مینیاتور (تیبا)

به گزارش ستاد خبری گروه خودروسازی سایپا طراحی خودروی دارای پلتفرم كاملا مستقل ایرانی S81 توسط شركت سایپا در راستای ارتقاء صنعت خودروسازی و به منظور بومی سازی و ارتقاء سطح دستیابی به دانش فنی طراحی با برند سایپا در این شركت به حالت اجرایی درآمده است.
miniator-up
ظرفیت موتور خودرو كاملا” ایرانی ساخت سایپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 6.5 لیتر در 100 كیلومتر اعلام شده است . موتور انژكتوری این خودرو با توجه به آلایندگی و مصرف سوخت اندك استاندارد یورو 3 را دارا می باشد و قادر است استاندارد یورو 4 را نیز دریافت نماید .

دیگر امكانات و تجهیزات مناسب این خودرو با ظرفیت حمل 5 سرنشین و امكانات و تجهیزات مناسب ، دارای صندوق عقب بزرگ و تسمه های فولادی داخل دربها جهت حفاظت بیشتر سرنشینان است كه امكان راحتی و ایمنی را برای سفر و گردشگری خانواده های ایرانی فراهم می كند . خودروی ساخت سایپا پنج دنده بوده و موتور آن دارای 80 اسب بخار قدرت می باشد و سرعت آن حداكثر 200 كیلومتر در ساعت ومجهز به ترمز دیسكی چرخ جلو با سیستم خنك كننده است .

كولر ، فرمان هیدرولیك ، شیشه بالابر برقی دربهای جلو و عقب ، قفل مركزی ، سپر رنگ بدنه و صندلی قابل تنظیم در ارتفاع را از دیگر تجهیزات این خودرو می توان عنوان كرد و گفت خودروی ساخت سایپا در صورت تقاضا در بازار به ایربگ ( كیسه ایمنی هوا ) و ترمزضد قفل ( ای .بی .اس ) و گیربكس اتوماتیك مجهز خواهد شد. با تولید این خودروی جدید در رنگها ، مدلها و با تجهیزات مختلف هموطنان گزینه های بیشتری برای انتخاب یك خودرو با كیفیت بالا ترو مجهزتر خواهند داشت .

قرار بود این خودرو با قیمتی زیر 10 میلیون تومان به بازار عرضه شود. اما قیمت نهایی آن 11 میلیون و هفتصد هزار تومان آنهم برای مدل پایه اعلام شد. پیش فروش خودروی کاملا ایرانی مینیاتور از بهمن ماه سال جاری شروع و این خودرو در نیمه نخست سال آینده به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در کارخانه سایپای کاشان و با ظرفیت سالانه 200 هزار دستگاه، تولید خواهد شد.
در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.به گزارش خبر خودرو، مدیر فروش و بازاریابی سایپا اعلام کرد: مرحله نخست پیش فروش خودروی مینیاتور 22 بهمن ماه آغاز می شود. در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.

وی با بیان اینکه تیراژتولید این خودرو بیش از تعدادی است که پیش فروش می شود خاطر نشان کرد : همزمان با پیش فروش مینیاتور ، تعدادی را نیز به صورت فروش فوری عرضه خواهیم کرد و قطعاً قیمت آن زیر 10 میلیون تومان خواهد بود.وی در ادامه با اظهار اینکه خودروی مینیاتور هم به لحاظ ظاهر و مشخصات فنی و هم به جهت قیمت ، خودروی بسیار مناسبی می باشد ، در خصوص بازار این خودرو تصریح کرد: هم اکنون برای تیراژ بالای این خودرو در حال برنامه ریزی هستیم اما در سال آینده این میزان تیراژ تولید را نخواهیم داشت ولی از سالهای بعد به تدریج تیراژ تولید آن را افزایش خواهیم داد.

مدیر فروش و بازاریابی سایپا همچنین با مثبت خواندن بازار صادراتی این خودرو اظهار داشت : هدف اصلی از عرضه مینیاتور ، کسب بازار صادراتی است و به دلیل اینکه این محصول ، کاملاً تولید داخل است ، برنامه صادرات آن نیز در دست خود ما می باشد .فرزاد نشان در ادامه به قیمت این خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی های این خودرو ، می توان آن را با قیمت بالاتری نیز به فروش رساند ولی به دلیل اینکه این کار در سایپا به عنوان حرکتی ملی می باشد ، قیمت آن زیر 10 میلیون خواهد بود تا مبنای خوبی برای تولید خودروهای بعدی باشد.وی در خاتمه در خصوص وضعیت تولید پراید با ورود مینیاتور اظهار داشت : با توجه به تیراژ محدود مینیاتور ، پراید همچنان بازار و مشتریان خاص خود را خواهد داشت و این خودرو جایگزین محصول دیگری نمی شود بلکه مکمل محصولات دیگر سایپا می باشد.

miniator

مشخصات فنی (مینیاتور) سایپا:

امكانات استاندارد مینیاتور:
سیستم قفل مركزی
سیستم تهویه مطبوع (Air Condition)
سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
CD player
شیشه برقی جلو و عقب

مشخصات عمومی مینیاتور:
نوع بدنه:    سدان
ظرفیت سرنشین:   4 نفر
تعداد درب ها:     4 درب

مشخصات موتور مینیاتور (تیبا):
نوع:     SI MPFI
تعداد سیلندر:    4 سیلندر خطی
قطر سیلندر:   75.5 میلی متر
كورس پیستون:   83.6 میلی متر
حجم موتور:  1500 سی سی
حداكثر قدرت:    78 hp-5500 rpm
حداكثر گشتاور:  126 نیوتن متر، 4000rpm
تعداد سوپاپ:     8 سوپاپ
آلاینده خروجی:    Euro 3

سیستم سوخت رسانی:
نوع:   انژكتوری
سوخت:  بنزین
پمپ سوخت رسان:  الكتریكی
ظرفیت باك:  41 لیتر

گریبكس:
نوع:    دستی

سیستم تعلیق جلو مینیاتور:
نوع:    مك فرسون
نوع فنر:   لول
جذب كننده شك:   گازی (كم فشار)
سیستم تعلیق عقب:
نوع:    اكسل پیچشی
نوع فنر:   لول
چذب كننده شك:   گازی (پر فشار)

سیستم فرمان:
نوع:    هیدرولیكی
كمترین شعاع گردش:   5.25 متر

رینگ و لاستیك:
نوع تایر:  رادیال
سایز تایر:   175/70 R13 82H
سایز رینگ:   13*5J, Offset=40

اوزان:
وزن بدون سرنشین:    1013 كیلوگرم
وزن با سرنشین و باك پر:   1347 كیلوگرم

ابعاد مینیاتور:
طول:  4105 میلی متر
عرض:   1635 میلی متر
ارتفاع:   1484 میلی متر
حداقل فاصله تا زمین:   160 میلی متر

قیمت پایه: 11,700,000 تومان

miniator-back

* این مطلب به طور اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و نقل و کپی از آن تنها با ذکر نام و آدرس سایت “پدال” مجاز می باشد.

82 نظر

  1. اشکان
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    با سلام
    اولین چیزی که با سوار شدن تیبا متوجه میشی سیستم تعلیق فوق العاده نرمشه

    پاسخ
    1. فواد
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      کجاش نرمه مثل سنگ سفته.وانت نیسان از این نرم تره.برین بابا با این ماشیناتون باز 100 رحمت به پراید .تیبا اشغاله اصلا نخرید باز از من گفتن بود.

      پاسخ
      1. sarlak
        سوابق: (7 دیدگاه) ,

        این یارو فوادو ببین ……… هه
        بیخود نیست مملکت به این روز افتاده چون هر ننه قمری بدون اطلاع و آگاهی درباره هر چیزی نظر می ده

        پاسخ
        1. فواد
          سوابق: (13 دیدگاه) ,

          عزیز من هر ننه قمر نیستم و از بچگی عشق ماشین بودم و هستم و از اون موقع در حال جمع اوری اطلاعات در مورد انواع ماشین مختلف هستم. من تمام ماشین هارو اندازه جونم یا حتی بیشتر دوست دارم اون ماشین میخواد مزخرف ترین باشه یا پیشرفته ترین باشه به من فرقی نداره حتی از تیبا که متنفرم بازم تو دلم یه جورایی دوسش دارم اما این فقط یه نظر بود.سرلک جان مملکتم به خاطر ادمایی مثل شما به این روز افتاده با 20 میلیون سوار ماشینی میشین که کادیلاک یا مرسدس 30 – 40 سال پیش ازشون الالنم سرتره بدش از اونم بیخودی تعریف زیادی میکنین.این نظر منم بدون اطلاع و اگاهی نیست قبلا تجربشو کردم.

        2. فواد
          سوابق: (13 دیدگاه) ,

          تو برو تیباتو سوار شو باهاش حال کن. تو تا حالا کادیلاک سوار شدی در موردش نظر میدی ؟

        3. فواد
          سوابق: (13 دیدگاه) ,

          والا من نمیدونم از چی تیبا خوشتون میاد چیزی که من دیدم این بود : بعد 10000 تا کارکرد موتورش ایراد در اورد و در جلو سمت راست خراب شدو دیگه از بیرون باز نمیشد مثلا صفر بود داشبوردش اینا هم که کته کلفتو بد شکل بود فنراشم که انقد بلنده که اگه بخوای باهاش سرعت دور بزنی چپ میشی .
          ایا اینه ماشین ایده ال شما؟

  2. سناتور
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    حاجی مشخصه از لحاظ فنی هیچی بارت نیست . من تیبا ندارم و نمیتونم نظری درموردش بدم . تو هم که عزیز من مشخصه تابحال ازکنارشم ردنشدی خواهشا با نظرات بیموردت بقیه رو گمراه نکن چون دوستانی که میان اینجا میخوان اطلاعات درست ودرمون درموردش بگیرن که اگه قسمت باشه بخرن .
    خواهشا دوستانی که تجربه رانندگی با تیبارو دارند بیشتر نظرن

    پاسخ
  3. mohsen
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    تیبا ماشین نرم و خوبیه ، کم مصرف ، جادار با فضای مناسب برای سرنشین های عقب
    در رانندگی های طولانی مدت و پر ترافیک خسته کننده نیست و شتاب خوبی داره و تو سربالایی کم نمیاره
    سرو صدای موتور و نفوذ صدای محیط به داخل کابین قابل قبوله
    ترمزش خوبه
    تهویه هوا ، گرمایش و سرمایش خوبی داره
    هزینه نگهداری ، سرویس و تعمیرات آن کم هست
    از لحاظ ایمنی بدتر از 206 و رانا و 405 و ال90 نیست و درب ماشین مثل 206 با دست راحت خم نمیشه
    از لحاظ شکل ظاهری و طراحی بدنه ، به سلیقه افراد بستگی داره ولی انصافا بعض 206 و 405 هستش
    از لحاظ کیفیت داشبورد و سایر متعلقات دقیقا مانند سایر خودروهای داخلی

    از جمله آپشن های این خودرو که در سایت قید شده:
    شیشه های عقب برقی
    آینه های جانبی برقی
    رینگ آلمینیومی
    روکش صندلی فابریک
    دزدگیر ساده و یا تصویری
    سیستم صوتی و تصویری با تلویزیون دیجیتال و یا
    سیستم صوتی و تصویری DVB-T به همراه GPS

    قیمت تیبا با تمامی آپشن های فوق حدود 26.5 در میاد

    البته ناگفته نماند که تیبا بنز و بی ام و … و کیا و هیوندای و تویاتا نمیشه
    ولی براحتی میشه اونو با سایر تولیدات داخلی قیاس کرد که قضاوت و قیاس به عهده خودتون

    اما اونایی که از تیبا بد میگن
    • یا سوار تیبا نشدن
    • یا قبلا پیکان داشتن بعد فرروختتنو 206 و 405 گرفتنو فکر می کنن که این دیگه آخرشه
    • یا کارمند ایرانخودرو هستنو نگران آینده شغلیشون
    • و یا با دارو دسته دلواپسان سرو سری دارند
    • ویا می خوان با مخالفت با دیگران ابراز وجود کنند
    • شایدم جزو آغازاده ها هستنو به کمتر از بوگاتی و لاتبورگینی و ماستراتی رضایت نمیدن . . . هه هه

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ایا میدو نین که چرا مردم به سراغ ماشین های ایرانی میروند دلیلش اینکه گمرکی ها به جای این که پول پلاک وچیز های دیگر رابگیرند پول های بیش از هد مجاز میگیرند میناتور تیبا چه سیقه اییه تیبایی که اربک هاش در رانندگی معمولی باز میشه اشغاله

    پاسخ
  5. شهریار
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    باسلام خدمت دوستان
    قبل ازاینکه درموردتیباصحبت کنم ازکلیه نمایندگیهای اصفهان نارازی هستم.تیبا من مشکل امپربنزین داشت کلیه نمایندگیها گفتن برنامه تیبا نداریم وشناورتیبا عوض نمیکنیم ولی من دستم ازهمجاکوتاه بود خودم شناور بنزین باز کردم وشناورپراید خورندم(البته درجه شناور)ومونتازدربهاش خیلی بد هس ولی در مجموع ماشین خوبی هس ب شرطی نمایندگیها برنامه هاش داشته باشن

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خودروی نو که مرتب خراب می شود و نمایندگی هایی که خودرو را خراب تر تحویل می دهند؟!”
    خودرو تیبا اینجانب در مورخ 10/12/93 به شماره پذیرش 93005821 به نمایندگی سلجوقیان واقع در گلدشت نجف آباد اصفهان جهت تعویض سنسور میل بادامک پذیرش گردید که به علت تعویض ECU خودرو اینجانب با خودرو دیگر جهت پیدا کردن خطاهای خودرو 18000 کیلومتر کارکرد خودرو در صفحه کیلومتر به 28000 هزار کیلومتر تغییر یافت و مجموعه جعبه و ریموت کنترل کلید آن نیز از مدار خارج گردید که نمایندگی با گذاشتن دستگاه دیاگ بر روی خودرو و مشخص شدن اصل کارکرد آن یعنی 18000 کیلومتر جهت رفع مشکل درخواست صفحه کیلومتر برای اینجانب زدند و به من اطمینان دادند که با خروج از نمایندگی و حرکت خودرو، کیلومتر واقعی ثبت شده در ECU تغییری نخواهد کرد.
    اما در مراجعه بعدی جهت تعویض صفحه کیلومتر ECU خودرو هم عدد 28000 را به عنوان کارکرد نشان می داد از آنجا که نمایندگی متوجه شده بود این مشکل با تعویض صفحه کیلومتر رفع نخواهد شد صفحه کیلومتر را تعویض ننمود و هیچ اقدامی هم جهت اصلاح ایراد حاصله برای اینجانب انجام ندادند لذا اینجانب بلافاصله درخواست تامین دلیل و بررسی خودرو از سوی کارشناس رسمی دادگستری جهت بررسی ECU و عدم دستکاری پلمپ قطعات نمودم و نظریه کارشناس رسمی دادگستری جناب آقای سرهنگ پورجوهری را همراه با شرح واقعه برای سایپا فکس نمودم که پس از فکس یکی از مهندسین بخش گارانتی سایپا با اینجانب تماس گرفته و ضمن درخواست عدم پیگیری شکایت ، قول حل مشکل را دادند ، تا اینکه نهایتا در اردیبهشت ماه 94 به نمایندگی مهدی اف واقع در سه راه صغیر اصفهان ارجاع داده شدم که نمایندگی اقدام به ثبت درخواست قطعات ECU ، ICU، صفحه کیلومتر و مجموعه جعبه ریموت و کلید به شماره درخواست 94000163 را نمود که در صبح روز یکشنبه 6/2/94 برای تعویض قطعات به نمایندگی مذکور مراجعه کردم اما در بعد از ظهر آن روز مسئول فنی نمایندگی اظهار داشت که قطعات را تعویض نموده لکن خودرو روشن نمی شود و قرار شد از مهندسین سایپا برای حل این مشکل کمک بگیرند لکن با گذشت سه روز نتوانستند خودرو را روشن کنند و اینجانب نیز در بعد از ظهر چهارشنبه از نمایندگی درخواست کردم که قطعات خودم را بر روی ماشین نصب نمایند اما پس از بستن قطعات خودم بر روی ماشین و اندکی حرکت با آن چراغ چک ماشین روشن شد و صفحه کیلومتر از کار افتاد و خودرو انواع اخطارهای دایمی غیر قابل پاک شدن از جمله ABS و … را نشان می داد که اصلا خودرو قبل ازباز کردن قطعات آن در نمایندگی مذکورنداشت ! لذا اینجانب با سفر به تهران و خرید قطعاتی که قرار بود نمایندگی برای اینجانب تعویض نماید با هزینه ای حدود 1.5 میلیون تومان و نصب قطعات در تعمیرگاه آزاد ، خودرو خود را تعمیر نمودم.
    حال جای سئوال است که اگر قطعات خودم را بر روی خودرو بسته بودند چرا باید خودرو انواع اخطارهایی را که قبلا نداشته بدهد!؟ و چطور نمایندگی قادر به انجام کارهای ساده ای مثل ست کردن و دادن کد ساده به یک سیستم کاملا نو نمی باشد ؟ کاری که در بیرون از نمایندگی در کمتر از نیم ساعت انجام شد اما در نمایندگی با وجود توقف چند روزه انجام نشد .!!!
    آیا مفهوم گارانتی و استفاده از خدمات کارت نارنجی در ایران این است که پس از دوماه درگیری ذهنی و ناراحتی و چندین روز مرخصی و سفر به تهران و هزینه ای حدود 2 میلیون تومان جهت خرید قطعات و شکایت و سفر و… خودرو را خود تعمیر نمایم ؟!!
    آیا نتیجه استفاده از تولیدات داخلی و کمک به صنعت داخلی این است؟!

    پاسخ

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری