J5 محصول جدید کرمان موتور و شرکای چینی
J5 محصول جدید کرمان موتور و شرکای چینی

J5 محصول جدید کرمان موتور و شرکای چینی

دومین محصول از خانواده جی ای سی یا به اختصار جک (JAC) در ایران بزودی رونمایی می شود. کرمان موتور بعد از توجوی J3 اینک برادر بزرگتر آن را انتخاب کرده تا در مصاف با خودروهایی نظیر جیلی و بستورن، دست خالی نباشد.

جک J5
جی ای سی J5

موتور 1.5 لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه بعنوان یکی از 10 موتور برتر چینی در سال 2011 شده است. نسخه عادی این موتور تنها 100 اسب بخار نیرو تولید می کند اما تکنولوژی زمانبندی سوپاپها در مدل VVT توان آن را تا 111 اسب بخار بالا برده و گشتاور را نیز به 146 نیوتن متر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتا به سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این شرکت حرفی از شتاب این خودرو نزده و تنها به مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر با سرعت ثابت 90 کیلومتر بر ساعت اشاره کرده است. اما در منابع غیر رسمی، شتاب این خودرو با این پیشرانه 11.8 ثانیه و حداکثر سرعت دست یافته، 188 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

jac j5
jac j5

این خودرو با موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی با توان 140 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هم عرضه می شود.
طراحی J5 بصورت مشترک در استودیوهای این شرکت در ژاپن و ایتالیا و تحت نظارت پینین فارینا صورت گرفته و این شرکت ادعا می کند که زیباترین خودروی 10 سال اخیر این طراح ایتالیایی همین خودرو است!


وزن خالص این خودرو 1315 کیلوگرم و وزن آن با سرنشین 1690 کیلوگرم خواهد بود. ابعاد خودرو 4.59 طول، 1.76 عرض و 1.46 ارتفاع است. و فاصله بین دو محور 2.71 متر می باشد. گنجایش مخزن بنزین 55 لیتر و گنجایش صندوق بار 415 لیتر است که نشان از اندازه فشرده و جمع و جور خودرو دارد. ترمزهای J5 در هر چهر چرخ دیسکی و مجهز به سامانه ضد قفل است. چرخها نیز آلومینیومی 16 اینچی و تایرها نیز با اندازه 205/55 R16 می باشند.

jac j5 sedan
jac j5 sedan

جک J5 در خارج از ایران و مثلا در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می رسد. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با اشاره به تلاش JAC موتورز برای تغییر تصورات از محصولات چینی در برزیل، تلاش چینی ها را قابل توجه می داند. مخصوصا در بازاری که خودروهای اروپایی نسل قبل مثل فولکس GOL جولان می دهند.


[دانلود ویدئو]
ارزانترین مدل J5 در چین حدود 9,916 دلار قیمت دارد و گرانترین مدل آن با تجهیزاتی نظیر روکش چرم صندلیها، کیسه های هوای جلو و جانبی (چهار ایربگ)، هشدار دهنده فاصله، تهویه مطبوع اتوماتیک، 4 عدد اسپیکر، کنترل های روی فرمان، سانروف، پکیج اسپورت و تجهیزات رفاهی از این دست، 12,483 دلار قیمت دارد. که با توجه به عوارض گمرکی و نرخ دلار مبادلاتی، می توان قیمتی نزدیک 50 میلیون تومان را برای آن متصور شد!

11,201 دیدگاه

    1. Profile photo of احسان
      احسان
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      دادا جان، اون سبقتی ها در اخلاق هم سبقت غیرمجاز گرفتند. کلاً از گروهشون هر کسی رو که به هر روی مخالف تجارتشون حس میکردند، ریموو کردند. با نمایندگی 1409 که حسابی رو هم ریخته بودند و پورسانت برای تبلیغ میگرفتن و حسابی دل میدادند و قلوه میگرفتند، به هم زدند. تمام صاحبنظران گروهشون رو حذف کردند و الان دارن بر طبل غازی شون میکوبند تا یک نمایندگی دیگه رو سرکیسه کنند. تا ببینیم اندفعه به سراغ کی می رن و برای دارندگان خودروی جی 5 دایه داغ تر از مادر میشند.
      توصیه من به همه دوستان اینه که در تله تبلیغات پوچ گروه های تلگرامی گرفتار نشوند و ملاک خرید آپشن برای خودرو یا رفع عیوب آن، تبلیغات دامنه عده ای معلوم الحال نباشه.

      پاسخ
  1. دادا
    سوابق: (588 دیدگاه) ,

    اخر تیر خلاصی رو بقیه جاها زدن،دیگه کسی نمیاد اینجا نظری چیزی بده،نمیدونم کدوم…به حرف من منفی میده،واقعا یه دکتر خودشو نشون بده،من وقت ندارم ویزیتش کنم،،،کجای حرفم منفی داشت.یادش بخیر چه غلغله یی اینجا بود،یادش بخیر،دوستان بی وفا نباشید،اینجا خیلی کمک کننده بود

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان
      احسان
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      دادا جان من همیشه در حال رصد هستم. چند باری مطالبی فرستادم که مشکل عدم تطبیق سایت پدال با مرورگرها باعث میشد مطالب رو نتونم ثبت کنم. امیدوارم این ایراد کامنت گذاری سایت وزین پدال مرتفع بشه.

      پاسخ
  2. رامین
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    خودم طرفدار ماشین چینی نیستم اما خوب عملاً داریم میبینیم که چقدر تو صنعت خودرو سازی پیشرفت کردن و مطمئناً اگر با همین سیاست پیش برن ، بازار خودرو های کره ایی رو به شدت تهدید خواهند کرد.
    دیروز برای اولین بار پشت جک J5 اتومات نشستم. ظاهر و طراحی خیلی قشنگی داره. صندلی های پشتی و جلویی خیلی راحته. فضا عالیه. به نظر من این ماشین دو ایراد عمده داره. یکی کیفیت قطعات داخلیه که واقعاً پائینه. گویا کلاً همه محصولات کرمان موتور بجز لیفان 620 این مشکل رو دارند. دستگیره در ماشین صفر ، موقع بستن تو دست آدم جیر جیر میکنه!!!کیفیت پلاستیک استفاده شده واقعاً پائینه. دوم ضعیف بودن موتور برای این ماشینه. ماشین واقعاً جون نداره. مخصوصاً وقتی که ازش کولر می گیری اصلاً راه نمیره. مطمئناً اگر که دنده دستی بود عملکرد بهتری داشت. در هر صورت هر کس نظری و انتظاری از ماشین داره و خودش باید آزمایش کنه و تصمیم بگیره.

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      سلام
      با یه بار سوار شدن به یک ماشین نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد!!!
      اتفاقا بدون هیچگونه جانبداری از این ماشین، باید خدمتتون عرض کنم که یکی از نقاط قوت این ماشین قدرت موتورشه، البته باید راننده بود تا فهمید!
      موفق باشید

      پاسخ
    2. Profile photo of احسان
      احسان
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      آقا رامین مقایسه کیفیت ادوات داخل این خودرو از 620 به مراتب بهتر هست. واقعاً اگر منصفانه قضاوت کنید خواهید دید که کیفیت ادوات این خودرو از نمونه های وطنی بیشتر و با مقدار اغماض قابل قیاس به همتایان هم قیمت کره ای خود هست.
      من با دستگیره های در طی این 2 سال هیچ مشکلی نداشته ام اگر چه قبول دارم مقداری ضعیف طراحی شده است. موتور این ماشین به هیچ وجه ضعیف نیست و جزء موتورهای معروف میتسوبیشی هست. شاید ایراد به نرم افزار TCU گیربکس وارد باشد که بسیار اقتصادی طراحی شده است و آن هم به زودی در نمایندگی مرکزی قابل ارتقاء خواهد بود. برای حس توانمندی این خودرو کافی است به صورت منوال تیپ ترونیک رانندگی کنید تا متوجه حس خوب رانندگی و قدرت موتور شوید.

      پاسخ
  3. رامین
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    مطمئناً بعضی از دوستان :
    1- یا این ماشین اولین ماشینیه که داشتند و تا حالا پشت گاری مینشستند که با این توان موتور خیلی حال می کنند.
    3- یا کرمان موتوری هستند.
    4- یا دروغ گو.
    البته میشه همزمان همه اینها بود.با یک جستجوی ساده تو خیلی از سایتهای دیگه میشه به توان ضعیف موتور این ماشین پی برد. گویا نمونه اصلی این موتور مجهز به توربو شارژ بوده که متاسفانه در حال حاضر روی این ماشین نصب نمیشه. البته این رو با یک بار نشستن پشت ماشین و تست اون تو شهر و فضای باز نمیشه فهمید!!!! شما حتماً باید یک ماه با این ماشین رانندگی کنی تا نتونی با ماشین قبلی مقایسه کنی و به لش بودن ماشین عادت کنی و بعد تازه بفهمی که این ماشین چقدر تند و تیزه !!!!

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان
      احسان
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      رامین جان اگر هدف شما انتقاد از دوستانی است که موافق کامنت می گذارند از شیوه نگارشی متین تری میتوانید استفاده کنید. من به نوبه خودم طی این دو سالی که از داشتن این خودرو میگذره، ایراد غیرقابل رفع شدنی از این خودرو ندیدم. منکر وجود ایراد نیستم. بخشی مونتاژی هست. مثل تنظیم نبودن سفتی پیچ های مهار کننده ادوات داخل کابین. برخی ایرادات جزئی کیفی است مثل کیفیت برخی مناطق پلاستیکی داخل کابین. برخی ایرادات به خاطر نوع قطعه است مثل کوبش خودرو که برای آن هم ضربه گیر و تعویض روغن کمک ها تا حدودی ایراد رو رفع میکنه.
      در کل حس امثال من به داشتن این خودرو کاملا مثبت بوده و سازندگان چینی رو تحسین میکنم و سرعت رشدشان در خودروسازی باید برای ما آموزنده باشه.

      پاسخ
  4. Profile photo of احسان
    احسان
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    اطلاعیه کرمان موتور به نقل از آقای افشار گروه آکادمی جک جی 5

    برابر اعلام قائم مقام کرمان خودرو تا امروز تاریخ ٩۵/۴/١ برنامه نرم افزاری آپدیت tcu برای خودروهای جی۵اتومات به دست شرکت نرسیده برنامه کامل و اصلاح شده به زودی وارد وپس از تاییده از سازمان استاندارد و محیط زیست درخط تولید قرارخواهد گرفت و جهت خودروهای تولید قبل هم درنمایندگیهای مجاز انجام میشود لذا ایشان برابر سؤالی که شد درخصوص اینکه افرادی اعلام نموده که خودروشان آپدیت شده اینگونه پاسخ داد که برنامه نرم افزاری اصلاح نشده جهت تست دراختیارشرکت ثالثی بوده و برابر شنیده ها این برنامه ناقص برای آنها اجراشده واین شرکت اعلام میکند که هیچ گونه خدمات و آپدیت اصلاح شده را برای این خودروها درآینده انجام نخواهد داد,
    درضمن برابر سؤال دیگری که گروهی گفته بودن که قراراست شرکت یک نسخه از برنامه آپدیتtcu را جهت اجرا برای عموم دراختیار آنها قراردهد اینگونه پاسخ داد, نمایندگیهای مجاز کرمان خودرو با هزینه های سنگین ایجاد و با این هزینه ها به سختی ازعهده هزینه خودبرآمده آیا منطقی است که شرکت مجموعه نمایندگیهای خود را دور زده و منظوی کند و کار را به گروه یا مجموعه ای خارج از خانواده کرمان خودرو بسپارد که حتی جا ومکانی جهت اجرا ندارند!؟؟ برخی افرادو گروها به جهت منافع شخصی و ایجاد بارروانی چنین مواردی را اعلام میکنند که مجموعه را دچار چالش و مشکل مینمایند همانگونه که درچندین روز گذشته تلفنهای نمایندگیها همگی اشغال وافراد جویایی خبرآپدیت بوده اند اینگونه حرفها نه تنهادر راستایی سیاست شرکت نبوده بلکه بارروانی و مالی را برای مجموعه دربرخواهد داشت و درصورت مشاهده به جدبرخوردخواهدشد,
    ضمن مطالب کامل در مجلات خودرویی تیرماه که بررسی خودروهای کرمان خودرو را انجام میدهند چاپ خواهدشد,

    پاسخ
    1. Profile photo of احسان
      احسان
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      این اطلاعیه هشداری است به دوستان جی 5 سوار اتومات در خصوص کلاه برداری های آتی اشخاص و گروهای اینترنتی و تلگرامی برای سوئ استفاده . یکی از چنین گروه های تلگرامی که به نوعی مشمول این تذکر جدی شده است، گروه سرقت (سبقت) آزاد است. مراقب باشید فریفته نشوید و از شما اخاذی نگردد.

      پاسخ
    2. محمدرضا
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      باسلام خدمت آقای احسان ضمن تشکر فقط میتوانم بگویم خداپدرت رابیامرزه و عاقبت به خیر شی اینجور خیال مارو راحت کردی وتکلیف معلوم شد

      پاسخ
  5. یاوری
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    سلام بر همه یکی از مشکلات من با جک اتومات گیر کردن اگزوز در دست اندازها و جاده های ناهموار بود که موجب آسیب دیدن بخش فنری لاله اگزوز هم شده بود ولی خوشبختانه آسیب شدید نبود. امروز بدست یک استاد اگزوز ساز این ایراد برطرف و لوله اگزوز حتی دلخل تر از سطح سینی موتور شد.

    پاسخ
  6. مرتضی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام بر همه یکی از مشکلات من با جک اتومات گیر کردن اگزوز در دست اندازها و جاده های ناهموار بود که موجب آسیب دیدن بخش فنری لاله اگزوز هم شده بود ولی خوشبختانه آسیب شدید نبود. امروز بدست یک استاد اگزوز ساز این ایراد برطرف و لوله اگزوز حتی دلخل تر از سطح سینی موتور شد.

    پاسخ
  7. دادا
    سوابق: (588 دیدگاه) ,

    اپدیت کردم خیلی بهتر شد،راضیم

    پاسخ
  8. نوروزی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    سلام ، اقای یاوری عزیز نشانی این استاد اگزوزسازی را به بقیه هم بدهید کدوم شهری هستید من هم مشکل شما را داشت
    کل نمایندگیهای گیلان با کلی خرج روی دستمان گذاشتند اخر هم اگزوز هوا میگیره صدای زیادی مخصوصا در مواقع شروع روشن شدن داره .

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام آقای نوروزی برای اگزوز دقت کنید مشکل گلویی متصل به موتور است که پایین قرار می گیرد اصلا آن را برش نزنید و جوش کنید که کوتاه شود چون خیلی آسیب پذیر می شود
      کاری که برای من انجام داد زیر این گلویی جک زد و بعد با گرم کردن آن کمی آن را خم کرد. با بیشتر شدن زاویه گلویی داخل تر رفته و بالطبع تمام اگزوز بالاتر کشیده می شود.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
جامع ترین برنامه خودرویی برای گوشی های هوشمند