»» مینیاتور (تیبا)

به گزارش ستاد خبری گروه خودروسازی سایپا طراحی خودروی دارای پلتفرم کاملا مستقل ایرانی S81 توسط شرکت سایپا در راستای ارتقاء صنعت خودروسازی و به منظور بومی سازی و ارتقاء سطح دستیابی به دانش فنی طراحی با برند سایپا در این شرکت به حالت اجرایی درآمده است.
miniator-up
ظرفیت موتور خودرو کاملا” ایرانی ساخت سایپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است . موتور انژکتوری این خودرو با توجه به آلایندگی و مصرف سوخت اندک استاندارد یورو 3 را دارا می باشد و قادر است استاندارد یورو 4 را نیز دریافت نماید .

دیگر امکانات و تجهیزات مناسب این خودرو با ظرفیت حمل 5 سرنشین و امکانات و تجهیزات مناسب ، دارای صندوق عقب بزرگ و تسمه های فولادی داخل دربها جهت حفاظت بیشتر سرنشینان است که امکان راحتی و ایمنی را برای سفر و گردشگری خانواده های ایرانی فراهم می کند . خودروی ساخت سایپا پنج دنده بوده و موتور آن دارای 80 اسب بخار قدرت می باشد و سرعت آن حداکثر 200 کیلومتر در ساعت ومجهز به ترمز دیسکی چرخ جلو با سیستم خنک کننده است .

کولر ، فرمان هیدرولیک ، شیشه بالابر برقی دربهای جلو و عقب ، قفل مرکزی ، سپر رنگ بدنه و صندلی قابل تنظیم در ارتفاع را از دیگر تجهیزات این خودرو می توان عنوان کرد و گفت خودروی ساخت سایپا در صورت تقاضا در بازار به ایربگ ( کیسه ایمنی هوا ) و ترمزضد قفل ( ای .بی .اس ) و گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد شد. با تولید این خودروی جدید در رنگها ، مدلها و با تجهیزات مختلف هموطنان گزینه های بیشتری برای انتخاب یک خودرو با کیفیت بالا ترو مجهزتر خواهند داشت .

قرار بود این خودرو با قیمتی زیر 10 میلیون تومان به بازار عرضه شود. اما قیمت نهایی آن 11 میلیون و هفتصد هزار تومان آنهم برای مدل پایه اعلام شد. پیش فروش خودروی کاملا ایرانی مینیاتور از بهمن ماه سال جاری شروع و این خودرو در نیمه نخست سال آینده به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در کارخانه سایپای کاشان و با ظرفیت سالانه 200 هزار دستگاه، تولید خواهد شد.
در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.به گزارش خبر خودرو، مدیر فروش و بازاریابی سایپا اعلام کرد: مرحله نخست پیش فروش خودروی مینیاتور 22 بهمن ماه آغاز می شود. در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.

وی با بیان اینکه تیراژتولید این خودرو بیش از تعدادی است که پیش فروش می شود خاطر نشان کرد : همزمان با پیش فروش مینیاتور ، تعدادی را نیز به صورت فروش فوری عرضه خواهیم کرد و قطعاً قیمت آن زیر 10 میلیون تومان خواهد بود.وی در ادامه با اظهار اینکه خودروی مینیاتور هم به لحاظ ظاهر و مشخصات فنی و هم به جهت قیمت ، خودروی بسیار مناسبی می باشد ، در خصوص بازار این خودرو تصریح کرد: هم اکنون برای تیراژ بالای این خودرو در حال برنامه ریزی هستیم اما در سال آینده این میزان تیراژ تولید را نخواهیم داشت ولی از سالهای بعد به تدریج تیراژ تولید آن را افزایش خواهیم داد.

مدیر فروش و بازاریابی سایپا همچنین با مثبت خواندن بازار صادراتی این خودرو اظهار داشت : هدف اصلی از عرضه مینیاتور ، کسب بازار صادراتی است و به دلیل اینکه این محصول ، کاملاً تولید داخل است ، برنامه صادرات آن نیز در دست خود ما می باشد .فرزاد نشان در ادامه به قیمت این خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی های این خودرو ، می توان آن را با قیمت بالاتری نیز به فروش رساند ولی به دلیل اینکه این کار در سایپا به عنوان حرکتی ملی می باشد ، قیمت آن زیر 10 میلیون خواهد بود تا مبنای خوبی برای تولید خودروهای بعدی باشد.وی در خاتمه در خصوص وضعیت تولید پراید با ورود مینیاتور اظهار داشت : با توجه به تیراژ محدود مینیاتور ، پراید همچنان بازار و مشتریان خاص خود را خواهد داشت و این خودرو جایگزین محصول دیگری نمی شود بلکه مکمل محصولات دیگر سایپا می باشد.

miniator

مشخصات فنی (مینیاتور) سایپا:

امکانات استاندارد مینیاتور:
سیستم قفل مرکزی
سیستم تهویه مطبوع (Air Condition)
سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
CD player
شیشه برقی جلو و عقب

مشخصات عمومی مینیاتور:
نوع بدنه:    سدان
ظرفیت سرنشین:   4 نفر
تعداد درب ها:     4 درب

مشخصات موتور مینیاتور (تیبا):
نوع:     SI MPFI
تعداد سیلندر:    4 سیلندر خطی
قطر سیلندر:   75.5 میلی متر
کورس پیستون:   83.6 میلی متر
حجم موتور:  1500 سی سی
حداکثر قدرت:    78 hp-5500 rpm
حداکثر گشتاور:  126 نیوتن متر، 4000rpm
تعداد سوپاپ:     8 سوپاپ
آلاینده خروجی:    Euro 3

سیستم سوخت رسانی:
نوع:   انژکتوری
سوخت:  بنزین
پمپ سوخت رسان:  الکتریکی
ظرفیت باک:  41 لیتر

گریبکس:
نوع:    دستی

سیستم تعلیق جلو مینیاتور:
نوع:    مک فرسون
نوع فنر:   لول
جذب کننده شک:   گازی (کم فشار)
سیستم تعلیق عقب:
نوع:    اکسل پیچشی
نوع فنر:   لول
چذب کننده شک:   گازی (پر فشار)

سیستم فرمان:
نوع:    هیدرولیکی
کمترین شعاع گردش:   5.25 متر

رینگ و لاستیک:
نوع تایر:  رادیال
سایز تایر:   175/70 R13 82H
سایز رینگ:   13*5J, Offset=40

اوزان:
وزن بدون سرنشین:    1013 کیلوگرم
وزن با سرنشین و باک پر:   1347 کیلوگرم

ابعاد مینیاتور:
طول:  4105 میلی متر
عرض:   1635 میلی متر
ارتفاع:   1484 میلی متر
حداقل فاصله تا زمین:   160 میلی متر

قیمت پایه: 11,700,000 تومان

miniator-back

* این مطلب به طور اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و نقل و کپی از آن تنها با ذکر نام و آدرس سایت “پدال” مجاز می باشد.

۱۹
دی
۱۳۸۸

۶۷ دیدگاه

  1. با عرض سلام خدمت همه عرض کنم مقایسه این خودرو های داخلی اصلا فایده نداره جون اکثرا از رده خارج هستن ال 90 خودروی که برای تاکسی طراحی شد و شکست خورد پارس که هیچ وقت فرانسه آن را تایید نکرد همون 405 رو تغییرات کوچیک دادن برای تکراری نشدن محصول 206 که امروز قطعاتش کاملا ایرانی و بی کیفیت هستش 206 صندوقدار که باز با فرانسه مشکل سر تولیدش بود وما به زور تولید کردیم دوست عزیز خودروی تو دنیا نیست که بدون مشکل باشه حتی خودرو های روز دنیا هرکدوم تو دنیای حرفه ای خودشون ایراداتی دارند اما ازونجا که ما کشور جهان سومی هستیم واز علم روز دنیا عقب ماشینهای از رده خارج کشورهای پیشرفته برای ما آخرت ماشین هستن خودرو تیبارو یک طرف عیوبش رو وطرف دیگر محاسن رو بنویسید بد قضاوت کنید همه خودرو ها به همین شکل.وحید مهندس از ایران خودرو

  2. آیا ما حق خرید خودروی ارزان را نداریم و باید خودروی داخلی را با قیمت بالا بخریم اما در عوض به کشورهای دیگر به قیمت ارزان بفروشیم .چرا ؟ تا کی باید فاصله طبقاتی داشته باشیم ؟

  3. با سلام خدمت تمامی دوستان گل.
    من حدود 1 ماهی هست که تیبا گرفتم.ماشین خوبیه.تعصب ندارم ولی راحتم توش،کم مصرفه،شتابش خوبه.نمیگم عالیه و مثله بعضی از دوستان نمیگم آشغاله! میگم خوب یعنی نرماله.تا حالا هیچ مشکلی نداشته،صدای اضافی نداشته و خوشحالم که پولم حروم نشده!اولش که ثبتنام کردم فکر کردم اشتباهه ولی بعد که باهاش کار کردم نظرم عوض شد.
    موفق و سربلند باشید.

    • من میخام پرایدم رو با تیبا عوض کنم جوری نباشه که دلم واسه پرایده خوشکلم تنگ بشه ؟

  4. کاملا با dost موافقم
    البته اینجوری که دوستان توضیح دادن معلومه که خیلی ماشینه بدی از اب در نیومده
    ولی به نظر من هرچی باشه سایپاست اشغاله

    • هر چی باشه از آشغالهای ایران خر رو( ایران خودرو) بهتره. خوبه که بدونین افتضاح صنعت خودرو دنیا به نام ایران خودرو ثبت شد. میدونین با تولید کدوم اتومبیل؟ خب معلومه دیگه پژو آر دی.

  5. من تیبا شاسی بلند دارم…فوق العاده است…باهاش تو مسابقات (آف رود) شرکت کردم …مقام دوم رو آوردم..این تیبا خیلی زیباست ..گوشته…

  6. منم از این ماشین متنفر بودم ولی از وقتی سوار شدم خیلی خوشم اومده (با پراید قابل مقایسه نیست !)

    ضمنا با این پول ماشین بهتری هم نمیدن دوستان !!

    ال 90 و ریو هم که گرون هست ولی اونا هم عیب های بزرگ خودش رو داره که همه میدونن

  7. سلام.
    چرا کسانی که این ماشینو نخریدن اینقدر اظهار نظر بیجا میکنند؟
    چرا ما ایرانی ها عادت داریم در مورد چیزهایی که نمیدونیم حرف بزنیم؟
    خب اگر زبان به دهن بگیریم چی میشه؟ نکنه فکر کردیم تو هر سایتی باید اسممون رو 1 بار هم که شده ثبت کنیم؟
    من با چندین نفر که تیبا رو خریدن و بین 3 ماه تا 1 سال هست که دارن استفاده میکنن صحبت کردم هم تلفنی از شهرهایی مختلف هم حضوری.
    همه راضی بودن. هیچ خودروی تولیدی ایران بدون نقص نیست. و تنها ایرادی که میشه به این ماشین گرفت که غیر فنی هم هست تعداد کم ظرفدارهاش هست. که مطئنن در 1 سال آینده بازار خیلی خوبی رو خواهد داشت کما اینکه خیلی ها مدل 90 خریدن باهاش همه جار رفتن حالا هم با سود 1 میلیونی فروختن ( به دلایل مختلف بجر عدم رضایت)
    من هم حتما ثبت نام میکنم. فقط ای کاش فروش فوری هم داشت که 2 ماه معطل نمیشدم.
    هر کس که میخواد بین پراید و 206 تیپ 2 کار کرده 88 به پایین انتخابی انجام بده تیبا انتخاب خوبی هست. به اندازه پولی که میدیم ارزش واقعی نداره اما آیا در ایران خودرو داخلی هست که ارزش واقعی پولی که بابتش پرداخت میشه رو داشته باشه؟

    بیاید از این به بعد از اظهار نظر تعصبی و بدون دلیل بپرهزیم. چرا که ممکنه خیلی ها رو گمراه کنیم.

    موفق باشید.

  8. سلام خدمت دوستان :من یک ساله که تیبا دارم باهاش تقریبا همه شهرها رو زدم ماشین فوق العادیه بدون تعصب بیجا .عیب اولش اینه که تایرهاش کوچیکن که من همون هفته اول لاستیک پهن و رینگ اسپرتش کردم اینجوری تعادل ماشین فوق العاده بالاتر رفت دوم ضبطشه که بی کیفیته ولی از لحاظ رانندگی ماشین خوبیه و در ضمن به هیچ عنوان قابل مقایسه با پراید نیست داداش من سوارش شد هفته بعد یکی خرید دوستان اگه سوار نشدن برن تستش کنن مطمنا نظرتون رو جلب میکنه

    • از نظر زیبایی اما پراید بهتره!لا اقل اجزای پراید با هم همخوانی داره !اصالت اندکی داره اما این خودرو نه..هرچند هرکس سلیقه داره و محترم هست!امیدواره ازش لذت ببری

  9. من 15 روز هست که تیبا خریدم.
    اولا اینکه تیبا اصلا با پراید قابل مقایسه نیست.وزن سنگین تعادل خوبی به ماشین داده مخصوصادر سرعت های بالای 150.میشه بدون استرس با سرعت 140 رانندگی کرد.از نظر طراحی داخلی از کیفیت بالایی برخورداره،من 207 هم سوار شدم،با 207 40میلیونی قابل مقایسه هست.قدرت موتورش برای این ماشین کفایت میکنه.ترمزش کیفیت 206 رو نداره ولی مطلوب و در سطوح لغزنده مطمئن عمل میکنه.یکی از ایراداتی که به ماشین وارده زوزه کشیدن گیربکس هست،صدای زیاد موتور که مخصوصا در سرعت های بالا به شدت وارد اطاق میشه.ولی در کل ماشین خوبیه و مطمئن باشین از خریدنش پشیمون نمیشین.

    • با سلام خدمت دوست عزیزم آقا مسعود.
      من می خوام تیبا بخرم اما اطلاع چندانی از تیبا ندارم. اگه میشه شمارتونو به ایمیلم بفرستید تا تماس بگیرم.
      مرسی
      neverhood_64@yahoo.com

  10. سلام.
    منم یک ماهی میشه که خریدم.
    انصافا” گذشته از ایراداتی که اکثر خودروهای ایرانی (خصوصا”تو این رنج)دارن خودروی بدی نیست.
    کمی به عقیده برخی گیربکس با موتور هماهنگ نیست و این ممکنه تو سربالایی کمی نمود کنه.ولی چون گیربکسی سبک داره و سرعتی. تو کفی با دور موتور کمتری نسبت به فرضا 206 می تونه طی طریق!کنه.
    ترمزهاش قابل قبوله.من 206 تیپ 2 مدل 83 داشتم.
    ولی تیبا رو ترجیح میدم.1 -بخاطر قیمت کمتر و هزینه نگهداری کمتر در دراز مدت و وجود صندوق عقب(درستهSD هم هست ولی…)
    2-تعلیق نرمتر و اینطور بگم خودرویی خانوادگی تر حداقل برای من…

  11. من چند ماه تیبا دارم به جز صدای موتورش از همه چیزش راضیم ماشین خوبیه

  12. من یک سال و چند ماهی است که این خودرو رو خریدم و بخاطر شرایط کارم در جنوب کشور بیش از 7 الی 8 بار تهران به بندر رو با تیبام رفتم و برگشتم و این تازه جدا از مسافرت هام بوده در این مدت اگه انصافاً از حق نگذریم چند تا حسن بزرگ داشته:
    1- اگه از ایرادات خودورهای ایرانی صفر کیلومتر که تو همه ماشین های تحویل نمایندگی هست چشم پوشی کنیم که شامل تیبا هم میشه اشکال فنی خاصی نداشته.
    2- اصطلاک پایینی داره و برای حقوق کارمندی عالیه
    3- شتاب و استحکام و راحتی اش هم توی مسافت دراز مدت قابل قبوله.
    معایبی هم داره از جمله:
    1- قالباً در هر شهری نمایندگی خدمات نداره.
    2- بعضی از وسایلش بخصوص وسایل اسپرت کم پیدا میشه
    3- در سرعت بالای 140 باید با صلوات ترمز گرفت ولی سرعت پایین خوبه.
    4- محور گردش ماشین نسبت به رقباش کمتره
    5- و بزرگترین عیب اون توی این مدت صدای بالای موتورشه که به کابین هم منتقل میشه.
    نتیجه گیری:
    در مجموع با اوضواع فعلی و ماشین هایی که در داخل داریم گزینه خوب و قبال تاملی است ….و حکایت هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری….برازنده این ماشینه که با این قیمت کاراییش قابل قبوله

  13. ماشین آشغالیه. من یک سال این ماشین و داشتم سه بار تسمه دینام عوض کردم 2 بار شیشه بالابراش رو عوض کردم جفت کمکهاش خراب شد

  14. سلام دوستان من تازه تیبای مدل 90 گرفتم قبلش پراید 131 داشتم که اصلا با هم قابل مقایسه نیستن. حسن اصلی تیبا در مصرف سوخت ایربگ و امروزی بودن بدنشه

  15. فکر کنم این طرحرو یکی واسه کارخانه اسباب بازی سازی داده بوه سایپا از روطرحشون کپی کرده

  16. کاری به کار این تیبا ندارم فقط یه سئوال برام پیش اومده:ایا هزینه طراحی یه ماشین زیبا از یه ماشین زشت بیشتره.2-ایا الزاما یک کاپوت و یا در صندوق زیبا ورق بیشتری لازم داره؟ 3-ایا فشار پرس روی قطعات زیبا باید بیشتر از قطعات زشت باشد؟4-ایا نمیشد ازاین همه ماشین زیبا یکیشو بعنوان الگو برای طراحی انتخاب کرد.وقتی که ما میدانیم ماشین ما باید تا اخرالزمان تولید بشه.همین .یکی لطف کنه جواب بده ممنون میشم.

    • اینو طراحی نکردن از یه خودروی چینی کپی ۱۰۰ درصد کردن علتش هم این بوده که اون خودرو بر همین پلتفرم کیا پراید ساخته شده بوده. ولی سوالاتون همچنان به اون شرکت چینی و اون شرکتی که احتمالاْ چینی ها ازش کپی برداری کردن وارده!

  17. من تیبا ex دارم.
    مشخصات ماشین من
    4 تا شیشه برقی
    آیینه برقی
    تودوزی ست تمام چرم مشکی ( از جمله صندلی ، رو دری ها ، فرمان )
    درب صندوق عقب و درب باک برقی (با دکمه از داخل باز میشه و اهرمی نیست)
    ضبط تصویری 7 اینچی با دوربین دنده عقب و tv دیجیتال گذاشتم.
    ضمنا جدا از این مباحث که از اول 2 تا ایربگ داره تیبا باید عرض کنم که کمربندهاشم سیستم پیش کشنده داره که مطمئن نیستم تو پژو و سمند و 206 وجود داشته باشه؟
    تمام این موارد رو عرض کردم که به اون دوستی که گفتن امکاناتش به 206 نمیرسه بفرمایند که تیبای من چه مواردی از 206 تیپ 2 کمتر داره؟
    جدا از کیفیت پلاستیک های به کار برده شده در تیبا که از 206 ضعیف تره ( که اون هم بنا به قیمته مناسبش میشه یکم چشم پوشی کرد)
    در بقیه موارد بسیار بسیار قوی تر از 206 تیپ 2 عمل میکنه.
    چه ازنظر شتاب
    چه از نظر سرعت
    چه از نظر موتوری تیبا
    چه از نظر جادار بودن
    چه از نظر راحتی راننده در مسافت های طولانی
    چه از نظر ایمنی ( 206 تیپ 2 یکی از خوش چپ ترین ماشینای ایرانه)
    باید عرض کنم 206 و 405 و… دورشون دیگه تموم شده و 206 یه زمانی 206 بود.
    الان که دیگه همه چیزاشون چینی شده و…
    دیگه الان با اون پول آدم میره یه ماشین چینی میخره که به روز باشه و از امکانات استفاده کنه مثل سانروف و صندلی برقی و گرم کن صندلی و…
    نه که 206 بشینه که آپشناش برف پاکن شیشه عقب و داشتن کمربند ایمنی برای سرنشینای عقبه!!!
    من با قاطعیت عرض میکنم تیبا از 206 تیپ 2 سرتره در تمام موارد بجز کیفیت پلاستیک های به کار رفته شده در این 2 ماشین ها.

  18. با یک کم واقع بینی و با در نظر گرفتن وضعیت کشور در دیگر صنایع می توان گفت ماشین خوبی تولید شده،همین ماشین تو اکراین داره با قیمت 6900 دلار فروش میره من 3 ماهه تیبا خریدم در مقایسه با تمام ماشین های تولید داخل قیمتش با کیفیتش برابری می کنه.چینی ها وقتی شروع به تولید خودرو کردن فقط خودشون سوار شدن و بعد ایرانی ها یعنی نمی تونیم تولید به اصطلاح مزخرف خودمونو سوار شیم و محصولات از رده خارج و قطعات چینی پژو رو که با هزار فخر می فروشه از دور خارج کنیم؟

  19. موتور تیبا همون موتور HP+ هستش که روی انواع
    پراید قابل سفارشه

  20. سلام
    من یک سالی هست که تیبا دارم. مجموعا ازش راضی بودم.
    تنها نارضایتی ام پشتیبانی بد شرکت سایپا بوده برای سرویس اولیه و چیز های مشابه.یعنی طراحی ماشین و لوازمش بد نیست ولی تو خدمات دادن اصلا خوب نبود.
    شاید خیلی ها ظاهرش را دوست نداشته باشن(خودمم دوست نداشتم) ولی به نظرم قدرت موتورش خوبه. تنها عیبش صدای زیادش داخل اتاق هست. یعنی تا سرعت زیاد میشه ممکنه از صدای موتور بترسی که شاید نمی تونه بیشتر از این سرعت بره ولی سرعت خیلی بالا را هم خوب میره. اما صداش زیاد میشه.به نظرم شتابش در مقایسه با 206 کمتره، اما قدرت موتورش بهتره. داخل اتاقش هم خوبه و جاداره. صندوق عقبش هم همین طور.فرمونش هم خیلی خوبه.
    یه مشکلی هم که ممکنه بهش بربخورید مشکل ریموتش هست. که اگه خراب بشه دیگه گیر نمیاد. اینا از همون مشکلات پشتیبانی بد سایپاست که گفتم.کلا اگه نیرو های سایپا با همین طراحی و قطعاتی که در اختیارشون هست تمیز تر کار می کردند، مشتری ها راضی تر می بودند. در واقع تو ایران همه ی مشکلات از نبود علم و کمی امکانات نیست. یه بخش عمده اش از بد کار کردن و شلخته کارکردن خودمونه.
    در نهایت فکر می کنم این خودرو را با خودرو های مشابه خودش باید مقایسه کرد.

  21. از پراید خیلی خیلی سرتره. ولی به هرحال محصول لگن سازی سایپاست دیگه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری