رنو

معرفی نسل جدید داچیا اسپرینگ برقی با زبان طراحی داستر و کابین جدید

نسل جدید داچیا اسپرینگ با به‌روزرسانی کامل کابین و تغییرات بیرونی راهی بازار خواهد شد درحالی‌که همچنان از همان قوای محرکهٔ نسل قبلی استفاده می‌کند.

داچیا نسل جدید هاچ‌بک الکتریکی ارزان‌قیمت اسپرینگ را معرفی کرده است. این خودرو از جدیدترین زبان طراحی داچیا بهره می‌برد که ویژگی‌هایی را از نسل جدید داستر قرض گرفته و درعین‌حال فاصلهٔ زیاد از زمین و ویژگی‌های کراس‌اوور مانند را حفظ کرده است. اسپرینگ ۲۰۲۴ به لطف جلوپنجرهٔ الهام گرفته از داستر، چراغ‌های جلوی LED و صفحهٔ محافظ روی سپر، مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد. در عقب هم چراغ‌های جدیدی را می‌بینیم که توسط یک‌ تریم مشکی به هم متصل شده‌اند.

پروفیل جانبی اسپرینگ با طول ۳,۷۰۱ میلی‌متر آشنا به نظر می‌رسد زیرا فرم کلی اتاق و درها از نسل قبلی گرفته شده‌اند. بااین‌حال، طراحان داچیا گلگیرها را بروز کرده و تریمی مشکی‌رنگ را به ستون C افزوده‌اند. رینگ‌های جدید با اندازهٔ حداکثر ۱۶ اینچی و رنگ‌های جدیدی مثل آجری و بژ هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی اسپرینگ ۲۰۲۴ هستند.

در داخل، داشبورد قبلی که به نظر می‌رسید متعلق به دههٔ ۹۰ است با طراحی کاملاً مدرنی جایگزین شده است. در تیپ پرچم‌دار بنام اکستریم، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی ارائه می‌شود اما تیپ‌های پایه فقط به نگه‌دارندهٔ گوشی مجهز هستند. دریچه‌های تهویه، کنسول وسط و انتخاب‌گر گیربکس هم از نو طراحی شده‌اند تا داخل اسپرینگ با محصولات جدید داچیا هماهنگ شود. زیر کاپوت جلو یک صندوق بار ۳۵ لیتری تعبیه شده درحالی‌که ظرفیت صندوق‌عقب هم با کمی افزایش به ۳۰۸ لیتر رسیده است.

داچیا نیازی به ارتقاء قوای محرکهٔ اسپرینگ احساس نکرده است زیرا می‌گوید میانگین ترددهای روزانهٔ مالکان کنونی این خودرو مسافتی در حدود ۳۷ کیلومتر با سرعت ۳۷ کیلومتر بر ساعت است. به همین دلیل، نسل جدید اسپرینگ با همان موتورهای الکتریکی قبلی ارائه می‌شود که در نسخه‌های ۴۵ و ۶۵ اسب بخاری قابل انتخاب است. همین موضوع در مورد پکیج باطری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی هم صدق می‌کند که به لطف وزن سبک ۹۸۴ کیلوگرمی خودرو، با هر بار شارژ امکان پیمودن بیش از ۲۲۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

ظرفیت شارژ این ماشین اما با ۱۱ کیلووات برای نسخهٔ ضعیف‌تر و ۳۰ کیلووات برای نسخهٔ قوی‌تر، بسیار پایین است. بااین‌حال، داچیا قابلیت شارژ دوطرفه را به خودرو اضافه کرده است که می‌توان از آن برای تأمین انرژی دستگاه‌های برقی استفاده کرد. قیمت نسل جدید اسپرینگ فعلاً اعلام نشده اما به گفتهٔ داچیا، این خودرو همچنان ارزان‌ترین خودروی تمام الکتریکی بازار خواهد بود. اسپرینگ جدید مثل نسل قبلی در چین تولید می‌شود و به گزارش اتوکار، تحویل آن در بریتانیا از اکتبر امسال با قیمت زیر ۱۸ هزار پوند آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    نه میخوام هیت کنم نه منظور خاصی دارم ولی حس نمیکنید انگار داشبورد ال نود هست که یه بروزرسانی سنگین شده؟

    موافقم 8
    مخالفم 27
    1. Z.Z

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به قول خودشون ارزان ترین برقی بازاره . توقعی جز این نیست

      موافقم 22
      مخالفم 0
      1. آرش وان

        ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (307 ديدگاه)

        اتواکسپرس نوشته

        قیمت زیر 16000 پوند ولی

        پدال نوشته 18000

        کدوم درست تره ؟

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3271 ديدگاه)

      شک نکن

      موافقم 6
      مخالفم 0
    3. parhamiof

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      برادر چه شباهتی دیدی بین این دوتا آخه چگونه😂؟

      (پدال جدیدا نظراتمو زیاد حذف میکنیا کلک فکر نکن حواسم نیست)

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. علی جردن

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    بک‌گراند محل نصب پلاک ماشین طراحی عجیبی داره😵‍💫

    موافقم 16
    مخالفم 1
  3. ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    داچیا ماشین های جذابی درست می‌کنه🤩
    ولی بدترین هاش به دست ما رسید😶💔

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. Z.Z

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اون نسخه ۴۵ اسبی دیگه خیلی ضعیفه .
    زیادی رو کاهش قیمت مانور دادن .
    انگار پولشون همه خرج طراحی شد و دیگه نرسیدن بقیه جاها هم بررسی کنن .
    حدود ۱۰۰ اسب و توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر و شارژ سریع ،‌ برای روزمره خوب میشد . با توجه به پیشرفت روز افزون برقیا باتری بزرگتری باید میزاشتن . وگرنه سال بعد دوباره باید یه نسل دیگه بدن بیرون .

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. آلفا

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کاملا موافقم، با وجود این‌که فکر میکنم داچیا بر اساس تحقیقات میدانی و نظرسنجی و رصد استفاده مشتری‌ها و… این گزینه ۴۵ اسبی رو توسعه و ارائه داده، و احتمالا بازار خودش رو هم داره، به نظرم باید در کنار این دو نسخه ۴۵ و ۶۵، یک نسخه دست‌کم ۹۰ اسبی با باتری‌های پرظرفیت‌تر هم ارائه میداد.

      موافقم 7
      مخالفم 0
  5. Taha Ayoobi

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    چیز خوبیه برا دم دستی

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا