J5 محصول جدید کرمان موتور و شرکای چینی

دومین محصول از خانواده جی ای سی یا به اختصار جک (JAC) در ایران بزودی رونمایی می شود. کرمان موتور بعد از توجوی J3 اینک برادر بزرگتر آن را انتخاب کرده تا در مصاف با خودروهایی نظیر جیلی و بستورن، دست خالی نباشد.

جک J5

جی ای سی J5

موتور 1.5 لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه بعنوان یکی از 10 موتور برتر چینی در سال 2011 شده است. نسخه عادی این موتور تنها 100 اسب بخار نیرو تولید می کند اما تکنولوژی زمانبندی سوپاپها در مدل VVT توان آن را تا 111 اسب بخار بالا برده و گشتاور را نیز به 146 نیوتن متر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتا به سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این شرکت حرفی از شتاب این خودرو نزده و تنها به مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر با سرعت ثابت 90 کیلومتر بر ساعت اشاره کرده است. اما در منابع غیر رسمی، شتاب این خودرو با این پیشرانه 11.8 ثانیه و حداکثر سرعت دست یافته، 188 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

jac j5

jac j5

این خودرو با موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی با توان 140 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هم عرضه می شود.
طراحی J5 بصورت مشترک در استودیوهای این شرکت در ژاپن و ایتالیا و تحت نظارت پینین فارینا صورت گرفته و این شرکت ادعا می کند که زیباترین خودروی 10 سال اخیر این طراح ایتالیایی همین خودرو است!

  • JAC J5 Sedan
  • JAC J5 Sedan
  • jac j5 Cargo
  • jac j5 console
  • j5 dashboard
  • jac j5 interior
  • JAC J5 Interior
  • jac j5 rear seat
  • jac j5 interior
  • jac j5 door
  • jac j5 tail light
  • jac j5 engine
  • jac motors j5 interior
  • jac j5 side
  • JAC J5 Sedan

وزن خالص این خودرو 1315 کیلوگرم و وزن آن با سرنشین 1690 کیلوگرم خواهد بود. ابعاد خودرو 4.59 طول، 1.76 عرض و 1.46 ارتفاع است. و فاصله بین دو محور 2.71 متر می باشد. گنجایش مخزن بنزین 55 لیتر و گنجایش صندوق بار 415 لیتر است که نشان از اندازه فشرده و جمع و جور خودرو دارد. ترمزهای J5 در هر چهر چرخ دیسکی و مجهز به سامانه ضد قفل است. چرخها نیز آلومینیومی 16 اینچی و تایرها نیز با اندازه 205/55 R16 می باشند.

jac j5 sedan

jac j5 sedan

جک J5 در خارج از ایران و مثلا در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می رسد. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با اشاره به تلاش JAC موتورز برای تغییر تصورات از محصولات چینی در برزیل، تلاش چینی ها را قابل توجه می داند. مخصوصا در بازاری که خودروهای اروپایی نسل قبل مثل فولکس GOL جولان می دهند.


[دانلود ویدئو]
ارزانترین مدل J5 در چین حدود 9,916 دلار قیمت دارد و گرانترین مدل آن با تجهیزاتی نظیر روکش چرم صندلیها، کیسه های هوای جلو و جانبی (چهار ایربگ)، هشدار دهنده فاصله، تهویه مطبوع اتوماتیک، 4 عدد اسپیکر، کنترل های روی فرمان، سانروف، پکیج اسپورت و تجهیزات رفاهی از این دست، 12,483 دلار قیمت دارد. که با توجه به عوارض گمرکی و نرخ دلار مبادلاتی، می توان قیمتی نزدیک 50 میلیون تومان را برای آن متصور شد!

10,636 نظر

  1. شهروز
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    سلام این کرمان موتور هم مرتبا قیمت محصولاتش را بالا می بره هر چند ماه هفتصد هشتصد هزار تومان می بره بالا که کسی بهش گیر نده در پنج ماه اول سال حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان برده بالا

    پاسخ
  2. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من امروز رفیم نمایشگاه مشهد وگفتند امروز 500تومن برده بالا در حالیکه باید کم بشه نه زیاد

    پاسخ
  3. رهگذر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من امروز میخوام مانیتور بخرم
    به نظرتون کدوم بهتره؟
    1- وینکا گلد
    2- پرونیکس
    3-پیکسل پلاس(کاسکا)
    4- اکو
    هر نظر دیگه ای هم دارید لطفا بگید.
    خیلی فوریه…
    ممنون.

    پاسخ
  4. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من مه شکن سمت رانندم کار نمیکنه سوکتو لامپم سالمه میخواستم بدونم فیوز مه شکن شماره چنده ماشینم جک جی ۵ ۱۵۰۰ با تشکر

    پاسخ
    1. شهنام
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      سلامو
      به نظرم اشکال از فیوز نیست، چون تاجایی که من میدونم فیوز مه شکن چپ و راست مشترکه، احتمالا همون سوکت درست جا نرفته. پیشنهاد میکنم دوباره چک بفرمائید.

      پاسخ
  5. منصور
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    سلام جک دستی کیلومتر ۱۰۰۰۰
    یه پیچ از رودری عقب سمت شاگرد افتاده
    یه صدایی از کابین میومد که رو اعصاب بود، بعدا فهمیدم از کلیدی بود که گذاشته بودم تو جاسیگاری!!
    اتاق همچنان بی صدا
    سوخت جاده هفت لیتر شهر هشت
    جاده ی کوهستانی خوب میکشه فقط اختلاف ضریب دنده ی سه با چهار زیاده (حدود هزار و پونصد دور) یعنی اگه با دور پنجهزار از دنده سه تو سربالایی بزنی چهار دور موتور میاد روی سه و پونصد جونش گرفته میشه، بهتره سربالایی های شدید رو با همون دنده سه برید بالا.
    دور موتور از سه هزار و‌پونصد که بگذره تاثیر وی وی تی کاملا محسوسه و ماشین حسابی جون می گیره.
    سرویس دوره ای خوب بود فقط نمایندگی خیلی شلوغ بود معطل شدم
    رکاب سمت شاگرد تو کوهستان گرفت به سنگ ولی چون پلاستیکیه و از بدنه جداست خیالم راحته.
    در کل به عنوان ماشین خانوادگی ازش راضیم، چون رانندگی راحتی داره.
    کیفیت قطعات از نظر مارک و اعتبار بوش و.. . روی کاغذ که خوبه، باید بیشتر صبر کنیم.
    قدرت و شتابش هم با توجه به وزنش و حجم موتورش و قطر چرخها با اون چیزی که نوشتن فرقی نداره، یه تجربه ی رانندگی کوهستان هم با یه رانا که موتورش هزار و ششصده داشتیم که به شکل محسوسی سربالاییا رو بهتر بالا رفت و رانا رو جا گذاشت، البته تفاوت خیلی هم نبود که بگم تو آیینه گم شد و از این حرفا!
    بازم چیزی بود خواهم گفت
    پیروز باشید و شادکام.

    پاسخ
  6. مهدی273
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    سلام یه مطلب مفیداینجاست حتمابخونیدhttp://www.asriran.com/fa/news/411582/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%8A-%DA%86%D9%8A%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    سلام به همه عزیزان دوستان اگه در این یه سال خورده ای تو این سایت دقت کرده باشید هر کسی اومده تو این سایت ازلحاظ فنی نظر بده چه درست و چه اشتباه .بالاخره نظره شخصی خودشو گفته و آقای دادا با حرفهای فضایی خود موجب رنجش خاطر طرفهای مقابل شده و چند نفر هم فهمیده و نفهمیده همراهیش کردن. دوستان عزیز هر کس بیاد اینجا و نظری بده باید سپاسگذارش بود بگدارید نظراتو بشنوییم و خوب و بد رو از هم و با کمک هم تشخیص بدیم و موجب فراری شدن اعضا نشیم مخلص همه رضا

    پاسخ
  8. کامران
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام به دوستان و جک سواران عزیز.
    جک اوتومات با 20500 کارکرد
    ماشین از همه نظر خوب و در حد قیمیت خودش عالی .هم تو جاده هم شهر هم ترافیک هم جاده های کوهستانی هم برف و هم بارون بدون هیچ مشکلی نرم و روون فقط و فقط باید میزان فشار پا روی پدال گاز دستت بیاد.تنها و تنها مشکلی که من با این ماشین دارم مصرف سوخت ماشینه تو شهر که چندباری که تست گرفتم از یازده کمتر نشد و این خلاف مصرف سوختیه که توی کاتالوگها و اطلاعات تبلیغاتی کرمان موتور و حتی برخی سایتای خارج از ایرانه هست.حالا معلوم نیست مشکل از مونتاژه یا از خود سازنده اصلی تو چینه.به هر حال تصمیم دارم بعد از یه مشاوره حقوقی از شرکت کرمان موتور در این خصوص شکایت کنم.نظر دوستان در این خصوص چیه.

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام دوستان آقا کامران عزیز در مورد مصرف بالای ماشین نوشتند من با یه مهندس مکانیک در نمایندگی صحبت میکردم و موضوع مصرف بالا رو به ایشون گفتم پاسخ کارشناسمون اینبود که اگه بنزین یورو 4 بزنیدبا توجه به کیفیت و اکتان بالا ی اون و طراحی و تکنولوزی پاشش چند نقطه ای در موتور میتسوبیشی مصرف واقعی همون چیزی میشه که گفته شده ،اما بدلیل استاندارد نبودن بنزین مورد نیاز موتور در این نوع طراحی ECU کیفیت رو تشخیص و در سوخت رسانی دخالت میکنه که نتیجه اون مصرف بالاتر سوخت هست . من با توجه به اینکه توی شهر های مختلف بنزین زدم نتایج متفاوتی دیدم و از مصرف بین 9 تا 11 لیتر تفاوت رو شخصا تجربه کردم که بدون شک کیفیت بنزین تاثیر مستقیم داره .

      پاسخ
  9. دادا
    سوابق: (488 دیدگاه) ,

    ***دوستان جدیدا ماشین سمت راس میکشه.نمایندگی جلوبندیساز مرخصی بود.بردم اوستای قدیمی بیرون.نکاه کرد و نشونم داد شاسی کمی جابجا شده .گذاشتم درست کنن .کاریه روزه.شدت ضربه گویا خیلی زیاد بوده.اینم حتما یه فضایی هست.***

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      اول سلام خوبید آقای دادا ؟ادبو معرفت هم خوب چیزیه مگه نه؟اینجا بحث دماغ کشیدن نیست بحث تجربه هستش .کمک کردن به همدیگه مثل یه برادر خونی هموطن جان.پشت همدیگرو خالی نکنیم مشکلاتو به همدیگه انتقال دهیم و راه چاره بیندیشیم بازم از جوابتون ممنون داداجون

      پاسخ
    2. محمود
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      فکر کنم این کشیدن ماشینت به خاطر تصادفی بود که کرده بودی نه به خاطر مونتاژ ‘ و به کارخونه سازنده ربطی نداره

      پاسخ
  10. مهرزاد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اقای دادا چرا اینهمه بد وبیراه؟
    شما ماشینت رو دوست داری درست عاشقش هستی درست ولی تا کسی خلاف نظر شما حرف زد چه درست چه غلط نباید کار به عمه وغیره برسه
    اینهمه تعصب برا یه ماشین درسته؟چرا شما به هموطن خودت به خاطر یه ماشین بدوبیراه میگی؟

    پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    سلام خدمت مدیر محترم سایت
    ای کاش حرفهای آقای دادا رو از اول و آخرش پاک نمیکردید تا همه بدونن که چه چیزهایی نوشته .و چطور به بنده که همیشه دوستدار آقای دادا بودم توهین نمودن. پس خواهشمند است کامنتهای اینجانب را نیز پاک کنید ممنون میشم

    پاسخ
  12. شهروز
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    سلام -بنده نمایشگاه مشهد رفتم-خودروی جدید سانگ یانگ به نام تیوولی بسیار زیبا با قیمت 90 تومن و اتومات. تحویل 4 ماه بعد-پیش پرداخت 60 تومان و ماهی 980 تومن 24 ماهه از شرکت رامک خودرو

    پاسخ
    1. شهروز
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به میزان 6400 هم گرفته می شود کلا 90 میلیون
      و البته محصول کره با 6 دنده اتومات و تیپ ترونیک و قدرت 128 اسب بخار و کلی آپشن های عالی مانند کی لس و کروز کنترل و ….
      خودرویی بسیار زیباست

      پاسخ
  13. مجید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دادا فکر نمیکردم که بخوای هر کی میاد اینجا به هر عنوانی فراریش بدی انتظارمون بیش از این بود در ضمن از دهن یه مرد هیچ وقت فحش نمیاد بیرون برات خیلی متاسفم

    پاسخ
  14. دادا
    سوابق: (488 دیدگاه) ,

    کسی که الکی توهین میکنه بعد کمی سکوت اگر تکرار شد باید جواب بشنوه که جوگیر نشه.اما من همه چی رو بدون هیچ تعصب میگم .خودمن ضربه خورده از همین رانت وانحصاری بودن وغیره غیره که توکشور حاکمه هستم.فوت نزدیکترین فرد وبزرگترین پشتیبان من وخانواده دراثر یه تصادف کوچیک اونم بین پراید ونیسان گاوی.اگه یهو ماشینا بالا نمیرفت پول سورن رو جورکرده بود.وازماهم هیچ موقع فرض نمیگرفت.درجا بالا رفتن قیمت وموکل کردن به مسافرت علیرغم مخالفت شدید من وبستگانش.پس من قربانی بزرگ این احمقانم وناراحت….من میگم کسی به الکی توهین نکنیم.کسی الکی بهم توهین کنه قاطی میکنم بعدشم دروغ دروغ نگیم ،من هیچ قصدم توهین نیست بخودم اجازه نمیدم.واگرم به کسی ناخواسته چیزی گفتم منظوری نداشتم.من ناخواسته هرجک سوارو میبینم دوست خودم فرض میکنم چرا?چون میگم احتمالا یه اشتراکی ما داریم که هردو این ماشین رو انتخاب نمودیم پس لایق دوستی بعلت اشترکات هستیم.نظرمه .وحی منزل نیست…..بعله عزیز فکرکنم تصادف باشه ویا فکرکنم اوسا فقط خرج تراشیده چون کشیدن درست نشده که بعدا توضیح میدم.دوستدار همه مخصوصا مرداش.آقا رضا شوخی رو توهین حساب نکن.دوست داریم

    پاسخ
  15. علی
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    1500 کارکرد 17000 همچنان بدون هیچ مشکلی رو به جلو.

    پاسخ
  16. امير
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام،
    قصد خرید مدل اتوماتیک این خودرو رو داشتم ولی تا جایی که تحقیق کردم این ماشین ٣ مشکل أساسی داره و به همین خاطر از خریدش منصرف شد.
    ١. عملکرد بد گیربکس در سربالایی. بسیاری از مالکین این خودرو إعلام کردن که گاهی پیش اومده که ماشین در سربالایی متوقف شده و گیربکس اتوماتیک خودرو أصلا به درد سربالایی نمی خوره.
    ٢. کیفیت پایین و نازکی بیش از حد رنگ بدنه
    ٣. مصرف بسیار بالاتر بنزین خودرو از مقدار اعلام شده توسط سازنده.
    و در آخر بازار بد فروش خودرو البته اگر این ٣ عیب رو نداشت شاید در صورت خرید به فروشش فکر نمیکردم

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      1-توی سربالایی باید وضعیت دنده به جالت دستی بره تا تو سربالایی و پیچ چالوس کم نیااره
      2-تمام خودرو ساز های داخل از کیفیت رنگ داغون برخوردار هستندبهترین رنگ کرمان موتور به ترتیب سفید مشکی نقره ای هستش..
      3-مصرف سوخت به عوامل زیادی بستگی داره کسی رو میشناسم که 100=22 میسوزوندش که با نکاتی که بهش یاد اور کردیم شدش 100-10 …
      بازارش هم دست مصرف کننده خوبه اما نمایشگاه نه…
      البته قبل از این رکود بازااار

      پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    600تومن دوباره گرون کردن.
    برای اینکه کسی محصولاتشون رو نمیخریدش سیاستشون این بوده که دوباره گرون کنن و کننش 58900000 قیمت رو.
    اما خدارو شکر بازم کسی نمیره سمتش. و کلی هم خودرو رو دسشون تو پارکینگ ها بااد کرده افرین نرید بخرید تا بکشن پایین…

    پاسخ
  18. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    جو نخریدن خودرو تا ایجاد تغییرات مثبت در رابطه خودروسازان با مشتریان اگر منجربه نتیجه قابل قبولی شود، از جمله حرکتهای اجتماعی پسندیده ای خواهد بود که به مدد نیروی اجتماعی شکل گرفته است. ولی باید مراقب بود که همواره تلاش گروهی با اهدافی مشخص مورد سوئ استفاده برخی جریان ها قرار میگیرد و موجب فدا کردن اصل واقعه در مقابل فرعیات خواهد شد. برای مثال، سوق دادن جریان اجتماعی به سمت بازار دست دوم، عموماً باعث رونق دلالان خودرو خواهد شد و بازار کساد این گروه را پر رونق خواهد ساخت. چه بسا این جریان اجتماعی از جایی به بعد در اختیار قدرت مانور این گروه قرار گیرد که بدون هیچگونه تلاشی سودمند برای صنعت خودرو، از پول مردم برای خود پول می‏سازند. اگر آگاهی در قشر اجتماعی این جریانات فزونی یابد، مسلماً نتیجه را اثر بخش و مفید خواهد ساخت.
    دوستان، خودروهای چینی مسبت به تولیدات داخل با شتاب قابل ملاحظه ای به سمت تکامل حرکت میکنند. طراحی ها مطابق با ذائقه مردم سازگار میشود و قیمت ها در رنج منطقی با توجه به شرایط جامعه ما قرار میگیرد. برای مثال همین خودروی جک در کشورهای حاشیه خلیج فارس با شرایط پرداخت تقسیطی با سود اندک عرضه میشود و آنقدر به بازار فروش خود امیدوار است که در یکی از سخت ترین و رقابتی ترین بازارها وارد شده است. به هرحال نمیتوان تلاش چینی ها را در دگرگونی صنعت خودرویی شان نادیده انگاشت. به زوایای طراحی خودروی J5 دقت کنید و به ظرافت های موجود در آن و آنوقت آن را با خودروی سمند، پارس و تندر مقایسه کنید و منصفانه قضاوت کنید. تاکنون به هیچ وجه تا کیلومتر 20000 مشکلات ابتدایی نظیر رگلاژ درب، صداهای ناهنجار داخل کابین، خرابی قطعه، مشکلات جلوبندی و … نداشته ام اما دوستان من که از خودروهای داخلی استفاده می‏کنند انواع مشکلات زیر را تجربه کرده اند مانند:
    1- خودروی سمند که به دلیل گیربکس، پس از یک ماه کلا گیربکس ماشین پیاده و کلا تعویض شده است
    2- دیسک و صفحه سمند پس از چند روز کاملا از کار افتاده و تعویض شده است.
    3- رگلاژ درب هایی که اصلا بسته نمیشدند، باهم مشکلات را حل نکرده است
    4- خودرویی کد در کیلومتر 200، به دلیل مشکلاتی میل سوپاپ ها مشکل دار شده و در نتیجه سرسیلندر سوزانده است.
    5- خودروهای EF7 که آمپرش با کوچکترین فشار به ماشین به میزان زیادی بالا میرود و کولر ماشین در سربالایی ها کلا خاموش میشود.
    6- تغییرات عجیب در ECU به منظور تطبیق موتور سمند با استاندارد یورو 4 که در مواقعی ماشین اصلا گاز نمیخورد.
    7- کیفیت نامطلوب ادوات داخل کابین که پس از چند 100 کیلومتر ماشین به شدت به صدا می افتد.
    8- حتی کیفیت تندر هم افت زیادی داشته است. برای مثال قطعات پلاستیکی خشک ماشین که تا سال 89 همگی لهستانی بوده اند همگی با نمونه بومی بی کیفیت تری جایگزین شده اند. اگر تندر خوب است در مقایسه با سمند خوب است و نه بسیاری از خودروهای چینی

    توصیه بنده به عزیزان اینست، که صنعت خودرویی ما عقبگرد وحشتناکی داشته در حالی که صنعت خودروی چین با شتاب به جلو حرکت میکند. اگر منتظر هستید تا ایران خودرو و سایپا اروپایی ها را با قیمت ارزان جایگزین چینی ها نمایند،سخت در اشتباهید زیرا با اینکار تیشه به ریشه محصولات بی کیفیت خود خواهند زد. به امید آن روز که با حرکت اجتماعی حساب شده، سازمان های ناکارآمد را از دور تصمیم گیری برای سرنوشت ملت از دور خارج نماییم.

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      با متنی که نوشتید کاملا موافقم. با بررسی خودروهای احتمالی که قرار است بعد از تحریم وارد ایران بشن و ایران خودرو و سایپا مونتاژ کنن ، ضعف و ناتوانی این خودرو سازان کاملا مشخص میشه. خودرو هایی که یا در هند تولید می شوند یا در چین! یعنی این یک خیال پوچ است که ما یک خودرو صد در صد اروپایی را با قیمت معقول در آینده داشته باشیم. خودرو های احتمالی نام برده هم به شدت ضعیف و کوچک هستند ؛ چیزی که ما ایرانی ها چندان به سمت و سوی آن نمی رویم. با این رویه پیروز آینده بازار خودرو ایران باز هم چینی ها هستند. واقعا پیش رفت کردند و اصلا این موضوع قابل انکار نیست. سال های آینده هم با هیوندا ، هوندا ، کیا ، سوزوکی و… قطعا رقابت خواهند داشت چیزی که در زمان کنونی مضحک و مسخره و خنده دار است !
      ———————–
      حالا جک سواران گرامی یک سوال: اونایی که جک اس 5 رو دیدن یا سوارش شدن یا اطلاعات و تجربه ای درباره این خودرو دارن ممنون میشم بگید.

      پاسخ
  19. دادا
    سوابق: (488 دیدگاه) ,

    من که فعلا از کشش سمت شاگردش با توجه به تعمیر نزد یکی ازبهترین جلو بندی ساز شهر وعدم پاسخ دلخواه دلگیر وعصبی یم.واقعا موندم مشکل ازکجاس.میگن ازلاستیکه.چپ به راست میکنم،سمت کشش تغییر میکنه.گفتن شاسی ضربه خورده بقول خودشون تعمیر کردن هیچ تغییری احساس نشد.خنده داره.جای لاستیک راست رو میبرم چپ،طرف چپ میکشه وخطرناک تر میشه لااقل راست میری خاکی،چپ میخوری به ماشین روبروی.همون لاستیک جلوی سمت راست میره عقب تغییری نمیکنه.بعد همون لاستیک عقب رو که آوردی جلو ،میبری سمت چپ،ماشین سمت چپ میکشه.درواقع لاستیک عقب راست میره چپ جلو.ماشین میکشه چپ.خودمم گیج شدم.منفی زنای حرفه یی، من ،که بماند،الان با انگشتای پا برام منفی میزنن…باورکنید دست چپم موقع رانندگی طولانی بدجور درد میگیره.دردش چیه موندم.اگه ازتصادف بود که قبلا باید خودشو نشون میداد نه بعدچندماه.بعدشم اگه درست باشه اونم که درست شده.دردش نمیدونم چیه.استاد هم نیست بیاد درراه…بگه.بزن منفی رو.ولی واقعیت رو گفتم.این مشکل وجود داره.بعدشم سوییچ رو میکشم بیرون تا یکی از درا باز نشه ،دگمه بالابر شیشه ها،کارمیکنه وشیشه بالا وپایین میره.تا درو باز میکنم قطع میشه.پیگیری نکردم فقط مال من همین جوریه.بابا داستانی شده خدایی…

    پاسخ
    1. شنهام
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      البته شما خودتون استادید اما بنده با توجه به تجربه کاریم چند نکته رو عرض میکنم.شاید برای دوستان مفید باشه و شاید به پیدا شدن مشکل ماشین شما هم کمک کنه. اولین و ساده ترین دلیل کشیدن به یک سمت اختلاف فشار باد تایرها (بخصوص تایرهای جلو) هست که قاعدتا شما این رو چک فرمودید. اگه به دلیل تنظیم نبودن فشار باد تایرها، خودرو به یک سمت کشیده بشه، موقع جابجا کردن تایرهای چپ و راست، جهت کشیدن هم عوض میشه. اگه موقع تصادف لبه های رینگ اندکی (حتی در حد نامحسوس) تاب برداشته باشند، لاستیک با رینگ درست آب بندی نمیشه و بعد از چند هفته فشار باد کم میشه که به چشم قابل اندازه گیری نیست اما روی کشیدن ماشین تاثیر میگذاره. دومین دلایل مربوط به ایراد جهت نصب تایرهای جهت دار هست. تایرهای جهت دار باید در جهتی که روی دیواره تایر مشخص شده نصب بشن، در غیر این صورت ممکنه باعث کشیدن ماشین به یک سمت هم بشن. سومین دلیل مربوط به ایراد در ساختار خود تایرهاست. تایرهای رادیال در صورت ایراد در ساختارشون میتونن موجب کشیده شدن به یک سمت بشن. البته صددرصد تایرها برندهای معتبر در انتهای خط تولید چک میشن، اما ممکنه مثلا در صوت ایراد در جلو بندی تایر هم ایراد در تایر بوجود بیاد. یکی از موارد مهم تاثیر گذار در کشیدن تایر PRAT یا (Ply steer residual aligning torque ) تایر هست. این عامل خودش بستگی به ساختار داخلی لایه های تایر همچنین بستگی به آج تایر داره. اگه موقع تصادف اندکی زوایای چرخ به هم خورده باشه، ممکنه در ابتدا مشکل کشیدن رو نشون نده، اما بعد از مدتی بر اثر سایش نا متقارن تایر، آج تایر آسیب دیده و باعث کشیدن بشه. یه نکته دیگه هم وجود شیب و قوس عرضی جاده هست. مثلا توی جاده های یک طرفه که هر دو طرف به سمت شانه خاکی شیب دارند، اگه از لاین سمت راست حرکت کنید اندکی به سمت راست و اگه در لاین چپ حرکت کنید اندکی به چپ میکشه. پس باید موقع تست به شیب و قوس عرضی جاده هم توجه بفرمائید.
      به طور خلاصه، بعد از اطمینان از تنظیم بودن فشار باید تایر و جهت چرخش (برای تایرهای جهت دار)، آج تایرها باید از نظر تقارن در سایش و کله کله نشدن چک بشن و در صورت وجود اشکال در زوایای چرخ، مشکل رفع بشه. ضمنا بهتره هم زمان هر دو چرخ عقب با هر دو چرخ جلو جابجا بشن و تست انجام بشه. امیدوارم مشکل رفع بشه.
      موفق باشید

      پاسخ
  20. سينا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آقا امین باجناق بنده یک حدود دو ماهه خودرو s5رو تحویل گرفته من سوار شدم و تجربه کوچکی در مورد این خودرو دارم ولی چیزی که واقعا در این خودرو نظرم رو جلب کرد قدرت موتور عالی اون بود که واقعا برای یک چینی بی نظیره کیفیت قطعات داخل قابل قبوله ماشین خوشکلیه مخصوصا رنگ مشکی بزرگ بودنش نسبت به شاسی بلندهای هموطنش خیلی جذابش می کنه ولی تو این مدت کم که سوارش شدم چند نکته منفی به چشم اومد که شاید مخصوص ماشین تحولی باجناق بنده باشه نمی دونم چون تاحالا S5دیگه ای سوار نشدم . اول اینکه ماشین خیلی خشکه و توی جاده ناهموار خیلی تکونها رو به سرنشین منتقل میکنه ولی وضعیت سرنشینای عقب یکم بدتره چون اونها بیشتر اذیت میشدند ،دوم اینکه در صندوق عقب بسیار سخت بازو بسته میشه که اونم نمیدونم شاید مال نو بودنشه،سوم اینکه یک صدایی مثل لغ بودن توی زیروبندش احساس میشه که چون تازه تحویل گرفتند هنوز به کیلومتر سرویس نرسیده که ببرن نمایندگی خارج از این موارد با قیمتی که داره نسبت به سایر خودروهای چینی شاسی بلند واقعا می ارزه البته من تعریف جک j5 رو خیلی شنیدم خودمم میخوام اونو بخرم و راستش فکر نکنم 20 میلیون بیشتر بصرفه بدیمم جای ماشینی مثل S5چون J5جواب خودش رو پس داده در حالی که S5 تازه وارد بازار شده البته کلاس این دو خودرو کاملا متفاوته و قابل مقایسه نیست من فقط نظر شخصیم رو عرض کردم، همه دوستان خو ش باشند.

    پاسخ

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری