .

    موافقم 45
    مخالفم 0
  6. Taha Ayoobi

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    لکسوس TX رو تازه شنیدم اسمشو

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. جومونگ

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    هر آن چیزی که یه خانواده متوسط از یه ماشین خانوادگی میخواد رو این ماشین داره . فضای مناسب ، کیفیت عالی ، قابلیت اطمینان بالا ، هزینه های تعمیر پایین ، بازار فروش پر رونق ، قیمت مناسب و کاملا معقول ، قدرت عالی و سیستم دو دیفرانسیل ، هیبرید و کم مصرف ، …

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      حدود 7 تا ۸ لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کنه
      سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷- ۸ ثانیه

      موافقم 12
      مخالفم 0
  8. Arshia m3csl

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    اینقدر خوشگل و لوکسه لکسوس tx نیاز نبود به نظرم چون لکسوس rx بود و لکسوس tx یک جورایی اضافه کاریه ولی واقعا ماشین خوب و خاصیه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. جومونگ

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      rx میان سایزه اما tx فول سایز و سه ردیفه ست .

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        پس lx این وسط چی میشه؟

        موافقم 6
        مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چرا قالپاق موتورش انگار اضافس😅
    زیر قالپاق موتور هم یه انجین تیباطور نصب شده😅

    موافقم 5
    مخالفم 3
  10. مجتبی .

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1168 ديدگاه)

    نکته جالبش این بود در کنار تمام موارد که برای خانواده رعایت کرده به فکرراننده عشقی هم بوده: گرند هایلندر دربخش صدا میتواند راننده ای که ازپشت فرمان یک v8 آمده راراضی کند. آفرین تویوتا. میتونه بره اونایی که بیرون شهر پارک کردن روهم بیاره شهر😉

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. گات

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یکی از بهترین شاسی بلند های فول سایز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا