J5 محصول جدید کرمان موتور و شرکای چینی

دومین محصول از خانواده جی ای سی یا به اختصار جک (JAC) در ایران بزودی رونمایی می شود. کرمان موتور بعد از توجوی J3 اینک برادر بزرگتر آن را انتخاب کرده تا در مصاف با خودروهایی نظیر جیلی و بستورن، دست خالی نباشد.

جک J5

جی ای سی J5

موتور 1.5 لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه بعنوان یکی از 10 موتور برتر چینی در سال 2011 شده است. نسخه عادی این موتور تنها 100 اسب بخار نیرو تولید می کند اما تکنولوژی زمانبندی سوپاپها در مدل VVT توان آن را تا 111 اسب بخار بالا برده و گشتاور را نیز به 146 نیوتن متر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتا به سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این شرکت حرفی از شتاب این خودرو نزده و تنها به مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر با سرعت ثابت 90 کیلومتر بر ساعت اشاره کرده است. اما در منابع غیر رسمی، شتاب این خودرو با این پیشرانه 11.8 ثانیه و حداکثر سرعت دست یافته، 188 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

jac j5

jac j5

این خودرو با موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی با توان 140 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هم عرضه می شود.
طراحی J5 بصورت مشترک در استودیوهای این شرکت در ژاپن و ایتالیا و تحت نظارت پینین فارینا صورت گرفته و این شرکت ادعا می کند که زیباترین خودروی 10 سال اخیر این طراح ایتالیایی همین خودرو است!

  • JAC J5 Sedan
  • JAC J5 Sedan
  • jac j5 Cargo
  • jac j5 console
  • j5 dashboard
  • jac j5 interior
  • JAC J5 Interior
  • jac j5 rear seat
  • jac j5 interior
  • jac j5 door
  • jac j5 tail light
  • jac j5 engine
  • jac motors j5 interior
  • jac j5 side
  • JAC J5 Sedan

وزن خالص این خودرو 1315 کیلوگرم و وزن آن با سرنشین 1690 کیلوگرم خواهد بود. ابعاد خودرو 4.59 طول، 1.76 عرض و 1.46 ارتفاع است. و فاصله بین دو محور 2.71 متر می باشد. گنجایش مخزن بنزین 55 لیتر و گنجایش صندوق بار 415 لیتر است که نشان از اندازه فشرده و جمع و جور خودرو دارد. ترمزهای J5 در هر چهر چرخ دیسکی و مجهز به سامانه ضد قفل است. چرخها نیز آلومینیومی 16 اینچی و تایرها نیز با اندازه 205/55 R16 می باشند.

jac j5 sedan

jac j5 sedan

جک J5 در خارج از ایران و مثلا در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می رسد. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با اشاره به تلاش JAC موتورز برای تغییر تصورات از محصولات چینی در برزیل، تلاش چینی ها را قابل توجه می داند. مخصوصا در بازاری که خودروهای اروپایی نسل قبل مثل فولکس GOL جولان می دهند.


[دانلود ویدئو]
ارزانترین مدل J5 در چین حدود 9,916 دلار قیمت دارد و گرانترین مدل آن با تجهیزاتی نظیر روکش چرم صندلیها، کیسه های هوای جلو و جانبی (چهار ایربگ)، هشدار دهنده فاصله، تهویه مطبوع اتوماتیک، 4 عدد اسپیکر، کنترل های روی فرمان، سانروف، پکیج اسپورت و تجهیزات رفاهی از این دست، 12,483 دلار قیمت دارد. که با توجه به عوارض گمرکی و نرخ دلار مبادلاتی، می توان قیمتی نزدیک 50 میلیون تومان را برای آن متصور شد!

10,520 نظر

  1. مجتبی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ممنون از راهنمایی هاتون

    پاسخ
  2. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    کسی در مورد بنزن موجود در بنزین سوپر و تأثیر اون روی آسیب به کاتالیست های J5 اتوماتیک و دستی نظری داره؟؟ توی یک پمپ بنزین اختصاصی توی اتوبان تهران کرج، مسئول یکی از پمپ ها در این خصوص حرفهایی زد که حالا نمیدونم به خاطر فروش اکتان افزا بوده و یا واقعاً به حرفش اعتقاد داشت و من به فکر واداشت. میگفت بنزین معمولی فاقد بنزن هست و کمتر به کاتالیست آسیب میزنه و برای افزایش اکتان هم یک مورد اکتان که توی فلزی زردرنگ بود و فکر کنم ساخت ترکیه بود رو با قیمت 20000 تومان پیشنهاد میداد. در مورد کیفیت اکتان افزا هم میگفت بویی متفاوت از الکل و نفت داره و این مدل های ایرانی کاسپین نفت هستند که باعث دیرسوزی بنزین میشن. من در مورد اکتان افزای کاسپین تقریبا همین حس رو دارم و چند باری که ریختمش توی باک، کیفیت کارکرد موتر یک کم بدتر هم شده. دوستان گرامی و به خصوص دادا جان، اگر اطلاعاتی در این خصوص دارید، لطفاً ما رو هم مستفیض گردانید.

    پاسخ
  3. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    و بالاخره J5 در صفحه مخصوصش در پدال در صدر مطالب محبوب قرار گرفت
    :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :):) :) :):) :) :)

    پاسخ
    1. Profile photo of RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1340 دیدگاه) ,

      به خدا نگا کن چی شده مطلب محبوب

      به جای این باید خودرو های باشن که تو دنیا محبوبن

      اما حیف که اینجا ایران است…..!

      پاسخ
      1. Profile photo of RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1340 دیدگاه) ,

        اره دیگه دیس لایک بدین
        اگه همین افکار شما نبود به جای جی 5 یه ماشین ژاپنی ، المانی یا امریکایی داشتین

        چرا برای اشغال های چینی و ایرانی و همه ماشینها اینقدر پول میدین
        اگه چند وقت ماشین نخرین قیمت ها میاد پایین . و ماشین های روز دنیا رو با همین قیمت جی 5 میخرین

        چی بگم که قبول بکن نیستین….

        پاسخ
  4. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    در سفری که اخیراً به شمال غرب کشور داشتم، در مورد دریچه هوای J5 نکته ای رو متوجه شدم که دادا هم به طور ضمنی اشاره ای به اون داشته و اون اینه که عملکرد سیستم خنک کننده با تهویه داخلی بهتر میشه. برای مثال خنکای هوایی که از پنجره ماشین داخل میومد با دمای 20 درجه بیرون تطابق داشت اما همین هوا وقتی از دریچه ها در وضعیت گردش خارجی بیرون میومد (وضعیت دما Lo بود) دمایی در حد 26 درجه داشت. حالا یا دریچه به طور کامل روی حالت گردش اکسترنال قرار نمیگیرد و یا مسیر عبور هوا باعث گرم شدن خروجی هوای دریچه ها میشوند. به همین دلیل کارآیی کولر کاهش می یابد و از خنکای باد خروجی کاسته میشود. اگر دوستان در این خصوص نظر فنی دارند، لطفاً راهنمایی کنند تا بدانیم که کدام فرضیه در مورد تهویه این ماشین صحیح است و اینکه چگونه بدون دستکاری گاز کولر، کارآیی اون رو افزایش بدیم.

    پاسخ
  5. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    قیمت ثبت نامی تندر 90 اتوماتیک ایران خودرو در شرایطی که توافق هم داره صورت میگیره، 47.2 میلیون تومان و برای گیربکس دنده دستی 37 میلیون اعلام شده. من واقعاً در عجبم که تعویض گیربکس 10 میلیون تومان تفاوت داره. اونوقت دوستان اینجا از J5 گلایه دارند و این در صورتیه که فرق بین دستی و اتوماتیک هم تو موتور و هم تو گیربکس بعلاوه چند آپشن دیگه هست. ایران خودرو تا بتونه و مردم تا بخوان قیمتها رو سر گردنه ای کرده. در عجبم والا …

    پاسخ
  6. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    عزیزان الان 2 روزه اینجا کسی کامنت نذاشته. خواستم ببینم دوستان علایم حیاتی دارند یا خواب و نخوت بر اونها مستولی گشته :)

    پاسخ
    1. يونس
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      همه منتظر 5+1 هستیم ……هاهاها

      پاسخ
      1. Profile photo of احسان6131
        احسان6131
        سوابق: (86 دیدگاه) ,

        و توافق حاصل شد …
        حالا میمونه چند تا سوال؟
        1- آیا تحریم های حوزه خودرو سریعاً برداشته خواهد شد؟
        2- یعنی ایران خودرو بنز و پژو مونتاژ خواهد کرد و سایپا محصولات رنو و نیسان رو دوباره عَلم خواهد کرد و بهمن موتور به سراغ مزدا و کرمان موتور به سراغ هیوندای خواهد رفت؟
        و …

        من بعید میدونم چینی ها که تازه قواعد توسعه تجارت تو ایران رو آموختن به راحتی فضا رو برای حضور محصولات اروپایی و آمریکایی و ژاپنی وا بدن. اونچه که مشخصه اینه که با توان مالی مردم هنوز چینی ها جا دارند کار کنند تا حالا حالاها جای پژو روآ و 405 و پارس و سمند و پراید رو بگیرند.

        پاسخ
        1. محسن
          سوابق: (5 دیدگاه) ,

          من با این میزان ماشینی که تو انبار واقعا بزرگ ایران خودرو و سایپا دیدم ، بعید می دونم حالا حالاها این دو شرکت دست از فروش اینا بر دارن ، در ضمن به اندازه کافی هم قطعات بی کیفیت دارن که قطعات خوب فعلا جایی برای ابراز وجود نداشته باشه.
          البته این صرفا نظر منه

  7. Profile photo of Saeed
    Saeed
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    انصافا فول آپشن این ماشین میرزه به کل ماشینای ایرانی

    پاسخ
  8. امين
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان
    ماشین من (اتومات) 25تا کارکرد داره. جدیدا وقتی کولر رو روشن می کنم، ماشین خیلی کند می شه. مثلا در سربالاییها اصلا راه نمی ره حتی از حالت سکون هم شروع به حرکت می کنه خیلی خیلی کند شده. برای دوستان هم اتفاق افتاده؟ لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      بنزین رو از جایگاه جدیدی زدی؟! این ماشین خیلی به بنزین حساسه و به شدت روی کارآییش اثر داره.

      پاسخ
  9. دادا
    سوابق: (476 دیدگاه) ,

    منم با نظر احسان خان موافقم.خودم بارها امتحان کردم دربعضی جایگاهها که بنزین میزنم کارکرد ماشین فرق میکنه اما برای من تاحالا پیش نیومده که مثلا پنجاه درصد فرق کنه…

    پاسخ
  10. امين
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    بله بنزین رو همیشه از جایگاه می زنم ولی معمولا بنزین معمولی

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      پس اگر کارآیی ماشین خیلی تغییر کرده، قبل از اینکه اون رو ببری نمایندگی با تیپترونیک تست کن. ببین کیفیت کارکرد موتور مثل قبل هست یا نه. اگر در وضعیت دستی بازهم همون احساس رو داشتی، پس به احتمال زیاد یا سنسور اکسیژن و سنسور گاز ماشین آسیب دیده و یا مسیر خروجی و کاتالیستها آسیب دیدن. اما اگر کیفیت شتابگیری ماشین مقداری افت داشته باشه، مطمئن باش که این موضوع ناشی از کیفیت سوخت جایگاه بوده و در باک بعدی مشکل با بنزین مرغوبتر حل میشه و در این باک از یک اکتان افزای خوب استفاده کن.

      پاسخ
  11. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان , کفپوش قالبی و جلو داشبورد و کفپوش صندوق برای جی۵ تولید شده یا نه ؟ اگر از دوستان کسی آدرس یا شماره ای داره برام بفرسته , ممنون میشم ۰۹۱۳۱۷۸۵۱۵۷

    پاسخ
  12. reza
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    سلام به همه آیا کسی میدونه جی اتومات گیربکسش صفحه گلاج و صفحه دیسک داره یا نه؟

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      گیربکس اتوماتیک این ماشین مبدل گشتاور یا تورک کانورتر داره. یعنی انتقال قدرت بدون نیاز به دیسک و صفحه کلاچ از طریق مبدلی بر پایه شار روغنی و توربین در یک محفظه بسته صورت میگیره. مقالاتی در این مورد تو پدال وجود داره

      پاسخ
  13. محسن
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    دیروز ماشینو تحویل گرفتم
    تیپ ترونیک رو باید چطور فعال کنم؟

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      وقتی در وضعیت درایو یا D هستی دسته دنده رو به راست فشار بدهید. الان ماشین به صورت تیپ ترونیک است. در این حالت اگر دسته رو بالا بدید دنده سبک و اگر به پایین فشار بدید دنده سنگین میشه.

      پاسخ
  14. فزهاد از شیراز
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    باسلام خدمت جک سواران عزیز
    به نظر شما دوستان ایا اگر فیلتر هوای اسپرت به جای فیلتر هوای خودش نصب کنیم توشتاب جک اثر دارد یا نه.
    ایا تا بحال کسی امتحان کرده

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      با توجه به کامنتهایی که از سایتهای دیگه خوندم، تغییر خیلی محسوس نخواهد بود. باید پذیرفت که:
      1- اولاً ماشین بسیار سنگین است و نسبت اسب بخار به ازای هر تن وزن ماشین عدد شاخصی نیست.
      2- گشتاور قابل لمس ماشین در دور موتور بالا به عددی در حد موتور خودروی سمند میرسه که نه ما در چنین دور موتوری رانندگی میکنیم و نه این عدد خیلی بزرگ است.

      به عبارت دیگر تکنولوژی قدیمی موتور باعث حصول نتایجی برای گشتاور و قدرت ماشین شده است که چندان مناسب یک خودروی امروزی نیست. لذا تعویض فیلتر هوا، نوع بنزین، اکتان افزا، تعویض شمع، تغییر برنامه ECU و … نمی‏تواند ماهیت کلی موتور ماشین را تغییر دهد و به همین دلیل باید پذیرفت که این خودرو شتابگیری اولیه متوسطی خواهد داشت.

      پاسخ
  15. علی
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    سفر رفت و برگشت تهران زنجان اردبیل اسالم تهران مصرف صدی 6.7

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      سلام علی جان
      چند تا سوال داشتم

      با چقدر کارکرد ؟
      و تقریبا چند کیلومتر مسیر رو در طول سفر طی کردید؟
      ماشینت اوتامته یا دنده ای ( و اگر اتومات ، بیشتر با حالت دستی حرکت کردی یا اتومات؟)

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (151 دیدگاه) ,

        کارکرد 14 هزار تا.
        850 کیلومتر آزادراه و 400 کیلومتر جاده بین شهری و کوهستانی
        ماشین هم دستیه

        پاسخ
  16. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    دوستان کم لطف این صفحه کجا رفتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    انگار هر کسی با ماشینش خوشه و دیگه پس از عبور خرشان از پل به فکر اونایی که در همین و حال و هوا قراره J5 بخرن، نیستند. دوستان فنی هم که اصلا انگاری کل مشکلات فنی ماشین شامل موارد زیر حل شده و رفتن به کناری:
    1- صدای کمربند و رفع صداهای ناشی از متریال خشک و کم کیفیت داخل کابین
    2- پاور سانروف
    3- راه حلی برای نرم شدن تعلیق خودرو
    4- بهبود شتاب ماشین و تغییرات نرم افزار ECU
    5- صدای بم و تا حدودی ناهنجار اگزوز در دور موتورهای پایین
    6- ارائه راه حلی برای افزودن کامپیوتر تریپ به ماشین به منظور اندازه‏ گیری مصرف سوخت لحظه ای و متوسط، موجودی باک، ریست کردن TPMSها و …
    7- معرفی پنل های جدید DVD با کیفیت خوب و امکان دسترسی به اینترنت و یا امکان برقراری ارتباط OBD با ECU ماشین و صفحه اطلاعات خودرو
    8- آپشن های جدید مثل آینه فتوکرومیک، پارکابی طرح اصلی، تیونینگ خودرو، …
    9- نگهداری از رنگ خودرو و معرفی واکس و شامپو با کیفیت در حد فرمول 1 اصلی
    10- معرفی فروشگاه های با انصافی که وسایل مرتبط با J5 را به فروش می رسانند

    و ده ها مطلب دیگه ای که میشه در موردشون بحث کرد.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (151 دیدگاه) ,

      احسان جان اینایی که شما نوشتی هیچکدوم مشکل نیست بلکه آپشنه

      پاسخ
  17. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    دوستان کسی میتونه نرم افزار رهیاب “نید” و “تارگت” رو از نظر قابلیت ها و میزان هنگ شدن ها با هم مقایسه کنه؟؟؟ کدو یکی مسیریابی بهتری ارائه میده و نقشه هاش هم کاملتره؟

    پاسخ
  18. نیما
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    دوستان نظرتون راجع به این چیه ؟

    http://www.aliexpress.com/item/7-pure-Android-4-4-4-for-JAC-J5-sedan-car-dvd-gps-navi-3G-Wifi/32390103630.html

    هم اندرویده. هم قابلیت نشون دادن OBD رو داره . هم رزلوشنش بالاتره. از لحاظ آپشن هم خیلی چیزا بهش میخوره
    اینم از همون شرکته. فقط نمیدونم چرا ارزونتره

    http://www.aliexpress.com/item/1024×600-7-pure-Android-4-4-for-JAC-J6-car-dvd-gps-navi-3G-Wifi-BT/32346494089.html

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      اونی که ارزونتره WiFi و ناویگیشن 3G نداره. ولی عجب چیزایی هستن. به قیمت هیمنایی هست که اینجا خریدیم. هم روزلوشن عالی دارند و هم اندرویدی بودنشون امکانات زیادی بهشون داده.

      پاسخ
    2. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      البته واسه OBD و نرم افزار مانیتورینگش باید جداگانه پول بدی که بعید میدونم اگه کسی اینو بیاره بتونه اوناش رو هم ردیف کنه. کلاً وجود OBD برای نمایش اطلاعات ECU میتونه نواقص کامپیوتر سفری J5 رو رفع کنه.

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        اون قیمت خاصی نداره، همینجا هم مدل بلوتوثش 50 تومنه که با گوشی و تبلت میتونن ببین. این هم بلوتوث داره. یه جورایی کمبود کامپیوتر سفری رو جبران میکنه
        مدل ارزونتره GPS داره. هردو هم فقط 3G رو ساپورت میکنن ( با دانگل USB). شاید فقط وایرلس نداشته باشه. که به 100 دلار اختلاف نمیارزه

        پاسخ
        1. نیما
          سوابق: (27 دیدگاه) ,

          الان با مسول فروش اینترنتیش صحبت میکردم گفت مدل نقره ای تموم شده و مدل گرون فری شیپینگه. یعنی همون 364 دلار در میاد. به نظرم که خیلی خوبه. فکر نکنم گمرکی هم چیز زیادی در بیاد

  19. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا دوتا از کامنتهای من به کلی از سوی مدیریت پدال انتشار نیافته با وجود اینکه در اون هیچ مورد قابل فیلتر شدنی نبود. فقط در مورد آگهی جیلی و کاهش قیمت اون صحبت کرده بودم.

    پاسخ
  20. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    کاهش ناگهانی 18 تا 20 میلیونی خودروهای شرکت جیلی از سوی نمایندگی این برند در ایران یعنی جیلران به مناسبت عید فطر، صدای زیادی رو در بین طرفداران و دارندگان این خودرو و به خصوص کسانی که با قیمت گزاف این خودروها رو خریدن. مورد داریم که X7 رو 115 میلیون خریده و الان که جیلی داره 89 میلیون میفروشه یعنی افت قیمتی 26 میلیون تومان. البته باید پذیرفت که این برند بسیار بیشتر از قیمتش تو ایران عرضه میشده

    پاسخ
  21. Profile photo of احسان6131
    احسان6131
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    خبر بد برای مالکین خودروهای جیلی:

    سایت دنده 6

    هرچند مدل 2014 هست، ولی این دلیل نمیشه نگیم گرون فروش نبوده. حالا میگن شرایط فروش عیدانه جیلی ولی کیه که باور کنه و اعتماد رو به مشتریانشون برگردونند. دوستان جیلی سوار اون زمان که 60 درصد گرونتر میخریدید باید فکر اینجاش رو میکردید.

    پاسخ
  22. دادا
    سوابق: (476 دیدگاه) ,

    خبرجیلی رو چندروز پیش خوندم وکلی مطلب نوشتم ولی گویا اینترنت توشهری که بودم مشکل داشت چندین بار ارسال کردم اما پاسخ که قبلا فرستادید وتکراری هست میومد منم بی خیال شدم ومنتظر.تا امروز چیزی توسایت ازم گذاشته نشده بگذریم…یادم میاد موقعی که بچه های قدیمی میگفتن جیلی سوارا خیلی کل کل میکنن بیا بریم توسایتشون جوابشونو بدیم یا بعضی بچه ها اونجا میرفتن وکلی کل کل میکردن وجیلی سوارا البته بعضیا شون با نخوت مارو قابل نمیدونستن که بله جک چیه بره باسمند وپارس کل کل کنن واستدلالشون هم گرونی قیمت وستاره اروپایی داشتنش بود.الان کجان که ببینن چه کلاهی سرشون رفته.خودم وقتی سوارجیلی دوستم شدم واقعا بخرید جک دستیم تو اون موقع افتخارکردم.حالا که باد جیلی سوارا خوابید وفهمیدن جیلران مشتریشو گرامی نگه داشته ماهم بقول اونا با جک ماشینومون میریم گرجستان یا آذربایجان تفریح شماهم با جیلی جونتون برید دنبال یه ستاره دیگه تو اتریش تا بشه پنج ستاره ی یورو ان کپ شاید بادتون برگرده ولی قبلا خبر بدن یهو وقتی ازپرفشاری ترکیدن زلزله نیاد مخصوصا تهران ما بدونیم پناهگاهی چیزی دست وپا کنیم….درباره ی جک خودم بعدا حرف دارم.سالم باشید.

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      داد جان اینا رو رسما شستی رو رخت آویزون کردی!!!
      ولی منم واقعاً یادمه که یکی از ملاک های برتری جیلی نسبت به جک که تو سایتشون بیان میشد، داشتن نمایندگی مرتبط با هیوندای و به قول خودشون قابل اعتماد و دیگری قیمت بالاتر کلاس خودرویی شون بود. اما الان نمیدونم کجا پناه گرفتن با این کلاه گشاد که تا وسط کمرشون پایین اومده. عجب روزایی بود …

      پاسخ
  23. دادا
    سوابق: (476 دیدگاه) ,

    احسان خان ممنون.یه مطلبی تو نظرات جیلی گذاشتم دیدنش ضرری نداره.فکرکنم خیلی عصبی بشن البته کوتاه نوشتم آخه دل اونجا نیست….دردو دل با اغیار خطاس،خانه اینجاس دوریش جفاس

    پاسخ
  24. Profile photo of RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1340 دیدگاه) ,

    اقایون جیلی سوار دارن خودشونو گول میزنن و میگن ماشینا دوباره گرون میشه

    خخخخخخخ

    پاسخ
  25. ارسطو
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من 3 ماهه که جی 5 اتومات دارم و به نظرم ماشین بدی نمیاد فقط 1 مشکل دارم اونم اینکه موتور در دور زیر 2000 اصلا توان نداره که به نظر من از منبع کاتالیست و جنس بد شمع. شمع را تعویض کردم که در دور بالای 2000 تاثیر خیلی خوبی داشت ولی مشکل دور پایین رو حل نکرد. دنبال یه منبع کاتالیست خوب مثل ماکسیمایی یا یه چیزی شبیه اون میگردم که نصب کنم شاید بهتر بشه . قبلش یه مزدا 323 داشتم که با حذف کاتالیست هم اگزوز کمی بوی بنزین و دود میداد هم صدا تو اتاق زیاد شد ولی شتاب وحشتناک شد
    نمیدونم اینو چه کنم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان6131
      احسان6131
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      مسلماً بخشی از توان ماشین به خاطر انباره اگزوز خارجی که مانع از خروج سریع و بدون فشار معکوس، گازهای حاصل از احتراق میشه، تلف خواهد شد اما این به معنی تأثیر روی عملکرد اولیه خودرو در دور موتورهای پایین نیست. اگر به نمودار گشتاور و قدرت ماشین در دور موتورهای پایین توجه کنید، خواهید دید که نتایج تست عملی نشاندهنده ضعف موتور خودرو در دور موتورهای پایین است. شما ماشین رو به صورت دنده دستی روی 1 قرار بدید و با انباره اگزوز و بدون اون تست کنید، خواهید دید که تفاوت محسوس نیست. تا زمانی که دور موتور بالاتراز 2000 قرار نگیره عملکرد ماشین ضعیف خواهد بود. حالا مگر اینکه در ساختار موتور و سیستم انتقال قدرت اون تغییراتی ایجاد بشه که نمودار بهتری بدست بیاد و گرنه تعویض شمع و فیلتر هوا و انباره اگزوز و … اگر بهبودی هم ایجاد کنند، خیلی قابل توجه نیست و ضعف عمومی موتور را در دور موتور پایین نمخواهد پوشاند.

      پاسخ
  26. فرهاد از شیراز
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    هر کی میخوات جک بگیره اصلا شک نکنه با کمال صداقت میتونم بگم که این ماشن در رنج قیمتیش حرف نداره من ماشینو حدود 7-8 ماهی میشه گرفتم من هم ابتدا خیلی شک داشتم برای خریدنش اوایل شتابش کم ودست اندازها رو خیلی نشون می داد.ولی هر چی بیشتر باهاش میرم هم نرمتر وهم شتابش بیشتر شده. با خانواده پنجشنبه رفتیم یک روستا ی تفریحی بنا م قلات که شیرازیها خوب میشناسنش.موقعی که ابتدای جاده ورودی هستی شیب زیادی داره من هم که چند تا مهمان داشتم یعنی چهار نفر پشت با وسایل وکولر روشن من به خودم گفم عمرا با این وضعیت بتوانم شتابم از 40-50 بیشتر شود.ولی باورم نمیشد بتوانم سرعتمو به110 برسانم.که حتی جا ی بیشتری هم داشت.البته جکم دستی است کیلومتر 5500

    پاسخ
  27. خودم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    مسافت نزدیک به 2000 کیلومتر از اصفهان رفتم شمال و اردبیل و برگشتم واقعا این ماشین عالیه.عالی
    تو سربالایی ها باید حتما دنده دستی باشه وگرنه بالا نمیره اونوقت باید بکسلش کنی..!!!!
    هیچ عیب دیگه ای هم نداره..منکه ازش راضیم…
    اتوماتیک 9000 کیلومتر کارکرد

    پاسخ

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری