»» نسل چهارم رنو کلیو از پرده برون شد

رنو از نسل جدید خودروی کامپکت شهری خود، کلیو پرده برداری کرد. این خودرو که قرار است از ماه سپتامبر و نمایشگاه پاریس، وارد بازار شود، فعلا به صورت پنج در و با دو گزینه در پیشرانه معرفی شده است.

Renault Clio fourth generation

Renault Clio fourth generation

طراحی کلیوی جدید بسیار زیباتر از نسلهای قبلی آن است و دیگر چراغهای بزرگ جلو مثل چشمان از حدقه درآمده نیست. سبک جدید جلوپنجره که شامل یک لوزی بزرگ است، با انحناهای بسیار جالبی به چراغها ختم می شود. سپر یک تکه نیز هماهنگی خوبی با جلوی خودرو دارد و یک طرح یکپارچه و آئرودینامیک را رقم زده است. در پهلوهای خودرو انتقال آئینه های جانبی بروی درها و دستگیره پنهان درهای عقب که تداعی کننده یک خودروی کوپه می باشند (این ایده اولین بار توسط آلفارومئو بکار گرفته شده است) باعث جلب توجه می شوند. رنو برای طراحی قسمت انتهایی خودرو هم جزئیات زیادی را بکار برده و گرچه ممکن است شباهتهای زیادی با آلفارومئو هم دیده شود، اما در نهایت طرحی زیبا و اسپرت خلق شده است.

Renault-Clio-and-alpine

Renault Clio

Renault Clio iv tce

Renault Clio

Renault-Clio-iv-tce

Renault Clio

موتور بنزینی TCe 90 اولین موتور جدید رنو از سری انرژی با سه سیلندر و توربوشارژر و حجم دقیق 899 سی سی است که قادر است 90 اسب بخار نیرو 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند.جالب اینکه 90 درصد گشتاور از دور موتور 1650 در دسترس است و در دور موتور 2000 به اوج می رسد. موتور دوم از سری انرژی dCi 90 نام دارد که همانگونه که از نام آن نیز معلوم است، دیزلی و دارای 90 اسب بخار نیرو خواهد بود. گشتاور این موتور 220 نیوتن متر در 1750 دور بر دقیقه است. البته در آینده موتورهای چهار سیلندر 1.2 لیتری TCe 120 با 120 اسب بخار نیرو و 190 نیوتن متر گشتاور نیز به این خانواده افزوده خواهند شد. موتورهای چهار سیلندر TCe 120 با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک EDC با کلاچ دوبل بصورت استاندارد عرضه می شوند. این گیربکس برای سایر مدلها بعنوان یک آپشن ارائه خواهد شد.

Renault-Clio-fourth-generation-interior

Clio interior

Renault-Clio-door

Renault Clio

Renault_wheel

Renault Clio

Renault-Clio-panel

Clio panel

Renault-Clio-seat

Clio seat

Renault clio bass reflex

bass reflex


تجهیزات رنو کلیو نسل چهارم شامل ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم R-Link با یک صفحه لمسی 7 اینچی متصل به اینترنت و سیستم ناوبری TOMTOM و همچنین داشبورد مدرن با امکان تغییرات گسترده رنگ، سرعت سنج دیجیتال، تریم سیاه پیانویی همراه با تزئینات کروم و قابلیت انخاب مواد و لوازم و رنگهای متفاوت می باشد.

Renault_clio_rear

Renault clio

Renault-Clio-fourth-generation-rear

Renault Clio

Renault-Clio-iv-tce-side

Renault Clio

رنو کلیو از سال 1990 یکی از پرفروشترین و معروفترین خودروهای رنو در اروپا بوده و تنها خودرویی است که دو بار و در سالهای 1991 و 2006 بعنوان خودروی سال اروپا شناخته شده است.

15
تیر
1391

رنو   



7,950 بازدید کننده

۱۸ دیدگاه

  1. آفرین هزاران تبریک به رنو از ابتدا هم با دیدن برنامه “top Gear” در نسل قدیمی و تست اون و به گفته کارشناسان و خود “جیمز می” کلیو بهترین هاچ بک جهان بوده و هست ولی در نسل جدید که سایت خوب “پدال” به معرفی “رنو کلیو” پرداخته اگه امتیاز ها رو از 100 در نظر بگیریم من به اون 100 میدم ,نمای روبروی زیبا با اسپویلر های کلاسیک و دفیوز های زیبای عقب بهمراه دستگیره های مخفی که این روزها واقعا مد شده و یک حالت اسپرت بیشتری رو تداعی میکنه و داشبورد و نشانگرهای بسیار زیبا و کاملا تیونینگ شده دیگه جایی برای حرف باقی نمیذاره.این سیستم ;key less که مثل سراتو 2012 هست و مانیتور 7 اینچی منو خیلی زجر میده که چرا ما جوونهای ایرانی نمیتونیم به این خودرو دسترسی پیدا کنیم ممنون از سایت پدال برای این گزارش ویژه
    8-D

  2. واای که چه کرده….طراحی خارجی خیلی خوبه و طراحی داخلی محشره…
    ولی فکر کنم حالا حالا ها نیاد ایران اگرم بیاد قیمت وحشتناک باشه….

  3. خیلی قشنگو رو فرمه.ولی مثه واکسهال کورسا طراحی شده تقزیبا تو 1فرما خودتونم میتونین قضاوت کنین.اکثر کمپانیا رو به این فرم طراحیاشونو ادامه میدن.فوق العادست ولی از هر زاویه ای نگا کنیم از قالب 206 الهام گرفتن.آدم تو نگاه اول 206 تداعی میشه تو ذهنش تا خود ماشین.در کل دمشون گرم طراحیاشون محشره

  4. با عرض سلام خدمت دوستان.واقعا عالیه.مخصوصا رنگ زردش. راستی قیمتش چنده؟

  5. امروز 16/4/91 داشتم تو خیابون می رفتم خداشاهده یه پیکان صفر با شماره تهران دیدم بخدا دارن یواشکی تولید می کنن اون وقت می خواین ما پیشترفت کنیم آخه یکی نیست بگه احمق ها پیکان رو شما به موزه فرستادید
    خجالت بکشید
    فقط مگه خدا خودش این بازار انحصاری رو بشکنه و الا ما تا آخر عمر پژو و پیکان سوار می شیم

  6. تندر 90 قشنگتره تازه پارس تندرشو که نگو

  7. به تندر اهانت نکن که اصلا خوشم نمیاد چون یدونه مشکیشو دارم خیلی هم ازش راضی ام. خیلی هم قشنگه……

  8. ای بابا این شرکتها همشون بی معرفتن حالا که ما تحریم شدیم همشون مدلهای بالاتر و زیباتر شون رو دارن میسازن،واقعا زیباست یه طراحی اسپرت و یه چهره خشن داره.

  9. قرار بود نمایندگی رنو در ایران این خودرو رو عرضه کنه؟ حتی نسل قدیمی کلیو جزو برترین هاچ بک های جهان بود وقتی جیمز می پشت رول نشست گفت باور کردنی نیست..

  10. رنگش منو کشته!!!
    این رنگو میدین تا به سمند ملی مون بزنیم

  11. من چند سال شده که من رنو می رانم خیلی ماشین خوبی است من ماشین رنو را دوست دارم i love you

  12. خدایی ارم رنو جلوش خیلی زایست لوزی هیچ شکل دیگه ای نبود

  13. سلام خدمت همگی
    دنیا ابادان که منطقه ازاده و تا اومد من یکی میگیرم به نیابت از شما جوانان ایران

  14. ساخت تعدادی از قالبهای بدنه این خودرو در ایران و در شرکت قالبهای صنعتی IHDM سایپا تولید و به ترکیه شهر بورسا ارسال شد.

  15. رنو نامردی کرد چرا تو ال نود رو طراحیش دقت نکرد کم کاری کرد بعد اینو به خوبی درست کرد
    نامردا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری