بررسی چری آریزو 5

خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند. نفوذ چینی‌ها در صنعت خودروسازی ایران به‌قدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز درگیر کرده‌اند. علاوه بر این حتی بخش کامیونت‌ها، کامیون‌ها، کشنده‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها نیز از نگاه تیزبین چینی‌ها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آن‌را نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشین‌های چینی می‌توان به‌عنوان راه‌حل‌های موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر 100 میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-02

بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازه‌واردترین چینی‌های بازار ایران یعنی چری آریزو 5. شرکت مدیران‌خودرو را می‌توان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان ام‌وی‌ام 110 برای اولین بار پای چینی‌ها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانام‌های ام‌وی‌ام 530، 315، X33 و 550 به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیران‌خودرو تصمیم گرفته محصولات گران‌قیمت‌تر و به‌اصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراس‌اوور تیگو 5 بود. حال مدیران‌خودرو از سدان کامپکت آریزو 5 نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی می‌پردازیم.

Chery-Arrizo-5-2016-01

معرفی

آریزو 5 یکی از سدان‌های جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو 3 و آریزو 7 قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو 2015 رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال 2016 آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو 5 به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

Chery-Arrizo-5-2016

طراحی خارجی

چینی‌ها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو 5 هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو 5 چهره‌ای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو 5 تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو 5 بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو 5 با طول، عرض و ارتفاع 4.53، 1.81 و 1.48 متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

Chery-Arrizo-5-2016-3

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک
شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک

طراحی داخلی

در قسمت داخلی آریزو 5 بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌حال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز به‌پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.

chery_arrizo_5_4

قوای محرکه

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ 1.2 لیتری توربو با 130 اسب بخار قدرت و 212 نیوتن متر گشتاور و یک واحد 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد 116 اسب بخار قدرت برای جثهٔ 1355 کیلوگرمی آریزو 5 کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس 5 سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو 5 با موتور 1.5 لیتری 11 ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو 206 تیپ 5 با قدرتی تقریباً مشابه و 300 کیلوگرم وزن کمتر، شتاب 11.6 ثانیه دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-03

تیپ‌ها و تجهیزات

مدیران‌خودرو آریزو 5 را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو 5 دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

Chery-Arrizo-5-2016-2

قیمت و رقبا

قیمت تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو 5 به ترتیب 59,700,000، 66,700,000 و 71,700,000 تومان از سوی مدیران‌خودرو اعلام‌شده که آن‌را در بازهٔ قیمتی 60 تا 70 میلیون تومان قرار می‌دهد. در این رنج قیمتی از خودروهای داخلی خبری نیست اما هم‌وطنان آریزو 5 حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو 5 در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو 1600 مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو 5 به‌حساب آورد.

Chery-Arrizo-5-2016-04

جمع‌بندی

چری آریزو 5 خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نه‌چندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود می‌تواند نظرهای زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکل‌ساز باشد. با مرور مشخصات این خودرو متوجه می‌شویم که چینی‌ها روزبه‌روز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان صنعت خودروسازی هستند و این زنگ خطر بزرگی برای خودروسازان داخلی محسوب می‌شود چراکه اگر به فکر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضهٔ محصولات جدید نباشند شاید به‌زودی سهم بالای خود از فروش خودروی ایران را به چینی‌ها واگذار کنند.

CheryArrizo5

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

164 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت کلیه دوستانبا توجه به نظرات مثبت ومنفی در خصوص آریزو 5، دل به دریا زدم و این ماشینو خریدم.قبلش میخواستم النترامدل2014 یا 2015 بگیرم.چند ماشین هم دیدم سوارشم شدم،علیرغم اعلام فروشنده ها مبنی بر عدم رنگ و خط و خش متاسفانه بعد از کارشناسی نمایندگی متوجه ایرادات بدنه و فنی ماشین میشدم.در نتیجه پیشنهاد بعضی از دوستان مبنی بر خرید خودرو مدل پایینتر و برند بودن رو کنار گذاشتم . الان که این ماشین رو گرفتم واقعا راضی هستم.یکسری آپشنهای النترای فول مثل سنسور باران و نور و گرمکن و سرد کن و صندلی برقی را نداره ،به نظرم زیادم ضروری نمیاد و اختلاف قیمت 60000000میلیونی برای آن زیاده.از نظر شتاب هم باید بگم با توجه به وجود حالت L و DMگیربکس این خودرو در شروع حرکت میتونید شتاب لازمه را داشته باشید و بعد از حالت اتومات استفاده شود. از نظر شتاب ثانویه هم باید بگم با توجه به حجم موتور واقعا علیه.از نظر مصرف سوخت هم که در بد ترین حالت ترافیک در صد کیلومتر10.5 لیترمصرفشه و در اتوبان حول و هوش 5 لیتر مصرف میکنه که برای یه ماشین اتومات به نظرم ایده آل باشه.من این ماشین رو با توجه به قیمتش تایید میکنم. بزک شده سمند که الان شده دنا با قیمت 45000000 دنده دستی و آن خدمات پس از فروش و گارانتی 2 ساله واقعا قابل مقایسه با این خودرو نیست.با ماشی کره ای مثل اکسنت و النترا هم زیاد فرقی نداشت. انتخاب با شماموفق و پیروز باشید

    پاسخ
    1. حاج عباس
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      حداقل یه نظر مخالفو اجازه انتشار میدادین همش گل و بلبله مدیر محترم سایت

      پاسخ
  2. سلیمیان
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام
    من صاحب آریزو ۵ اکسلنت هستم و خودم عملا تجربش کردم و دارم استفاده میکنم . از بسیاری از جهات عالیه ، نه ضعیفه و نه تنبل ، نرم و بی صداست ، کنترل خودرو راحت و کیفیت خوبی داره . فقط یک کلام ماشین خیلی خوبیه ، به ولله نظر قطعی من هست و هیچ تعارفی هم با کسی ندارم .
    اینقدر راضیم که حالا حالاها به فکر فروشش نیستم .
    هر کسی در مورد این ماشین شک داره میتونم کمکش کنم

    پاسخ
    1. سارا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      می خواستم بدونم ایا درست که این ماشین ها برای فروش با مشکل مواجعه می شیم و اینکه قطعات کمیاب هست؟

      پاسخ
      1. فرهاد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام
        جسارتا میتونم بپرسم ماشین قبلیتون چی بوده و نظرتون در مورد موتور ١۵٠٠ این ماشین که بزرگترین عیب این ماشینه تو شتابگیری و سبقت

        پاسخ
  3. پرویز
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    موتورش ساخت کجاست؟ چینیه یا تحت لیسانس جایی هست؟

    پاسخ
  4. آرمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    توی قسمت آخر مقاله یه چیز برام جالب بود اونم عبارت ” زنگ خطر برای خودروسازهای داخلی ” !!!!!!
    عزیزم بنظرم خودروهای چینی زنگ خطر برای خودروسازهایی مثل کیا و هیوندای و امثالهم هستش نه برای داخلی ها. واسه داخلی ها زنگها هیچ وقت خطرناک نیست به این دلیل :
    ” همینی که هست چه قیمت و چه کیفیت ”
    میخوای بخواه نمیخوای از روشهای دیگه مثل اتوبوس و پیاده و سینه خیز و …

    تنها چیزی که رشد میکنه قیمتشونه اگه بر فرض محال کیفیتشون ثابت بمونه و جالبتر اینکه انگار هر چی با بی کیفیت تر میشن عده ای “انگشت شمار ” !!!!!؟؟؟؟ از مردم عزیزمون بیشتر شیفته اینا میشن و الان اگه مثلا یکیشون توی سایتش بزنه که مثلا خودروی X رو واسه پیش فروش گزاشتن زیر ۵ ساعت تموم میشه !!!! بعد همینا که به چینی ها میرسن
    ١- اه اه بدرد نمیخوره
    ٢- ماشین چینی آب حوض خالی نمیکنه انگار ایرانیه میکنه ایشون افسرده شده از چینی
    ٣- فقط ژاپنی !!!؟؟ بتوچه آخه ؟؟؟ میتونی برو بخر
    ۴- خدمات نمیدن که ! انگار داخلیه وقتی ماشینش رو از وسط خیابون جمع میکنن بجز پول خواب و پارکینگ و سرمایه خوابیده و اوقات خوش ازدست رفته و ضرر مالی و روحی وارده و جرثقیل و آژانس و باربری و … حرص و جوش و …. همه رو نقدا میزنه به حساب آقا که چینیه اینکارارو نمیکنه !!!!!!!!!!!!!!!

    البته مشکل از اونجاست که
    ” بازار فروش دست دوم ”
    میدونی ریشه این از کجاست ؟!

    پاسخ
  5. علیرضا علیپور سلیمانی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به دوستان
    ما جدیدا این اتومبیل را خریدیم بسیار راضی هستیم و از همه مهمتر ضمن تایید صحبتهای دوستانی که در بالا کامنت گذاشتند یه عیب قابل چشم پوشی در صندلی راننده را به نمایندگی نشان دادیم در جا صندلی را عوض کردند ، دستشان درد نکند نه صفی نه بروکراسی نه حرفهایی که سایپا و ایران خودرو برای در رفتن از گارانتی وخدمات پس از فروش به مشتریان تحویل میدهند، راستش ما خودمان هم راضی به تعویض صندلی نبودیم تازه گفتند قراره فراخوان بدن جهت تعویض کمک فنر ها در صورتیکه بنظر من بسبت به محصولات هم رده خودش خیلی نرمه، بازم دستشون درد نکنه، همینطوری مشتری جذب میشه، این سومین آریزو خانواده ما در مدت یکماهه، دمتون گرم ادامه بدید به همین خوبی

    پاسخ
  6. علی.ب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت همه دوستان.
    دوستای گلم من میخوام این ماشینو بخرم چون به نسبت پولی که دارم همینو میتونم بگیرم و کاملا مخالف ماشینای ایران خودرو و سایپام.ازلحاظ ظاهری ام که به نظر من واقعا خوشگله فقط با این حرفای شما من واقعا دچار دو دلی شدم.
    من اهل سرعت رفتن نیستم ولی همگی قبول کنید بعضی جاها تو جاده سبقت واجب میشه.و من نمیخوام توی سبقت ماشینم کم بیاره.اگه همگی فکر میکنید این ماشین از لحاظ موتوری و شتاب خیلی ضعیفه منو راهنمایی کنید.
    ممنونم

    پاسخ
  7. سلیمیان
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام مجدد خدمت همه هموطنان گرامی.
    برای یک رانندگی خوب و عالی همراه با آرامش اول به ماشینی با امکانات بروز و قابل قبول هست و بعد داشتن مهارت و البته فرهنگ مناسب رانندگی.
    من با داشتن آریزو ۵ احساسی غیر از آرامش و امنیت رو حس نمیکنم با اینحال که از نظر فنی هیچ اشکالی در این ماشین نمیبینم ولی امکانات عالی این ماشین باعث شده رانندگی آروم و بدور از حرکات یه راننده بی کلاس رو تجربه کنم چون فردی که سوار این جور ماشینها میشه دیگه کمبودی حس نمیکنه که لازم باشه با حرکات عجیب و غریب ، خود نمایی کنه .
    فقط رانندگی با آریزو ۵ رو یک بار تجربه کنید همین .

    پاسخ
  8. زهرا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان ما تازه این ماشین رو خریدیم بنظرم ماشین خوبیه امکاناتش عالیه طراحی ظاهری فق العده خوب صد تا می ارزه به ماشین های داخلی میخواستیم ساندرو استپ وی بخریم 62 میلیون داخلش رو برید ببینید هیچ امکاناتی نداره درست مثل ال 90 هست .از اینکه منصرف شدیم و اینو خریدیم خییلی راضیم

    پاسخ
  9. سلیمیان
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    امروز با 5 نفر ظرفیت ماشینم که آریزو 5 هست تو شرایط نسبتا شلوغ جاده و اتوبان در حالی که بعضی مواقع سر بالایی قابل توجهی در بعضی قسمتهای جاده رو داشتم سرعت و سبقت رو تجربه کردم حتی تا 140 تا هم رفتم الحمدالله هیچ کمبود قدرتی رو حس نکردم .
    خداییش روز به روز بیشتر عاشق این ماشین میشم . به مزخرفاتی که در موردش گفته میشه اصلا توجه نکنید .
    شاد و پیروز باشید.

    پاسخ
  10. reza
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    دوستان کسی میتونه این ماشینو با j5 مقایسه کنه کسی که هردو خودرو رو رونده باشه با تشکر از دوستانی که تجربه خودشونو به اشتراک میزارن

    پاسخ
  11. محمدرضا پوینده
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با عرض سلام و ادب
    اینکه گفت میشود این ماشینها لوازم یدکی شان گیر نمی آید درست است ؟
    چون من دوستانی داشتم که با ام وی ام این مشکلات را تجربه کردند .

    پاسخ
  12. جمشید اکبری
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام خدمت همه دوستان
    من دو ماهه آریزو 5 دارم شتاب ثانویش عالیه یک بار
    (البته فقط جهت آزمایش خودرو) تو یه جاده خلوت (مهریز – هرات )تا صدو هشتاد رو باهاش رفتم به راحتی گاز میخورد و مشکلی هم نداشت هندلینگ ماشین هم عالیه.صدای موتور خیلی کم به داخل اتاق نفوذ میکنه

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    من این ماشین رو یک ماهی هست که خریدم، فوق العاده راضی هستم، هندلینگ، شتاب، امکانات همه عالی هستن
    تنها ضعفش کیفیت پایین رنگ خودرو هست

    پاسخ
  14. سحر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا هیچ کس جواب سوالی که پرسیدن لوازم یدکی و قطعاتش رو میشه پیدا کرد نداد ، گارانتیش شامل چه چیزهایی هست کسی میدونه ایا ؟؟؟؟؟

    پاسخ
  15. جمشید اکبری
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام به شما (سحر)
    تا جائیکه بنده اطلاع دارم قطعات یدکی اریزو 5 بصورت انبوه از اسکله شهید رجائی بندرعباس وارد کشور میشود و قاعدتا نگرانی نباید از این بابت وجود داشته باشد.در صورت تهیه دفترچه راهنمای خودرو توضیحات مشروحی درخصوص ارائه گارانتی داده شده است. اما خدمات اریزو5 هنوز در برخی شهرها عمومی نشده که میتونه دردسرساز بشه .

    پاسخ
  16. امير
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام امیر هستم از تهران ماشین رو ٢ ماهه خریدم عالیه عالى قدرت شکل ظاهر رینگ ١٧ امکانات خوب میخواستم ساندرو استیپ وى بخرم ولى خدارو شکر این کار رو نکردم یه شتر نخریدم بدون حتى کروز کنترول یا سانرووووووف هههههه نمیدونم مردم ما رو چى فرض کردن ضمنا تمامى قطعه هاى ماشین هاى داخلى چینى هست آقا یا خانمى که خودرو ملى سوار میشى

    پاسخ
  17. بابادی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان محترم ، ما داخل خوزستان هستیم و خودروهای اروندی به این قیمت زیاد وجود داره که اکثرا مارک و برند هستند ، زمانی که داداشم از امکانات و شرایط فروش و اپشن های این ماشین برام تعریف کرد 206 فروختم و ثبت نام کردم. قطعا چون از سری های اول این خودرو و واردات می باشد و با مقایسه ای که با خودروهای کره ای کردم هیچ تفاوتی جز مارک و برند احساس نکردم .

    پاسخ
  18. مجید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام منم یه ماهی آریزو خریدم خیلی خوبه مخصوصا آپشناش

    پاسخ
  19. مسلم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام ایا مانیتور اریزو فایل تصویری هم نشان میدهد و ایا جی پی اس نقشه خوانی دارد

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      شما آنچه روی گوشی آندروید خود دارید رو میتونید روی صفحه مانیتور آریزو ببینید حتی گوگل مپ رو بصورت آنلاین داشته باشید که از جی پی اس افلاین بسیار. بهتر. و کارایی بیشتری دا ه

      پاسخ
  20. علی الف
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان. قابل توجه دوستانی که از مدیران خودرو میخوان خودرو اقصاطی بردارند. حتما به این موارد توجه کنید .من خودم با این مشکلات مواجه شدم .
    1.به وعده های نمایندگی درمورد تحوبل 24 ساعته توجه نکنید دروغ محضه تا 1 ماه هم جا داره طبق نوشته داخل قدارداد که توجه کنید میبینید که چقدر متن قرارداد ریز نوشته شده که شما نتونی بخوتی.
    2.قراردا د کاملا یکطرفه به نفع شرکت تنظیم شده که با کمی دقت متوجه این کلک و نیرنگ خواهید شد.
    3.پرداخت اقساط از تاریخ نوشتن قراردادمحاسبه میشه نه از تاریخ تحویل خودرو که همین حدود 1ماه تفاوت داره
    4. برای رسیدگی به این موارد به هیچ وجه کسی پاسخ گو نیست وفقط برای وصل شدن به اپراتور ثبت شکایات حدود 30 دقیقه بایدپشت خط معطل بشید امتحانش مجانیه . اینم شمارش 47651 و داخلی 4 رو بگیرید تا متوجه بشید .
    روز اول به من گفتن 24 ساعته تحویلت میدیم ولی الان 15 روزه فقط به من میگن اتشالله میدیم .چه خبره انقدر عجله میکنی بهت میدیم .
    متن قراردادو حتما بخونید

    پاسخ
  21. جمشید
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوست عزیز
    در عوض وقتی ماشین رو تحویل گرفتی کلی خوشحال میشی….!!!!

    پاسخ
  22. فرهاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من در تعجبم که برخی دوستان مدام در قیاس مع الفارق به سر میبرند.
    برادر من،همون جور که پیکان رو با پژو نمیشه مقایسه کرد،اریزو 5 و امثالهم رو هم نمیشه با کره ای و ژاپنی مقایسه کرد.
    طرف میگه با 60،70 تومن کره ای یا ژاپن دست دوم میشه خرید و اگه چینی بخری اول و آخر صاحابش خودتی!!!من نمیدونم بفرض کی الان میاد پول بده ماشین کره ای ده سال کار کرده رو با شور و شعف منتظر باشه که بخره.گیریم که تو کره ای بخری دست دوم،چند سال هم خودت سوار شی،بخوای بفروشی،ناموسا کی دیگه پیدا میشه ماشینو رد کنی بهش ؟
    هر چقدر پول میدی،آش میخوری.
    انتظارات درست داشته باشیم.
    شما الان 47 تومن میدی برای تندر اتومات.
    واقعا می ارزه:یه گیر بکس ده دوازده تومن افزایش قیمت؟پرایدش میارزه 21 تومن اصلا؟
    طرف همچین میگه شتابش ضعیفه انگار مسابقات رالی هست.شرمنده که شتاب بنز رو نداره.هفتاد تومن فولش هست،دنباله شتاب صفر تا صد پنج ثانیه هست.شما برو گرن توریسمو بخر داداش.
    نسبت به همه ی موارد موجود در کشور،خرید اریزو 5،لیفان 820،خیلی منطقی و معقوله.
    یارو میگه برند نیست.یکی نیست بگه ناموسا تو سر تا پات الان برند هست،فقط مونده ماشینت؟خب داری برو بوگاتی شیرون سوار شو.نداری،پراید سوار شو.بیشتر داری پژو سوار شو،بیشتر داری اریزو سوار شو،بیشتر داری،النترا سوار شو و ………همین جور برو بالا تا برسی به رولس رویز

    پاسخ
    1. حاج عباس
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      منظورت بوگاتی ویرون بود دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  23. فرهاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    مطمن باشید،مطمن باشید،خیلی زودتر از اون چه که فکرش رو میکنید،چین تهدید بزرگی برای شرکت های بزرگ خودروسازی محسوب خواهد شد.
    شک نکنید.
    نه حالا برای Audi و بنز و پورشه.اون ها که مشتریان خاص خودش رو دارند.
    برای تمام شرکت های کره ای و ژاپنی مثل میتسوبیشی و مزدا و هوندا،غیر از تویوتا.
    چین برترین کیفیت ها رو میزنه.حالا اینکه اینجا اون جنس هاش نمیاد و بازاری های ما بنجل میارند یه بحث دیگست.ولی رو راست باشید با خودتون.خیلیییی فرقه بین کیفیت یک ماشین چینی،با تولیدات داخلی که جنس های بنجل چینی روش بسته میشه.
    اگر قصد خرید خودروی چینی دارید،معطل نکنید.
    ماشین برای استفاده و لذته.نه فروش.اگر به فروش باشه که الان پراید هم بد میخرند.ماشین های برند هم که به دست مشتری های خاص خودشون رد و بدل میشه.مگه اینکه بقول دوستان ده دوازده سال کارکرده بگیری که به نظر من تندر یا 405 بخری راحت تری.حالا بعضی از دوستان ماشین ده مدل پایین در حد نو، نود تا کار کرده پیدا میکنند که خوشبحالشون.
    پنج سال پیش،خودروی چینی جا نیفتاده بود ان چنان.الان این همه محصول ازش در خیابونه.پنج سال دیگه هم خواهیم دید که تمام خیابون رو برای خودش میکنه.همون طور که بعد فقط بیست سال نسبت صادرات و وارداتش به آمریکا رو هشت به یک کرد!!!!!!گرفتن بازار ایران که سهله.همین الانشم مال خودشه.

    پاسخ
  24. بدر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دو هفته هسوش که خریدم . ماشین خوبیه . یعنی غیر قابل تصور خوبه . امکانات و اپشن عالی . شتاب ثانویه توپ . بی صدا . پایداری خوب . شکل قشنگ . فضای بزرگ . ماشین جالبیه .ارزشش را داشت واقعا . کی میگه قدرتش کمه ؟116اسب برای موتور 1600کمه ؟مصرفش با این قدرت و حجم بدنه از پراید کمتره .تو جاده 4/7 تو شهر 8تا
    کلید استارت ش خیلی جالبه . ریموت تو جیبت باشه ماشین شناساییت میکنه .
    کلا ماشین خوبیه . تو پیچ ها خیلی پایداره .
    سیستم تهویه مطبوعش توپه .
    اتاق کلا ایزولس . پنجره ها بالا باشه هیچ صدایی تو نمیاد .
    اگه بخوام یک ایراد بگیرم . موضوع روشنایی برای سرنشینان عقبه و گیر دادن زیاد ماشین به بستن کمربند ایمنی . و باز بودن درب ها که مدام بوق هشدار میزنه . و حتی بوق ماشین را بصدا در میاره .

    پاسخ
  25. سپهر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لطفا دوستان بدون هیچ قصد و غرضی نظرات شون بگن تا کسی احیانا میخواد بخره بتونه به یه نتیجه ای برسه.
    بعضی از دوستان بجای نظر دادن. پرسش مطرح می کنند. که قبل شما چه ماشینی داشتید.. بنظرمن این سوال اصلا درست نیست. درست اینکه این و با خودرو های هم ردیف اون مقایسه کنیم مثلا با جک یا بسترن یا….

    پاسخ
  26. حسن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام. از شهریور آریزو دارم .
    ۸۰۰۰ کیلومتر راه رفته
    شتاب معمولی
    مصرف خوب
    ایمنی ، امکانات ، گارانتی ، ظاهر عالی.

    پاسخ
  27. اميري
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام بنده قصد دارم آریزو بخرم و از ظاهرش و تعاریفی که دوستان کردن خوشم میاد فقط میخوام مطمین بشم که آیا شتاب اولیه ش خیلی ضعیفه و ماشین خیلی سنگین حرکت میکنه یا خیر
    لطفا نظراتونو بگید

    پاسخ
  28. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من این خودرو خیلی هم خوب و عالی است و شتابش هم خیلی خوب است من که از این خودرو خیلی راضی هستم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.