در نبردی هیجانانگیز بین دو شاسیبلند قدرتمند ایتالیایی از شرکتهایی که به ساخت سوپراسپرت شهرت دارند، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
هرچند در اینکه فراری پوروسانگوئه واقعاً یک شاسیبلند محسوب میشود یا نه حرفوحدیث وجود دارد اما همه منتظر دیدن تقابل این خودرو با اصلیترین رقیب خود یعنی لامبورگینی اوروس بودیم و حالا به لطف کارواو این امکان فراهم شده است. درحالیکه لامبورگینی بهتازگی اوروس SE پلاگینهیبریدی را با ۸۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده اما در این درگ، نسخهٔ پرفورمانته به مصاف پوروسانگوئه رفته است.
اوروس پرفورمانته از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که خروجی آن به ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. هرچند این نسخه از اوروس هیبریدی بسیار ضعیفتر است اما طبق اعلام لامبورگینی، در ۴۰۰ متر تنها ۰.۱ ثانیه کندتر خواهد بود. در همین حال، با اینکه پرفورمانته نسبت به اوروس معمولی سبکتر است اما با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم هنوز هم شاسیبلند سنگینی بهحساب میآید.
از سوی دیگر، پوروسانگوئه از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو هم مثل فراری FF، گیربکس اصلی که یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ دوکلاچه است، در عقب نصب شده و وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخهای جلو بر عهدهٔ یک گیربکس دو سرعته است که در جلوی موتور قرار دارد. با وجود پیشرانهٔ بزرگ دوازده سیلندر و سیستم انتقال نیروی پیچیده، پوروسانگوئه هنوز هم با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم از اوروس پرفورمانته سبکتر است.
در مسابقهٔ اول، لامبورگینی شروع بهتری داشت و به پیروزی رسید اما این درگ موردقبول نبود و به همین دلیل چند درگ دیگر بین دو شاسیبلند برگزار شد که همگی نتیجهٔ بسیار نزدیکی داشتند اما در هر سه درگ، فراری کمی زودتر به خط پایان رسید. بااینحال، درگ آخر آنقدر نزدیک بود که هردو خودرو تایم ۱۱.۹ ثانیه را ثبت کردند. پسازاین هم نوبت به مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز رسید که میتوانید خودتان نتیجه را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مقایسه مشخصات فنی
فراری پوروسانگوئه | اوروس پرفورمانته | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۲۵ اسب بخار | ۶۶۶ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۳۳ کیلوگرم | ۲۱۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۹۸,۳۵۰ دلار | ۲۷۳,۸۸۰ دلار |
بهنام
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آخ آخ زیباترین درگ چند سال اخیر . دوتا رقیب مستقیم و کلاسیک. لذت بردم
amir
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳رنگ لامبو چقدر خفنه این رنگ رو اونتادور اس وی جی معجزه میکنه
ممد ژانگولر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط میخوام نتیجه این مسابقرو اعلام کن بدور از جانبداری .لامبورگینی فراری رو تو کسری از ثانیه قورت داد و آب اگزوزشو پاچید رو شیشه جلوی فراری با اون سابقه و هیستوری که برندش داشته .نتیجه اخلاقی اینه که ی ضرب المثلی از قدیم داریم که میگه کار هر کس نیست خرمن کوفتن((((( گاو نر لامبورگینی))))) میخواهد و مرد کوهن .
MehdiTurbo
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳حیف این طراحی جلو بود لامبو قشنگ … توش خرابش کرد
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درود بر شرفت لامبورگینی سریع تر باکیفیت تر زیباتر. و مخوف تر لامبو کجا و این. شتر اسب پلنگ فراری کجا فراری زشت و بی کیفیت و تنبل هست. انگار یه هاچبک ۱۰ هزار دلاری رو یه موتور ۱۲ سیلندر گذاشتی روش بقدری طراحی ناموفقی داره که ….
نگار
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳گاو نرو خدا هم تایید میکنه
زیزیگولو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی سخته تو شرایطی قرار بگیری که از بین دوتا از بهترینا فقط یکی رو انتخاب کنی و سر دو راهی قرار بگیری که کدوم یکی رو انتخاب کنی ……. چون هر وقت از بین دوتا از بهترینا یکی رو انتخاب کنی نتیجه این هستش که باید اون یکی رو بزاری کنار
پوروسانگوئه 👍
اوروس پرفورمانته👎
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳میشه بگید کجای این فراری بهتر هست. این شتر گاو پلنگ رو هرکسی انتخاب کنه باید بهش شک کرد این فراری سرتاسر ایراد هست ولی هیچکس تابحال نتوانسته از لامبو اروس حتی یه ایراد جزیی بگیره
لامبورگینی همیشه تمام دنیا رو میخکوب محصولاتش کرده. چه از لحاظ شتاب و کیفیت چه از لحاظ قیافه هیجان انگیزش که هر رهگذری رو مجذوب و میخکوب خودش کرده. لامبورگینی لامبو جادو میکنه ادمو
زیزیگولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با عرض پوزش نظر شما شتر گاو پلنگ هستش🤦🤦
imanenzo
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳راننده فراری مثل پت و مت بود و فکر کنم حتی گواهینامه پایه دو هم نداشت.مسلما پور سانگو خودروی سریعتریه و اگر جای دو راننده عوض میشد با اختلاف فراری برنده میشد
@
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳راننده فراری هنوز نمیدونه درگ چطوری شروع میشه
خدایا پول رو میدی دست کیا
Amirmohammad
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری کاملا ناامید کننده ظاهر شد.این همه رو کاغذ برتری داشته باشی ولی تو عمل اینطور از ماشینی که قدیمی تر هست کاملا ببازی اصلا قابل قبول نیست برای فراری.عجیبه
Mr. gt c
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳با کمال احترام به طرفداران پورسانگه ولی این خودرو اصلا تکلیفش با خودش معلوم نیست، انگار همون جی تی سی ۴ لوسو رو کیت ارتفاع روش نصب کردن، ای کاش نسل جدید همون میبود و برای اس سو یو وی ی چیزی واقعی تر خلق میکردن، این ماشین فقط وی ۱۲ و فراری بودن خریدش رو توجیه می کنه
A
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعاً این تنفس طبیعی چی داره هر خودرویی که روش سواره قیمتش با همرده هاشو خیلی زیادی میشه.
مجید
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یا باید جفتشونو بخری یا هیچکدوم ولی با این وجود فراری
Shahab
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳جای کاین توربو gt خالی بود توی درگ . ولی قشنگ بود . رقابت قشنگی بود .
Taha Ayoobi
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخابم اوروس
Dark Knight
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی لامبو مخصوصا تو این رنگ معرکه هست 🔥 ( فراری هم خوبه ولی تو رنگ مشکی خیلی از جزئیاتش گم شده اما در کل به پا اوروس نمیرسه )
Siyavash
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بی شک فراری….💪💪
Shirko
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳از موتور وی ۱۲ فراری و وزن کمترش انتظار بیشتری داشتم .
Shirko
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳رقابت شاسی بلند اسپورت با هاچ بک ۱۲ سیلندر
Sevlan
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳هردوشون عالین ،ولی من میمیرم واسه v12 فراری !!!
OMID-LAMBO
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پورسانگوئه اصلا معلوم نیست شاسی بلنده یا کراس اوور ؟ یعنی فراری خواسته زیر بار تولید شاسی بلند نره ولی یجورایی هم یه کراس اوور داده بیرون که بگه منم شاسی بلند دارم ! وزنشم که کمتر از هر شاسی بلند معمولی دیگه ای هست
نسبت قدرت به وزنشم بیشتر میشه . یجورایی زرنگی کرده تو تولید این مدلش .
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پورسانگوئه شاسی بلند نیست ولی یعنی اوروس شاسی بلنده؟؟ و البته اینکه توی شتاب گیری گشتاور نقش پر رنگتری ایفا میکنه تا قدرت مخصوصا اگر وزن خودرو بالا باشه
OMID-LAMBO
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بله که لامبورگینی شاسی بلنده چون از پلتفرم مشترک کاین و کیو 8 استفاده کرده . همون اوایل هم که رونمایی شد همه گفتن بیشتر شبیه کراس اور مزدا ام ایکس 30 هستش که یکم بهش طراحی و المانهای فراری اضافه شده .
با هر منطق و فرمولی حساب کنی پورسانگوئه شاسی بلند نیست و اداشو در میاره
Scuderia Ferrari
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳زخم خورده از فراری ….
لامبورگینی عالیه ولی چکار کنه که رقیبش فِررررراریه
Amir
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳این فِررّرّرّرّرّرّرّرّاری که میگی خودش میدونه چی تولید کرده هرچی هست شاسی بلند که نیست
با وجود اینهمه تفاوت به تور فجیعی باخت
B
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳راننده فراری اصلا تو دیواره 😂😂
یاد درگ رولتو و sf90 افتادم جای راننده ها عوض شد sf روئلتو رو نابود کرد باز اون راننده نسبت به این شوماخر بود فقط فرض کنین جای راننده ها متفاوت بود
BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳لذت فقط
ژاندارم
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳راننده فراری تا از رو بساط بیرون اومده بود به درد فضانوردی میخورد
datsun
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا فراری
blackwing
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبو خیلی چاق و تنبل احساس میشه ، با این رینگ و لاستیک ها هنوز بیشتر هم این حسو منتقل میکنه. فراری خیلی شبیه روما هستش که ارتفاع گرفته. خطوط نرم تری داره و چابک تر احساس میشه اما تو مسابقه معلوم شد اختلاف خیلی جزیی دارن !
انتخاب من فراریه ولی ۲۰۰ هزار دلار انتخاف قیمت نمی ارزه به نظرم !
دانیال_Surrey،England
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یه ماشین فوق العاده بی روح دیگه از فراری،با اختلاف یکی از بدترین طراحی های فراری و بدترین ها بین شاسی بلندها.
نمیدونم کی به فراری گفته این زبان طراحی جدید زیباس که تو محصولات جدیدش هی داره پیاده میکنه!
فقط امیدوارم جانشین 812 از این نوع طراحی پیروی نکنه.
طراحی لامبو اینجا خیلی خیلی بهتره که البته اونم جدیدا گند زده.
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳هیچکدوم از رقبای پورسانگوئه شاسی بلند نیستن و ابعاد و ارتفاع از زمین همشون اختلاف جزئی داره و مشابه هستن. در مورد ظاهر هم این نظر شخصی منه که بین رقبا با اختلاف ظاهر بهتری داره منتها خود من نمای جلو رو نمیپسندم اما از نمای عقب و جانبی با اختلاف از رقبا جذابتره
مازیار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای مهدی اگه مایل هستی یه توضیحی راجع به عکست بده
چه مدلی هست و اگه تغییری دادی (هزینه) چی بوده و چقدر بوده و الان قیمتش چقدره و از این دست موارد
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳والا شاید اینجا جاش نباشه ولی خب الدزمبیل ناینتی ایت هاردتاپ سال ۶۵. تغییرات هم در حد رنگ کندی مارک house of kolor و رینگ های دستسازی که خودم ساختم و یه مقدار ارتفاع. انجین و گیربکس هم که فابریک هست و موتور ۴۲۵ سوپرراکت و گیربکس ۴۰۰ که البته هنوز وقت نکردم استرات بزنم چون فعلا مینیفولد نداره. قیمتش رو که واقعا نمیدونم ولی تا الان شاید نزدیک یک میلیاردی هزینه بازسازی شده باشه از تودوزی چرم طبیعی تا هزینه های رنگ و صافکاری و انجین و رینگ و لاستیک و تهیه لوازم تزیینی از اوراقی های آمریکا و ….
مازیار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳👌 خوبه ممنون
و راجع به جاش هم خاطرجمع باش از ۹۵ درصد چیزهایی که اینجا میبینیم بجا تر هست
𝐀𝐥𝐢
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اوروس رو خیلی دوست دارم اما اینجا انتخابم پوروسانگوئه
johnmarston
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری عالی عمل کرد
ولی من کلا بین محصولات دو افسانه ایتالیایی همیشه ترجیحم لامبورگینی هست
R
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری همیشه چه تو شتاب چه تو پیست از لامبو عقب بوده غیر از شتاب ثانویه
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری بااینکه قدرت بیشتری داره و وزن کمتری هم داره. ولی بازم تنبله. درود بر لامبو که لایق نامش هست پادشاهی suv ها مهندسی لامبورگینی ثابت کرد که چه سنگین باشه چه قدرتش کمتر باشه فرقی نمیکند لامبو بازم سریع تر هست
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط لامبورگینی و بس جلوی این ماشین باید سرتعظیم فرود آورد. ظاهر بسیار زیبا و دیدنی. عملکرد کوبنده کیفیت ساخت بالاتر. قیمت مناسب تر رخ فضایی..
اینم یمدل ناموفق و بلاتکلیف فراری که تنبل هم هست
عارف رضاییان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اینم باید در نظر گرفت که موتور تنفس طبیعی عمر طولانیتری داره و کم خرج تر و کم مصرفتره اگه پورسانگوعه رو توربو کنیم مطمین باشید با اختلاف زیاد آوروس را میبره
M power
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳هر کسی بین این دوتا ماشین بخاد انتخاب کنه قطعن مخش معیوبه
یاهردو یاهیچ
PetrolHead
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بلااااااخره یه درگ مرتبط از این جناب دیدیم…
دوستان که نظر میدید هم لطفاً کلیپ و تا آخر نگاه کنید بعد نظر بدید که آدم شک نکنه که کلیپ و نگاه کردید یا نه.. فراری تازه با اون مثلا راننده که انگار از پشت تیپ دو آوردنش تو فراری بازم سریعتر از اوروس بود.. افرادی هم که ماشین باز هستن میدونن این فراری چیه و با اروسی که هر تیکه شو از یکی از ماشین های فولکس واگن برداشتن قابل قیاس نیست
من طرفدار لامبو هستم ولی نه اوروس قیافه ی خیلی خشک و نچسبی هم داره که مورد پسند مصرف کننده های ایران خودرو و سایپاست و خب فراری با اون همه جذابیت و خطوط منحنی به نظرشون زشته :))))) پورسونگو یه راننده درست و حسابی داشت متوجه میشدید که چیه..