J5 محصول جدید کرمان موتور و شرکای چینی

دومین محصول از خانواده جی ای سی یا به اختصار جک (JAC) در ایران بزودی رونمایی می شود. کرمان موتور بعد از توجوی J3 اینک برادر بزرگتر آن را انتخاب کرده تا در مصاف با خودروهایی نظیر جیلی و بستورن، دست خالی نباشد.

جک J5

جی ای سی J5

موتور 1.5 لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه بعنوان یکی از 10 موتور برتر چینی در سال 2011 شده است. نسخه عادی این موتور تنها 100 اسب بخار نیرو تولید می کند اما تکنولوژی زمانبندی سوپاپها در مدل VVT توان آن را تا 111 اسب بخار بالا برده و گشتاور را نیز به 146 نیوتن متر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتا به سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این شرکت حرفی از شتاب این خودرو نزده و تنها به مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر با سرعت ثابت 90 کیلومتر بر ساعت اشاره کرده است. اما در منابع غیر رسمی، شتاب این خودرو با این پیشرانه 11.8 ثانیه و حداکثر سرعت دست یافته، 188 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

jac j5

jac j5

این خودرو با موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی با توان 140 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هم عرضه می شود.
طراحی J5 بصورت مشترک در استودیوهای این شرکت در ژاپن و ایتالیا و تحت نظارت پینین فارینا صورت گرفته و این شرکت ادعا می کند که زیباترین خودروی 10 سال اخیر این طراح ایتالیایی همین خودرو است!


وزن خالص این خودرو 1315 کیلوگرم و وزن آن با سرنشین 1690 کیلوگرم خواهد بود. ابعاد خودرو 4.59 طول، 1.76 عرض و 1.46 ارتفاع است. و فاصله بین دو محور 2.71 متر می باشد. گنجایش مخزن بنزین 55 لیتر و گنجایش صندوق بار 415 لیتر است که نشان از اندازه فشرده و جمع و جور خودرو دارد. ترمزهای J5 در هر چهر چرخ دیسکی و مجهز به سامانه ضد قفل است. چرخها نیز آلومینیومی 16 اینچی و تایرها نیز با اندازه 205/55 R16 می باشند.

jac j5 sedan

jac j5 sedan

جک J5 در خارج از ایران و مثلا در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می رسد. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با اشاره به تلاش JAC موتورز برای تغییر تصورات از محصولات چینی در برزیل، تلاش چینی ها را قابل توجه می داند. مخصوصا در بازاری که خودروهای اروپایی نسل قبل مثل فولکس GOL جولان می دهند.


[دانلود ویدئو]
ارزانترین مدل J5 در چین حدود 9,916 دلار قیمت دارد و گرانترین مدل آن با تجهیزاتی نظیر روکش چرم صندلیها، کیسه های هوای جلو و جانبی (چهار ایربگ)، هشدار دهنده فاصله، تهویه مطبوع اتوماتیک، 4 عدد اسپیکر، کنترل های روی فرمان، سانروف، پکیج اسپورت و تجهیزات رفاهی از این دست، 12,483 دلار قیمت دارد. که با توجه به عوارض گمرکی و نرخ دلار مبادلاتی، می توان قیمتی نزدیک 50 میلیون تومان را برای آن متصور شد!

10,165 نظر

  1. محمد
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    دوستان بعد از 550 کیلومتر کارکرد دیروز برای تست ماشین رو بردم سمت گردنه قبل از دوراهی فشم ، لواسان واقعا تو سربالایی نا امید کننده بود. بنده تجربه رانندگی با ماشینهای اتوماتیک زیادی داشتم مثل مزدا 323 و یا ماکسیما و کلا بلدم با پدال گاز قدرت ماشین رو تغییر بدم و البته بگم هیچ وقت این ماشین رو با ماکسیما مقایسه نکردم ولی حتی در حالت تیپ ترونیک این ماشین با دنده 2 نمیتونست توی سربالایی سرعت بگیره و حتی بقیه ماشینا به راحتی از من سبقت میگرفتند :-x . ماشین قبلی من 206 تیپ 5 بود که با دنده 3 این جاده رو به راحتی و پر شتاب بالا میرفت.این ماشین اگر دور نگیره نمیتونه از پس شیب جاده بر بیاد از لحاظ هندلینگ عالی بود ولی از نظر شتاب نا امید کننده بود. :x
    اگر معکوس به دنده 1 میکشدم ماشین شتاب میگرفت ولی از لحاظ اصولی معکوس توی دور موتور بالای 1 به دنده 1 به گیربکس صدمه میزنه . متاسفانه خیلی نا امید کننده بود.
    واقعا نمیدونم این آپدیت جدیدی که بعضی سایتها برای این ماشین گذاشتند تغییری در نحوه عملکرد گیربکس داره یا نه دوستانی که اقدام کردند لطفا راهنمایی بفرمائید.

    پاسخ
  2. بهمن
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    فقط اتومات تحت لیسانسه
    اما موتور دنده دستی به روز تره
    اسم میتسو رو فقط یدک میکشه
    اما آبرو میتسو هم بردن.

    پاسخ
  3. mojtaba
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام
    جک دستی موتور 1.5 لیتری ساخت چین
    جک اتومات موتور1.8 لیتری ساخت میتسوبیشی
    در نمونه اتومات کاور موتور بردارید روی موتور MITSUBISHI هک شده;
    اگه دنبال خودرو 1.5 لیتری هستید
    برلیانس H230 بهترین گزینه است هم اتوماته هم قیمتش مناسبتره
    نسبت به جک دندهای

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      هر دو موتور ساخت چینه، ۱۵۰۰ هم اصلش مال میتسوبیشی بوده که ارتقاع پیدا کرده کد هر دو موتور رو تو گوگل سرچ کنید همه اطلاعات دستتون میاد.

      پاسخ
  4. دادا
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    برادرعزیز ممکنه ظرفیت تان کامل وبا بار اضافی باشید که دراین صورت ممکنه درست باشه .ماهم سربالایی ها وگردنه های زیادی رو رد کردیم ولی به چنین مشکلی برنخوردیم.شما سابقه ی استفاده اتو رو داری حتما به نمایندگی سربزن ازنظر موتوری بررسی شی والا جک تا حالا خوب بوده و چون واس ماس خیلی دوست داشتنی وپر ابهته ،ملتفتی که…تونمایندگی رنگای مختلف اومده بود ولی خدایی سفید یه چیز دیگه س.کیفیت رنگم هیچ تکون نخورده.گویا کرمانیا حالی شان نیست که یه تکان رنگی به خودشون بدن.جالب تر این که بین دوتا ماشین دستی واتو که ازنظر ظاهری مقایسه کردم.دردستی هیچ درز کاپوتی غیر معمول باز نبود ولی در اتو بازم یه طرف درز کاپوت بیشتر باز بود.نمیدونم یکی شاگرد بسته بود یکی رو استاد.این نشان میده خیلی مونتاژشان سیلقه یی هست.درصورتی که میگفتن این مشکل رو چینیا هم حل نکردن…عجب خالی میبستن،..خدایا توبه التوبه

    پاسخ
  5. mehdi
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    باسلام
    من جک ندارم فقط رفتم نمایندگی بازدید کردم و تحقیق در حد ی سواری 5 دقیقه ایی .دوستان هرکسی میخواد به خودروهای 48 و 60 میلیونی کرمان خودرو ایراد بگیره ی سر به خودرو 50 میلیونی ایرانخودرو (دنا)بزنه مقایسه کنه نظرش عوض نشد خودشو به ی مرکز مشاوره معرفی کنه

    پاسخ
    1. بهمن
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      پس شما چشم برزخی داشتی و 5 دیقه ای با یه نگاه کیفیت جک رو کارشناسی کردی
      ماشاالله
      خدا کنه فقط شما مسیول کنترل کیفیت کارخونه ماشینی نباشی که ملتو بیچاره میکنی زبونم لال.
      خیلیا همین نگاه 5 دیقه ای کار داد دستشون

      پاسخ
      1. mehdi
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        چرا معنی ی جمله رو درک نمیکنید خیلی سخت نیست من مقایسه کردم با ی،ماشین دیگه کیفت ی صندلی و داشبورد و ظاهر که نمیخواد ازمایشگاه بردش من حتی سواریش هم مقایسه نکردم
        یواشتر برو بقیه هم سوار شن شما انگار بابات صاحب شرکت ایرانخودرو تشریف دارن

        پاسخ
      2. mehdi
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        در ضمن من 22 سال از 30 سال زندگیم رو سواره بودم برا تشخیص بعضی چیزا 5 دقیقه هم برام خیلی خیلی زیاده
        ووو اگه واقعا میخوای بگی که سمند از این ماشین سرتره یا هم رده هست که شما رو باید کنن کارشناس ملی خودرو مدال افتخار هم بهت بدن

        پاسخ
  6. بهمن
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    اقای دادا یه سوال؟؟ یعنی شما میگی ما جک رو خریدیم که تک سرنشین بیایمو بریم و هیچیم بارش نکنیم؟؟
    واقعا خیلی جالبه این حرف. طبق حرف شما نتیجه میگیریم جک یه خودرو اتومات مناسب برای یه سرنشینه
    درسته؟؟؟

    پاسخ
    1. کیوان
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      دوست عزیز معمولا وقتی می خوان توان موتور رو بسنجن تو شرایطی که تک سرنشین هست و بار اضافی نداره می سنجن. لازم به تذکره من ماشین 4 سیلندر اتوماتیک (زیر 2000) سراغ ندارم که با بار کامل و 4 سرنشین از پس سربالایی مذکور بر بیاد. به هر حال جهت اطلاع شما بنده هفته پیش با 4 سر نشین و باک پر همین سر بالایی رو رفتم و از اونجاییکه دفعه اول بود با این ماشین خواستم تست کنم. از اول که گاز رو بستم بهش تا 120 رفت خیلی هم با شتاب و خوب ( ولی دیگه بیشتر نرفت) ولی بعد که مجبور به ترمز شدم دیگه نتونستم بیشتر از 100 برم. باز هم ازتون می پرسم شما کدوم ماشین اتوماتیک مشابه رو سراغ دارید که تو این مسیر بهتر بره؟

      پاسخ
  7. فرامرز
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    آقا محمد،سلام من خودم شرق تهران هستم،جالبه که دقیقا من هم تو شیب بالای سمت لواسان اتوماتم را تست کردم واقعا عالی بود -دور ماشینو حسابی بالا بردم و تو لاین سبقت ماشینهای همتراز را گرفتم تا اینکه تو اوج یه 206 جلوم آمد و نرفت کنارو حسابی دور ماشینو گرفت و من مجبور شدم برم تو تیپ ترونیک.اینجا دیگه میخواست جون بکنه البته کاریش هم نمیشد کرد.به نسبت ماشین قبلیم (پرشیا موتور زانتیا 16 سوپاپ مدل 86 فرانسه )خوب بود.به نظر شما آب بندی ماشین (اتومات)خیلی تاثیر داره؟

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      حرف شما متین من هم عرض کردم اگر از قبل دور بگیری بدون مشکل میره بالا ولی کافیه نفس ماشین گرفته بشه ،دیگه بر نمیگرده تا اون شیب جاده کم بشه . در مورد آب بندی عرض کنم این کم شدن سریع دنده و نفس کم آوردن ماشین تو سربالایی ربطی به آب بندی نداره ذات موتور و گیربکس اینجوریه که فقط ممکنه با آپدیت ECU برطرف بشه .خدایی مزدا 323 یا 206 تیپ 5 اون جاده رو میخوره و بالا میره شما خودتون تشریف بردید و میدونید از خروجی بابایی تا سر میدون شیب بسیار شدیده من در حالت اتو بعد از گرفته شدن نفس ماشین بدلیل شلوغی که بیشتر از 20 تا نتونستم برم در حالت تیپ ترونیک هم به زور 40 یا 50 تا. کلا به نظر من این ماشین برای داخل شهر ماشین بسیار ایده آلی هست ولی برای شیب و گردنه خوب عمل نمیکنه.
      در حال حاضر هم من مصرف رو کنترل کردم حدود 13 بود البته بیشتر مسافت طی شده داخل شهر تهران بوده 206 تیپ 5 من حدود 11.5 بود .
      کولر ماشین من هم مشکل داره اصلا خنک نمیکنه که باید ببرمش نمایندگی.
      ترمز ماشین هم نسبت به وزن ماشین یه مقدار ضعیفه بخصوص توی سرعت بالا ولی درکل ترمزش قابل قبوله.
      جمع بندی من از نحوه شتاب گیری اینه که مثل خیلی از دوستان که قبلا هم گفتن این ماشین بدرد کسایی که عادت به کورس های یهویی دارن نمیخوره ویه مقدار ماشین آروم تریه البته شتاب ثانویه در مسیر های کفی !! خوبه.

      پاسخ
  8. فرامرز
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    با سلام ،به نظر شما بهترین و اصولی ترین روش آب بندی اتومات چیه؟آیا اون چیزی که تو دفترچه نوشته؟

    پاسخ
  9. دادا
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    آقا بهمن دوست قدیمی،منظورم این نبود ،خواستم بگم اشکال ازجای دیگه س.بارها سربالایی کوهین رو با ظرفیت تقریبا کامل با سرعت بالای صد اومدم بی هیچ مشکلی.حتی خیلی اوقات تیپ ترونیک استفاده نمیکنم چون قلق ماشین رویاد گرفتم وقتی میگازم وماشین آزاد میشه لذت عجیبی به آدم دس میده.غرشش منو خیلی سرحال میاره.میدونم سوار لامبورگینی نشدم اما حد خودش بهترینه.واقعا من لذت میبرم البته درسته بعضی موقع شتابش مخصوصا شروع دوباره کمی اذیت کننده س،اما دورگرفت دیگه همه چی یادت میره.بنده تاحالا ۳۲هزار از اواخر شهریور تاحالا رفتم کوچیک ترین مشکلی. نداشت.امروز دوستی میگفت من این مقداررو تو سه سال میرم.پس این ماشین روحتما میخرم.میگفت حتما پارسمو میفروشم وجک میخرم.میگفت خیلی تحقیق کردم همه راضی بودن.همه که دوستان دروغ نمیگن.ماهیچی…خدایا توبه التوبه

    پاسخ
  10. بهمن
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    با این تعاریفی که شما از جکتون میگین دادا جان دیگه حرفی نمیمونه
    به غیر از اینکه بگم انشالله جک هیچوقت شمارو اذیت نکنه و به دردسر نندازه.
    جک شما به نظر من بهترین جک ایران و جک من حتما بدترین جک ایران بوده.
    به هر صورت تا برچسب روانی بهمون نخورده تبدیل به یه کاربر خاموش بشیم بهتره.
    تا روشنم اینو بگم که دوران تلخ و شیرینی تو یه سال گذشته با جک و سایت پدال و دوستای خوبی مثل جناب دادا و سانمارتین و پوریا سورن سوار و ….. گذروندیم و همین جک بهترین دوست دنیارو نصیبم کرد.
    انشالله با جکاتون کیف کنید و لذت ببرید
    در سایه حق تعالی

    پاسخ
    1. mehdi
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      کسی برچسب روانی به شما نزد برادر من فقط ی مقایسه بین دنا و جک کردم که دیگه همه عالم از کیفت ایران خودرو خبرن دارن چه منی که چندین سال با اشغالاش سر کردم چه اونی سر نکرده مقایسه انچنان سختی نیست که یکی بخواد بره انالیز کنه کافیه فقط در دوتا ماشین رو باز بسته کنی و قیمتشون رو نگاه کنی به همین سادگی

      پاسخ
    2. mehdi
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      http://www.aparat.com/v/OkZC9/%D8%AC%DA%A9_%D8%AC%DB%8C_5_%D8%A8%D8%A7_%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%A7

      پاسخ
  11. بهمن
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    چون کامنت شما خطاب به بندس در شانم نیست که بی محل کنم و جواب ندم.
    اقا مهدی که از ٨ سالگی تموم ماشینای ایرانو تست کردی ما پارسال این در جکیرو که شما تازه باز و بسته کردی ،باز کردیم و کلی حالم کردیم .من هیچوقت نگفتم دنا خوبه و جک بده. لطف کن و برو بخون. دنا تکلیفش روشنه و من بحثی در موردش ندارم که فقط ییه سورن تزیین شدش. من به عنوان کسی که ٧ ماه جک رو داشتم مزایا و معایی خود جک رو برشمردم. حتی نرفتم اونو با ماشین بالاتر یا پایینتر مقایسه کنم. گفتم این ایرادارو داره و خواهد داشت. با ۵ دیقه دید و بازدید و عید دیدنی و در باز بسته کردن کیفیت فنی ماشین معلوم نمیشه. مناسفانه پدر بنده فوت کرده و هیچ رابطه ای با ویرانخودرو نداره و منم ندارم. منم یه مصرف کننده بودم مث خیلیای دیگه. اما به نظر من خیلی خیلی اشتباس و گناه داره که دید هموطنارو نسبت به یه ماشینی از صفر تا صد ببریم سمت صد و بگیم عالیه. باید همه معایب و مزایاشو دوستان اهال فن بیان کنند. این ماشین کمبود گشتاور داره و واقعا گیربکس و برنامه ای که روش سوار کردن برای یه جاده کفی با شیب ملایم به سمت پایین مناسبه ولاغیر. کاش شما با ٢٢ سال تجربه بری یه جک رو کامل تست کنی اون موقع بیای برامون توضیح بدی و از مزایا و معایبش بگی.
    در کل اینجا ایرانه و چیزی که باعث پیشرفت نکردن ما ایرانی هاست همین جمله است.
    ((نرود میخ آهنین در سنگ))
    حرف فقط حرف من
    ماشین فقط ماشین من

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    سه شنبه میرم برای سرویس 10 هزار تا. تا به ادامه لذت با جک برسیم. بنداز تو جاده و حالشو ببر. دستی تحویل شهریور

    پاسخ
    1. عطارد
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      در عجبم از بعضی از دوستان عزیزی که بحثهای زاید میکنند. نمیفهمم (و احتمالا خیلی افراد دیگرهم مثل من نمیفهمند) که چه چیزی را میخواهید ثابت کنید!

      من جک دستی را از بهمن 93 تحویل گرفتم و تا الان هم 3300 تا راه رفتم. سفر عید از تهران تا شیراز هم رفتم و آمدم و تجربه مختصری با آن کسب کرده ام. قبلا از آن هم 10 سال 206 تیپ 6 مدل 83 تقریبا اصل فرانسوی داشتم.
      بخواهم در کل بگویم، راضی هستم. این نکات را در آن میبینم:
      – جادار و بزرگ، بخصوص اتاق و صندلیهای عقب که در مقایسه به 206 قابل مقایسه نیست و یکی از انگیزه های اصلی هم از تعویض همین موضوع بود که تامین شد.
      – موتور و اتاق کم صدا و نرم که نسبت به ماشینهای دیگر خیلی خوب است. البته در همین رنج قیمتی. البته در مورد ماشین نو خیلی نمیتوان در این موضوع نظر داد.
      – طراحی زیبا و آیرودینامیک، بگونه ای که با سرعتها بالا هم صدای باد اذیت کننده نیست.
      – سیستم تهویه ماشین خیلی خوب عمل میکنه.
      – کامل مشخص است که اتاق محکم و مطمئن است. هنوز تصادفی نکرده ام و از همه بدور باشد ولی در این زمینه فکر میکنم اطمینان بخش است.
      – من بشخصی در ماشینهایی که فنر بندی نرمی دارند، بخصوص در صندلی عقب آنها احساس ناخوشایندی دارم و احساس حالت تهوع برایم بوجود می آید. (مثلا در زانتیا) در این ماشین اینگونه نیست که شاید نداشتن حرکت های گهواره ای باعث آن است.
      – مصرف معقول نسبت به وزن ماشین در مسیر های جاده ای، میانگین مصرف را در حدود 2000 کیلومتر مسیر مسافرت 6.8 (شش ممیز هشت) لیتر در صد کیلومتر بود. عمدتا بنزین معمولی و 30 لیتر بنزیر سوپر . در مصرف شهری (مسیرهای کوتاه کوتاه عمدتا داخل شهری و زیر سرعت 50 کیلومتر) ، اخیرا اندازه گرفتم و دقیقا 8.9 (هشت ممیز نه) بود.(بنزین معمولی یورو4) با اندازه گیریهایی که داشتم، مصرف ماشین همانند 206 تیپ 6 است. امیدوارم که با مقداری کارکرد بیشتر، مصرف اندکی کمتر شود.
      – شتاب اولیه و کشش خیلی خوب نیست. البته بعنوان یک ماشین معمولی خوبه ولی انتظار خاصی در این زمینه نباید ازش داشت. در کاربردهای شهری، 206 سریعتر و فرز تر از این است و راحت تر راه میرود. ولی در جاده، جک خیلی راحت تر و نرم تر راه میرود. بعنوان مثال در مسیر نرسیده به قم از مسیر اصفهان، قسمتهایی سربالاییهای ممتدی هست که عموم ماشینها در آن قسمتها، با سرعت پایین حرکت میکنند. در این مسیر جک بدون فشار و به راحتی با 120 که نهایت سرعت مجاز است و با سرگاز بالا می آمد و احساس سر بالا بودن را نداشتم و فقط از اینکه در آن مسیرها، بقیه ماشین ها یواش حرکت میکنند، میفهمیدم که سر بالایی است.
      – هنوز قطعات و خدمات در بازار نیست که امیدوارم این موضوع بتدریج فراگیر شود.
      – تودوزی روشن خیلی زیبا و خوشایند است. فقط نگهداری آن سخت تر از مشکی است. البته من که آن را به مشکی ترجیح میدهم.
      – دید دنده عقب خوب نیست. دوربین عقب لازم دارد
      – جای کامپیوتر سفری در این ماشین خالیست.
      – صندلیها اگر مقداری نرم تر بود، بنظرم بهتر بود. البته نظر دادن در مورد ارگونومی موضوعی تخصصی است و شاید نرم بودن همیشه حسن نیست. برخی مواقع نرم بودن باعث ایجاد صدمه به کمر میشود. من در تجربه حدود 10 ساعت رانندگی متوالی، فقط مقداری خسته شدم ولی احساس درد و خواب رفتگی و گرفتگی در کمر و یا پا نداشتم.
      – خوشبختانه من مشکل مونتاژی ندیدم. ماشین عموما تا اینجا که خوب و بی دردسر بوده.

      به امید آنکه صنعت خودروی خودمان هم با سرعت بیشتری رشد کند و ما هم مشتری خودروی ایرانی بمانیم.

      پاسخ
  13. دادا
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    آقابهمن عزیز کاربر خاموش نشو بلکه یه ماشین نشون بده حتی ده تومان بالاتر که مثل جک اتو باشه.امکانات وبقیه چیزاش برابری کنه.خدایی من میخرم.جدی میگم.آقا عیب داره درسته ولی تو این بازار چقد پول دادیم.آخه چطور ممکنه هر چی اینا بهم وصل کنن بالاترین نمره رو میگیره اونوقت مال دیگران مشکل داره.مثلا نمره ی آسا رو ببینین،حالا همین ماشین رو کرمان میزد همین نمره رو میگرفت؟برادر من نمیشه هیچ نمایندگی از عیب موتورش حرفی نزنه ولی همون بچه ها از لیفان زیاد تعریف نکنن.مگه مرض دارن جنس خودشون رو بکوبن.واقعا سی ودوهزار کارکرد ماشین اونم تو جاده خاکی هم بری ومثل ساعت کار کنه وهیچ مشکلی نداشته باشی بازم نشان بدیه.من ماندم لااقل یه اشکال کوچیک یا کوچک نشون میداد من دلمو راضی میکردم حق باشماست ومعمولا شب دارم میام تو اتوبان سرعتم معمولا۱۵۰،۱۶۰میام.یعنی به ماشینم ناز نمیدم گاز میدم…..موفق باشید خاموش هم نباشید.خدایا توبه التوبه

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    فرصتی پیش آمد با هیوندای اکسنت ۲۰۱۴ یه سفر کوتاه رفتم، نسبت به جی۵ با توجه به قیمت دو برابریش چیز خاصی برای گفتن نداشت، من فکر میکنم اگه مثل بقیه کشورها تو ایران هم میشد چند تا ماشین رو چک کرد بعد با مقایسه خرید کرد شاید نظرات و انتظارات فرق داشت !

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری