کونیگ‌زگ

بررسی ماکت کونیگ‌زگ جمیرا ساخت GT Spirit

به نظر شما تا چند سال پیش امکان تولید یک هایپرکار چهارنفره با ۱۷۰۰ اسب‌بخار قدرت وجود داشت؟! احتمالاً خیر. سه سال پیش، یعنی در سال ۲۰۲۰ شرکت سوئدی کونیگ‌زگ (Koenigsegg) از محصول جمیرا (Gemera) خود پرده‌برداری کرد. این خودرو مجهز به سه موتور الکتریکی و یک موتور احتراقی است. این ابرخودروی خانوادگی فقط ۱.۹ ثانیه زمان دارد تا سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. جالب است بدانید از این خودرو فقط ۳۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که همه آن‌ها از پیش به فروش رفته است. شرکت ماکت‌سازی GT Spirit این هایپرکار خانوادگی را در مقیاس ۱:۱۸ به تولید رسانده است. ماکت کونیگ‌زگ جمیرا این برند؛ مانند اکثر ساخته‌های دیگرش، از مواد رزین ساخته شده است.

همچنین بخوانید: معرفی نسخه تولیدی کونیگزگ جمیرا با پیشرانه V8 و ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت

زمانی که این ماکت را از جعبه‌اش خارج می‌کنید کمی بزرگ‌تر از آنچه انتظار می‌رود است. کیفیت رنگ‌آمیزی ماکت جمیرا بسیار خوب است و رنگ از جلو تا عقب بدنه، به‌صورت یکدست و پایدار پاشیده شده. شاید کمی عجیب باشد؛ اما باید بدانید تقریباً هیچ نقطه ضعف آشکاری در این ماکت قابل‌مشاهده نیست. GT Spirit دقت و ظرافت بسیاری به خرج داده تا توانسته شیشه‌های عجیب‌وغریب (علی‌الخصوص شیشه جلو) این خودرو را بدون نقص بر روی ماکت خود پیاده کند. البته اگر کمی با دقت به ماکت کونیگ‌زگ جمیرا ساخت GT Spirit دقت کنید متوجه دو اشکال ریز میشوید. اولی انحراف زاویه چرخ‌های جلو است. دومین مورد عدم پیاده‌سازی هیچ‌گونه طرح فیبرکربن بر روی رینگ‌ها و بسنده کردن به پاشیدن رنگ مشکی بر روی آن‌هاست که واقعاً آزاردهنده است.

در نمای جلویی همه چیز خوب به نظر می‌رسد. شیشه جلو ماکت جمیرا با یک برف‌پاک‌کن عظیم پوشیده شده. گرافیک داخلی چراغ‌های جلو نیز برای ماکتی در این رده قیمتی بسیار مناسب و بالاتر از حد انتظار است. همچنین طرح لانه‌زنبوری و سوراخ‌دار جلوپنجره با دقت و ظرافت زیاد ساخته شده است. جالب است بدانید جزئیات در این ماکت به حدی رعایت شده که حتی سنسورها و قلاب بکسل نیز بر روی سپر جلو نمایان است. در نمای عقب هم GT Spirit سنگ تمام گذاشته. خروجی‌های اگزوز که عملاً پشت ستون‌های C قرار دارند به‌خوبی جای‌گذاری شده‌اند. همچنین کاور موتور نیز از پشت شیشه در کاپوت خوب به نظر می‌رسد. گرافیک چراغ‌های عقب و همچنین کیفیت توری‌های فلزی سوراخ‌دار کار شده در سپر عقب، مانند قسمت جلو خوب و قابل‌قبول است.

همچنین بخوانید: بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

اگر عدم وجود طرح فیبر کربن را در رینگ‌ها نادیده بگیریم می‌توانیم نمره عالی به رینگ و لاستیک‌های این ساخته GT Spirit بدهیم؛ زیرا لوگو کونیگ‌زگ و برند لاستیک با وضوح زیادی کار شده‌اند. همچنین دیسک‌ها و روتورهای ترمز نیز با دقت و جزئیاتی در خور توجه پشت رینگ‌های ۹ پره ماکت جمیرا قرار گرفته‌اند.

کیفیت اجزا در قسمت داخلی ماکت نه‌تنها کمتر از بیرون آن نیست؛ بلکه کمی بیشتر هم هست! GT Spirit در کابین ماکت کونیگ‌زگ جمیرا به‌خوبی از رنگ‌ها و بافت‌های مختلف استفاده کرده. در این مدل کمربندهای ایمنی پارچه‌ای هستند. مطابق نسخه اصلی در کابین از دو مانیتور بزرگ استفاده شده. همچنین بر روی صندلی‌ها پرچم سوئد (شرکت کونیگ‌زگ سوئدی است) نمایان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای
منبع
diecastsociety

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    عاشق ماکتم.هر خودرویی که باشه

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. net

      ۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      اسم عربی اسلامی ( جمیرا ) رو این ماشین گذاشتند بد هست

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. علی صفرپور

        ۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (112 ديدگاه)

        اونی که شما میگین jumeirah یا جُمِیرا نوشته میشه و خب تلفظش مشخصه
        این کوئنیک‌زگ اسمش جِمِرا یا جِمیراست.

        موافقم 19
        مخالفم 1
  2. Arshia m3csl

    ۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    ماکت های کوئینیگ زگ گرونن کوئینیگ زگ های اتوارت الان ۱۲ میلیونه ۱:۱۸ هاش کلا کوئینیگ زگ ماکت اماتور هم نداره متاسفانه کاش کوئینیگ زگ بوراگو بیاد تا بتونن بقیه راحت تر ماکت کوئینیگ زگ رو بخرن باز دم فراری گرم به بوراگو لایسنس داده تا ماکت های اماتور ۱:۱۸ و ۱:۲۴ و اسباب بازی های ماشین هاش رو علاقه مندا راحت بخرن

    موافقم 12
    مخالفم 0
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    واقع خیلی خوبه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. amirhossein.gang.

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنظرم ماکت های gt sprit با این قیمت ها شون ارزش خرید ندارن درسته جزئیات بالایی دارند اما متأسفانه سیلدن و ماکت های مینی چمس و اتو آرت که

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا